Camping La Viste

• 8.4Staat v/h sanitair

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

Camping La Viste Rousset is een rustige familiecamping. Hier is niet de hele dag vermaak, maar wordt wel af en toe wat georganiseerd. Het sanitair en het zwembad zijn goed onderhouden. De camping ligt vlakbij het meer Lac de Serre-Ponçon. Dit is de ideale omgeving om sportief te zijn. Denk aan mountainbiken, bergbeklimmen, raften en watersporten.

79 reviews over Camping La Viste

• 8FamKo14-08-2012

Gezellige kindvriendelijke camping

Mooie camping bovenaan de stuwdam en museum van Serre Poncon met vanaf een aantal plaatsen zicht op het meer. We hadden de camping uit de anwb gids van 2010. De camping was precies in dat jaar gerenoveerd en dat kon je goed zien! Mooie opzet, niet te groot en mooi schoon sanitair met heet water en genoeg druk. Leuk zwembad met ligstoelen en peuterbadje, klimmuur (vanaf 5 jr) Een enkel nadeel vonden wij de ligging van de camping en de wifi (bij de recptie) die niet altijd werkte. De camping ligt bovenop een berg, dus eerst heel wat haarspeld bochtjes naar beneden voor een leuk kiezelstrandje aan een baai. De kinderen 3,5 en 6 hadden direct contact met de nederlandse kinderen. Veel Hollanders wel, maarja de camping staat dan ook in de anwb gids, dan kan je dat verwachten... Prijs kwaliteit zeer goed. We waren slechts een kleine 300,- kwijt voor een vouwwagen met 2 volw. en de 2 kinderen+electriciteit. Grote supermarkt op 15 min. rijden.

• 10Karen13-08-2012

Geweldig!

Wij hebben ruim twee weken op camping La Viste gestaan en een geweldige tijd gehad. Op de camping heb je plaatsen met heggen en er tussen en plaatsen zonder heggen. Wij stonden op het gedeelte met heggen en vonden dit prima. Je hebt iets meer privacy. Tevens heb je op sommige van deze plekken uitzicht op het meer.

De camping ligt in een prachtige omgeving. Het is ongeveer 15 minuten rijden naar de supermarkt. Voor een uitstapje naar Barcelonette, Embrun en Gap moet je ongeveer 30/45 minuten uittrekken. Een echt dorpje in de buurt is er niet. (vonden wij het enige minpunt).

De camping beschikt over 2 toiletgebouwen welke prima worden schoongehouden.Er zijn vele Nederlanders op de camping. De jeugd vermaakt zich prima bij het zwembad/speeltuin en pingpong. Om half 11 is het ook echt stil op de camping. 900 meter van de camping heb je een leuk strandje bij het meer.

Wij hebben een geweldige vakantie gehad op deze prima camping.

• 10Eetgelegenheden

• 6Franky Debaene03-08-2012

neen, dank U

Blijkbaar hebben de vorige beoordelingen hun effect niet gemist want wanneer je de camping betreedt dan waan je je eigenlijk niet in Zuid Frankrijk maar in één of andere nederlandse enclave. Op zich geen probleem, dat zijn we ondertussen na dertig jaar kamperen in Frankrijk zowat gewoon. Ware het niet dat blijkbaar sommige in groep kamperende noorderburen alle cliché's van de nederlandse ( op camping vertoevende) medemens denken te moeten in stand houden. Inderdaad, de vrij goed verzorgde camping verloor voor ons zijn charme door het lawaai. Huilende babies daar hebben we alle begrip voor en daar moet je als kampeerder rekening mee houden, maar ouders die van 's morgens 07.00u , twee kampeerplaatsen verder SCHREEUWEN om een ei of een zoutvatje, dàt is er toch wel wat over. Het sanitair is proper maar onvoldoende aanwezig. Regelmatig stonden dan ook mensen in rij te wachten. WiFi stelt niet veel voor. Kortom... wij rijden in het vervolg deze camping met graagte voorbij.

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 8jkscholtens20-07-2012

Prachtige plek

Deze camping is prachtig gelegen op een berg met uitzicht over Lac Serre-Poncon. Er zijn 2 gedeeltes voor passanten, een gedeelte waar de plaatsen gescheiden zijn door heggen en een gedeelte met minder privacy, maar waar meer bomen ( schaduw) staan. Het zwembad is heerlijk en het uitzicht vanaf zwembad en restaurant is werkelijk schitterend. Verse broodjes in het restaurant verkrijgbaar, verder is er helaas niks te koop en de dichtsbijzijnde winkel is op 15 min. autorijden. Ligt dus erg rustig! Een minnetje vonden wij, dat er geen toiletpapier aanwezig is bij de WC's. WIFI is aanwezig en gratis( voorseizoen), maar alleen rond de receptie.

• 7Staat v/h sanitair

• 9Daniëlle02-03-2012

Gezellige en rustige camping met mooi uitzicht.

Begin juli op deze camping gestaan, dus nog voor het hoogseizoen. Ruime plaatsen, we hadden ook nog genoeg keuze daar het nog heel rustig was. Sanitair schoon, altijd warm water. Zwembad heerlijk, ligbedden en parasols aanwezig, en met prachtig uitzicht. Naarmate het drukker werd op de camping, helaas ook stampvol bij het zwembad. Meer is aan te wandelen. Er was een soort aangelegde 'plage' tussen de bomen met picknicktafels, geen gras. Wanneer je een ronde gaat rijden om het meer, zijn er mooiere/prettigere strandjes te vinden, waar je ook gemakkelijk het water in kan. In het restaurant kun je goed eten, niet duur. Iedere ochtend vers stokbrood/croissants, wel bestellen de dag van tevoren. Supermarkt op ongeveer 10 minuten rijden. Hele fijne en rustige camping!

• 9Eetgelegenheden

• 9W van der Velde17-01-2012

Ultieme stek in Frankrijk

Na jaren in Duitsland, Oostenrijk, Italie en Zwitserland gekampeerd te hebben zochten we een camping in Frankrijk. Dit zou dan de eerste keer Frankrijk worden. Wat een schitterende omgeving. De camping ligt boven op een rots bij de stuwdam van het meer. Dagelijks vers brood en stokbrood, Netjes sanitair, maar verwacht niet de luxe die je bv in Oostenrijk ziet. Zwembad lekker warm, goed restaurant.

Wel kan er 's middags een behoorlijke wind opsteken, maar van de dagen dat wij er waren was dit lang niet altijd het geval. (21-7 - 11-8 2011) Terwijl de rest van Europa slecht was hier maar 1 dag met regen gehad. Wij waren samen met onze kinderen 3 en 9 jaar. Dit jaar gaan we weer, en dat zegt genoeg. We hebben inmiddels gereserveerd en keurig antwoord terug. Alle vooroordelen over Frankrijk overboord, dit is een zeer geschikte streek om de overstap in de Alpen eens te maken.!

We zijn via Duitsland en Zwitserland gereden. Wat een mooie route!

Wil je meer info kun je gerust eens mailen

• 9Kransse09-10-2011

3 weken heerlijk genoten!

Camping La Viste in Espinasses is een echte aanrader. Keurige verzorgde niet al te grote familiecamping met zwembad (geen glijbanen). Goed restaurant en ook het sanitair is prima (wordt 2 x per dag schoongemaakt). Alleen toegang tot internet is niet altijd optimaal.

Brood kan besteld worden in de kleine campingwinkel. Er worden ook activiteiten georganiseerd voor groot en klein.

Camping ligt niet direct aan het meer. Hiervoor moest je een flink stuk lopen en dit is dan ook het enigste minpuntje. In de buurt van de camping zijn wel mooi baaien waar je heerlijk kan zwemmen.

Suppermarkten zijn ook relatief dicht bij te vinden (15 minuten tot 30 minuten rijden).

• 9Eetgelegenheden

• 6wallis21-08-2011

mooie plek, maar krappe plaatsen

omschrijving als charme camping (anwb) is vanwege de krappe plaatsen en in het hoogseizoen niet toereikende schoonhouden van het santitair + geluidsoverlast, niet geheel op zijn plaats. wel fantastisch uitzicht en vriendelijke mensen

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 8jacqueline07-08-2011

hele mooie en schone camping

Een hele mooie camping.Erg schoon.De chalets zijn ook schoon en lekker ruim.Op een mooi plaats gelegen.terrasvormig.De kinderen hebben zo contact met andere.Ze gaan met zijn allen bij de speeltuin pingpongen en dergelijke.Wel jammer dat er niet meer muziek savonds bij het terras was.Of een kinderdisco.Maar mijn kinderen van 8 en 11 hebben het super naar een zin gehad.Lopends naar het meer vond ik niet zo makkelijk.dus wij gingen met de auto goed tedoen.Mooi baai.Wel koud water van het meer.St Michel heeft ook een mooie baai.En bij Embrun ken je ook lekker zwemmen en is het water niet zo koud.Al met al een plek om terug te komen.

• 7Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 9marcel van de waarsenburg05-03-2010

superlocatie met een fantastische camping

We zijn inmiddels helemaal verknocht aan de omgeving. We gaan dit jaar voor de 3 keer naar deze camping met onze kinderen. Het heeft voor kinderen een fantastisch mooi zwembad en diverse speellocaties. Het meer is voor de waterliefhebber op loop afstand. Als watersporter kun je, je helemaal uitleven. Al met al een aanrader.

Met oudere kinderen

5 tips over Camping La Viste

• Chris, 13-08-2013

Bezoek ook eens Les Orres. Je kunt hier wandelen, sleeën, roddelen en downhillen.

• hartman_jan, 21-09-2012

Waterschoenen mee. Baie St. Michel is prachtig en zwemmen onder toezicht.

• FamKo, 14-08-2012

Het museum over de aanleg van het stuwmeer was zeer interessant (en de geschiedenis van de in de valei gelegen dorpen). Lekker zwemmen of varen in het heldere water van het meer (baaien genoeg rondom het meer). Ritje rond het meer sightseeing. De abdij van Boscodon, met riviertje en bos ernaast.

23 vragen over Camping La Viste

• Cindy, 28-01-2018

BBQ

Is er een openbare BBQ plaats op de camping?

Karin vd Brink, 01-02-2018

Jazeker. Vlak bij het receptiegebouw

• GTijhuis, 25-01-2017

Stadje

En nog een vraag.. is er in de buurt een leuk stadje om 's avonds keer heen te gaan? En hoelang is het rijden naar Embrum?

Miranda, 16-06-2017

Embrun is 20 minuten rijden, Gap is ook leuk maar ietsje verder, half uurtje ongeveer

• GTijhuis, 25-01-2017

Plek

We zoeken een plek voor onze caravan met bijzet tentje, niet te dicht bij de animatie, beetje schaduw, beetje zon, iemand een tip? Of een tip waar je juist niet moet gaan staan?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig