Camping La Viste

• 8.4Staat v/h sanitair

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

Camping La Viste Rousset is een rustige familiecamping. Hier is niet de hele dag vermaak, maar wordt wel af en toe wat georganiseerd. Het sanitair en het zwembad zijn goed onderhouden. De camping ligt vlakbij het meer Lac de Serre-Ponçon. Dit is de ideale omgeving om sportief te zijn. Denk aan mountainbiken, bergbeklimmen, raften en watersporten.

79 reviews over Camping La Viste

• 8Schoonbergen29-08-2016

Prachtige omgeving, veel te doen!

Een hoger gelegen, kleinschalige camping. Op de camping is de basis aanwezig, een speeltuin, mooie zwembaden, heerlijk warme douches, lekker brood en een heerlijk klimaat. Afstand naar het meer is lopend te doen of met de auto als je wat spullen mee wilt nemen. In de omgeving is genoeg te doen: het met de auto beklimmen van een col, klimpark, nabij gelegen dorpen, het prachtige Les Orres. Minpunten van de camping: Geen waterpunt op de plek, plekken niet erg ruim en dicht op elkaar, erg donker in de avond (kan er geen lamp geplaatst worden aan de andere kant van het looppad?, geen koelkast verhuur, losliggende tegels bij het zwembad, erg scherpe camping bandjes (stof lijkt me prettiger). Wat wij heel jammer vinden is dat het, op de site genoemde speelveld, wordt gebruikt als parkeerplaats. Hierdoor is er minder ruimte voor de kinderen om te spelen. In onze beleving worden mensen die zich niet aan de regels houden niet aangesproken waardoor al gauw een rommelig effect ontstaat. Tip: in Savinnes le Lac zit een goede pizzeria (over de brug meteen rechts, vlak voor de bocht).

• 9Barry08-08-2016

Volgend jaar weer!!

Heerlijke weken gehad op La Viste. Schone rustige camping waar het om 22.00u stil is. Sanitair is schoon en de douches waren goed. Eten in het restaurant was heerlijk met een geweldig uitzicht over het meer. Personeel vd camping was zeer behulpzaam. Via een smal pad loop je in 20 min.naar het meer, waar een houten zwembad in het meer is gemaakt. Verder zijn er in de omgeving veel dingen te doen. Een bootje huren is zeer aan te raden. Verder rodelen in Les Orres viel ook goed in de smaak bij de kinderen.

• 8Herma16-07-2016

Fantastisch uitzicht op sommige plekken

De camping ligt hoog boven het stuwmeer, waardoor je mooi uitzicht over het meer en op de bergen rondom hebt. Wij stonden aan de rand van de camping naast het zwembad en de voetbalkooi en het paadje naar beneden richting weg: voor onze tieners ideaal. Zij hebben zich prima vermaakt met andere jongeren op de camping. Nadeel van de camping: supermarkt wat verder (11km) na wat haarspeldbochten naar beneden. Verder heb je voor alles de auto nodig, of je moet van fietsen houden. Embrun is gezellig, Gap ook en om het meer heen rijden is ook mooi. Sta je vooraan zoals wij, neem dan stormbanden mee, wij hadden ze nodig bij een onweersbui met windstoten. Wandelen kan, maar is wat beperkt, geen echt mooie tochten te maken, zeker met een hond is het eerder heen en terug lopen, geen "rondje". Sanitair...kan slechter, maar ook beter.

• 7Staat v/h sanitair

• 8Pien21-05-2016

Super huisjes l

Mooie vergezichten op het meer Top tijd gehad Gap gezellig Tour 2 maal gezien Rodelen bij les Orres super mooi Genoeg te doen in de omgeving

• 9Staat v/h sanitair

• 8Hartog04-09-2015

zeer goed bevallen

Schaduwrijke plek en redelijk wat andere Nederlandse kampeerders. Koelt lekker af in de avond en bijna geen muggen en wespen. Mooi zwembad alleen div vloertegels lagen beetje omhoog. Zit veel in de buurt alleen bijna altijd auto nodig. Mooi zwemmeer maar net te ver om te lopen met kinderen.

• 6Staat v/h sanitair

• 9Herma27-08-2015

Super uitzicht

Wij werden ook 's avonds getrakteerd op muziek en zaten pal naast de voetbalkooi, het zwembad en het wandelpad naar het meer, maar dat wisten we en we hadden er ook geen last van; de jeugd vermaakte zich prima. Verder vonden wij, dat de animatie 's avonds keurig op tijd was afgelopen. Wandelen met de hond is niet erg variabel, maar een rondje van 45min lukt wel, als je wilt. Wij koken altijd zelf, dus geen ervaring met restaurant. Onze pubers hebben zich prima vermaakt met voetbal, tafeltennis, zwemmen en chillen met de aanwezige jeugd. Verder hebben wij helaas door omstandigheden wel een hele goede ervaring met de receptie, wat een service en medewerking. Merci !!

• 7Staat v/h sanitair

• 9Edith24-08-2015

Zeer fraai!

Ligging is fantastisch: als je het geluk hebt op één van de 10plaatsen met uitzicht over het meer te staan is het geweldig opstaan iedere morgen! Restaurant Belvedère zeer goed met vriendelijk en erg goed personeel (met humor 😄). Klein winkeltje waar je brood kan bestellen en het hoognodige kan kopen, vriendelijke receptie die behulpzaam was bij boeken van een boot. Het zwembad is erg goed, twee baden met glijbaan, goede looptegels rondom en alles netjes verzorgd. Via een smal looppad of met 2min auto ben je bij Aqua nautique Rousset: waterfiets of motorboot huren voor op het Lac du Serre Poncon.

• 9Fam voorst16-08-2015

Super leuk

Keurige camping met veel kinderen.er is ook een goed restaurant en goed sanitair vriendelijke mensen zowel receptie als restaurant zeker een aanrader

• 10Eetgelegenheden

• 9Fam. Warmenhoven11-08-2015

Fijne camping met heel mooi uitzicht

We hebben genoten op deze camping. Heerlijk zwembad met een fijne temperatuur van het water en fantastisch uitzicht! Vriendelijk personeel, broodjes service, heerlijke pizza's, leuk speeltuintje waar het elke avond druk was met spelende kinderen, prachtige omgeving! Op de camping vooral nederlanders en fransen, maar ook enkele italianen, engelsen en belgen bijvoorbeeld. Omdat ikzelf last heb van 'n gescheurde kuitspier konden we in het 4 persoons gehandicapten huisje zonder hogere trap, dat was erg fijn en het had een fijne centrale ligging op de camping, niet ergens verder naar boven, zoals de andere 4 persoons huisjes. In de omgeving is genoeg te doen via een mooie weg langs het meer: bijv. leuke strandjes bij Baie st.Michel en in Embrun, les Orres met de stoeltjeslift en rodelbaan, het museoscope over het meer en de stuwdam naast de camping, dierenparkje met alpenmarmotten en roofvogelshow, rondrit om het meer, waterfiets huren etc. We hebben er een fijne vakantie gehad.

• 8Fam. Lub04-08-2015

Voor herhaling vatbaar!

Wat een heerlijke camping, geen Nederlandse enclave maar een mooie mengelmoes van Fransen, Belgen, Italianen en Nederlanders waarvan de laatste wel in de meerderheid. Genoeg kinderen en jeugd om mee op te trekken. Wij kwamen aan tijdens de middagrust dus was de receptie gesloten, maar er hing keurig een brief aan het raam met onze naam en plek. Het is een rustige camping, na 23.00 uur is het doodstil, mede dankzij een securitee die de jeugd vraagt zich rustig te houden. Onze jongens van 6 en 15 hebben genoten. Het zwembad is heerlijk en je hebt een prachtig uitzicht over het meer en de bergen. Geen ruzie om bedjes, er was altijd wel een bedje vrij. Het sanitair is keurig en schoon en ook daar geen drukte. De camping ligt overal een eindje vandaan maar alles is prima te doen. Inter Marche op 15 min, Gap en Embrun op 30 min rijden. Wij gaan volgend jaar weer want we hebben nog lang niet alles gezien!

5 tips over Camping La Viste

• Chris, 13-08-2013

Bezoek ook eens Les Orres. Je kunt hier wandelen, sleeën, roddelen en downhillen.

• hartman_jan, 21-09-2012

Waterschoenen mee. Baie St. Michel is prachtig en zwemmen onder toezicht.

• FamKo, 14-08-2012

Het museum over de aanleg van het stuwmeer was zeer interessant (en de geschiedenis van de in de valei gelegen dorpen). Lekker zwemmen of varen in het heldere water van het meer (baaien genoeg rondom het meer). Ritje rond het meer sightseeing. De abdij van Boscodon, met riviertje en bos ernaast.

23 vragen over Camping La Viste

• Cindy, 28-01-2018

BBQ

Is er een openbare BBQ plaats op de camping?

Karin vd Brink, 01-02-2018

Jazeker. Vlak bij het receptiegebouw

• GTijhuis, 25-01-2017

Stadje

En nog een vraag.. is er in de buurt een leuk stadje om 's avonds keer heen te gaan? En hoelang is het rijden naar Embrum?

Miranda, 16-06-2017

Embrun is 20 minuten rijden, Gap is ook leuk maar ietsje verder, half uurtje ongeveer

• GTijhuis, 25-01-2017

Plek

We zoeken een plek voor onze caravan met bijzet tentje, niet te dicht bij de animatie, beetje schaduw, beetje zon, iemand een tip? Of een tip waar je juist niet moet gaan staan?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig