Camping Les Baumelles

Meer camping info

37 reviews over Camping Les Baumelles

• 2019
    8Wies15-08-2019

Fantastische caping met goede prijs kwaliteit

Wij waren op de bonnefooi op vakantie en we hadden op een website over deze streek gelezen. Zo dus deze kant op gereden. We zijn bij meedere campings geweest in de omgeving van Cassis. Alles vol. Bij Les Baumelles was plek en zolang we maar wilden. Het is erg stom dat er maar een magere 3 voor deze camping staat op deze website, want dat verdient deze echt niet.

Deze camping ligt ongeveer 500 meter van het zandstrand. Er zijn meerdere gelegenheden om op afgebakend stuk strand bedjes en parasols te huren.

Elke dag wordt er stokbrood gebakken bij het restaurant bij de ingang van de camping waar je de hele dag brood kan halen tot in de late uurtjes. Het restaurant is een goed restaurant met heerlijk eten en soms live muziek.

Sanitair wordt twee keer per dag zeer grondig schoongemaakt. Je moet alleen wel zelf wcpapier mee nemen. Goede warme douches. Helemaal niks op aan te merken.

Ruime plek voor tent.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• Oude reviews

8Nadine11-07-2015

Mooi gelegen camping

Super mooi gelegen camping in een bos direct aan zee. Prijs kwaliteit verhouding van deze 3 sterren camping is goed. Mooi en veilig zandstrand en ook mooi om te snorkelen. Goede uitvalbasis voor vele uitstapjes. Mooie wijnhuizen in de buurt. Sanitair is eenvoudig. Goede douche met dag en nacht warm en onbeberkt warm water. Ruime plaatsen. Wij komen hier al ruim 20 jaar met veel plezier.

• 7Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2015

• 5Krook08-02-2015

Prachtige ligging, prehistorisch sanitair

Wij kwamen er voor het eerst in 1991. Op de camping stonden toen allemaal Fransen op een seizoensplek. Nagenoeg geen Nederlanders op de camping. De locatie is prachtig maar het sanitair is een drama. Dat is volgens ons uit 1960 ofzo. Vieze toiletpotten, zwarte spoelgaten. Tochtige douchehokken. Drie kranen voor zgn warm water die het nauwelijks doen. De rest van de wasbakken allemaal koud water. Overal spinrag en andere troep wat aan de daken aan de binnenkant hangt. De toiletpotten hebben geen bril, je kan er niet op zitten, en ze zijn veel te laag. Heb er afgelopen zomer nog foto's van gemaakt voor op internet maar heb ze er toch maar niet opgezet. Was te erg. De camping wordt steeds leger, de Fransen die er vroeger stonden laten alle oude caravans op de vaste plekken achter, en dat staat allemaal te verrotten en te vervallen. En vele komen nooit meer terug, overleden misschien. We zijn er jaren lang geweest vanwege de mooie locatie vlak bij strand, maar het is een zootje.

• 3Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in januari 2015

• 7Melissa08-08-2014

Prima camping, erg goed gelegen

We werden goed ontvangen bij de receptie. Ondanks dat we niet hadden gereserveerd (dat kan ook niet), konden we meteen een plek uitzoeken. Er zijn veel schaduwplaatsen in het hoger gelegen bos, maar wij hadden de voorkeur voor de "Sahara". Dit zijn mooie vlakke plaatsen, omringd door nieuwe en oude bomen die ook voldoende schaduw bieden. Het sanitair is voorzien van voldoende toiletten, afwasplaatsen en ruime douches. Het wordt dagelijks schoongespoten, maar niet grondig gereinigd. Hierdoor zie je wel kalkresten en her en der vochtschimmel. Op de camping is een verkooppunt van vers stokbrood en wat hoognodige producten. Voor een grote supermarkt kan je 3 km verder terecht. Ook is er een restaurant met een kleine kaart en een afhaalpizzeria. De camping ligt direct aan het strand. De camping is een goede uitvalsbasis voor diverse bezoeken; Marseille, Toulon, Cassis (met de calanques), Castellet, la Ciotat (met eventueel bezoek aan eiland Ile Verte), Port d'Alon, diverse wandelingen etc.

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2014

• 6GJ31-08-2013

Alleen de ligging en de plaatsen...

Ok, om maar met de positieve punten te beginnen. De camping ligt echt vlakbij het strand. Je loopt de camping af, steekt de weg over en je staat op het strand. Erg fijn en naast de ruime plekken dan ook de enige reden om naar deze camping te gaan. Zoals gezegd, de plekken zijn erg ruim en mooi opgezet. Wij hadden een grote tent en er konden makkelijk nog 2 tenten bij.

De minpunten. Het sanitair!!! Wat is dat smerig en oud. Het stinkt, er zit overal schimmel en nergens plek om spullen neer te zetten/ op te hangen. ik ben bij meerdere "hokken" geweest en overal (behalve bij de receptie...) is het vies. Zelfs vergeleken met campings van €10-15 is het vies. De prijs is ook aan de hoge kant. € 31.50 (incl stroom) voor een tent op een camping waar het zo vies is, verder niets te doen is, vindt ik het aan de hoge kant.

Kortom, voor de plekken en het strand is het goed te doen, voor andere dingen zou ik de andere camping eens bekijken.

• 3Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9Jolanda en Vincent12-11-2012

Goede nette Camping

We zijn er met 3 kinderen en caravan voor het eerst daar geweest en genoten van onze vakantie! Kinderen hebben met zeer weinig zich zo goed vermaakt en vollop gespeeld en snel vriendjes gemaakt met andere kinderen. De weg naar de zee is nog geen 5 min lopen en de zee en het strand is geweldig ... de zee loopt langzaam af wat erg prettig is voor kleine kinderen ! en het strand is zo groot en breed !! restaurantjes genoeg langs de Boulevard .Maar op de camping ook erg lekker . Super vriendelijk personeel ...volgende keer weer Sanitair wordt goed onderhouden

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 8Anoeshka Cols09-10-2012

Goede camping !

Wij zijn begin september naar camping les baumelles geweest met 2 personen. We waren zeer tevreden. Omdat we in het laagseizoen waren, hadden we veel plek. Op de plaats is er een goede, stevige grond voor de haringen van de tent. Onze plek was ook in de schaduw wat wel aangenaam is met het warme weer. Sanitair was goed in orde en er zijn goede douches. Het personeel op de camping was zeer vriendelijk en geven ook informatie over de omgeving. Paar minuten wandelen van de camping is het strand, dus zeer goed gelegen.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2012

• 9A. Bakker26-07-2011

Heerlijke camping

Dit jaar weer 3 weken genoten van mooi weer, heerlijke rustige camping en het strand!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2011

• 8Bakker27-05-2011

Heerlijke plek!

De camping is heerlijk rustig en het weer is hier altijd fantastisch!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2011

• 9Dumoulin11-05-2010

top locatie

deze camping ligt ideaal, aan het strand en binnen 10 minuten zit je in Bandol of in 15 minuten in Cassis. lekker met de auto en de tent op 1 plaats, alles dus bij de hand. zijn vriendelijk ontvangen en erg gastvrij door de week heen. we hebben hier 10 dgn in alle rust gezeten voor nog geen €200,00 alleen de pizzeria was te smerig voor woorden, maar deze heeft niks met de camping te maken

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in april 2010