Camping La Viste

• 8.4Staat v/h sanitair

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

Camping La Viste Rousset is een rustige familiecamping. Hier is niet de hele dag vermaak, maar wordt wel af en toe wat georganiseerd. Het sanitair en het zwembad zijn goed onderhouden. De camping ligt vlakbij het meer Lac de Serre-Ponçon. Dit is de ideale omgeving om sportief te zijn. Denk aan mountainbiken, bergbeklimmen, raften en watersporten.

79 reviews over Camping La Viste

• 9Sabine VH27-07-2015

Super !

Heel mooie Camping, schitterend zwembad, gezellig restaurant, schitterend uitzicht,supervriendelijke bediening zowel in het restaurant, winkeltje of aan de receptie. Enkel over de wifi valt wat te zeggen. Heel erg duur voor iets wat eigenlijk maar nauwelijks werkt

• 8Staat v/h sanitair

Met vrienden

• 9DouwesAn26-07-2015

Geweldige camping

Een camping om zeker nog een keer naartoe te gaan. De campingplaatsen liggen over het algemeen op het vlakke gedeelte. Het steile deel van de camping heeft betrekking op de huuraccommodaties. Het restaurant is geweldig net als het personeel. De omgeving heeft heel veel te bieden.

• 9Staat v/h sanitair

• 9Fie26-07-2015

Gezellig camping en prachtige omgeving

Gezellig en kleine camping. Op de camping allemaal nieuwe chalets op mooie plekken. Het zwembad op de camping was erg mooi, verwarmd en schoon, met een prachtig uitzicht op het meer. De glijbaan helemaal top!. Op de camping zelf geen uitzicht op de bergen omdat er veel bomen waren. Niet erg want daardoor hadden we lekker schaduw. De toiletgebouwen erg netjes en schoon met een leuk muziekje op de achtergrond. In het kleine winkeltje op de camping kon je elke dag brood bestellen. De omgeving is erg mooi en het water van het meer is prachtig blauw. Op de camping naast de vele Nederlanders, ook wel veel Fransen op de camping. Restaurant op de camping was erg leuk maar duur. Moet ik toch 1 nadeel opnoemen dan is dat over het gebruik van WIFI, erg duur en erg slecht bereik, tot grote ergenis van vele. Al met al een prachtige vakantie gehad, dochter van 13 heeft zich prima kunnen vermaken met andere jongeren. Zij wil in ieder geval terug en misschien wij ook wel!

• 10Staat v/h sanitair

• 10Léon24-07-2015

Fantastisch, we komen er ZEKER weer terug!

Het uitzicht vanaf de camping is werkelijk adembenemend mooi! Normaal komen we nooit 2x op dezelfde camping, maar hier gaan we zeker weer terugkomen. Het personeel is enorm vriendelijk en behulpzaam. De campingplaatsen zijn goed ingedeeld en het sanitair is goed. Het is een fantastische uitvalsbasis voor fiets-, watersport- en wandelliefhebbers. Drie sterren is wat ons betreft onvoldoende, ze verdienen zeker een vierde ster.

• 8Staat v/h sanitair

• 8ronaldgea23-09-2014

'Wat een uitzicht!'

Camping La Viste* in Rousset is een hoger gelegen camping in Les Hautes Alpes. De ruige omgeving heeft veel indruk op ons gemaakt.Op korte afstand een goed bereikbaar meer met glashelder water.Verwacht geen drukke toeristische toestanden maar vooral de prachtige natuur. Wij verbleven in een keurige stacaravan. Leek ons beter dan de wat oudere groene chalets. Vanaf het zwembad terras een prachtig uitzicht. Brood bestellen en verdere boodschappen in de grote supermarkt op zo'n 10 minuten de berg af. Onze kinderen van 10 en 12 hebben zich prima vermaakt in het zwembad en op het sportveld. Misschien een overbodige mededeling maar houdt rekening met flinke hoogte verschillen op de camping. Stacaravans zijn vrij 'hoog' geplaatst. Het restaurant op de camping werd druk bezocht. Wij hebben hier geen gebruik van gemaakt. Ook was er een enkele keer een soort van avond programma. Geen topamusement maar goed genoeg voor een gezellige avond op het terras. Al met een al een prima bestemming!

• 7K. van der Donk20-08-2014

Mooie ligging, maar erg onrustig

De camping ligt prachtig met een grandioos uitzicht vanaf het zwembad en het restaurant. De faciliteiten zijn prima en de omgeving is fantastisch. Mijn kinderen hebben het naar hun zin gehad. We hebben echter twee bezwaren. De plek was voor ons veel te klein (ondanks verzoek om grote plek bij reservering in januari). Onze Baco-tent stond van kop tot staart klem tussen twee heggen, de luifel konden we niet plaatsen. Op onze plek werden we ook de hele dag en avond getrakteerd op voortdurend geluid en herrie vanaf het zwembad en restaurant. (3x per week muziek en karaoke tot half 12 's avonds). Ik denk dat je achteraan de camping minder last hiervan hebt.

• 7Staat v/h sanitair

• 9Chris13-08-2013

Heerlijke vakantie

Wij hebben 2 weken op deze camping mogen vertoeven en hebben hier enorm van genoten. De plekken zijn niet groot, maar ruim genoeg voor een 6 persoons tent of een caravan. Het sanitair is al wat ouder, maar gelukkig wel voorzien van heet water. Grote plus punt zijn de 2 zwembaden en de glijbaan (zeker met kinderen). Het uitzicht is mooi en het meer is ook goed om in te zwemmen. In de omgeving is niet erg veel te doen. Wel zijn er markten in de wat grotere plaatsen Gap en Embrun. Deze kun je het best bezoeken op zaterdag, dan is de markt aanzienlijk groter.

• 6A.Ensing01-11-2012

Flinke tegenvaller!!!

Heel vreemd dat camping La Viste in Rousset een charme camping wordt genoemd door de Anwb! De enige charme die wij konden ontdekken zijn de ligging van het zwembad en het restaurant! De camping op zich is absoluut geen charme camping. De staanplaatsen zijn vrij klein en je staat pal naast elkaar. Wij hadden een gereserveerde plaats, voor caravan en auto van 75 m2!!!! Verder is de weg over de camping vrij smal en bij sommige bochten bijna niet te nemen met auto en caravan. Dit komt ook doordat de mensen bijna gedwongen worden, vanwege de kleine plaatsen, om gedeeltelijk op de weg te parkeren. Verder zijn de mensen bij de receptie vrij koel en zakelijk. Bij het afrekenen melden we dat de plaatsen wel erg klein waren, toen werd ons gezegd waarom we dat niet eerder hadden gemeld en naar een andere plaats hadden gevraagd?!? Maar als je reserveert wil je niet nog eens verhuizen, en waar naar toe op een verder volle camping met allemaal te kleine plaatsen? M.a.w. eigen schuld dikke bult!

• 7Staat v/h sanitair

• 8hartman_jan21-09-2012

Prachtig gelegen camping

Eind augustus 8 dagen op deze camping gestaan; een hele klim om boven te komen maar de ligging is prachtig! Zowel vanaf de camping, het zwembad als het restaurant een fraai uitzicht over het dal en het meer. Ruime plaatsen, zowel met schaduw als volop zon. Ook prettig dat het terrein zelf vlak is. Het zwembad is heerlijk om te vertoeven en er is een prima restaurant. Intermarche op 12km. Sanitair is redelijk maar kan beter vervangen worden. Nadeel is dat je alles met de auto moet doen, ook naar het meer.

• 8Eetgelegenheden

• 7nbvd02-09-2012

Gezellige camping

Wij zijn in augustus 2012 op deze camping geweest, vooral omdat er veel Nederlands kinderen zouden moeten zijn. Helaas viel dat in augustus nogal tegen (in juli schijnt het wel zo te zijn geweest). De camping liep hard leeg in week 3 van de maand augustus. Helaas. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp hoe het hoge cijfer voor het sanitair is ontstaan, het wordt regelmatig schoongemaakt, maar is wel aan een vernieuwing toe. Wel leuke grote plaatsen, met bijna allemaal voldoende bomen om een fijne mix van schaduw en zon te creëren. Wandelen naar het meer was te doen, maar terug lopen...wij hebben het 1 keer gedaan, daarna met de auto.

5 tips over Camping La Viste

• Chris, 13-08-2013

Bezoek ook eens Les Orres. Je kunt hier wandelen, sleeën, roddelen en downhillen.

• hartman_jan, 21-09-2012

Waterschoenen mee. Baie St. Michel is prachtig en zwemmen onder toezicht.

• FamKo, 14-08-2012

Het museum over de aanleg van het stuwmeer was zeer interessant (en de geschiedenis van de in de valei gelegen dorpen). Lekker zwemmen of varen in het heldere water van het meer (baaien genoeg rondom het meer). Ritje rond het meer sightseeing. De abdij van Boscodon, met riviertje en bos ernaast.

23 vragen over Camping La Viste

• Cindy, 28-01-2018

BBQ

Is er een openbare BBQ plaats op de camping?

Karin vd Brink, 01-02-2018

Jazeker. Vlak bij het receptiegebouw

• GTijhuis, 25-01-2017

Stadje

En nog een vraag.. is er in de buurt een leuk stadje om 's avonds keer heen te gaan? En hoelang is het rijden naar Embrum?

Miranda, 16-06-2017

Embrun is 20 minuten rijden, Gap is ook leuk maar ietsje verder, half uurtje ongeveer

• GTijhuis, 25-01-2017

Plek

We zoeken een plek voor onze caravan met bijzet tentje, niet te dicht bij de animatie, beetje schaduw, beetje zon, iemand een tip? Of een tip waar je juist niet moet gaan staan?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig