Camping Le Devancon

8,7

31 reviews over Camping Le Devancon in het Nederlands

Jos van Moerkerk en Ingrid Castelijn
20-8-2018

Fijne rustige camping met ruime plaatsen. Heerlijk zwembad. Leuke en behulpzame campingeigenaren. Leuk terras voor een lekker wijntje en een koud biertje.

Mooie rustige Franse camping

Familie Van Kooij
29-7-2018

Ruim 2 weken hebben we met onze vouwwagen gestaan op camping Le Devancon in Peynier. Zeer mooie rustige camping. Ongeveer 50 plaatsen, incl. stacaravans. Ruime plaatsen, meesten op grind of bosgrond. Zeer vriendelijke en gastvrije eigenaren en receptie. Zij willen echt zorgen dat je verblijf optimaal is. Lekker zwembad met aantal ligbedden. Mooie omgeving met leuke plaatsen zoals Marseille, Ace-en-Provence, Cassis, Le Castellet. Kleine speeltuin met tafeltennistafel.

Echt een aanrader!

Erg mooi.

Mevr But - Vermeire
15-9-2017

Camping Le Devancon is een mooie camping met heel schoon sanitair, en een fijn zwembad.

Heerlijke omgeving om te fietsen, o.a.naar de Mont St Victoire.

De eigenaren waren super vriendelijk, en behulpzaam.

Echtpaar heeft deze camping eind juli 2016 overgenomen, ze zijn erg vriendelijk en zeer betrokken bij hun gasten. Alles is superschoon.

Geweldige camping voor rustzoekers!

Jan en Janny Riemer
16-7-2017

Wij hebben in totaal 12 dagen met onze vouwwagen op deze camping gestaan. Hele grote plekken, natuurlijk aangelegd, met op de bodem grind. Veel schaduwplekken. Zeer schoon sanitair. Een fijn zwembad met heerlijke ligstoelen ook met schaduwplekken. Een klein speeltuintje voor kleine kinderen. Vriendelijke eigenaren die er alles aan willen doen om je verblijf goed te maken. In het dorp een busstop richting Aix 'd Provance en Marseille. Beide zeer aan te bevelen!

Heerlijke vakantie

Familie Vosters
16-9-2016

In augustus zijn wij 3 weken op de camping gebleven als gezin met kinderen van 12 en 14 jaar en onze Labrador. Wij hadden de mobilehome Cordelia op plaats D1. Prachtige mobilehome, aangeboden voor 6 personen. Met 4 personen heb je bijzonder veel ruimte (3 slaapkamers met elk 2 bedden), een ruim terras en flink stuk grond voor nog geen 600 euro per week. Camping is rustig en kleinschalig. Zwembad heerlijk voor een frisse duik. Aangrenzend een bos waar je naar hartelust kunt wandelen of fietsen, met diverse routes. Door droogte was het bos tijdelijk alleen in de ochtend toegankelijk. Binnen 30 minuten sta je in Aix-en-Provence, Marseille, Cassis, etc. Cannes en St. Tropez kun je ook gemakkelijk bereiken. In Peynier heb je alleen een bakker. Lidl, tanken of McD binnen 4 km. Heerlijk eten in de omgeving als je een beetje gaat zoeken. Alles binnen 10km. Wij hebben het heerlijk gehad. Lekker rust op de camping en actie als je het opzoekt.

Mooie camping

Thijssen M.J.H.
22-5-2016

Camping Le Devancon in Peyniers is een prachtige camping met een groot en schoon zwembad. De wifi is goed te ontvangen,

je kunt met je laptop op het terras en als je wilt in de schaduw rustig mailen. Boodschappen doen is op 5 km. met veel parkeerplaatsen. Fietsen kun je er dagen, wij hebben er 300 km. gefietst. De mont St. Victoire is voor geoefende fietsers goed te beklimmen, en voor deze fietsers is het een waar paradijs. Wij hebben een mio cyclo 315 fietsnavigatie zodat je de mooiste routes kunt fietsen. Aix-en-Provence daar moet je zijn geweest, en is gelukkig autovrij in het centrum. Marseille is niet aan te raden, wel het waterkasteel dat ligt buiten de stad. De camping is een aanrader maar niet voor gezinnen met kinderen. De camping ligt in bebost gebied en is goed te bereiken. Speciaal een aanrader voor stellen die van fietsen houden.

Mooie ruime plekken en keurig sanitair

Daan
28-5-2015

Voor wie houdt van natuur, rust, ruime campeerplekken en een goede prijs kwaliteit verhouding moet naar deze camping gaan.

19 euro voor een overnachting met stroom en bovendien keurig verzorgd sanitair.

Zeer kindonvriendelijk

marijnvlasblom
26-4-2015

Na 600 km rijden (op doorreis) tent opgezet. Camping was duidelijk minder mooi dan de foto's deden verwachten; het ligt wat achteraf en oog allemaal erg gedateerd. Onze zoon van 9 maanden had last van doorkomende tandjes en wilde 's nachts nog wel eens huilen. Op vorige camping was dat geen probleem, eigenaren zeer sympathiek. Op Le Devancon stond de eigenaresse om 1 uur 's nachts binnen 3 minuten in jaar nachtjapon(!) met een zaklamp op de tent te schijnen, dat dit per direct moest stoppen. Volgende ochtend kregen we te horen dat het vertrekken was indien we 'm niet gegarandeerd stil konden houden. We kregen onze reserveringskosten terug en zijn gelijk vertrokken. Keren hier nooit meer terug, mede-kampeerders waren eveneens zeer verbouwereerd over deze actie. Zeer kindonvriendelijk dus; overal op de camping staan ook borden dat niet gevoetbald mag worden, etc.

Rust

Ciska Vandendriessche
26-1-2014

* Kleine en rustige camping

* Goeie afgebakende plaatsen met voldoende schaduw en voorzieningen, * Geen mogelijkheid om te eten maar voldoende supermarkten binnen de 10km.

* Mogelijkheid om brood te bestellen, wel pas vanaf 8u30 af te halen.

* Proper zwembad, niet altijd genoeg ligstoelen, pas open vanaf de middag, waterspeelgoed toegelaten

* Klein speelplein

* Vooral aan te raden als je de rust opzoekt en eventuele kinderen nog klein zijn

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Devancon in Peynier , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Devancon zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.