Camping La Viste

Camping La Viste
7,9

49 reviews over Camping La Viste in het Nederlands

Met jonge kinderen

Jammer van het lawaai 's avonds

H
8-8-2018

De camping is opzich mooi. Ligging is prima, niet direct aan het meer, maar hoger op de berg. Een restaurant met een prachtig uitzicht op het meer en het mooie zwembad. Wij stonden op plek 47. Een plek met 's morgens zon en 's middags schaduw. Ook een plek met ietsje meer privacy, omdat je niet direct op je buren zit. Ook dichtbij toiletgebouw 1 en het speeltuintje. Dat is ook meteen het nadeel, want 's avond zoeken de kinderen elkaar op bij het speeltuintje. Dit was een enorm gegil en geschreeuw. Afschuwelijk. Dit ging ook gerust door tot 's avonds laat, de campingeigenaar deed er niets aan.

De meeste plekken vonden wij krap. Je zit echt pal naast je buren. Op het gedeelte aan de andere kant van het zwembad zijn de plekken wel meer afgescheiden door heggetjes, maar daar is minder schaduw.

Jammer van de enorme herrie 's avonds. Als dat niet zo was, zou dit een hele fijne plek zijn.

Fantastische ligging

Joachim
23-7-2018

Heel mooie ligging. Dicht bij supermarkt (10 min. met auto). Super zicht vanaf het zwembad. Veel mooie uitstappen te doen. Bob slee baan Les orres, Réallon zetellift, boot huren op meer, mooie wandelingen, drijvend zwembad in rousset zelf, ....

We waren hier begin juli, waardoor er nog heel veel plaats vrij was. In hoog seizoen waarschijnlijk wel iets drukker. Plaatsen redelijk dicht op elkaar dan. Muziek in sanitair gebouwen vonden we ook super. Bij sanitair altijd heet water. Niet veel animatie, maar daar waren we specifiek naar op zoek.

Leuke fijne Camping

Martin
22-9-2017

Erg leuke en fijne camping. Sanitair is prima. Niet heel erg nieuw maar wel ok. 's Morgens lekker brood in het winkeltje die je wel een dag ervoor moet bestellen. Erg mooi zwembad met ruim voldoende ligstoelen. De kinderen mogen er ook nog gewoon kind zijn. En worden niet iedere keer gecorrigeerd door de badmeester. Er mag gelukkig wel wat! Er is een supermarkt op 10 minuten rijden van de camping. Er zijn wel groepen die er jaarlijks komen. Dit geeft wel iets meer lawaai met zich mee! En dat vind niet iedereen fijn.

Het is een leuke Camping om te staan, Super omgeving voor wielrenners. Heerlijk aan het water liggen bij “Baie de Chanteloube”.

Verder is er in de buurt genoeg te doen.

Leuke camping, maar miste wat sfeer

Familie van Rooijen
22-9-2017

Het was een prima camping;

Er is klein winkeltje (enorm duur, dus meer voor noodgevallen), brood moet je bestellen voor de volgende dag (wel voor 19.00, anders heb je echt niets). Heerlijk zwembad met glijbaan en altijd wel een bedje beschikbaar. Let wel op losse tegels; al meerdere campingkinderen met open tenen voorbij zien komen. Uitzicht fenomenaal, nog nergens anders zo mooi gezien. Camping ligt niet aan het meer en vonden de wandeling echt te steil, dus elke keer met de auto. Het meer was prachtig maar wel heel koud en neem waterschoenen mee; het is geen pretje aan je voeten anders..

Camping is rustig met af en toe wat avond vertier. Veel te doen en te zien in de omgeving, maar wel op minimaal 30 minuten rijden. Ook de grotere supermarkten. Weggetje naar de camping is heel steil en een hoop haarspeldbochten, maar wel te doen. Veel plaatsen vonden wij erg klein, echt niet minimaal 80m2 (we hebben ze uitgemeten), zeker niet onderaan (met het uitzicht). Hier was overigens ook geen schaduw, dus wij waren blij met onze plek onder de bomen. Onze plaats (69) was echt de grootste op de camping met zijn 140m2, de rest allemaal kleiner. De plaatsen aan het veld, vonden wij persoonlijk het leukste aandoen en waren ook goed van formaat. Door het laantje waar wij stonden misten wij echt sfeer en het verkeer scheurde letterlijk voorbij, ondanks de max. snelheid van 10 km per uur op de camping.

Sanitair voldoet en is schoon, maar neem wel wc papier mee. Douches en afwaswater altijd heerlijk warm!

Restaurant hoort niet bij de camping maar je kunt er prima eten en het uitzicht is (wederom) grandioos.

Op zich een leuke camping, maar wij komen niet meer terug; we hebben alles gedaan en gezien wat we wilden doen.

Leven in een anzichtkaart

Marijke Reining
31-8-2017

Deze camping is fantastisch als je van bergen houdt. Het uitzicht vanaf het zwembad is precies zoals op de site van de camping. Prachtig zicht over het meer met de bergen er omheen. Er zijn misschien 5 camping plekken met zicht op het meer, dus daarvoor moet je heel vroeg boeken denk ik. Het meer is echt zo blauw als op de foto's. De lucht is heerlijk fris, en het weer was fantastisch! Overdag rond 28 tot 30 graden en s'nachts lekker koel, want je zit op 600 meter hoogte.

Er is een soort zwembad in het meer gemaakt, met toezicht, heel origineel en leuk gedaan. Overal rond het meer lopen de oevers namelijk best stijl af, met keien en stenen. Verwacht geen echte strandjes. Standjes die er zijn, zijn van beton, zodat je wel relaxed het meer in kunt lopen. Het is een plek waar ook de lokale bevolking komt picknicken en zwemmen. Je loopt via een leuk pad vanaf de camping behoorlijk naar beneden. Even de gympjes aantrekken. Ongeveer 10 minuten heen. Terug is het wel 20 minuten omdat je dan weer de berg op moet. Je kunt natuurlijk ook met de auto gaan. Wij zwommen veel op de camping, fijn zwembad met glijbaan. Bij deze camping zit je aan de rustige kant van het meer. Weinig verkeer, s'nachts werd ik wakker omdat het zo stil was.... Boodschappen doen kan op 20 min rijden en leuke plaatsjes een half uur. De camping zit vlak bij de dam. De grootste aarden dam van Europa. Echt indrukwekkend. Overal waar je kijkt is het gewoon prachtig. Er zijn veel mountainbike routes en wandelroutes vanaf de camping. Surfen en zeilen gebeurd meer aan de midden en de noordkant van het meer. Daar schijnt het vaker te waaien. De camping is heel gemoedelijk en gezellig.Een prettige sfeer. Een leuke mix van Fransen, Nederlanders en ook wel Engelsen en Duitsers. Maar ook een mix van mensen met jonge kinderen, oudere kinderen, stellen, of mensen alleen op trektocht. De receptie spreekt goed Engels en ook in het restaurant kan iedereen wel engels. Verder sanitair prima. Voor pubers is er een voetbalveldje en tafeltennis, waar ze elkaar s'avonds opzoeken. Af en toe is er live muziek, maar zeker niet iedere avond. De plekken zijn wisselend van formaat. Niet heel groot, maar zeker niet zo klein als op Italiaanse campings. Het enige nadeel vind ik dat je niet rechtstreeks aan het meer zit. En er niet een gezellig dorp op loopafstand is. Veel mensen hadden een mountainbike of racefiets mee. In de omgeving is zoveel te doen, raften, bergbeklimmen, klimparken, wandelen, hardlopen, stadjes bezoeken, gletsjers opzoeken, tokkelen, zeilen, zwemmen, varen... we gaan hier zeker nog eens heen! Hou je van iets meer toerisme en vind je veel drukte juist gezellig, dan zou ik meer richting Embun een Camping zoeken. Daar zit je voor veel activiteiten ook wat meer centraal. Dan blijft het op la Viste tenminste een beetje rustig.

Een verzorgde en gezellige top camping

willy. jouret brakel 9660
10-9-2016

De camping is zeer goed gelegen en dit in een prachtig decor het uitzicht is adem benemend .Uitzonderlijk mooi en zeer moeilijk te evenaren of beter te vinden de bergen en het meer doen je even stilstaan .De twee zwembaden met glijbaan maken het geheel af De mensen die alles in goede banen leiden zijn zeer vriendelijk en behulpzaam een top team en zeer bekwam De camping ligt heel geschikt om de omgeving te verkennen Het restaurant is van zeer goede kwaliteit met redelijke en matige prijzen De zon is bijna steeds van de partij en zorgt voor een heerlijk klimaat .Wij zijn reeds 14 keer naar deze camping geweest en hebben ons nog niet eenmaal beklaagd .141 is onze droomstek Wij hopen dan ook dat we nog lang naar LaViste kunnen komen Willy en Roberte

Heerlijk om een weekje te verblijven

Marco en Lisette
5-9-2016

Wat hoger gelegen, met mooi uitzicht op Lac de Serre-Poncon. Sanitair prima in orde. En goed zwembad om heerlijke duik in te nemen. Mooie uitvalsbasis voor een weekje Haute-Alpes.

Mooie camping in een geweldige omgeving

Kokkie
30-8-2016

De camping ziet er goed verzorgd uit. Sanitair is goed. 's Morgens lekker brood in het winkeltje, prima zwembad met ruim voldoende ligstoelen, vriendelijk personeel. Er is geen water op de plaats zelf. Goede supermarkt op 10 minuten rijden van de camping.

De camping kwam bij ons een beetje rommelig over ondanks dat deze er perfect verzorgd bij lag. Onder andere door de volle waslijnen tussen de bomen en de auto's die her en der geparkeerd staan om maar meer ruimte op je eigen plek te krijgen (weideveld). De camping treed hier niet tegen op, ondanks het verbod in het camping reglement van spannen van lijnen en parkeren van auto's buiten je eigen plaats. Veel losse tegels bij het zwembad. Er was wat overlast van muziek en gelal en gebral van groepen die al jaren op deze camping komen en elkaar dan 's avonds opzoeken.

Toch is het een prima camping om je vakantie door te brengen. Super omgeving, veel te doen in de buurt en 's nachts goed slapen omdat de temperatuur behoorlijk zakt.

Prachtige omgeving, veel te doen!

Schoonbergen
29-8-2016

Een hoger gelegen, kleinschalige camping. Op de camping is de basis aanwezig, een speeltuin, mooie zwembaden, heerlijk warme douches, lekker brood en een heerlijk klimaat. Afstand naar het meer is lopend te doen of met de auto als je wat spullen mee wilt nemen. In de omgeving is genoeg te doen: het met de auto beklimmen van een col, klimpark, nabij gelegen dorpen, het prachtige Les Orres.

Minpunten van de camping: Geen waterpunt op de plek, plekken niet erg ruim en dicht op elkaar, erg donker in de avond (kan er geen lamp geplaatst worden aan de andere kant van het looppad?, geen koelkast verhuur, losliggende tegels bij het zwembad, erg scherpe camping bandjes (stof lijkt me prettiger).

Wat wij heel jammer vinden is dat het, op de site genoemde speelveld, wordt gebruikt als parkeerplaats. Hierdoor is er minder ruimte voor de kinderen om te spelen. In onze beleving worden mensen die zich niet aan de regels houden niet aangesproken waardoor al gauw een rommelig effect ontstaat.

Tip: in Savinnes le Lac zit een goede pizzeria (over de brug meteen rechts, vlak voor de bocht).

Volgend jaar weer!!

Barry
8-8-2016

Heerlijke weken gehad op La Viste. Schone rustige camping waar het om 22.00u stil is. Sanitair is schoon en de douches waren goed. Eten in het restaurant was heerlijk met een geweldig uitzicht over het meer. Personeel vd camping was zeer behulpzaam. Via een smal pad loop je in 20 min.naar het meer, waar een houten zwembad in het meer is gemaakt. Verder zijn er in de omgeving veel dingen te doen. Een bootje huren is zeer aan te raden. Verder rodelen in Les Orres viel ook goed in de smaak bij de kinderen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Viste in Rousset, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Viste zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.