Camping Le Petit Lac

Camping Le Petit Lac
7,4

42 reviews over Camping Le Petit Lac in het Nederlands

Alles wat we nodig hadden, was aanwezig.

Annet
14-8-2018

Fijne camping met goed sanitair. Grote schaduwrijke plaatsen maar ook erg kleine plaatsen.

Ontspannen vakantie

gwi
        14-8-2018

Rustige camping met schoon sanitair, met (te) veel schaduw. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Heerlijke zwemvijver en zwembad. Kampeerplekken variëren nogal in grootte; wij zijn tijdens ons verblijf verkast van een te kleine plek voor caravan met tent naar grotere plaats, dat kon gelukkig. Douches zijn over het algemeen warm, bij afwas daarentegen vrijwel nooit warm water. Grotere supermarkten helaas niet in de buurt: dichtstbijzijnde Intermarché is in Riez (18 km rijden). Moustiers is gezellig plaatsje met veel eetgelegenheden en het drukke Lac en Gorges du Verdon zijn vlakbij. Wandelroutes genoeg in dit gebied, al zijn ze niet altijd even goed gemarkeerd. En niet wachten tot de hete middag...

Ongezellige bungalow in mooie omgeving

Rudolf
        23-9-2017

Hier een weekje overnacht in een 'bungalow'. Bungalow is echter een groot woord, het was meer een bouwkeet die er van buiten uitzag als een vakantie huisje. De bungalow voelde erg gedateerd aan. Daarnaast was de afwerkingen erg slecht. Dit was bijvoorbeeld te zien in de douch, die zo hing dat de straal recht naar voren ging, i.p.v. naar beneden. Afgezien van de badkamer, was het huisje 1 grote kamer. De 'slaapkamer' werd gevormd door een kast die midden in het huisje is geplaatst. Boven de kast was er echter een open ruimte zo groot als een koe, dus je kreeg weinig gevoel van 'slaapkamer'.

Restaurant was heerlijk, goed eten voor goede prijs. Ook de omgeving van de camping is erg mooi.

Staanplaatsen voor campeerders leek oké, inclusief sanitaire voorzieningen.

Wij komen zeker nog is terug in deze omgeving, maar slaan deze camping dan over. Zeker de bungalows...

Fantastische ervaring!

Goeminne K en K
        3-8-2017

Wij hebben 14 nachten op deze camping verbleven, en wij vonden deze camping persoonlijk meer dan 2 sterren waard.

We werden bij aankomst zeer vriendelijk onthaald aan de receptie en onze vraag om dicht bij het sanitair gebouw te staan werd ingewilligd.

De plaatsjes hebben verschillende groottes en vormen, maar er wordt bij reservering gevraagd naar de grootte van je accomodatie(s) en daar wordt rekening mee gehouden. Alle plaatsjes zijn mooi afgebakend met haagjes, bomen of struiken. Er worden ook voldoende doorgangetjes gemaakt zodat het sanitair gebouw nooit erg ver ligt voor je.

We hadden onze hond mee en die konden we overal meenemen op de camping, ook in het restaurantje, waar je van de kleine kaart wel heerlijk kunt eten! Het heerlijke brood moet je wel op voorhand bestellen.

Het zwembad en meer zijn meer dan voldoende groot zodat je er altijd kunt zwemmen. Er is elke namiddag ( behalve zaterdag) een badmeester aanwezig en die leent je kids zwembandjes of andere zwemspulletjes. Er is geen verbod op bv ballen of luchtmatrassen, zelfs je rubberbootje kan je gebruiken op het meer.

Op 800 m ligt het grote Lac St Croix, waar je kan zwemmen in het helderste water dat je je maar kunt voorstellen. De omgeving is fabelachtig mooi! De route de cretes is een echte aanrader, het dorpje Moustiers St Marie is ook steeds gezellig en ook 's avonds leuk om te bezoeken.

Voor een supermarkt moet je wel een beetje reizen. de dichtstbijzijnde supermarkt is Riez, maar met wat georganiseer is dat wel mogelijk.

Het sanitair was steeds kraakschoon, en we hebben nooit één seconde moeten wachten op een vrije doucheruimte of toilet, en de camping stond wel vol toen wij er waren! Het speelpleintje stelt niet veel voor ( een paar wipspeeltjes), maar de kinderen vinden wel snel aansluiting. Er is amper animatie, maar daar hebben wij ook geen behoefte aan. Er kan gratis worden geminigolfd, en elke woensdag is er diner dansant met moules frites. Mensen die veel animatie verwachten en veel poespas, moeten hier niet heen komen, maar voor ons was alles wat we nodig hadden aanwezig. de omgeving is ook zo mooi dat er niet meer nodig was op de camping zelf.

Wij gaan normaal elk jaar ergens anders heen, maar we hebben besloten volgend jaar terug te gaan. Proficiat aan deze campingeigenaars en hun personeel!

hygiene et accueil du personnel

Vivien
        22-6-2017

Emplacement de réservation non respecté ( on a été mis à l'opposé de ce que nous avions réservé sans aucune explication hors mis "c'est comme ça")

Personnel en panique à l'accueil car pas ordonné et perdu notre réservation dans un 1er temps.

Tarification des mobilhomes donnée lors de la réservation ne correspondant pas au tarif facturé.

Ménage des mobilhomes non fait à notre arrivée (on retrouve des affaires des locataires précédants, des miettes sur les tables, des fourmis et toiles d’araignées)

12 ampoules grillées sur 5 mobilomes et on ne nous croit pas en nous expliquant sur un air hautain comment fonctionne un interrupteur alors que je suis électricien de métier et que je leur en informe. Ils ont quand même décidé de nous les changer.

Inventaire des mobilhomes non fait et non à jour, dans certains mobilhomes il manquait la moitié de la vaisselle (prévu pour 5 mais que 3 couverts) et on ne nous croyait pas non plus en nous certifiant que tout était vérifié et nettoyé

Le gérant qui a toujours le dernier mot sur tout, n'est pas du tout commerçant car malgré tous nos déboires pas de ristourne ni d’accès wifi offert (5 euros par jour)

Une employée a eu la franchise de nous dire au bout de quelques jours que nous étions les premiers à occuper ces logements pour la saison et que en gros les vérifications et ménage n'avaient pas était fait et que c'est nous qui l'avions fait.

La piscine devait être ouverte d’après les informations demandées au téléphone du camping lors de la réservation mais ce n'était pas le cas.

Sinon le cadre peut être sympa si vous n’êtes pas logé à coté de la station d'épuration comme nous, pourtant nos réservations de base étaient bien à l'opposé.

Je ne doute pas que que au vue du commentaire que je laisse le gérant va surement nier ou minimiser les faits et trouver une réponse à tout, comme il a su le faire durant notre séjour.

Michel, Directeur, 24-6-2017

Bonjour,

J'attendais avec impatience votre avis qui, au vu de votre séjour et de votre comportement ne m'étonne pas du tout.

Je ne vais pas justifier point par point tous vos griefs, certains étant avérés, je ne le nie pas, beaucoup d'autres sont justes des points de vue qui ne sont pas du tout objectifs...

Je n'ai rien minimisé pendant votre séjour, si ce n'est la gêne que vous avez occasionnée à d'autres clients avec le bruit de votre soirée et que vous avez justifié avec un aplomb incroyable.

Votre obstination à déposer cet avis sur tous les sites possible laisse entrevoir le personnage que vous êtes.

Et pour finir, si l'un de nous deux est hautain, ce n'est surement pas moi.

Nette camping voor sportievelingen.

Geert L
        20-7-2016

Wij zijn geweest de 2de en 3de week van Juli met de tent en nodige uitrusting. Eerste week was de camping halfvol, de 2de week helemaal vol. Meestal nemen wij 3 a 4-sterren campings. De camping is zijn 2 sterren zeker waard. Ruime plaatsen met voldoende beschutting tegen de zon voor tent en camper. Wij zaten niet ver van de sanitaire voorzieningen, maar hadden daar totaal geen last van.De camping is een uitvalbasis en niet geschikt voor mensen die ter plaatse animatie willen. Het grote meer ligt op wandelafstand door het bos (800m) van de camping en zeer warm om in te zwemmen. Het eigen meer is een stuk kouder maar aangenaam bij heel warm weer. 's Avonds is het na 22hr zeer rustig. (buiten een paar nieuwelingen die daar snel op gewezen worden). Tijdens de dag is het ook rustig want velen gaan weg met de auto of fietsen, klimmen, wandelen, zwemmen, bootje varen, surfen... Winkeltje beperkt en duur. Het lekkere brood moet vooraf gereserveerd worden, anders is het 5km naar het dorpje rijden. Er is een restaurant ter plaatse dat lekker is. Er is anders niets op wandelafstand. Vriendelijk uitbaters die de camping netjes houden. 's Avonds is er gratis (grote) minigolf voor de campinggasten. Minder geschikt voor mensen met weinig campeerervaring.

A retenir

Devisscher
        27-7-2015

Idéalement situé à l'entrée des gorges du Verdon, du lac de Ste Croix et de Moustiers-Sainte-Marie. Accueil et personnel sympathiques. Hébergement chalet Riou correspondant à notre attente, très propre et bien situé (endroit ombragé). Camping très calme. Quelques activités et soirées sympathiques. Piscine naturelle un peu fraîche mais le camping n'y est pour rien.... Le snack attenant au camping était malheureusement fermé suite à un incident technique et n'a rouvert que la veille de notre départ, sinon l'ambiance et l'accueil y sont également fort sympathiques

Nickel

De Clercq
        30-6-2015

Déjà venus en 2008 et 2014, nous revenons en 2015 en camping car nous nous y sentons très bien. Camping parfait à tous les niveaux pour une famille. Sanitaires nickel, emplacements larges, visibilité parfait pour surveiller les enfants, grands espaces de jeux, etc. un camping à dimension humaine pourvu d'un lac à l'eau cristalline et d'un panorama à couper le souffle. Campeur "pro" depuis plus de 30 ans, je ne peux que vous le conseiller. Et pour les bobos écolos, des sanitaires pourvus de panneaux photovoltaïques ;-) Bonnes vacances à tous et encore merci à la direction

Nous avons séjourner dans les chalet " Verdon " ( Chalet numéro 31 ) du 10 au 17 septembre 2014 , en couple avec un enfant de 5 mois. Le chalet Verdon est très confortable, le lave-linge et le lave vaisselle dans le chalet est très agréable.

La terrasse ombragé du chalet est grande et très reposante avec vue sur la pelouse et la végétation ( très bien entretenu ! )

Le petit lac du camping est super , il y a des canards, un cygne ainsi que des beau poissons, beau spectacle pour les enfants !

Le camping est très bien entretenu , très propre , calme , le personnel ainsi que le gérant sont très sympa !

Il y a 6 Barbecue au charbon bien agencé où l'ambiance entre campeur est très convivial

également 2 belles table de ping-pong, un tennis et un mini golf super !

on peut commander à l'accueil la veille pour le lendemain viennoiserie et pain !! Top!

Autour du petit lac il y a une belle pelouse,parfait pour un pic-nic ou se reposer

Excellent rapport qualité/prix

J e recommande !!

Michel, Directeur, 19-9-2014

Merci pour votre avis !

L'équipe se joint à moi pour vous saluer !

camping dortoire pour rendonneurs

HUSCENOT
        5-9-2014

animations nules,animatrice amateur,suppression navette village nul,sortie animatrice qu'il fallé transporter,soit disant vue aerienne ( 3 tipis dans un prés ),pendant sortie organisée par camping personne bléssée siognée par les autre campeurs car animatrice pas de farmacie aucune compétance et responsabilitée partie à 15 rentré à 10 pas de moyen

Michel, Directeur, 19-9-2014

Merci pour vautre avis.

Quel dommage que vous n'ayez pas apprécié nos animations... Peut être que vous n'êtes simplement pas sensible à nos beaux paysages... Ce n'est pas grave et cela s'apprend, ne vous inquiétez pas. Je me ferai un plaisir de vous accompagner personnellement la prochaine fois...

Très cordialement

Michel

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Petit Lac in Moustiers-Sainte-Marie, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Petit Lac zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Petit Lac scoort een 7.39 uit 10 op basis van 42 reviews.