Camping La Viste

• 8.4Staat v/h sanitair

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

Camping La Viste Rousset is een rustige familiecamping. Hier is niet de hele dag vermaak, maar wordt wel af en toe wat georganiseerd. Het sanitair en het zwembad zijn goed onderhouden. De camping ligt vlakbij het meer Lac de Serre-Ponçon. Dit is de ideale omgeving om sportief te zijn. Denk aan mountainbiken, bergbeklimmen, raften en watersporten.

79 reviews over Camping La Viste

• 9carla12-01-2019

goed geschikt voor jeugd van alle leeftijden: ook

prachtige omgeving. we hebben heerlijk gewandeld en gebruik gemaakt van de strandjes verder op aan het meer. strandje bij de camping is op betonblokken en vonden wij wat minder. savonds op tijd stil. zowel jonge kinderen als oudere kinderen. doordat er niet mega veel werd georganiseerd, zocht de jeugd elkaar op. savonds gingen de groepen naar hangplek buiten de camping. ideaal. eens per week ook muziekavond. brengt veel gezelligheid. nadeel is ver weg van supermarkten. hardlopen is niet echt optie omdat je op de stijle helling van de berg zit. prachtig uitzicht op het meer en de bergen eromheen.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 2018
    10Joachim23-07-2018

Fantastische ligging

Heel mooie ligging. Dicht bij supermarkt (10 min. met auto). Super zicht vanaf het zwembad. Veel mooie uitstappen te doen. Bob slee baan Les orres, Réallon zetellift, boot huren op meer, mooie wandelingen, drijvend zwembad in rousset zelf, .... We waren hier begin juli, waardoor er nog heel veel plaats vrij was. In hoog seizoen waarschijnlijk wel iets drukker. Plaatsen redelijk dicht op elkaar dan. Muziek in sanitair gebouwen vonden we ook super. Bij sanitair altijd heet water. Niet veel animatie, maar daar waren we specifiek naar op zoek.

• 10Staat v/h sanitair

• 2017
    8Marijke Reining31-08-2017

Leven in een anzichtkaart

Deze camping is fantastisch als je van bergen houdt. Het uitzicht vanaf het zwembad is precies zoals op de site van de camping. Prachtig zicht over het meer met de bergen er omheen. Er zijn misschien 5 camping plekken met zicht op het meer, dus daarvoor moet je heel vroeg boeken denk ik. Het meer is echt zo blauw als op de foto's. De lucht is heerlijk fris, en het weer was fantastisch! Overdag rond 28 tot 30 graden en s'nachts lekker koel, want je zit op 600 meter hoogte. Er is een soort zwembad in het meer gemaakt, met toezicht, heel origineel en leuk gedaan. Overal rond het meer lopen de oevers namelijk best stijl af, met keien en stenen. Verwacht geen echte strandjes. Standjes die er zijn, zijn van beton, zodat je wel relaxed het meer in kunt lopen. Het is een plek waar ook de lokale bevolking komt picknicken en zwemmen. Je loopt via een leuk pad vanaf de camping behoorlijk naar beneden. Even de gympjes aantrekken. Ongeveer 10 minuten heen. Terug is het wel 20 minuten omdat je dan weer de berg op moet. Je kunt natuurlijk ook met de auto gaan. Wij zwommen veel op de camping, fijn zwembad met glijbaan. Bij deze camping zit je aan de rustige kant van het meer. Weinig verkeer, s'nachts werd ik wakker omdat het zo stil was.... Boodschappen doen kan op 20 min rijden en leuke plaatsjes een half uur. De camping zit vlak bij de dam. De grootste aarden dam van Europa. Echt indrukwekkend. Overal waar je kijkt is het gewoon prachtig. Er zijn veel mountainbike routes en wandelroutes vanaf de camping. Surfen en zeilen gebeurd meer aan de midden en de noordkant van het meer. Daar schijnt het vaker te waaien. De camping is heel gemoedelijk en gezellig.Een prettige sfeer. Een leuke mix van Fransen, Nederlanders en ook wel Engelsen en Duitsers. Maar ook een mix van mensen met jonge kinderen, oudere kinderen, stellen, of mensen alleen op trektocht. De receptie spreekt goed Engels en ook in het restaurant kan iedereen wel engels. Verder sanitair prima. Voor pubers is er een voetbalveldje en tafeltennis, waar ze elkaar s'avonds opzoeken. Af en toe is er live muziek, maar zeker niet iedere avond. De plekken zijn wisselend van formaat. Niet heel groot, maar zeker niet zo klein als op Italiaanse campings. Het enige nadeel vind ik dat je niet rechtstreeks aan het meer zit. En er niet een gezellig dorp op loopafstand is. Veel mensen hadden een mountainbike of racefiets mee. In de omgeving is zoveel te doen, raften, bergbeklimmen, klimparken, wandelen, hardlopen, stadjes bezoeken, gletsjers opzoeken, tokkelen, zeilen, zwemmen, varen... we gaan hier zeker nog eens heen! Hou je van iets meer toerisme en vind je veel drukte juist gezellig, dan zou ik meer richting Embun een Camping zoeken. Daar zit je voor veel activiteiten ook wat meer centraal. Dan blijft het op la Viste tenminste een beetje rustig.

• Oude reviews

8Herma16-07-2016

Fantastisch uitzicht op sommige plekken

De camping ligt hoog boven het stuwmeer, waardoor je mooi uitzicht over het meer en op de bergen rondom hebt. Wij stonden aan de rand van de camping naast het zwembad en de voetbalkooi en het paadje naar beneden richting weg: voor onze tieners ideaal. Zij hebben zich prima vermaakt met andere jongeren op de camping. Nadeel van de camping: supermarkt wat verder (11km) na wat haarspeldbochten naar beneden. Verder heb je voor alles de auto nodig, of je moet van fietsen houden. Embrun is gezellig, Gap ook en om het meer heen rijden is ook mooi. Sta je vooraan zoals wij, neem dan stormbanden mee, wij hadden ze nodig bij een onweersbui met windstoten. Wandelen kan, maar is wat beperkt, geen echt mooie tochten te maken, zeker met een hond is het eerder heen en terug lopen, geen "rondje". Sanitair...kan slechter, maar ook beter.

• 7Staat v/h sanitair

• 9Herma27-08-2015

Super uitzicht

Wij werden ook 's avonds getrakteerd op muziek en zaten pal naast de voetbalkooi, het zwembad en het wandelpad naar het meer, maar dat wisten we en we hadden er ook geen last van; de jeugd vermaakte zich prima. Verder vonden wij, dat de animatie 's avonds keurig op tijd was afgelopen. Wandelen met de hond is niet erg variabel, maar een rondje van 45min lukt wel, als je wilt. Wij koken altijd zelf, dus geen ervaring met restaurant. Onze pubers hebben zich prima vermaakt met voetbal, tafeltennis, zwemmen en chillen met de aanwezige jeugd. Verder hebben wij helaas door omstandigheden wel een hele goede ervaring met de receptie, wat een service en medewerking. Merci !!

• 7Staat v/h sanitair

• 9Fam voorst16-08-2015

Super leuk

Keurige camping met veel kinderen.er is ook een goed restaurant en goed sanitair vriendelijke mensen zowel receptie als restaurant zeker een aanrader

• 10Eetgelegenheden

• 9Fam. Warmenhoven11-08-2015

Fijne camping met heel mooi uitzicht

We hebben genoten op deze camping. Heerlijk zwembad met een fijne temperatuur van het water en fantastisch uitzicht! Vriendelijk personeel, broodjes service, heerlijke pizza's, leuk speeltuintje waar het elke avond druk was met spelende kinderen, prachtige omgeving! Op de camping vooral nederlanders en fransen, maar ook enkele italianen, engelsen en belgen bijvoorbeeld. Omdat ikzelf last heb van 'n gescheurde kuitspier konden we in het 4 persoons gehandicapten huisje zonder hogere trap, dat was erg fijn en het had een fijne centrale ligging op de camping, niet ergens verder naar boven, zoals de andere 4 persoons huisjes. In de omgeving is genoeg te doen via een mooie weg langs het meer: bijv. leuke strandjes bij Baie st.Michel en in Embrun, les Orres met de stoeltjeslift en rodelbaan, het museoscope over het meer en de stuwdam naast de camping, dierenparkje met alpenmarmotten en roofvogelshow, rondrit om het meer, waterfiets huren etc. We hebben er een fijne vakantie gehad.

• 8Fam. Lub04-08-2015

Voor herhaling vatbaar!

Wat een heerlijke camping, geen Nederlandse enclave maar een mooie mengelmoes van Fransen, Belgen, Italianen en Nederlanders waarvan de laatste wel in de meerderheid. Genoeg kinderen en jeugd om mee op te trekken. Wij kwamen aan tijdens de middagrust dus was de receptie gesloten, maar er hing keurig een brief aan het raam met onze naam en plek. Het is een rustige camping, na 23.00 uur is het doodstil, mede dankzij een securitee die de jeugd vraagt zich rustig te houden. Onze jongens van 6 en 15 hebben genoten. Het zwembad is heerlijk en je hebt een prachtig uitzicht over het meer en de bergen. Geen ruzie om bedjes, er was altijd wel een bedje vrij. Het sanitair is keurig en schoon en ook daar geen drukte. De camping ligt overal een eindje vandaan maar alles is prima te doen. Inter Marche op 15 min, Gap en Embrun op 30 min rijden. Wij gaan volgend jaar weer want we hebben nog lang niet alles gezien!

• 9Fie26-07-2015

Gezellig camping en prachtige omgeving

Gezellig en kleine camping. Op de camping allemaal nieuwe chalets op mooie plekken. Het zwembad op de camping was erg mooi, verwarmd en schoon, met een prachtig uitzicht op het meer. De glijbaan helemaal top!. Op de camping zelf geen uitzicht op de bergen omdat er veel bomen waren. Niet erg want daardoor hadden we lekker schaduw. De toiletgebouwen erg netjes en schoon met een leuk muziekje op de achtergrond. In het kleine winkeltje op de camping kon je elke dag brood bestellen. De omgeving is erg mooi en het water van het meer is prachtig blauw. Op de camping naast de vele Nederlanders, ook wel veel Fransen op de camping. Restaurant op de camping was erg leuk maar duur. Moet ik toch 1 nadeel opnoemen dan is dat over het gebruik van WIFI, erg duur en erg slecht bereik, tot grote ergenis van vele. Al met al een prachtige vakantie gehad, dochter van 13 heeft zich prima kunnen vermaken met andere jongeren. Zij wil in ieder geval terug en misschien wij ook wel!

• 10Staat v/h sanitair

• 8ronaldgea23-09-2014

'Wat een uitzicht!'

Camping La Viste* in Rousset is een hoger gelegen camping in Les Hautes Alpes. De ruige omgeving heeft veel indruk op ons gemaakt.Op korte afstand een goed bereikbaar meer met glashelder water.Verwacht geen drukke toeristische toestanden maar vooral de prachtige natuur. Wij verbleven in een keurige stacaravan. Leek ons beter dan de wat oudere groene chalets. Vanaf het zwembad terras een prachtig uitzicht. Brood bestellen en verdere boodschappen in de grote supermarkt op zo'n 10 minuten de berg af. Onze kinderen van 10 en 12 hebben zich prima vermaakt in het zwembad en op het sportveld. Misschien een overbodige mededeling maar houdt rekening met flinke hoogte verschillen op de camping. Stacaravans zijn vrij 'hoog' geplaatst. Het restaurant op de camping werd druk bezocht. Wij hebben hier geen gebruik van gemaakt. Ook was er een enkele keer een soort van avond programma. Geen topamusement maar goed genoeg voor een gezellige avond op het terras. Al met een al een prima bestemming!

5 tips over Camping La Viste

• Chris, 13-08-2013

Bezoek ook eens Les Orres. Je kunt hier wandelen, sleeën, roddelen en downhillen.

• hartman_jan, 21-09-2012

Waterschoenen mee. Baie St. Michel is prachtig en zwemmen onder toezicht.

• FamKo, 14-08-2012

Het museum over de aanleg van het stuwmeer was zeer interessant (en de geschiedenis van de in de valei gelegen dorpen). Lekker zwemmen of varen in het heldere water van het meer (baaien genoeg rondom het meer). Ritje rond het meer sightseeing. De abdij van Boscodon, met riviertje en bos ernaast.

23 vragen over Camping La Viste

• Cindy, 28-01-2018

BBQ

Is er een openbare BBQ plaats op de camping?

Karin vd Brink, 01-02-2018

Jazeker. Vlak bij het receptiegebouw

• GTijhuis, 25-01-2017

Stadje

En nog een vraag.. is er in de buurt een leuk stadje om 's avonds keer heen te gaan? En hoelang is het rijden naar Embrum?

Miranda, 16-06-2017

Embrun is 20 minuten rijden, Gap is ook leuk maar ietsje verder, half uurtje ongeveer

• GTijhuis, 25-01-2017

Plek

We zoeken een plek voor onze caravan met bijzet tentje, niet te dicht bij de animatie, beetje schaduw, beetje zon, iemand een tip? Of een tip waar je juist niet moet gaan staan?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig