Camping La Viste

• 8.4Staat v/h sanitair

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

Camping La Viste Rousset is een rustige familiecamping. Hier is niet de hele dag vermaak, maar wordt wel af en toe wat georganiseerd. Het sanitair en het zwembad zijn goed onderhouden. De camping ligt vlakbij het meer Lac de Serre-Ponçon. Dit is de ideale omgeving om sportief te zijn. Denk aan mountainbiken, bergbeklimmen, raften en watersporten.

79 reviews over Camping La Viste

• 8willy. jouret brakel 966010-09-2016

Een verzorgde en gezellige top camping

De camping is zeer goed gelegen en dit in een prachtig decor het uitzicht is adem benemend .Uitzonderlijk mooi en zeer moeilijk te evenaren of beter te vinden de bergen en het meer doen je even stilstaan .De twee zwembaden met glijbaan maken het geheel af De mensen die alles in goede banen leiden zijn zeer vriendelijk en behulpzaam een top team en zeer bekwam De camping ligt heel geschikt om de omgeving te verkennen Het restaurant is van zeer goede kwaliteit met redelijke en matige prijzen De zon is bijna steeds van de partij en zorgt voor een heerlijk klimaat .Wij zijn reeds 14 keer naar deze camping geweest en hebben ons nog niet eenmaal beklaagd .141 is onze droomstek Wij hopen dan ook dat we nog lang naar LaViste kunnen komen Willy en Roberte

• 8Marco en Lisette05-09-2016

Heerlijk om een weekje te verblijven

Wat hoger gelegen, met mooi uitzicht op Lac de Serre-Poncon. Sanitair prima in orde. En goed zwembad om heerlijke duik in te nemen. Mooie uitvalsbasis voor een weekje Haute-Alpes.

• 8Staat v/h sanitair

• 6A.Ensing01-11-2012

Flinke tegenvaller!!!

Heel vreemd dat camping La Viste in Rousset een charme camping wordt genoemd door de Anwb! De enige charme die wij konden ontdekken zijn de ligging van het zwembad en het restaurant! De camping op zich is absoluut geen charme camping. De staanplaatsen zijn vrij klein en je staat pal naast elkaar. Wij hadden een gereserveerde plaats, voor caravan en auto van 75 m2!!!! Verder is de weg over de camping vrij smal en bij sommige bochten bijna niet te nemen met auto en caravan. Dit komt ook doordat de mensen bijna gedwongen worden, vanwege de kleine plaatsen, om gedeeltelijk op de weg te parkeren. Verder zijn de mensen bij de receptie vrij koel en zakelijk. Bij het afrekenen melden we dat de plaatsen wel erg klein waren, toen werd ons gezegd waarom we dat niet eerder hadden gemeld en naar een andere plaats hadden gevraagd?!? Maar als je reserveert wil je niet nog eens verhuizen, en waar naar toe op een verder volle camping met allemaal te kleine plaatsen? M.a.w. eigen schuld dikke bult!

• 8hartman_jan21-09-2012

Prachtig gelegen camping

Eind augustus 8 dagen op deze camping gestaan; een hele klim om boven te komen maar de ligging is prachtig! Zowel vanaf de camping, het zwembad als het restaurant een fraai uitzicht over het dal en het meer. Ruime plaatsen, zowel met schaduw als volop zon. Ook prettig dat het terrein zelf vlak is. Het zwembad is heerlijk om te vertoeven en er is een prima restaurant. Intermarche op 12km. Sanitair is redelijk maar kan beter vervangen worden. Nadeel is dat je alles met de auto moet doen, ook naar het meer.

• 6Staat v/h sanitair

• 6Franky Debaene03-08-2012

neen, dank U

Blijkbaar hebben de vorige beoordelingen hun effect niet gemist want wanneer je de camping betreedt dan waan je je eigenlijk niet in Zuid Frankrijk maar in één of andere nederlandse enclave. Op zich geen probleem, dat zijn we ondertussen na dertig jaar kamperen in Frankrijk zowat gewoon. Ware het niet dat blijkbaar sommige in groep kamperende noorderburen alle cliché's van de nederlandse ( op camping vertoevende) medemens denken te moeten in stand houden. Inderdaad, de vrij goed verzorgde camping verloor voor ons zijn charme door het lawaai. Huilende babies daar hebben we alle begrip voor en daar moet je als kampeerder rekening mee houden, maar ouders die van 's morgens 07.00u , twee kampeerplaatsen verder SCHREEUWEN om een ei of een zoutvatje, dàt is er toch wel wat over. Het sanitair is proper maar onvoldoende aanwezig. Regelmatig stonden dan ook mensen in rij te wachten. WiFi stelt niet veel voor. Kortom... wij rijden in het vervolg deze camping met graagte voorbij.

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 8jkscholtens20-07-2012

Prachtige plek

Deze camping is prachtig gelegen op een berg met uitzicht over Lac Serre-Poncon. Er zijn 2 gedeeltes voor passanten, een gedeelte waar de plaatsen gescheiden zijn door heggen en een gedeelte met minder privacy, maar waar meer bomen ( schaduw) staan. Het zwembad is heerlijk en het uitzicht vanaf zwembad en restaurant is werkelijk schitterend. Verse broodjes in het restaurant verkrijgbaar, verder is er helaas niks te koop en de dichtsbijzijnde winkel is op 15 min. autorijden. Ligt dus erg rustig! Een minnetje vonden wij, dat er geen toiletpapier aanwezig is bij de WC's. WIFI is aanwezig en gratis( voorseizoen), maar alleen rond de receptie.

• 9Daniëlle02-03-2012

Gezellige en rustige camping met mooi uitzicht.

Begin juli op deze camping gestaan, dus nog voor het hoogseizoen. Ruime plaatsen, we hadden ook nog genoeg keuze daar het nog heel rustig was. Sanitair schoon, altijd warm water. Zwembad heerlijk, ligbedden en parasols aanwezig, en met prachtig uitzicht. Naarmate het drukker werd op de camping, helaas ook stampvol bij het zwembad. Meer is aan te wandelen. Er was een soort aangelegde 'plage' tussen de bomen met picknicktafels, geen gras. Wanneer je een ronde gaat rijden om het meer, zijn er mooiere/prettigere strandjes te vinden, waar je ook gemakkelijk het water in kan. In het restaurant kun je goed eten, niet duur. Iedere ochtend vers stokbrood/croissants, wel bestellen de dag van tevoren. Supermarkt op ongeveer 10 minuten rijden. Hele fijne en rustige camping!

• 9Eetgelegenheden

• 8vincentilona15-11-2009

Prachtige camping, super gelegen!!

Dit is zeker een aanrader. Wij hebben een week op deze camping gestaan en zijn vervolgens verder gereden naar de Cote `d azur maar konden nog wel langer op deze camping staan. Echt een super mooie camping met vriendelijk personeel die er alles aan willen doen om het aangenaam te maken.

• 9Groenestein24-08-2008

zeer goede camping!!!

Goede camping! Mooie campingplaatsen, schoon en goed sanitair, schitterd uitzicht over het meer, lekker zwembad. Het is 10 minuten lopen naar het strandje via een smal hellend pad. Met de auto kun je er ook heen. In de omgeving is genoeg te doen: zwemmen, wandelen, leuke dorpjes enz. Op loopafstand vanaf de camping is er weinig.

• 7Erwin07-08-2007

Wel een nette camping met mooi uitzicht over het meer Serre Poncon. Helaas ligt het erg afgelegen van andere activiteiten in de omgeving. Je zal altijd ongeveer 5km moeten rijden voordat je in een dorpje aan komt. Ook een nadeel het reserveren van brood erg handig als ze dat niet zeggen de eerste dag.

• 6Eetgelegenheden

5 tips over Camping La Viste

• Chris, 13-08-2013

Bezoek ook eens Les Orres. Je kunt hier wandelen, sleeën, roddelen en downhillen.

• hartman_jan, 21-09-2012

Waterschoenen mee. Baie St. Michel is prachtig en zwemmen onder toezicht.

• FamKo, 14-08-2012

Het museum over de aanleg van het stuwmeer was zeer interessant (en de geschiedenis van de in de valei gelegen dorpen). Lekker zwemmen of varen in het heldere water van het meer (baaien genoeg rondom het meer). Ritje rond het meer sightseeing. De abdij van Boscodon, met riviertje en bos ernaast.

23 vragen over Camping La Viste

• Cindy, 28-01-2018

BBQ

Is er een openbare BBQ plaats op de camping?

Karin vd Brink, 01-02-2018

Jazeker. Vlak bij het receptiegebouw

• GTijhuis, 25-01-2017

Stadje

En nog een vraag.. is er in de buurt een leuk stadje om 's avonds keer heen te gaan? En hoelang is het rijden naar Embrum?

Miranda, 16-06-2017

Embrun is 20 minuten rijden, Gap is ook leuk maar ietsje verder, half uurtje ongeveer

• GTijhuis, 25-01-2017

Plek

We zoeken een plek voor onze caravan met bijzet tentje, niet te dicht bij de animatie, beetje schaduw, beetje zon, iemand een tip? Of een tip waar je juist niet moet gaan staan?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig