Camping L'Oasis de Provence

Camping L'Oasis de Provence
8,8

Laatste review

Vroeger vaak geweest met mijn ouders. Nu met mijn eigen gezin. Dochtertje van 2 jaar. Erg rustige camping in een mooie en rustige omgeving. Schoon zwembad. Kleine van 2 had genoeg aan het kinderbadje. Speelgoed mee en ze vermaakt zich wel. Grote trampoline, glijbaan en klimtoestel ook leuk voor kleine kinderen. Verder loopt er bij de camping een klein riviertje. Ideaal om met kinderen dammetjes te bouwen.

Vissen in het meer kan je als de beste. Grote karpers. Tussen de 20 en 35 pond vang je ze prima. Een goed onderhouden meer. Je kan er goed bij om te vissen.

In de ochtend keurig vers brood. De dag van tevoren moet je dit wel opgeven. In het restaurant kan je heerlijk eten voor een prima prijs.

In 5 minuten rijden vanaf de camping een prima supermarkt. Op (elke) maandag is er in Forcalquier een grote markt. Er leuk om daar naar toe te gaan. Dit ligt op nog geen 10 minuutjes van de camping. In dit dorpje kan je ook prima eten.

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Restaurant
Speeltuin

38 reviews over Camping L'Oasis de Provence in het Nederlands

Rust, vissen, goed weer, gemoedelijk!

Frank,
9-10-2018

Verrassende camping

De Moor Danny,
1-10-2017

Het was nu voor de 3 keer dat we naar deze vernieuwd camping komen en we staan steeds versteld van de bergen werk dat men verzet om er een mooie en gezellige camping van te maken. De eigenaar Julien is de vriendelijkheid zelve. Hij werkt samen met een zeer goed team. Deze camping is zeker een aanrader voor wie van rust, natuur, grote kampeerplaatsen met of zonder schaduw, goede keuken houd. Deze camping is ook een waar visparadijs met in het meer spiegelkarpers boven de 20 kg. Dus karpervissers, allen hierheen zou ik maar zeggen. Het meer is zeer verzorgd en gezond en zoals ik al zei zeer visrijk met o.a.: karper, zeelt, forel en nog andere kleine vissoorten. Vissen is mogelijk met hengels of een vaste stok. De keuken was terug zeer lekker vooral de mosselen, hamburger special alsook de kebab. Natuurlijk heeft de keuken veel meer te bieden. Deze camping is zijn sterren zeker waard. Proficiat en wij komen zeker terug.

gezellige camping

Estelle ( logee van Danny en Marleen ),
16-9-2017

het is een rustige camping met zeer ruime plekken en proper sanitair

Julien is een heel vriendelijke eigenaar en het personeel ook, er is een heel goed restaurant waar vanalles te verkrijgen is en de mosselen op zondag zijn overheerlijk, er is een mooi vernieuwd terras en goede service, er is ook een grote visvijver voor de liefhebbers

Een hele dikke proficiat voor Julien en personeel en doe zo verder

heerlijk genoten

michael en ylene,
21-8-2017

Een hele prettige camping met zeer vriendelijke camping eigenaar en zijn partner.

Mooie ruime plekken, diverse plekken met wel/ veel of weinig schaduw. heerlijk sfeertje.

Lekker vers brood op de camping en een goed restaurantje op de camping.

Supermarkt dichtbij , met auto 5 minuten .

Zo nu en dan een bandje met de nodige gezelligheid.

Al het personeel op de camping was zeer vriendelijk.

Er valt uiteraard het een en ander te verbeteren, maar daar hebben wij alle vertrouwen in dat dat gaat komen.

Het was voor ons een prachtvakantie.

Fijne camping met prachtig viswater

Joris en Ramona
2-10-2016

In september heerlijk weekje vakantie gevierd.

De camping is mooi gelegen aan een vismeer en een riviertje. Camping is hondvriendelijk, onze hond heeft genoten van het water en de omgeving. Er waren behoorlijk wat Nederlanders en Belgen veel van hen komen er al jaren maar allen waren vriendelijk en stonden open voor "nieuwe gasten", het was dus erg gezellig. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam.

Voor mij was het viswater het hoogtepunt van deze vakantie. Er zit voorn, zeelt en veel en grote karpers (20kg+), dit wist ik niet vantevoren en werd uitgelachen vanwege mijn kleine schepnet....later begreep ik waarom er gelachen werd...toen ik flinke karper van 14,5 uit het water wilde halen.

Leuk uitstapje is om de montagne de Lure op te rijden, 1850 meter hoog met erg mooi panoramisch uitzicht. Daarnaast is Sisteron leuk om te bezoeken.

Naar wat ik heb begrepen is de nieuwe eigenaar nog veel meer van plan, ik zou zeggen ga zo door en ik ben benieuwd! Wij komen zeker nog eens terug!

Nieuwe eigenaar Top!

robby1958
28-9-2016

Julien is de nieuwe eigenaar van deze camping en is hard bezig de 4 sterren die de camping heeft waar te maken. Wij (mijn vrouw, ik en de 2 honden) hebben er weer een fantastische tijd gehad. Aanvankelijk was het de bedoeling om een dag of 4 te blijven maar dat werden er toch weer 9. De camping blijft tot eind sept. open en er is tot die tijd gewoon brood te bestellen (wat 's morgens om 08.00 uur keurig bij de camper werd gebracht). Het terras bij het restaurant is goed opgeknapt. Het sanitair bleef in tegenstelling tot 2 jaar geleden gewoon geopend en schoongemaakt. Heb overigens nog nooit in de 40 jaar dat ik kampeer zulke hete douches meegemaakt.

Wonderbaarlijk veranderdt en vernieuwd

De Moor Danny
16-7-2016

Camping is veranderd in l'Oasis de Provence en is nu wel zijn 4 sterren waard. Julien, de nieuwe uitbater heeft bergen werk verzet om deze verloederde camping te renoveren naar een oase van rust. Sanitair wordt nu 2xdaads gekuist. De bar, restaurant en terras is volledig geronveert in een nieuw concept. Het eten is zeer lekker en betaalbaar. Het valt zeer goed op dat Julien de woorden orde en netheid hoog in het vaandel draagt. De percelen zijn allemaal proper gemaakt en er zijn verschillende mogelijkheden tot huren van verschillende type slaapplaatsen. Ik zou zeggen Julien doe zo verder maat want je bet goed bezig! En niet te vergeten Julien is één van de vriendelijkste uitbaters die ik al heb tegen gekomen. Dikke proficiat. Echt een plaats om terug te keren. Eindelijk.

Mooie en rustige camping

robby1958
21-9-2014

Zijn hier bij toeval gekomen omdat ik graag wat viswater in de buurt wilde hebben en zagen in de Acsi gids deze camping. Wij stonden er met twee honden die alle vrijheid hadden en waar we heerlijk mee konden wandelen. Het was de bedoeling om hier een dag of vier te blijven maar dat is uitgelopen tot 10 dagen, dat was mede doordat het weer zo ontzettend lekker was. Omdat wij met de camper waren en deze wilde laten staan was voor het doen van boodschappen de fiets aangewezen. In La Brillanne (ong 3 km) zit een grote supermarkt en dat was goed te doen op de fiets. Vers brood was op de camping verkrijgbaar tot het laatste weekend (12 september was het afgelopen) ook ging toen het toiletgebouw dicht waardoor een ieder was aangewezen op de toiletgroep in het hoofdgebouw en dat was oud en niet echt goed onderhouden. Dat is echt een minpunt geweest. Verder was het nog aanwezige personeel erg aardig en zijn de pizza's overheerlijk.

Geweldige Camping met grote kampeer plekken!

coradubois
25-8-2013

Dit jaar voor het eerst in de Provence geweest, per toeval op deze Camping terecht gekomen, na één overnachting op een Camping aan de rand van Forcalquier waar zeer kleine kampeer plaatsen waren en de Camping overvol was, kwamen we hier in een oase van rust, prachtige entree, vismeer en rustieke Franse boerderij waar de receptie, restaurant en bar in gesitueerd is. Zondags een kennismakingsborrel met aperol en lekker hapjes, waar je informatie krijgt over uitstapjes die je kunt maken en informatie over de omgeving, echt super verzorgd! De eigenaresse van de Camping is een super enthousiaste vrouw die echt haar best voor je doet. Lekkere stokbroodjes s'morgens, geweldig zwembad, en toiletten worden meerdere malen per dag schoongemaakt, wel oud, maar ach.... als het maar schoon is toch? Uitstapjes naar bijvoorbeeld de lavendelvelden en binnen een uur in Marseille en Avignon. Al met al hebben wij een heerlijke vakantie achter de rug, op deze Camping gaan we zeker vaker komen!

Heerlijke vakantie

Leon
19-8-2013

Net terug van 3 heerlijke weken op Lac. Dit was de 7e keer en voor volgend jaar staat deze rustige,mooi gelegen camping weer op het programma. Zeer vriendelijke eigenaresse, mooie grote plekken,mooi vismeer met grote karpers.Ook een goede uitval basis voor uitstapjes, leuke markten, stadjes.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'Oasis de Provence in Niozelles, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'Oasis de Provence zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.