Camping L'Arc en Ciel

Meer camping info

18 reviews over Camping L'Arc en Ciel

• 2018
    7Clou24-07-2018

Hoe triest dat een uitbater zo domineert

Ongelofelijk maar helaas waar. Na n paar dagen geprobeerd te hebben de controle freak in het golfkarretje positief te zien, is dat ons toch niet gelukt. Hoe aardig de mevrouw bij de receptie hoe dominant, intimiderend en nevatief de andere mevrouw is. Dreigt zelfs met camera beelden als de kids per ongeluk nog n keer springen of rennen rond t zwembad, of van de kant zich in t water laten springen. Bizar. Sanitair wordt goed onderhouden. Plekken groot. Maar nooit meer voor ons

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

5Keulers10-11-2017

nooit meer.

We hadden al één eerdere negatieve recensie gelezen maar we dachten/hoopten dat dit misschien van een té kritisch iemand zou zijn. Verder leken de geluiden wel positief. Dat viel echter tegen.

De camping ligt mooi en rustig in een bos op slechts 2,5 km van het dorpje Roussillon. De camping wordt gerund door 2 dames. Dame 1 zit achter de receptie en zij is vriendelijk, rustig en behulpzaam. Dame 2 neemt de meer praktische zaken waar. Ze rijdt in een golfkarretje over de camping. Deze dame blijkt ronduit lomp en grof in woord en gedrag.

Enkele dagen na ons arriveerden vrienden waar we mee hadden afgesproken. Hun elektriciteit bleek na aansluiten niet te werken. Daardoor moest dame 2 erbij gehaald worden waarna het even weer werkte. Helaas viel de stroom kort daarna weer uit. Ik ben haar toen gaan halen maar ze waren al aan het eten. Dat leidde tot vloeken en een verwijtende toon naar mij toe. Al mopperend sjeesde ze met haar karretje naar de plek. Het bleek na enig uitzoeken dat een kabel van onze vrienden waarschijnlijk de oorzaak was dat de hoofdzekering van de hele (!) camping uitviel. Kabel weggelaten; probleem gelukkig opgelost. (Op de volgende camping bleek diezelfde kabel trouwens geen problemen op te leveren)

Onze volgende negatieve ervaring was de centrale barbecue-plek. Fijn dat deze er is. In een soort van open garage kun je barbecuen. De rook verdwijnt uit een schoorsteen en op het terras ervóór is plek om te zitten. Ik had het aangedurfd om tijdens ons etentje de schakelaar voor de verlichting aan te zetten. Vervolgens kwam ze aangereden met de vraag wie aan haar knoppen had gezeten. Het licht werd mopperend uitgezet waarna we met onze zeebaars in het donker zaten. Ze bleek het licht, na haar eerste opwelling, weliswaar weer aangezet te hebben want de spaarlampen gingen na een minuut of wat weer aan maar we bleven met stomheid geslagen achter.

De volgende dag werd onze jongste; een jongen van 12 als enige van 5 kinderen uit het zwembad gestuurd. Hij was te jong. Weer een domper. Navraag bij de dame aan de receptie leerde dat kinderen onder de 14 onder begeleiding van een volwassene moeten zijn vanwege de aansprakelijkheid. Hun verzekering dekt anders niet. Zal wel? Nadat ik een verklaring voor aansprakelijkheid invulde mocht hij wel zwemmen.

Kortom; de nodige misverstanden die opgelost werden maar het lompe gedrag van dame 2 maakte dat het plezier voor ons op deze camping werd vergald. Hier gaan we nooit meer naartoe en gezien de vele lege plekken in het hoogseizoen in deze mooie omgeving hebben meer mensen die conclusie getrokken.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 10annemarie romviel23-01-2017

fantasties mooie klein schalige camping.

Geweldige camping met zeer grote plaatsen die niet allemaal op een rijtje staan. Dus veel privicie op de plaats. Eigenaressen zeer vriendelijk en behulp zaam. Zeer mooie omgeving.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2016

• 7Mathilde18-08-2016

Leuk, maar niet met kleine kinderen

De locatie van deze camping is heel goed: hartje Provence, alle mooie dorpen zijn bereikbaar. De plekken en het sanitair zijn ook prima. Eén ding viel ons erg tegen en is ook een reden om niet meer terug te komen: de camping heeft een zeer strenge eigenaresse die je zonder pardon uit het zwembad plukt als je het waagt daarin te springen. Bovendien mag je tussen 12 en 15 uur geen geluid maken in het zwembad. Behalve de eigenaresse bevonden zich op de camping een aantal zuurpruimen voor wie de siësta heilig was. Voor kleine kinderen is dit geen doen: wel zwemmen, maar niet springen of geluid maken. Wij zoeken de volgende keer een camping waar het er iets vrolijker aan toe gaat!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 10Jan venekamp14-09-2015

Super

Mooie overnachting camping super schone toiletten, en goede wifi.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 9Verschaeve20-08-2014

Leuke en aangename camping.

Wij hebben 14 dagen op deze camping gestaan. Zeer mooie camping met ruime staanplaatsen. De campinguitbaters zijn zeer vriendelijk en zeer behulpzaam. Er is geen restaurant op de camping maar dit is niet zo belangrijk voor ons. Je kan er wel op maandagavond heerlijke pizza verkrijgen en op woensdagavond komt er een traiteur langs waar je lekkere streekproducten kan proeven. Ook komt de plaatselijke groenteboer langs op maandag, woensdag en vrijdag. Qua sanitair heb je een nieuw gedeelte en het oudere deel maar beiden zijn perfect onderhouden. Er is een mooi zwembad zowel voor groot als klein. Kortom het is een zeer leuke en mooie camping gelegen in een het prachtige dorpje roussillon. Wij gaan er zeker nog eens terug op vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 8Jan14-10-2013

Prima plek in nareizen

We hebben hier de eerste 2 weken van oktober gestaan. Perfect. Rustige camping, grote ( niet afgezette) plaatsen. In combinatie met heerlijk weer ( omstreeks 22 graden C) een ideale uitvalsbasis voor dit prachtige gebied (rode aarde). Jammer dat pizzawagen in oktober niet meer komt.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in oktober 2013

• 8lisette24-06-2013

super camping

Heerlijk rustige camping vol schaduw en lekker zwembad. We kwamen van een verschrikkelijk lawaaierige camping en dit voelde als een paradijs. 's avonds is het echt stil en donker. Eenvoudig sanitair maar wordt wel goed schoon gehouden. Nieuw sanitair aan andere kant van de camping. Zwembad heeft goed pierenbad en ligbedden. Speeltuintje ook leuk. Vriendelijke eigenaren die alleen Frans spreken. Brood en eenvoudige benodigdheden te koop. Pizza 1x per week. supermarkt is wel ver weg maar verder is het heerlijk. Geweldige brocante in de buurt en goede uitvalsplek voor leuke activiteiten!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

• 8Annemie31-07-2012

vriendelijk en net

Goed gelegen, nabij Roussillon en andere mooie dorpjes. Uitzonderlijk vriendelijke camping uitbaters !! Steeds bereid tot helpen en geïnteresseerd hoe de campinggasten het stellen. Onze dochter was ziek, ze namen zelf contact op met de dokter, en kwamen na het doktersbezoek aan de caravan vragen hoe het ging met haar. Broodverkoop op de camping. Op maandag een lekker pizza-kraam, op donderdag een kippenkraam. Campingplaatsen zijn zeer groot ! Sanitair wordt heel goed onderhouden, door een vriendelijke dame. Enige nadeel (toch in begin van verblijf) was het lawaai van de cicaden die massaal in de bomen op de camping verblijven. Na een tijdje word je dit gewoon. Zwembad is verkoelend, was nodig in de hitte van 30 tot 35 graden. Zeer veel bomen op de camping zodat er vrij veel schaduw is. Geen (avond)activiteiten waardoor het heel rustig is op de camping 's avonds, zalig !

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 9Oostenbroek06-10-2010

Heerlijke plek om te genieten.

Komen al 10 jaar hier, vaak in het voorjaar en ook nog even in het najaar. Zeker in deze tijd is het er prachtig. De eigenaren zijn vriendelijk en erg behulpzaam. Een heerlijke plek om veel te zien in de omgeving, Aix en Provence, Avignons, Carpentras, prachtige kleine plaatsjes, enorme geschiedenis en vooral hele goede restaurants, behalve in Roussillon dit is heel erg toeristisch!

Gereisd met partner in mei 2010

Camping L'Arc en Ciel info