Camping La Viste

Weer vandaag20°
Camping La Viste
7,9

Camping La Viste Rousset is een rustige familiecamping. Hier is niet de hele dag vermaak, maar wordt wel af en toe wat georganiseerd. Het sanitair en het zwembad zijn goed onderhouden. De camping ligt vlakbij het meer Lac de Serre-Ponçon. Dit is de ideale omgeving om sportief te zijn. Denk aan mountainbiken, bergbeklimmen, raften en watersporten.

50 reviews over Camping La Viste in het Nederlands

Geweldig!

Karen
13-8-2012

Wij hebben ruim twee weken op camping La Viste gestaan en een geweldige tijd gehad. Op de camping heb je plaatsen met heggen en er tussen en plaatsen zonder heggen. Wij stonden op het gedeelte met heggen en vonden dit prima. Je hebt iets meer privacy. Tevens heb je op sommige van deze plekken uitzicht op het meer.

De camping ligt in een prachtige omgeving. Het is ongeveer 15 minuten rijden naar de supermarkt. Voor een uitstapje naar Barcelonette, Embrun en Gap moet je ongeveer 30/45 minuten uittrekken. Een echt dorpje in de buurt is er niet. (vonden wij het enige minpunt).

De camping beschikt over 2 toiletgebouwen welke prima worden schoongehouden.Er zijn vele Nederlanders op de camping. De jeugd vermaakt zich prima bij het zwembad/speeltuin en pingpong. Om half 11 is het ook echt stil op de camping. 900 meter van de camping heb je een leuk strandje bij het meer.

Wij hebben een geweldige vakantie gehad op deze prima camping.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2012

neen, dank U

Franky Debaene
3-8-2012

Blijkbaar hebben de vorige beoordelingen hun effect niet gemist want wanneer je de camping betreedt dan waan je je eigenlijk niet in Zuid Frankrijk maar in één of andere nederlandse enclave. Op zich geen probleem, dat zijn we ondertussen na dertig jaar kamperen in Frankrijk zowat gewoon. Ware het niet dat blijkbaar sommige in groep kamperende noorderburen alle cliché's van de nederlandse ( op camping vertoevende) medemens denken te moeten in stand houden. Inderdaad, de vrij goed verzorgde camping verloor voor ons zijn charme door het lawaai. Huilende babies daar hebben we alle begrip voor en daar moet je als kampeerder rekening mee houden, maar ouders die van 's morgens 07.00u , twee kampeerplaatsen verder SCHREEUWEN om een ei of een zoutvatje, dàt is er toch wel wat over. Het sanitair is proper maar onvoldoende aanwezig. Regelmatig stonden dan ook mensen in rij te wachten. WiFi stelt niet veel voor. Kortom... wij rijden in het vervolg deze camping met graagte voorbij.

Gereisd Met partner in januari 2012

Prachtige plek

jkscholtens
20-7-2012

Deze camping is prachtig gelegen op een berg met uitzicht over Lac Serre-Poncon. Er zijn 2 gedeeltes voor passanten, een gedeelte waar de plaatsen gescheiden zijn door heggen en een gedeelte met minder privacy, maar waar meer bomen ( schaduw) staan. Het zwembad is heerlijk en het uitzicht vanaf zwembad en restaurant is werkelijk schitterend. Verse broodjes in het restaurant verkrijgbaar, verder is er helaas niks te koop en de dichtsbijzijnde winkel is op 15 min. autorijden. Ligt dus erg rustig! Een minnetje vonden wij, dat er geen toiletpapier aanwezig is bij de WC's. WIFI is aanwezig en gratis( voorseizoen), maar alleen rond de receptie.

Gereisd Met partner in juni 2012

Gezellige en rustige camping met mooi uitzicht.

Daniëlle
2-3-2012

Begin juli op deze camping gestaan, dus nog voor het hoogseizoen. Ruime plaatsen, we hadden ook nog genoeg keuze daar het nog heel rustig was. Sanitair schoon, altijd warm water. Zwembad heerlijk, ligbedden en parasols aanwezig, en met prachtig uitzicht. Naarmate het drukker werd op de camping, helaas ook stampvol bij het zwembad. Meer is aan te wandelen. Er was een soort aangelegde 'plage' tussen de bomen met picknicktafels, geen gras. Wanneer je een ronde gaat rijden om het meer, zijn er mooiere/prettigere strandjes te vinden, waar je ook gemakkelijk het water in kan. In het restaurant kun je goed eten, niet duur. Iedere ochtend vers stokbrood/croissants, wel bestellen de dag van tevoren. Supermarkt op ongeveer 10 minuten rijden. Hele fijne en rustige camping!

Gereisd Met partner in juni 2011

Ultieme stek in Frankrijk

W van der Velde
17-1-2012

Na jaren in Duitsland, Oostenrijk, Italie en Zwitserland gekampeerd te hebben zochten we een camping in Frankrijk. Dit zou dan de eerste keer Frankrijk worden. Wat een schitterende omgeving. De camping ligt boven op een rots bij de stuwdam van het meer. Dagelijks vers brood en stokbrood, Netjes sanitair, maar verwacht niet de luxe die je bv in Oostenrijk ziet. Zwembad lekker warm, goed restaurant.

Wel kan er 's middags een behoorlijke wind opsteken, maar van de dagen dat wij er waren was dit lang niet altijd het geval. (21-7 - 11-8 2011) Terwijl de rest van Europa slecht was hier maar 1 dag met regen gehad. Wij waren samen met onze kinderen 3 en 9 jaar. Dit jaar gaan we weer, en dat zegt genoeg. We hebben inmiddels gereserveerd en keurig antwoord terug. Alle vooroordelen over Frankrijk overboord, dit is een zeer geschikte streek om de overstap in de Alpen eens te maken.!

We zijn via Duitsland en Zwitserland gereden. Wat een mooie route!

Wil je meer info kun je gerust eens mailen

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2011

3 weken heerlijk genoten!

Kransse
9-10-2011

Camping La Viste in Espinasses is een echte aanrader. Keurige verzorgde niet al te grote familiecamping met zwembad (geen glijbanen). Goed restaurant en ook het sanitair is prima (wordt 2 x per dag schoongemaakt). Alleen toegang tot internet is niet altijd optimaal.

Brood kan besteld worden in de kleine campingwinkel. Er worden ook activiteiten georganiseerd voor groot en klein.

Camping ligt niet direct aan het meer. Hiervoor moest je een flink stuk lopen en dit is dan ook het enigste minpuntje. In de buurt van de camping zijn wel mooi baaien waar je heerlijk kan zwemmen.

Suppermarkten zijn ook relatief dicht bij te vinden (15 minuten tot 30 minuten rijden).

Gereisd Met jonge kinderen in Fri Jul 08 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

mooie plek, maar krappe plaatsen

wallis
21-8-2011

omschrijving als charme camping (anwb) is vanwege de krappe plaatsen en in het hoogseizoen niet toereikende schoonhouden van het santitair + geluidsoverlast, niet geheel op zijn plaats. wel fantastisch uitzicht en vriendelijke mensen

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2011

hele mooie en schone camping

jacqueline
7-8-2011

Een hele mooie camping.Erg schoon.De chalets zijn ook schoon en lekker ruim.Op een mooi plaats gelegen.terrasvormig.De kinderen hebben zo contact met andere.Ze gaan met zijn allen bij de speeltuin pingpongen en dergelijke.Wel jammer dat er niet meer muziek savonds bij het terras was.Of een kinderdisco.Maar mijn kinderen van 8 en 11 hebben het super naar een zin gehad.Lopends naar het meer vond ik niet zo makkelijk.dus wij gingen met de auto goed tedoen.Mooi baai.Wel koud water van het meer.St Michel heeft ook een mooie baai.En bij Embrun ken je ook lekker zwemmen en is het water niet zo koud.Al met al een plek om terug te komen.

Gereisd Met oudere kinderen in Sat Jan 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

superlocatie met een fantastische camping

marcel van de waarsenburg
5-3-2010

We zijn inmiddels helemaal verknocht aan de omgeving. We gaan dit jaar voor de 3 keer naar deze camping met onze kinderen. Het heeft voor kinderen een fantastisch mooi zwembad en diverse speellocaties. Het meer is voor de waterliefhebber op loop afstand. Als watersporter kun je, je helemaal uitleven. Al met al een aanrader.

Gereisd Met oudere kinderen in Wed Jul 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Super camping

Laura
1-3-2010

Er leuke camping, gelegen in een prachtige omgeving! Kleinschalig met ruime staanplaatsen. Erg behulpzame mensen en vriedenlijk.

Dit jaar willen we weer maar we lijken geen contact te kunnen krijgen met deze mensen...erg jammer

Gereisd Met jonge kinderen in maart 2010

• Betaalde wifiGehele hotel

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Viste in Rousset, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Viste zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.