Camping Les Princes d'Orange

WebsiteLink naar websiteWeer vandaag27°10°
Camping Les Princes d'Orange
8,3

55 reviews over Camping Les Princes d'Orange in het Nederlands

Camping met prachtig uitzicht!

Anneke, 2-9-2017

Camping met prachtig uitzicht en aardige en behulpzame mensen aan de receptie. Wij hadden plek A10 prachtig uitzicht maar wel ver van sanitair. De grond is erg hard dus neem hier goede haringen voor mee. Zwembad ligt mooi en is diep leuk om te duiken. De glijbaan is mar klein en onze dochter van 14 kwam er niet op vooruit. Zwembad om 19.00 gesloten. Verder is er in de avond niet veel te doen voor de kinderen. Het springkussen gaat uit en en de speeltuin gaat dicht dat wel heel jammer... Ook is er geen plek om te voetballen... Restaurant is leuk met aardig personeel. Sanitair wordt keurig bij gehouden. Er is wel toiletpapier maar die hangt niet in de wc zelf maar bij de "ingang" . In de winkel heerlijk brood en aardig assortiment. Niet duur. De camping is erg heuvelachtig dus niet geschikt als je slecht te been bent. De omgeving is prachtig. Gaan zeker terug maar naar een andere camping met name omdat er 's avonds niets voor de kinderen te doen is

Nette camping in een mooie streek

Korevaar, 12-8-2017

Les Princes d'Orange is een relatief kleine camping van goede kwaliteit. Het ligt in een sportief gebied in de uitlopers van de Alpen. De meeste huur accommodaties zijn geplaatst op terrassen. Caravans en tenten worden meestal op het laagste gedeelte geplaatst. Wil je wandelen, fietsen of klimmen dan ben je in dit gebied aan het juiste adres. Voor andere toeristische dingen moet je de auto pakken. Voor kinderen is er elke dag animatie (NL en Frans). Het zwembad is klein maar voldoet. De speeltuin is leuk voor de meeste kinderen. Het restaurant is simpel, maar zet relatief goed eten neer met o.a. streekproducten. Wel apart is dat er op thema-avonden maar gekozen kan worden uit 1 gerecht. Wij hadden het genoegen om een luxe mobile home met jacuzzi gehuurd te hebben. Dat was genieten. De jacuzzi wordt goed schoongehouden door de camping. Let op: bij luxe accommodaties betaal je dubbele schoonmaakkosten.

Mooie camping met uitzicht op de bergen

van de Lagemaat, 12-8-2017

Camping Les Princes d'Orange is een hele mooie camping, het is een plateau camping en hierdoor een fenomenaal uitzicht over de camping en kijkend richting de bergen. Wij verbleven in een een kant en klare tent die voorzien was van een 2-persoonsbed en 1- eenpersoonsbed en een stapelbed, koelkast met vriezer en een 2 pits elektrische kookplaat. De toilet en de douches waren schoon en er bevindt zich een kleine supermarkt op de camping, voor de grote supermarkten ongeveer 20 minuten rijden met de auto. Wij misten in de uitzet van de tent wijn- en theeglazen en een waterkoker, maar verder top!!!

Prachtige camping!

Jannes, 28-7-2017

Wij waren hier 2 weken op een staplaats met eigen tent.

De camping is prachtig gelegen tegen een berghelling met een mooi uitzicht op het dorpje Orpierre en een grote rots. Als je met een tent gaat is het wel handig genoeg rotsharingen mee te nemen, anders zijn ze er lastig in te krijgen.

Het personeel is zeer vriendelijk en de eigenaresse sprak goed engels. Wij zouden in eerste instantie op plekje E09 staan maar kwamen er daar achter dat hier wel erg veel kiezel lag. De eigenaresse ging gelijk voor ons kijken en bood ons 3 andere plekjes aan waar we er zelf één van mochten kiezen, dit werd uiteindelijk G4. Het sanitair is netjes en wordt goed schoon gehouden. Wij hadden veel problemen met soms hele koude en soms hele warme douchen maar het personeel nam dit altijd serieus en probeerde het op te lossen.

Het zwembad is wat aan de kleine kant maar er staan zeer veel ligstoelen omheen.

Ik zou deze camping zeker aanraden!

Mooi gelegen camping nabij een bergbeklimmers dorp. Receptie is zeer vriendelijk en erg behulpzaam. Genoeg te beleven in de directe omgeving. Supermarkten binnen 15 minuten te bereiken. Zwembad is wat aan de kleine kant maar prima aangelegd. Sanitair beneden was luxe en schoon, nabij onze plek was het sanitair ook netjes ( 2 douches, 1 toilet met wastafel en 1 ruimte met een losse wastafel (bij plek F03). Naar hoger gelegen plekken moet je wel redelijk klimmen. Aandachtspunt; wij waren hier net in de periode dat er een dorpsfeest was in Orpiere van 3 nachten waarbij de muziek tot 4.00 uur 's nacht doorging en goed te horen was .....

Niet opnieuw.

Kris, 19-8-2016

Mooie camping met ruime plaatsen , proper sanitair. Zwembad glijbaan en waterspringkasteel vonden de kids super. Wifi op heel de camping maar erg aan de prijs mocht inbegrepen zijn in de campingprijs vond ik. Vriendelijke leiding. Van deze camping wandel je zo naar een 1 ster camping les noyers wat heel wat beterkoop is maar wel met een minder moderne sanitairblok. Doch zag ik nu op internet dat de kampeerders van die camping ook gebruik kunnen maken van de faciliteiten van de 4 ster camping. Had ik dat geweten.

Een leuke camping met vriendelijk personeel.

Fam. Jelierse, 14-8-2016

Personeel spreekt ook Engels, zwembad en restaurant zijn prima.

Een rustige mooie franse camping

Mooie schone fijne camping, 29-7-2016

Een leuke franse camping, goed onderhouden en netjes.

Onze huurtent "Toilés Nature" was zo goed als nieuw en het uitzicht was werkelijk prachtig!...alleen niet handig met kleine kinderen deze kunnen gemakkelijk door de omheining van het terras een heel eind naar beneden vallen...dus alleen huren met kinderen vanaf een jaar of 8.

Het zwembad was lekker om even af te koelen, voor de baby's is er een kikkerbadje en voor oudere kinderen een glijbaantje welke in en ander badje uitkomt.

Naast de camping is er direct een buurtsuper welke wel prijzig is voor de grotere boodschap kun je beter wat verder rijden.

Het dorpje Orpierre is een leuk plaatsje en ook in de omgeving is er genoeg moois te zien en te doen.

Het mooie Sisteron ligt op een half uurtje rijden en is zeker de moeite waard.

Zeker een aanrader deze camping!

Veel privacy, rust en vriendelijkheid

Teunissen, 23-7-2016

Wij zaten in een pop-art sta caravan. Deze liggen met veel privacy op korte afstand van de receptie, zwembad en restaurant. Aangezien het een terrassencamping is kunnen de plaatsen ook wat verder af liggen zodat dit een flinke klim kan betekenen. Zeer vriendelijk, goed Engels sprekend personeel. Voor de oudere jeugd wordt er niet veel georganiseerd. Er is wel animatie maar deze is vooral op de Franse kleintjes gericht. Zwembad is niet groot maar wel diep. Onze jongens vonden deze prima. Wel wat weinig ligbedden of beter gezegd ligruimte rondom het zwembad. Restaurant een kleine kaart en wat aan de dure kant. Op 10 minuten lopen een kleine supermarkt. Een grote Intermarché is te vinden in Laragne op 20 minuten rijden. Vanaf de camping zijn fantastische wandelingen of fietstochten te maken. Zorg wel voor een goede kaart. Het copietje wat wij van de receptie kregen voldeed niet. 2x per week een georganiseerde wandeling met gids. Deze was erg leuk en goed! In de omgeving is van alles te doen. Vooral steile wand klimmen, fietsen en wandelen. In Orpierre zit een organisatie die canyoningen etc verzorgt. Zelf zijn we wezen klauteren in een grot onder begeleiding van een speleoloog. Zeer inspannend, leerzaam en vooral nat, de kinderen vonden dit het leukste uitje van de vakantie. Verder is een bezoek aan gorge de meouge een must (20 minuten rijden). Rijdt hier door heen, parkeer de auto en daal af om door de rivier te waden. Kortom een perfecte plek voor mensen zoals wij die van rust, mooie natuur en mooie pittige wandelingen houden. Met voldoende te doen voor de kinderen op de camping en omgeving waarbij wel activiteit van jezelf uit moet gaan.

Fijne camping, heerlijke ligging

LJ Balt, 23-7-2016

Pluspunten;

Geweldige ligging. We zaten in een stacaravan met schitterend panoramisch uitzicht. Deze caravan was van een uitstekende kwaliteit. Het sanitair en de animatie kan ik niet beoordelen.

Rustige camping in een prachtig stuk natuur.

We hebben ons erg welkom gevoeld door de behulpzame, vriendelijke en goedlachse personeelsleden. Met name bij de receptie en ook in het restaurant.

Er heerst een milieu-vriendelijk bewustzijn. Met louter biologische wijnen bij de receptie en streekproducten waarbij geen of zo min mogelijk bestrijdingsmiddelen worden gebruikt.

De camping is heerlijk en volop groen. Vogelgeluiden en cicaden hoor je met grote regelmaat.

Restaurantje voldeed prima voor 1 keer.

Op loopafstand zit een (duur, helaas) supermarktje.

Nadelen;

Voor onze tieners een beetje beperkt zwembad.

De wifi deed het even vaak wel als niet.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Princes d'Orange in Orpierre, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Princes d'Orange zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Princes d'Orange scoort een 8.26 uit 10 op basis van 76 reviews.