Camping La Viste

Camping La Viste
7,9

Camping La Viste Rousset is een rustige familiecamping. Hier is niet de hele dag vermaak, maar wordt wel af en toe wat georganiseerd. Het sanitair en het zwembad zijn goed onderhouden. De camping ligt vlakbij het meer Lac de Serre-Ponçon. Dit is de ideale omgeving om sportief te zijn. Denk aan mountainbiken, bergbeklimmen, raften en watersporten.

20 reviews over Camping La Viste in het Nederlands

Jammer van het lawaai 's avonds

H
8-8-2018

De camping is opzich mooi. Ligging is prima, niet direct aan het meer, maar hoger op de berg. Een restaurant met een prachtig uitzicht op het meer en het mooie zwembad. Wij stonden op plek 47. Een plek met 's morgens zon en 's middags schaduw. Ook een plek met ietsje meer privacy, omdat je niet direct op je buren zit. Ook dichtbij toiletgebouw 1 en het speeltuintje. Dat is ook meteen het nadeel, want 's avond zoeken de kinderen elkaar op bij het speeltuintje. Dit was een enorm gegil en geschreeuw. Afschuwelijk. Dit ging ook gerust door tot 's avonds laat, de campingeigenaar deed er niets aan. De meeste plekken vonden wij krap. Je zit echt pal naast je buren. Op het gedeelte aan de andere kant van het zwembad zijn de plekken wel meer afgescheiden door heggetjes, maar daar is minder schaduw. Jammer van de enorme herrie 's avonds. Als dat niet zo was, zou dit een hele fijne plek zijn.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Leuke fijne Camping

Martin
22-9-2017

Erg leuke en fijne camping. Sanitair is prima. Niet heel erg nieuw maar wel ok. 's Morgens lekker brood in het winkeltje die je wel een dag ervoor moet bestellen. Erg mooi zwembad met ruim voldoende ligstoelen. De kinderen mogen er ook nog gewoon kind zijn. En worden niet iedere keer gecorrigeerd door de badmeester. Er mag gelukkig wel wat! Er is een supermarkt op 10 minuten rijden van de camping. Er zijn wel groepen die er jaarlijks komen. Dit geeft wel iets meer lawaai met zich mee! En dat vind niet iedereen fijn. Het is een leuke Camping om te staan, Super omgeving voor wielrenners. Heerlijk aan het water liggen bij “Baie de Chanteloube”. Verder is er in de buurt genoeg te doen.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Leuke camping, maar miste wat sfeer

Familie van Rooijen
22-9-2017

Het was een prima camping; Er is klein winkeltje (enorm duur, dus meer voor noodgevallen), brood moet je bestellen voor de volgende dag (wel voor 19.00, anders heb je echt niets). Heerlijk zwembad met glijbaan en altijd wel een bedje beschikbaar. Let wel op losse tegels; al meerdere campingkinderen met open tenen voorbij zien komen. Uitzicht fenomenaal, nog nergens anders zo mooi gezien. Camping ligt niet aan het meer en vonden de wandeling echt te steil, dus elke keer met de auto. Het meer was prachtig maar wel heel koud en neem waterschoenen mee; het is geen pretje aan je voeten anders.. Camping is rustig met af en toe wat avond vertier. Veel te doen en te zien in de omgeving, maar wel op minimaal 30 minuten rijden. Ook de grotere supermarkten. Weggetje naar de camping is heel steil en een hoop haarspeldbochten, maar wel te doen. Veel plaatsen vonden wij erg klein, echt niet minimaal 80m2 (we hebben ze uitgemeten), zeker niet onderaan (met het uitzicht). Hier was overigens ook geen schaduw, dus wij waren blij met onze plek onder de bomen. Onze plaats (69) was echt de grootste op de camping met zijn 140m2, de rest allemaal kleiner. De plaatsen aan het veld, vonden wij persoonlijk het leukste aandoen en waren ook goed van formaat. Door het laantje waar wij stonden misten wij echt sfeer en het verkeer scheurde letterlijk voorbij, ondanks de max. snelheid van 10 km per uur op de camping. Sanitair voldoet en is schoon, maar neem wel wc papier mee. Douches en afwaswater altijd heerlijk warm! Restaurant hoort niet bij de camping maar je kunt er prima eten en het uitzicht is (wederom) grandioos. Op zich een leuke camping, maar wij komen niet meer terug; we hebben alles gedaan en gezien wat we wilden doen.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

Mooie camping in een geweldige omgeving

Kokkie
30-8-2016

De camping ziet er goed verzorgd uit. Sanitair is goed. 's Morgens lekker brood in het winkeltje, prima zwembad met ruim voldoende ligstoelen, vriendelijk personeel. Er is geen water op de plaats zelf. Goede supermarkt op 10 minuten rijden van de camping. De camping kwam bij ons een beetje rommelig over ondanks dat deze er perfect verzorgd bij lag. Onder andere door de volle waslijnen tussen de bomen en de auto's die her en der geparkeerd staan om maar meer ruimte op je eigen plek te krijgen (weideveld). De camping treed hier niet tegen op, ondanks het verbod in het camping reglement van spannen van lijnen en parkeren van auto's buiten je eigen plaats. Veel losse tegels bij het zwembad. Er was wat overlast van muziek en gelal en gebral van groepen die al jaren op deze camping komen en elkaar dan 's avonds opzoeken. Toch is het een prima camping om je vakantie door te brengen. Super omgeving, veel te doen in de buurt en 's nachts goed slapen omdat de temperatuur behoorlijk zakt.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2016

Prachtige omgeving, veel te doen!

Schoonbergen
29-8-2016

Een hoger gelegen, kleinschalige camping. Op de camping is de basis aanwezig, een speeltuin, mooie zwembaden, heerlijk warme douches, lekker brood en een heerlijk klimaat. Afstand naar het meer is lopend te doen of met de auto als je wat spullen mee wilt nemen. In de omgeving is genoeg te doen: het met de auto beklimmen van een col, klimpark, nabij gelegen dorpen, het prachtige Les Orres. Minpunten van de camping: Geen waterpunt op de plek, plekken niet erg ruim en dicht op elkaar, erg donker in de avond (kan er geen lamp geplaatst worden aan de andere kant van het looppad?, geen koelkast verhuur, losliggende tegels bij het zwembad, erg scherpe camping bandjes (stof lijkt me prettiger). Wat wij heel jammer vinden is dat het, op de site genoemde speelveld, wordt gebruikt als parkeerplaats. Hierdoor is er minder ruimte voor de kinderen om te spelen. In onze beleving worden mensen die zich niet aan de regels houden niet aangesproken waardoor al gauw een rommelig effect ontstaat. Tip: in Savinnes le Lac zit een goede pizzeria (over de brug meteen rechts, vlak voor de bocht).

Gereisd Met jonge kinderen in Mon Aug 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Volgend jaar weer!!

Barry
8-8-2016

Heerlijke weken gehad op La Viste. Schone rustige camping waar het om 22.00u stil is. Sanitair is schoon en de douches waren goed. Eten in het restaurant was heerlijk met een geweldig uitzicht over het meer. Personeel vd camping was zeer behulpzaam. Via een smal pad loop je in 20 min.naar het meer, waar een houten zwembad in het meer is gemaakt. Verder zijn er in de omgeving veel dingen te doen. Een bootje huren is zeer aan te raden. Verder rodelen in Les Orres viel ook goed in de smaak bij de kinderen.

Gereisd Met jonge kinderen in Fri Jan 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Super huisjes l

Pien
21-5-2016

Mooie vergezichten op het meer Top tijd gehad Gap gezellig Tour 2 maal gezien Rodelen bij les Orres super mooi Genoeg te doen in de omgeving

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2015

zeer goed bevallen

Hartog
4-9-2015

Schaduwrijke plek en redelijk wat andere Nederlandse kampeerders. Koelt lekker af in de avond en bijna geen muggen en wespen. Mooi zwembad alleen div vloertegels lagen beetje omhoog. Zit veel in de buurt alleen bijna altijd auto nodig. Mooi zwemmeer maar net te ver om te lopen met kinderen.

Gereisd Met jonge kinderen in Wed Jul 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Zeer fraai!

Edith
24-8-2015

Ligging is fantastisch: als je het geluk hebt op één van de 10plaatsen met uitzicht over het meer te staan is het geweldig opstaan iedere morgen! Restaurant Belvedère zeer goed met vriendelijk en erg goed personeel (met humor 😄). Klein winkeltje waar je brood kan bestellen en het hoognodige kan kopen, vriendelijke receptie die behulpzaam was bij boeken van een boot. Het zwembad is erg goed, twee baden met glijbaan, goede looptegels rondom en alles netjes verzorgd. Via een smal looppad of met 2min auto ben je bij Aqua nautique Rousset: waterfiets of motorboot huren voor op het Lac du Serre Poncon.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2015

Geweldige camping

DouwesAn
26-7-2015

Een camping om zeker nog een keer naartoe te gaan. De campingplaatsen liggen over het algemeen op het vlakke gedeelte. Het steile deel van de camping heeft betrekking op de huuraccommodaties. Het restaurant is geweldig net als het personeel. De omgeving heeft heel veel te bieden.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Jul 02 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Betaalde wifiGehele hotel

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Viste in Rousset, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Viste zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.