Camping La Pinède

Camping La Pinède
8,3

24 reviews over Camping La Pinède in het Nederlands

Prijs kwaliteit niet in verhouding

Stephan
28-8-2017

Op 26 augustus kwamen we aan, camping was vol maar personeel was zeer vriendelijk en wist toch een plek te regelen.

Verder vrij veel geluid van een naastgelegen villa park, en doorgaande weg.. Sanitair is gedateerd maar wel netjes en wordt 3x per dag schoongemaakt. Strand is heel dichtbij op loopafstand, en Calvi is ook binnen 20 min te wandelen. Mooi uitzicht op de bergen van je plekje.

Camping heeft een relatief klein zwembad maar voor jonge kinderen heel geschikt. Prijs per nacht is in hoogseizoen wel erg hoog, 2 volwassenen, 2 kinderen en tent € 76 per nacht.

Prima camping

Ernst en Wilma Lentjes place 130
28-8-2017

Prima camping, al worden ze wel steeds duurder en is het internet vr een gezin belachelijk duur. Wij vinden dat er 1 bedrag moet komen per staanplaats en niet per apparaat!!!!

beste, over het algemeen waren we zeer tevreden over de camping. we hadden een heel mooie vakantie.

onze kampeerplaats was een beetje aan de kleine kant gezien onze tent 5 op 8 meter is en ernaast dus weinig plaats overbleef om onze tafel en stoelen te plaatsen.

verder was er ook niet zoveel schaduw aanwezig op onze staanplaats.

het sanitair en het zwembad waren zeer verzorgd, en in het restaurant hebben we prijs/kwaliteit zeer lekker gegeten

Gunstige ligging

Sandra
    3-8-2017

17 nachten op deze camping gestaan met twee kinderen van 12&14 jaar. De staanplaatsen aan de buitenste rand van de camping zijn ruim, rustig en bieden prima privacy. Neem fietsen mee!! De 90 km weg naar de kust (ca 2 km ) is breed en bied echt vold. ruimte voor fietsers (voor kids vanaf ca 10 jr prima te doen!) Na deze 2 km begint het vrijliggende, prachtige fietspad tussen S.Tropez en S.Maxime. Het is iedere dag met de auto filerijden tussen deze twee steden. Wij hebben altijd de fiets gepakt voor de strand, markt bezoekjes etc. Super!!! Het zwembad met twee leuke glijbanen vonden wij niet klein. Het is maar wat je gewend bent. Iedere dag animatie voor jong en oud. Van aquagym tot live optredens bij het restaurant (heerlijk gegeten en heel aardige Duitse ober) Personeel erg aardig en behulpzaam. Er werkt ook een Nederlands sprekende receptioniste. Wij hebben een fijne vakantie gehad bij La Pinède!

Teleurstellend

Inge
    3-8-2017

Camping la pinede is zoals hier al eerder beschreven een echte Franse camping met voor 70% vaste bewoners. Deze jaren 60/70 mobile homes zie je nergens op de foto's, maar wij zaten er tussenin en keken de hele dag op de achterkanten van deze caravans. S avonds zit iedereen binnen om tv te kijken. Sfeer en groen ontbreekt, sterker nog een hoogspanningsmast staat midden op de camping.

Het zwembad vonden onze kinderen (6 en 3) erg leuk , maar ook hier komen de foto's niet helemaal overeen met de werkelijkheid.

Het gebied rondom de camping omschrijft zich het beste als braakliggend terrein. Dit komt zeker niet ten goede aan de algehele beleving. De omgeving is leuk.

De animatie voor de kinderen was oké.

Wij zullen deze camping niet aanbevelen en komen ook niet terug.

Super vakantie

Maartje BORG
    31-7-2017

De uitstraling van de website en folder is wel anders dan werkelijkheid. Was even wennen.

Maar goede camping met vooral complimenten voor de 3 animatie mensen! Wat een toppers!

Fijne kleinschalige camping met enkele minpunten

Nele Klaps
    30-7-2017

Wij gingen met onze eigen camper en zijn dus niet op het gedeelte met verhuuraccomodatie geweest. De zone met kampeerplaatsen is kleinschalig, maar wel in orde. Wij waren jammer genoeg gelegen aan een grote schuifpoort waarachter woongelegenheden waren, al weet ik niet van wie. De poort ging op een dag zeker 50x open en dicht wat toch wel enerveerde. Gelukkig zijn we vaak op uitstap geweest en hierdoor hadden we er niet altijd evenveel last van.

Het zwembad is prima voor de kinderen (7 en 9 jaar). Ze konden makkelijk zelf naar het zwembad.

Er zijn 2 sanitaire blokken waarvan 1 nieuwe en 1 verouderde. De verouderde kon wel een renovatie gebruiken maar was wel proper. De nieuwe was echt mooi en eveneens proper.

De animatie was Nederlandstalig wat voor onze kinderen zeker super was!

De eetgelegenheid hebben wij niet geprobeerd. Het winkeltje is goed, maar niet elke ochtend heb je nog alle keuze. In de buurt heb je ook een warenhuis, maar wel eindje fietsen langs drukke baan.

Port Grimaud is per fiets goed te bereiken, al had je eerst 2 a 3 km drukke weg zonder fietspad. Daarna fietspad tot in port Grimaud. Ook naar sainte maxime gefietst, super mooi fietspad langs het strand.

Eens maar nooit weer

Meijering
    27-7-2017

La Pinède is feitelijk een jaren 60/70 camping die op dit moment wordt opgepimpt. De mooie foto's worden gedeeld, maar de typische jaren '70 lelijkheid zie je niet. Franse camping. Op zich vinden wij dit juist wel gezellig, maar het had ook een hoog tuinkaboutergehalte. Ook veel TV masten, energiemasten en andere kabel lelijkheid. Lopend met kinderen naar Port Grimaud is te druk, dus je bent voor alles de auto nodig. Zwembad is leuk, maar met groothoeklens gefotografeerd. In werkelijkheid erg klein, waardoor ook zwembanden e.d. niet zijn toegestaan. Wij hadden een caravan die door de reisorganisatie werd gehuurd van een Frans echtpaar. Werkelijk alles van het echtpaar stond nog in de caravan. Ik vind dit persoonlijk niet zo'n fris idee. En dat in de wetenschap dat je hier heel wat euro's per week voor betaald. Als gezin hebben wij een erg leuke vakantie gehad, maar La Pinède heeft daar voor mij niet aan bijgedragen. Overigens is de camping ook niet zo geschikt met kinderen boven 10 jaar.

Prima camping, ideaal voor (kleine) kinderen.

Nicolle
    24-7-2017

Het is een kleine, nette, eenvoudige camping. Voor kinderen erg overzichtelijk. Zwembad is klein, maar ook voor kinderen overzichtelijk en ook voor de ouders gemakkelijk om kinderen in de gaten te houden.

Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.

Op 10/15 minuten van Saint Tropez en Sainte Maxime. Leuke strandjes in de buurt. Port Grimaud een leuk stadje. Auto is wel nodig om naar strand te gaan of stad te bezoeken. Fietsen in de omgeving is niet aan te raden.

Ligging direct aan drukke weg.

CM
    3-5-2017

Ligging aan drukke weg waar hard gereden wordt. Geen ruimte langs de weg om veilig te fietsen of wandelen met hond.

Kampeerplekken zijn prima, echter achter op camping hing rioollucht.

Na een dag weer vertrokken, daardoor geen goed beeld van zwembad en verdere activiteiten.

We hebben een aantal aanbieders voor La Pinède voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Pinède in Port Grimaud en Grimaud, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Pinède zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Pinède scoort een 8.25 uit 10 op basis van 155 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: