Camping La Sainte Baume

Meer camping info

367 reviews over Camping La Sainte Baume

• 7Sietskep12-09-2017

Wij waren de enige Nederlanders

Wij vonden dit niet echt een camping omdat het helemaal vol staat met stacaravans. Wij waren er in het naseizoen (laatste dagen augustus/ begin september) en misschien is het er in het hoogseizoen anders, maar: wij waren de enige Nederlanders. Onze peuter had geen aansluiting met andere kindjes hierdoor. Sowieso is dat lastig als je in een stacaravan zit. We kwamen nog even om van de kust te genieten naar deze camping, vanaf een camping waar we met onze eigen tent stonden en er veel contact met andere mensen was. Het was hierdoor nogal anders! De zee bij Cassis en La Ciotat was ongelooflijk koud! Bijna niet te doen om erin te gaan. Gave omgeving, rotsachtig.

Gereisd met jonge kinderen in september 2017

• 8Jolanda08-09-2017

Helaas op en top Frans(talig), nooit meer

Super netjes, niet te groot, voldoende privacy, leuk zwembad. Geen borg betaald, zelf gezorgd voor de eindschoonmaak maar daar deden ze ook heel gemakkelijk over, we mochten vertrekken wanneer we wilden zonder een controle. Helaas 98% Franse gasten en personeel. Geen activiteiten voor anders-taligen. Onze pubers spreken geen woord frans, alleen engels maar dat kunnen ze daar niet. Zelfs aan de receptie en in de campingwinkel snappen ze niks van engels laat staan nederlands. Zeer jammer omdat we hadden gekozen voor deze camping vanwege de activiteiten voor tieners. Dorpje op loopafstand met een hele kleine supermarkt, cafe en leuk marktje op zondag. Afstand naar de kust bijna uurtje met de auto, mooie uitstap gemaakt naar Gorges du Verdon, vergeet dan de waterschoenen niet!

• 8Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 4B hoog23-04-2016

Nooit meer

Helaas wat laat geboekt dus alle parken aan de kust zaten al vol. Eenmaal aangekomen wordt je direct geconfronteerd met het feit dat er geen vogel in de buurt is te bekennen. Dat betekend dat het wemeld van de insecten. Mieren in alle vormen die al je eten terroriseren, wespen,bijen,hommels en horzelaars die ook wel een hapje mee willen eten. Een steek van een wesp bij verblijvers is dagelijkse kost. Verder wordt het sanitair schoongemaakt middels een tuinslang er op. Verder niks. Zwembad en personeel zijn wel goed. Ook het eten en drinken bij het restaurant is prima. Ligging is ten opzichte van de grote steden prima zolang je de tol maar betaald. Voor ons helaas eens en nooit weer. Wij houden van de code dazur maar niet van deze camping.

• 1Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2015

• 8Familie Nooijens11-08-2015

Prima camping, maar wel erg Frans.

Prima niet al te grote camping. Wel zéér Frans met weinig Nederlanders gasten. Alleen 1 Nederlands sprekende vrouw bij de receptie. Personeel in restaurant en winkel erg vriendelijk, maar spreken haast geen Engels. Animatie 's avonds volledig Frans, dus onze dochters van 13 en 17 verveelden zich 's avonds wel. Mooie zwembaden, zuivere camping, prima redelijk restaurant. Winkel erg klein. Er was zelfs geen wc-papier. Paardrijden 's avonds was leuk. Voor leuke uitstapjes in de omgeving moet je wel minimaal 1 uur rijden.

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 6Margriet30-07-2013

Mooi camping maar niet gezellig!

De stacaravan en de camping zijn prachtig! Hier hebben wij ook niets op aan te merken maar de camping is erg op de Franstalige gericht. Er is 1 receptioniste die Nederlands spreekt en één iemand die Engels spreekt maar verder niemand. Animatie ook niet, zij organiseren wel erg veel maar gaan het liefst met een grote boog om de Nederlandse kinderen heen. De eigenaresse is niet vriendelijk. De schoonmaakinstructie zijn om bang van te worden en neem ook zeker je eigen lakens mee: anders slaap je tussen papier (wegwerplakens) Nans Les Pins is een erg leuk frans dorpje! De camping is een goede basis om de gehele Provence te ontdekken! (alles wel op minimaal 40 minuten afstand)

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 8stroobants31-08-2012

we gaan volgend jaar terug !

we verbleven via touroperator in een bali chalet: zeer ruim, uitstekend gelegen. Prachtig zwembadenkompleks, verwarmd, proper. Gelukkig begin juni niet te druk. Ruim kinderbad, zodat we niet door dobberende kleuters gestoord werden in het zwembad. Voor boodschappen moet je inderdaad naar St.-Maximin, maar daar is dan ook alles: Leclec, lidl, aldi, leader price ...

Gereisd met partner in januari 2012

• 5erikdanielle13-11-2011

Geen aanrader

Afgelopen zomer zijn wij twee weken op deze camping geweest. De camping op zich was prima. Mooie nieuwe stacaravan. Zwembad was groot, maar soms was het zo druk dat je geen twee zwemslagen kon maken. Het restaurant is vreselijk, plastic stoelen erg ongezellig en naast de manege waardoor er veel vliegen zijn. Kinder animatie alleen maar in het Frans, niet leuk voor kleine kinderen. Manege is wel erg leuk, voor 7,50 kun je je kinderen op een pony laten rijden! Erg leuk.. En de omgeving is mooi, maar alles is ver rijden. In het kleine dorpje een supermarkt, bakker enz. dat is prima. Maar na 6en moet je er niet meer komen, stikt van de vreemde figuren en grote groepen plaatselijke hangjeugd. Voor ons niet nog een keer richting Nans les pins!

• 7Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

• 4E.04-09-2011

Slecht onderhouden camping

Camping is vooral gericht op mensen die in stacaravans hun vakantie willen doorbrengen. Voor Kampeerders is het beneden peil. Niet alle plekken zijn goed bereikbaar voor een caravan, je staat op kiezelstenen. Sanitair wordt wel schoongehouden, maar ziet er slecht onderhouden uit (kitranden met schimmel). Zeer vaak geen warm water voor douchen en afwas. Zwembad slecht onderhouden en niet kindvriendelijk. Zoontje van 2 heeft diverse verwondingen opgelopen door de slechte staat van het zwembad. Gevaarlijke situaties door losliggende tegels en scherpe randen. De omgeving is mooi en dat heeft wel wat goed gemaakt, maar de keus zal nimmer meer op deze camping vallen.

• 4Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

• 6dunja01-09-2011

heeft groot onderhoud nodig

wij zijn hier in juli geweest en hadden een sta caravan via t.o. caravan was zeer goed schoon en alles was keurig. het zwembad is groot genoeg maar heeft wel een zeer groot onderhoud nodig maar wij hebben ons er prima kunnen vermaken. de speeltuin vond onze dochter ook geweldig! het restaurant op de camping is niet veel bijzonders. een groot nadeel vonden wij dat je echt alles met de auto moest doen je ligt echt in de middle off nowhere!!!!! maar al met al een leuke vakantie gehad.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in januari 2011

• 7Fam. H21-08-2011

Leuke camping die wat onderhoud nodig heeft

Via camping stacaravan Azur geboekt. Gezien de beoordelingen, benieuwd wat we aan zouden treffen. Helaas bleek caravan niet schoongemaakt. De mensen die voor ons in de caravan zaten zouden zelf schoonmaken, hebben dat niet gedaan. De camping controleert hier niet goed op. Na beklag bij de receptie, waar overigens Daniëlle Nederlands spreekt en de eigenaar Engels, werd caravan alsnog schoongemaakt. Helaas wel met de Franse slag. We hebben begrepen dat onze situatie een uitzondering was. Andere caravans die schoon zijn gemaakt door de camping zelf, waren wel goed schoon. Het zwembad is heel leuk maar is wat verouderd. Ook de minidisco voor de kinderen 's avonds van 20.30 tot 21.00 uur is helemaal top door een enthousiast team! Van de animatie later op de avond heb je wel wat overlast maar tja, waar is dat niet. Omgeving top: St. Tropez op 1 uur en 15 min. Mooi strand bij La Ciotat; Aix en Provence; fietsen op Velobike. Als camping groot onderhoud gaat doen wordt het weer een topcamping!

• 8Eetgelegenheden

Camping La Sainte Baume info