Camping Le Roustou

Camping Le Roustou
5,5

42 reviews over Camping Le Roustou in het Nederlands

Goed maar kan zoveel beter!

Hollandaise,
3-8-2018

Prachtige omgeving aan het meer! Er is hier veel te doen! Echt een prima camping! Toch is de herrie tot diep in de nacht (in ons geval 03:00 uur) onacceptabel! Helaas zijn het weer de Nederlandse jongeren die de boventoon hier voeren! Ik schaam mij er voor! Ook bij het speeltuintje bij het zwembad zijn het de Nederlandse kinderen die met stenen gooien en erg aanwezig zijn! Prima als je een feestje wilt bouwen maar het kan zachter maar deze jeugd dat schijnbaar al jaren hier komt, is erg respectloos en asociaal t.o.v. de andere kampeergasten! Tip van de medewerker bel het alarm/spoednummer wat bij de receptie staat! Ik ben benieuwd of het zal helpen. Verder toilet en douche niet optimaal. Tip: als je kunt kiezen, neem geen plek in de buurt van zwembad/speeltuin als je wilt kunnen slapen :-)

Gereisd met oudere kinderen in Wed Aug 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Schitterend uitzicht vanaf de meeste plaatsen, echter niet te reserveren. Dit is aan de ene kant fijn omdat je ook in het hoogseizoen dus kans maakt op een plek, aan de andere kant werkt het in het genoemde hoogseizoen hysterische claimpartijen in hand. Wij zagen verschillende dames alvast een plek vasthouden, terwijl manlief nog even verder zocht naar iets beters. Ook werden we bij het vertrekken aangehouden door een fanatieke landgenote die wilde weten hoe onze plek was geweest, en waar deze lag. We zijn hier al eerder geweest, en hadden toen kritiek op de kwaliteit van het personeel, dit was in 2017 echter vele malen beter! In het restaurant werkten enkele vriendelijke capabele jongelui, het eten was ook lekker. Sanitair was nog steeds niet heel fris, maar daar kijken wij in Frankrijk nooit heel erg van op.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Camping en plaatsen zelf is/zijn erg mooi en natuurlijk opgebouwd. De meeste plekken zijn natuurlijk afgeschermd en ruim genoeg. Mooi grasstrandje aan het prachtige meer. Fijne bakker elke ochtend met lekker broodjes. Het restaurant op de camping was ook erg goed.

Sanitair viel erg tegen en 's nachts ook best veel leven op de camping, jongeren die rond struinen en auto's mogen gewoon blijven rijden op de camping (officieel een avondklok, maar wordt niet op gecontroleerd). En helaas ook betalen voor een kleintje van 1 jaar. Al met al vinden wij deze puntjes erg zonde voor zo'n mooie camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Mooie camping op prachtige locatie

Paul
30-7-2016

Bij aankomst gewoon eigen plek uitzoeken, maar sommige lege plekken zijn al geclaimd of andersom; bezet gehouden door auto of meubulair door NL'ers. Elke dag komt er wel plek vrij. Sanitair eenvoudig en redelijk. 's ochtends lange rij voor bakker, maar ja tis vakantie, en altijd genoeg brood. Omgeving is prachtig, camping biedt vele mooie afwisselende plaatsen en groot hoogteverschil. Tussen rioolzuivering en speeltuin wel stankoverlast. Camping heeft eigen (gras)strand met geleidelijk aflopende betonplaat, ideaal!

Gereisd met partner in juli 2016

Prachtige ligging

Adele
2-9-2015

Wij verbleven 11 nachten op deze camping. de bedoeling was 6. De ligging van de camping is schitterend. Er zijn ontzettend veel mooie plekken aan het water. Wij hadden er een van. De vriendelijkheid van de eignaar en de schoonmaak van het sanitair is beneden de maat. De douches waren wel lekker warm. Wij gebruikten het toiletgebouw bij de tennisbaan.Om bij een kraantje en bij het sanitair te komen moesten wij ongeveer 100 tot 150 meter een pittig heuveltje oplopen. Wifi was erg traag en alleen bij het resaurant/strand en bij de receptie. Elke dag tussen half 9 en 9 uur kwam de bakker uit het dorp met een busje om brood te verkopen. Het brood was heerlijk. Voor ons maakte de ligging alle minpuntjes goed.

Gereisd met partner in Sat Aug 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

We hadden een prachtige plaats aan het meer. We waren samen met mijn broers en zus voor een gezamenlijke vakantie. Zonder hen zouden wij deze plaats nooit gekozen hebben. Allereerst: je moet je paspoort inleveren gedurende de tijd dat je er staat. Volgens mij is dat tegen alle regels van de wet! Waardeloos, maar anders kom je de camping niet op. Je paspoort ligt ook nergens beveiligd, maar gewoon in een open vakje achter de balie. Verder hebben de toiletten nergens brillen, moet je je eigen toiletpapier meenemen (zijn wij niet gewend!). Erg schoon was het er ook niet en voor het legen van je chemisch toilet was er een put; althans bij de plek waar wij stonden. Voor het brood komt er dagelijks een bakker met een busje en daar sta je rustig een half uur te wachten op je brood. Als je aankomt wordt er geen enkele informatie verstrekt, je krijgt de lege plaatsen op papier en dan zoek je het maar zelf verder uit. Geen enkele vorm van service. Niet voor herhaling vatbaar.

Gereisd met partner in Wed Jul 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

tsja, je moet ervan houden

Edjo
31-7-2015

Voor de derde keer in 7 jaar op Roustou beland. In het begin wás het nog rustig. De eigenaar is een hork maar heb je weinig mee te maken. De toiletten schoon (schoner dan eerdere keren) en werden 3x per dag schoon gemaakt. Het restaurant prima en grappige bediening.Gaandeweg werd de camping drukker en bleken er toch veel mensen te zijn die niet snapten dat het om 23.00 uur gewoon stil moest zijn. Grotere groepen jongeren zwierven over de camping en het strandje zat hutje mutje vol. De dag voor vertrek was de camping vol (3e week juli) en stonden mensen voor de poort al te wachten tot iemand weg zou gaan. Toiletten beneden werden erg smerig door de drukte. De schoonmakers deden wat ze konden. Voor ons redenen te beslissen dat we deze camping niet meer bezoeken in het hoogseizoen. Hier kom je niet voor de rust maar voor de watersport (fantastisch te zien), vriendengroepen en als herrie op de camping je niets doet.

Gereisd met partner in juli 2015

Prima watersportcamping

Siard Houtstra
28-7-2015

Bij aankomst weinig informatie, als je een plek uitgezocht hebt krijg alleen de sleutel voor de poort.De camping heeft diverse plekken en verschillen van grootte. Hierdoor kan het zijn dat een grote caravan op een kleine plaats komt (echter zoek je zelf je plaats uit).Het overgrote deel van de campinggasten is Nederlands en een deel kent elkaar.De meesten zijn watersporters; bijna iedereen heeft een eigen boot en/of surfplank mee.'s Ochtends komt de bakker op de camping; hiervoor staat een lange rij!Camping heeft een riool dat wij ‘s ochtends roken tijdens ons ontbijt, vies!Toiletgebouwen worden goed schoongehouden!Medewerkers racen met hun golfkarretjes over de camping!Het restaurant is redelijk.De bediening soms asociaal (met een hap vol eten het restaurant inlopen en een bestelling opnemen) en spreekt bijna geen Engels. De afhaal duurt lang en het eten smaakte niet uitstekend. Strand is prima met genoeg schaduw, betonnen strandje (pas op voor de scheur!) Winkels op ~10 min. rijden.

Gereisd met vrienden in juli 2015

Fantastische plekken

Jeanne
7-7-2015

Prachtige camping met fantastische plekken en mooi uitzicht. De camping is groot maar toch heel rustig en je hebt weinig last van je buren. De service is minder. Je krijgt nauwelijks informatie. Verder voor herhaling vatbaar. Prachtig zwembad en goed restaurant.

Gereisd met partner in Mon Jun 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Een heerlijke plek voor allerlei soorten kampeerders. Wij (tent zonder stroom) hadden de keuze uit de mooiste plekken, voor niet al te veel geld. Wil je stroom en mooi uitzicht dan betaal je wel wat meer, maar dat mag er dan ook zijn. Rondom het meer en uitzicht op de bergen. Wil je een ander plekje, dan ga je bij vertrek van iemand anders even mee naar de receptie en krijg je een andere plek. In het hoogseizoen elke dag vol, maar ook elke dag plekken als je op tijd bent. Meer is heerlijk om te zwemmen, voor de liefhebbers om te surfen. Camping ligt hoog, dus nooit echt te warm. Maar de absolute topper: geen gereserveerde en vaste plaatsen! Wat een verademing, dat zorgt voor een ander publiek.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Overige servicesWasserette

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Roustou in Prunières, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Roustou zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.