Camping La Viste

• 8.4Staat v/h sanitair

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

Camping La Viste Rousset is een rustige familiecamping. Hier is niet de hele dag vermaak, maar wordt wel af en toe wat georganiseerd. Het sanitair en het zwembad zijn goed onderhouden. De camping ligt vlakbij het meer Lac de Serre-Ponçon. Dit is de ideale omgeving om sportief te zijn. Denk aan mountainbiken, bergbeklimmen, raften en watersporten.

79 reviews over Camping La Viste

• 9Laura01-03-2010

Super camping

Er leuke camping, gelegen in een prachtige omgeving! Kleinschalig met ruime staanplaatsen. Erg behulpzame mensen en vriedenlijk.

Dit jaar willen we weer maar we lijken geen contact te kunnen krijgen met deze mensen...erg jammer

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• 8Laura03-01-2010

Geweldige camping

De zomer van 2009 zijn wij met het gezin 1 week op camping La Viste geweest en wij hebben het erg naar onze zin gehad. Heel mooi weer, 's avonds koelde het goed af zodat slapen goed te doen was in tegenstelling tot het verdere zuiden waar de warmte heel erg blijft hangen. Er is genoeg in de omgeving te doen zoals, omliggende dorpen te bezoeken, vertoeven aan en op het erg mooie lac de serre poncon waar veel te doen is, bergen op te klimmen of rijden. Enig minpuntje was het zwembad, dit zijn wij mooier gewend en de afrastering mag wel veiliger maar het was schoon en lekker afkoelen. Kortom een hele fijne vakantie gehad op deze kleine maar nette en gezellige camping.

• 8Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• 8Arnold30-12-2009

Mooie ligging Vriendelijke eigenaars.

Deze camping ligt een stukje boven het stuwmeer van Serre Poncon. Het is een mooi terrein met een goed restaurant en een mooi zwembad. Het sanitair wordt goed onderhouden maar door de zanderige bodem en de kinderen die van in het zwembad naar het toilet lopen ziet het er snel vuil uit. De douchen zijn goed. De plaatsen zijn niet al te groot maar goed doenbaar. Een gedeelte ligt onder de bomen, dit zijn wel de beste plaatsen zeker als je met een tent gaat. Wij waren hier in de tweede helft van augustus waardoor r plaats genoeg was. Het personeel en de eigenaars zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. De Omgeving is prachtig zeker als je van wandelen houd. Op de camping is een winkeltje maar dit is zeer beperkt. Als je richting Remollon rijdt (11km) kom je een groot warenhuis tegen waar ze alles hebben. Deze is zelfs op zondag open.

• 8Staat v/h sanitair

Met oudere kinderen

• 8vincentilona15-11-2009

Prachtige camping, super gelegen!!

Dit is zeker een aanrader. Wij hebben een week op deze camping gestaan en zijn vervolgens verder gereden naar de Cote `d azur maar konden nog wel langer op deze camping staan. Echt een super mooie camping met vriendelijk personeel die er alles aan willen doen om het aangenaam te maken.

• 8Fam. Booiman23-07-2009

mooie rustige camping op een schitterende plaats

Wij zijn net terug van 2,5 week op camping la Viste in Espinasses. Wij hebben een super vakantie gehad. Mooie rustige camping met vriendelijke personeel, mooi zwembad, vlak bij het meer lac du serre poucon. Deze camping ligt in een schitterende omgeving. Gezellige dorp Embrun in de buurt. Op het meer is van alles te doen. Verhuur van waterfietsen, bootjes, banden achter motorboot, enz.

Met oudere kinderen

• 9Groenestein24-08-2008

zeer goede camping!!!

Goede camping! Mooie campingplaatsen, schoon en goed sanitair, schitterd uitzicht over het meer, lekker zwembad. Het is 10 minuten lopen naar het strandje via een smal hellend pad. Met de auto kun je er ook heen. In de omgeving is genoeg te doen: zwemmen, wandelen, leuke dorpjes enz. Op loopafstand vanaf de camping is er weinig.

• 9Staat v/h sanitair

• 8Monique Dekker31-07-2008

Mooie camping

Mooie camping op een berg gelegen. Leuk zwembad, speeltuintje, en goed snaitair. Wij hebben ons er prima vermaakt. Zeer veel te doen in de omgeving, van heel sportief, raften, tot bergbeklimmen op fiets of te voet. Camping zeer geschikt voor families.

Familie

• 9Maartje08-08-2007

Prachtig uitzicht over de bergen en over het stuwmeer Lac de Serre Poncon vanuit je ligbed aan het zwembad. De staanplaatsen wisselen een beetje van grote 80-100 m2.Toen wij er waren in juli 2007 waren er ontzettend veel NL-ers. In het laatste weekend van juli zouden de Fransen komen. Het sanitair is goed en zeer netjes. Aan het stuwmeer zijn er tal van wateractiviteiten. Vele zeer leuke en mooie dorpen aan het stuwmeer. Aan Baie St Michel kun je heerlijk vertoeven. Watertrapbootjes tot gemotoriseerde (kleine) bootjes kun je daar huren. Je kunt er ook geweldig wandelingen maken.

Familie

• 7Erwin07-08-2007

Wel een nette camping met mooi uitzicht over het meer Serre Poncon. Helaas ligt het erg afgelegen van andere activiteiten in de omgeving. Je zal altijd ongeveer 5km moeten rijden voordat je in een dorpje aan komt. Ook een nadeel het reserveren van brood erg handig als ze dat niet zeggen de eerste dag.

• 6Eetgelegenheden

• 8emmely24-07-2007

Camping met superuitzicht over het meer. Je kijkt ook op de barrage. Camping zelf heeft een mooi zwembad met uitzicht en een heerlijk terras en restaurant. 's ochtends krant, ook nederlandse kranten met stokbrood gewoon af te halen op camping. Voor oudere kinderen raad ik het af. Er is geen animatie. Wel af en toe een gezellige avond op het terras. Voor jongere jeugd perfect. Er is een speeltuintje en er zijn tafeltennistafels aanwezig. Er kan uiteraard worden gejeudebould. Leuke gezinscamping maar ook geschikt voor stellen, zowel jong als oud. Sanitair wordt elke dag goed schoongemaakt. Personeel wil alles voor je doen! Omgeving is prachtig, vraag info bij de receptie.

5 tips over Camping La Viste

• Chris, 13-08-2013

Bezoek ook eens Les Orres. Je kunt hier wandelen, sleeën, roddelen en downhillen.

• hartman_jan, 21-09-2012

Waterschoenen mee. Baie St. Michel is prachtig en zwemmen onder toezicht.

• FamKo, 14-08-2012

Het museum over de aanleg van het stuwmeer was zeer interessant (en de geschiedenis van de in de valei gelegen dorpen). Lekker zwemmen of varen in het heldere water van het meer (baaien genoeg rondom het meer). Ritje rond het meer sightseeing. De abdij van Boscodon, met riviertje en bos ernaast.

23 vragen over Camping La Viste

• Cindy, 28-01-2018

BBQ

Is er een openbare BBQ plaats op de camping?

Karin vd Brink, 01-02-2018

Jazeker. Vlak bij het receptiegebouw

• GTijhuis, 25-01-2017

Stadje

En nog een vraag.. is er in de buurt een leuk stadje om 's avonds keer heen te gaan? En hoelang is het rijden naar Embrum?

Miranda, 16-06-2017

Embrun is 20 minuten rijden, Gap is ook leuk maar ietsje verder, half uurtje ongeveer

• GTijhuis, 25-01-2017

Plek

We zoeken een plek voor onze caravan met bijzet tentje, niet te dicht bij de animatie, beetje schaduw, beetje zon, iemand een tip? Of een tip waar je juist niet moet gaan staan?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig