Camping La Pinède

Anders

Nooit meer

Familie K
10-8-2018

Het enige wat een beetje voldoet is het zwembad. Animatie is niet of nauwelijks aanwezig. WIFI functioneert niet. Voor de kinderen is er nagenoeg geen speelruimte. En wat er is is enorm gedateerd. Mobile homes staan op grind. Er is geen speelruimte voor de kinderen rondom de mobile homes. Dus onze ervaring is niet best en absoluut geen aanrader.

fantastisch kamp, deels leuke camping.

Chris
8-8-2018

Deze camping heeft twee gezichten. Als je op de plattegrond kijkt dan moet je halverwege een verticale streep trekken. Alles rechts van die streep is camping, alles links van die streep is kamp. Wij stonden op het kamp, een soort fort oranje waar een hoogspanningstraject overheen loopt. Niet gezellig, geen campinggevoel, weinig groen. Dit deel vd camping wordt omzoomd door een caravan opslag wat niet bijdraagt aan de sfeer...

De “rechter”kant van de camping heeft wel groen en een camping gevoel. Verder houdt het personeel de camping netjes schoon en zijn heel vriendelijk. Het zwembad was netjes met leuke glijbanen.

De ligging was redelijk, net te ver om naar Port Grimaud te lopen. Maar een goede uitvalsbasis om de kust te verkennen.

We hadden via touroperator geboekt op een 4* camping maar we kwamen bedrogen uit met de ligging van de mobile home. Mocht je van het kamp houden en bij Liander of de Nuon werken dan zit je hier goed 👍🏻👍🏻

Deze camping bestaat voornamelijke uit stacaravans (zowel huur als koop) met een paar staanplaatsen (ik denk een derde). De staanplaatsen hebben verschillende maten, dus je moet goed aangeven wat je wilt als je reserveert. De staanplaatsen zijn niet allemaal vlak: veel boomwortels en putten waar je rekening moet houden (we hebben vooral campers en caravans gezien).

Er zijn twee sanitairblokken: een blok is splinternieuw en de ander is erg verouderd. Omdat ze maar 1 keer per dag worden schoongemaakt, kan dit voor problemen zorgen.

Het zwembad is prima en het wordt elke dag grondig schoongemaakt. Er zijn altijd voldoende bedden. De mensen op de camping zijn voornamelijk Fransen en franstalige Belgen. Vonden wij geen probleem, maar het was lastig voor de kinderen. De animatie is matig en hoewel ze aangeven dat ze Engels spreken, is dit niet het geval. Alles was gericht op de Franse markt. Het personeel was zeker erg vriendelijk.

Vrij Uit

Prijs kwaliteit niet in verhouding

Stephan
28-8-2017

Op 26 augustus kwamen we aan, camping was vol maar personeel was zeer vriendelijk en wist toch een plek te regelen.

Verder vrij veel geluid van een naastgelegen villa park, en doorgaande weg.. Sanitair is gedateerd maar wel netjes en wordt 3x per dag schoongemaakt. Strand is heel dichtbij op loopafstand, en Calvi is ook binnen 20 min te wandelen. Mooi uitzicht op de bergen van je plekje.

Camping heeft een relatief klein zwembad maar voor jonge kinderen heel geschikt. Prijs per nacht is in hoogseizoen wel erg hoog, 2 volwassenen, 2 kinderen en tent € 76 per nacht.

Prima camping

Ernst en Wilma Lentjes place 130
28-8-2017

Prima camping, al worden ze wel steeds duurder en is het internet vr een gezin belachelijk duur. Wij vinden dat er 1 bedrag moet komen per staanplaats en niet per apparaat!!!!

beste, over het algemeen waren we zeer tevreden over de camping. we hadden een heel mooie vakantie.

onze kampeerplaats was een beetje aan de kleine kant gezien onze tent 5 op 8 meter is en ernaast dus weinig plaats overbleef om onze tafel en stoelen te plaatsen.

verder was er ook niet zoveel schaduw aanwezig op onze staanplaats.

het sanitair en het zwembad waren zeer verzorgd, en in het restaurant hebben we prijs/kwaliteit zeer lekker gegeten

Gunstige ligging

Sandra
    3-8-2017

17 nachten op deze camping gestaan met twee kinderen van 12&14 jaar. De staanplaatsen aan de buitenste rand van de camping zijn ruim, rustig en bieden prima privacy. Neem fietsen mee!! De 90 km weg naar de kust (ca 2 km ) is breed en bied echt vold. ruimte voor fietsers (voor kids vanaf ca 10 jr prima te doen!) Na deze 2 km begint het vrijliggende, prachtige fietspad tussen S.Tropez en S.Maxime. Het is iedere dag met de auto filerijden tussen deze twee steden. Wij hebben altijd de fiets gepakt voor de strand, markt bezoekjes etc. Super!!! Het zwembad met twee leuke glijbanen vonden wij niet klein. Het is maar wat je gewend bent. Iedere dag animatie voor jong en oud. Van aquagym tot live optredens bij het restaurant (heerlijk gegeten en heel aardige Duitse ober) Personeel erg aardig en behulpzaam. Er werkt ook een Nederlands sprekende receptioniste. Wij hebben een fijne vakantie gehad bij La Pinède!

Teleurstellend

Inge
    3-8-2017

Camping la pinede is zoals hier al eerder beschreven een echte Franse camping met voor 70% vaste bewoners. Deze jaren 60/70 mobile homes zie je nergens op de foto's, maar wij zaten er tussenin en keken de hele dag op de achterkanten van deze caravans. S avonds zit iedereen binnen om tv te kijken. Sfeer en groen ontbreekt, sterker nog een hoogspanningsmast staat midden op de camping.

Het zwembad vonden onze kinderen (6 en 3) erg leuk , maar ook hier komen de foto's niet helemaal overeen met de werkelijkheid.

Het gebied rondom de camping omschrijft zich het beste als braakliggend terrein. Dit komt zeker niet ten goede aan de algehele beleving. De omgeving is leuk.

De animatie voor de kinderen was oké.

Wij zullen deze camping niet aanbevelen en komen ook niet terug.

Super vakantie

Maartje BORG
    31-7-2017

De uitstraling van de website en folder is wel anders dan werkelijkheid. Was even wennen.

Maar goede camping met vooral complimenten voor de 3 animatie mensen! Wat een toppers!

Fijne kleinschalige camping met enkele minpunten

Nele Klaps
    30-7-2017

Wij gingen met onze eigen camper en zijn dus niet op het gedeelte met verhuuraccomodatie geweest. De zone met kampeerplaatsen is kleinschalig, maar wel in orde. Wij waren jammer genoeg gelegen aan een grote schuifpoort waarachter woongelegenheden waren, al weet ik niet van wie. De poort ging op een dag zeker 50x open en dicht wat toch wel enerveerde. Gelukkig zijn we vaak op uitstap geweest en hierdoor hadden we er niet altijd evenveel last van.

Het zwembad is prima voor de kinderen (7 en 9 jaar). Ze konden makkelijk zelf naar het zwembad.

Er zijn 2 sanitaire blokken waarvan 1 nieuwe en 1 verouderde. De verouderde kon wel een renovatie gebruiken maar was wel proper. De nieuwe was echt mooi en eveneens proper.

De animatie was Nederlandstalig wat voor onze kinderen zeker super was!

De eetgelegenheid hebben wij niet geprobeerd. Het winkeltje is goed, maar niet elke ochtend heb je nog alle keuze. In de buurt heb je ook een warenhuis, maar wel eindje fietsen langs drukke baan.

Port Grimaud is per fiets goed te bereiken, al had je eerst 2 a 3 km drukke weg zonder fietspad. Daarna fietspad tot in port Grimaud. Ook naar sainte maxime gefietst, super mooi fietspad langs het strand.

Vrij Uit

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Pinède in Port Grimaud en Grimaud, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Pinède zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.