Tijdelijk €25 aanbetaling

Le Devancon

We hebben de beste aanbieders voor Camping Le Devancon voor je op een rij gezet:

7GoedScore uit 64 reviews

Meer camping info

64 Reviews over Le Devancon

• 6Julia19-09-2022

Nooit meer

We hadden maanden op voorhand een plaats gereserveerd, dan verwacht je toch een plek waardig om 2 weken te staan. Vreselijk! Als je hier reserveert vraag dan om zeker NIET op plaats A16 te verblijven. Deze plaats grenst aan het terras vd camping er stond letterlijk enkel een muurtje tussen. Dit betekent meegenieten van sigarettenrook, luide gesprekken en af en toe wat muziek. Om dan nog te zwijgen over het afdakje om telefoons te laden wat ook tegen onze plaats lag. Tot diep in de nacht zaten hier mensen te bellen, te chatten met de nodige geluidjes van inkomende berichten erbij. Privacy was ook ver te zoeken, rustig een boek lezen was al helemaal onmogelijk. De eigenaars waren op de hoogte dat we niet opgezet waren met de plaats, ze hadden ons kunnen voorstellen om van plek te veranderen eens er iets vrij kwam, maar dit gebeurde niet. We hadden ook de indruk dat Fransen betere plaatsen toebedeeld kregen.

• 5Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden
  • 8Paul18-10-2021

Super genieten van de najaarszon op deze camping.

(Rechterkolom niet beoordeeld) Wij waren op deze camping begin oktober 2021. Toerit naar de camping was zoals in een eerdere review al aangegeven een uitdaging. De camping lag er mooi en rustig bij (naseizoen). Wij werden heel vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Kregen veel informatie over wat er in de buurt te doen is, we konden altijd langs komen voor meer info. Plaatsen zijn ruim, grind, en wij konden nog lekker genieten van de zon. Het is zoals gezegd het naseizoen dus alles is verder dicht (geen broodjesservice, maar bakker dichtbij). Enige waar wij gebruik van hebben gemaakt is het sanitair. Het sanitair was elke dag schoon, prima in orde. Kan me voorstellen dat bij volle bezetting het sanitair aan de krappe kant is. De camping hadden wij gekozen vanwege zijn ligging en oordeel zoover. Ideaal voor bezoek van onderkant Luberon tot aan Mont St Victoire en Les Calanques, Parc Naturel St Baume, Hyéres en alles ertussen in.

• 8Staat v/h sanitair
  • 6Peter Eeslo12-03-2021

Pas op!

Pas op als je als buitenlander een verblijf op deze camping reserveert. Men maakt immers onderscheid tussen Fransen en niet-Fransen. Deze laatste worden in een speciaal gedeelte van de camping geplaatst, waar de bodem uit kiezelstenen bestaat en het barst van jeuk veroorzakende insecten. Dat gedeelte grenst ook aan een weg (verkeer!) en er ligt een werkplaats bij vanwaar een soort olie-zchtige stank komt. Fransen worden geplaatst in het bos gedeelte van de camping, op afstand van weg en stank. De eigenaren weten dat degenen die op de kiezelbodem geplaatst worden niet tevreden zullen zijn en dus vragen ze om de volledige verblijfsnota vooraf te betalen. Heb je dat gedaan en ben je niet tevreden over je plek? Gaat u dan maar. Je geld krijg je uiteraard niet terug. U bent gewaarschuwd!

• 5Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden
  • 9Yada19-08-2020

Fijne kleine camping

Wij verbleven in eind juli/augustus 2,5 week op deze camping. Een heerlijke rustige camping met ruime plekken. De inrit naar de camping loopt erg schuin omhoog en is stijl, hopen dat je maar niemand tegenkomt. De camping heeft zeer nette prijzen in het hoogseizoen. De eigenaren zijn super vriendelijk en behulpzaam. Brood is bij de receptie verkrijgbaar. Je kan ook naar de dorpsbakker, is prima te doen. Vele winkels binnen 5km. Boodschappen doen bij de Lidl in de buurt. Er is zelfs een Action in Trets. Er is een klein zwembad welke wij te klein vonden voor het aantal mensen op dat moment. Terwijl het verboden was, waren er veel jongeren die in het water met ballen aan het gooien waren, daar werd niet echt op gelet. Het sanitair was met zoveel mensen ook aan de krappe kant, en was niet altijd even schoon. Je kunt vanaf de camping vele leuke stadjes bezoeken, ook het strand. Alles in ruim een half uur te doen. We komen zeker eens terug!

• 6Staat v/h sanitair
  • 10Fam. G. van Kampen23-08-2019

Geweldig!

Een fijne kleinschalige camping, met aardige en behulpzame eigenaars. Deze camping zou je overal naar toe willen nemen. Schoon sanitair, leuk zwembad met ligplekken in zowel zon als schaduw. Leuk terras (geen verplichtingen!) en bijna over de hele camping een goede WiFi-verbinding. Ida en Guy dank voor een zeer aangenaam verblijf (ook voor "messieur/madame Plombier"). Camping ligt in de buurt van Aix-en-Provence, evt. Marseille. En vlak bij de Mont Victoire.

• 9Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair
  • 7aJ14-08-2019

prima camping, aardige eigenaars, weinig vertier

Prima camping, niet 'fenomenaal' en/of de 9,2 die de camping hier (en op andere sites) krijgt. De service van het echtpaar dat de camping runt, is uitstekend. Ze zijn je zeker ter wille, bestellen pizza's (die ze laten bezorgen, meestal vanuit Trets). Je kampeert hier op grind, grote plekken, met veel privacy. Alle nationaliteiten bij elkaar, dus geen Nederlands sfeertje. Er is geen animatie, geen programma, niets. Wel rust. De hygiëne is uitstekend, al weet ik niet precies hoe vaak het sanitair wordt gereinigd, wij troffen het ook nog wel eens wat smoezelig aan.

Tips: La Chute du Grand Baou (waterval, stukje rijden, maar dan heb je ook wat); Marseille (vismarkt, zaterdagmorgen!), Aix-de-Provence (gaan als er markt is!); de calanques (En Veau is heel mooi, wel 1,5 lopen vanaf de weg...); Plages in Cassis en La Ciotat. Verder: Studio Cezanne @ Aix; Barrage de Bimont (hoge dam, mooi uitzicht op de St. Victoire); Mont St. Baume.

• 1Eetgelegenheden
  • 9Theo Dekkers11-06-2019

Zeer geschikte doorreis camping

Zeer vriendelijke eigenaren, fijne rustige camping. ruime plaatsen op kiezelsteentjes.

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair
  • 10laurent hubert26-05-2019

Bel endroit .

Camping de taille moyenne très bien équipé . Le site est en lui même très agréable ( même sous la pluie ) . Les propriétaires sont très accueillants et sympathiques . L' ensemble du camping et en particulier les sanitaires sont d' une propreté irréprochable. Très agréable séjour malgré une météo plutôt dégueu .

• 10Staat v/h sanitair
  • 9Jos van Moerkerk en Ingrid Castelijn20-08-2018

Fijne rustige camping met ruime plaatsen. Heerlijk zwembad. Leuke en behulpzame campingeigenaren. Leuk terras voor een lekker wijntje en een koud biertje.

• 9Familie Van Kooij29-07-2018

Mooie rustige Franse camping

Ruim 2 weken hebben we met onze vouwwagen gestaan op camping Le Devancon in Peynier. Zeer mooie rustige camping. Ongeveer 50 plaatsen, incl. stacaravans. Ruime plaatsen, meesten op grind of bosgrond. Zeer vriendelijke en gastvrije eigenaren en receptie. Zij willen echt zorgen dat je verblijf optimaal is. Lekker zwembad met aantal ligbedden. Mooie omgeving met leuke plaatsen zoals Marseille, Ace-en-Provence, Cassis, Le Castellet. Kleine speeltuin met tafeltennistafel. Echt een aanrader!

• 8Eetgelegenheden

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar