Camping Le Nautic

34 reviews over Camping Le Nautic

• 2019
    8Fammeij31-07-2019

Prachtige ligging aan het Lac

Wat hebben we genoten op deze camping. Prachtige ligging aan het Lac. Wij stonden op het zijstuk van de camping (w plekken). Daar was het heerlijk rustig met een (haast) privestrandje. Schaduw is er op de plekken met uitzicht nauwelijks, die moet je zelf creëren met tarp of parasol. Sanitair was prima, maar wel met de Franse slag. We hebben een keer frietjes met hamburger en een keer pizza gegeten, dat was lekker. Supermarkt in Chorges 7 km verderop. Kano/bootverhuur in de volgende baai. Genoeg te doen op prima afstand: Gap, Embrun, bergwandelen (wij beklommen de Meale met prachtig uitzicht op het meer), rondje meer met Demoisselles Coiffees en stuwdam, kanoën, wielrennen en in ons geval touretappes bezoeken. Oh ja, de weg langs de camping is wel aanwezig, maar wij hebben ons er niet aan gestoord. Komen zeker nog eens terug.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• Oude reviews

8Marleen van Gorp19-10-2017

Genieten aan het Lac de Serre-Ponçon in alle rust

Al jaren onze favoriete camping. Wij hebben wel een plaats aan het meer, war duurder, maar het mooiste uirzicht

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8Henk21-08-2016

Leuke, beetje rommelige camping

Camping le Nautic is een eenvoudige, leuke camping. De camping is wel wat rommelig maar de sfeer is goed. Wellicht daarom ook naar onze mening wat overgewaardeerd op Zoover. Het personeel is vriendelijk en erg relaxed. De horeca stelt niet veel voor maar de pizza's waren lekker. Het sanitair is wel schoon maar niet altijd even praktisch (geen WC-papier, haakjes ontbreken, spiegels hangen op 160 cm, WC's naast de afwasgelegenheid).

De omgeving is prachtig en er is genoeg te doen in de buurt van de camping. Het sfeervolle Embrun ligt op ong. 10-15 minuten rijden en heeft meerdere grote supermarkten. De camping is schitterend gelegen aan het Lac de Serre Poncon, maar de weg langs de camping kan als storend worden ervaren.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2016

• 4Judith11-08-2016

Beloofd niet wat er op internet staat

Deze camping geboekt adhv internetsite maar beloofd totaal niet wat er op staat. We werden geacht gelijk achter het zwembad op een plek te staan die bestond uit asfalt met grind. Geen gras! Lastig om je haringen in de grond te slaan. Verder waren alle plekken met vue sur le lac hutjemutje plekken. De gasten die er al jaren komen hebben alle mooie plekjes maar wel met de dissel tegen de volgende caravan aan. Mocht je van watersport houden is dit een super maar wij hebben er geen nacht gestaan ook al hadden we gereserveerd. Netjes geld terug gekregen en snel een andere camping gezocht met ruimere plekken (onze caravan kon er niet staan op de plek, is inclusief dissel 6,5 m).

• 5Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9Marije23-10-2015

Unieke locatie met fantastische eigenaar!

Na een negatieve ervaring bij de buren, le Roustou, voelde dit als een warm bad. Fantastisch relaxte sfeer. Met prachtig uitzicht op het meer. Alle medewerkers even behulpzaam en vriendelijk. Maar vooral eigenaar Bruno verdient een dikke pluim. Onze boot moest uit het water toen het meer al iets gezakt was en Bruno zet z'n jeep op een andere camping neer om ons te helpen! Even meevaren met Bruno's boot behoort ook tot de mogelijkheden. Wat een relaxte man zo op het eind van het seizoen. Wij huurden een chalet ivm baby en kou in de nacht. Prima, heerlijk chalet op een unieke locatie met zich op het meer. De camping is niet groot, maar voorziet in alles. Leuk zwembad met fijn bubbelbad. Smorgens broodservice. TOP vakantie!

• 8Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in september 2015

• 10Q206-09-2015

Fantastische camping!

Deze camping is officieel geopend sinds 1975. Er is sindsdien wel het een en ander veranderd, maar de gemoedelijke ongedwongen sfeer is zeker gebleven. Wij gaan hier elk jaar naar toe. De camping ligt echt aan het meer. Het uitzicht is prachtig. Het sanitair wordt keurig (bijna on-frans) bijgehouden.Het zwembad is simpel, maar prima. Sinds dit jaar is er ook een jacuzzi bijgekomen. Zalig, zeker met het mooie uitzicht. Chapeau Bruno! Geen vaste animatie, maar wel 1 keer per week een muziekavond met vooraf een frans diner. In de omgeving zat mogelijkheden om je te vermaken.

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd in augustus 2015

• 8janvisscher31-08-2015

Leuke camping. We gaan hier nog een keer naar toe.

Rustig, overzichtelijk, vriendelijke beheerder + staf, altijd warm water, lekker zwembad, direct aan het meer, fantastisch uitzicht.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 9Idi Classen04-08-2015

Fantastische vakantie

Wij waren voor het tweede jaar achtereenvolgend bij camping Le Nautic en stonden met onze camper vlak aan het water met een geweldig uitzicht over het blauwe meer. Omdat de camping uit verschillende terrassen bestaat, is er enorm veel privacy. De eigenaar en zijn zoon zijn uiterst behulpzaam en vriendelijk. Ook volgend jaar wordt het weer camping Le Nautic.

• 10Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2015

• 9Rene25-06-2015

rustige camping op prachtige locatie'.

Komen hier al tientallen jaren. De camping is nog net zo kneuterig als in 1978. Geen enorme regels. Alles kan en mag in overleg en niets moet. Prima douches en super vriendelijke leiding van Bruno en zijn zoon Maxime. Ook prettig voor viervoeters.

• 9Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2015

• 7cyberties29-07-2013

Basic maar gemoedelijk en goede uitvalbasis

We hebben dit jaar een ruime week op deze camping gestaan. De ligging aan het meer is schitterend qua uitzicht. Het is echter niet zo dat je een ligweide oid dergelijks hebt. Wel is er een plaatst om met boot of zurfplank het water in te gaan. In 10min zit je met de auto in Embrun waar ook een strandje is. De campingeigenaren zijn vriendelijk en nederlands. Verder is de mix qua nationaliteiten uitstekend en ook de sfeer is gemoedelijk. Wij hebben niet veel last gehad van asosiale nederlanders of andere campinggasten. Enkel een franse gast die telkens met een quad over de camping ging.

Ook om even een baguetje te halen bij het winkeltje. Het winkeltje/bar is handig maar verwacht er niet te veel van. Erg dure artikelen (plakjes ham of een fles jus d'orange voor €2,50) en er is helaas geen krant te kopen (wel de gratis dauphine). Wifi is ook niet gratis (1€ p/u) en enkel bij bar te gebruiken). Verblijfkosten vielen echter mee. Camping is prima als uitvalsbasis voor wandelingen in Ecrins

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden