Camping Le Petit Lac

Camping Le Petit Lac
7,2

21 reviews over Camping Le Petit Lac in het Nederlands

Alles wat we nodig hadden, was aanwezig.

Annet,
14-8-2018

Fijne camping met goed sanitair. Grote schaduwrijke plaatsen maar ook erg kleine plaatsen.

Ontspannen vakantie

gwi,
      14-8-2018

Rustige camping met schoon sanitair, met (te) veel schaduw. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Heerlijke zwemvijver en zwembad. Kampeerplekken variëren nogal in grootte; wij zijn tijdens ons verblijf verkast van een te kleine plek voor caravan met tent naar grotere plaats, dat kon gelukkig. Douches zijn over het algemeen warm, bij afwas daarentegen vrijwel nooit warm water. Grotere supermarkten helaas niet in de buurt: dichtstbijzijnde Intermarché is in Riez (18 km rijden). Moustiers is gezellig plaatsje met veel eetgelegenheden en het drukke Lac en Gorges du Verdon zijn vlakbij. Wandelroutes genoeg in dit gebied, al zijn ze niet altijd even goed gemarkeerd. En niet wachten tot de hete middag...

Ongezellige bungalow in mooie omgeving

Rudolf,
      23-9-2017

Hier een weekje overnacht in een 'bungalow'. Bungalow is echter een groot woord, het was meer een bouwkeet die er van buiten uitzag als een vakantie huisje. De bungalow voelde erg gedateerd aan. Daarnaast was de afwerkingen erg slecht. Dit was bijvoorbeeld te zien in de douch, die zo hing dat de straal recht naar voren ging, i.p.v. naar beneden. Afgezien van de badkamer, was het huisje 1 grote kamer. De 'slaapkamer' werd gevormd door een kast die midden in het huisje is geplaatst. Boven de kast was er echter een open ruimte zo groot als een koe, dus je kreeg weinig gevoel van 'slaapkamer'.

Restaurant was heerlijk, goed eten voor goede prijs. Ook de omgeving van de camping is erg mooi.

Staanplaatsen voor campeerders leek oké, inclusief sanitaire voorzieningen.

Wij komen zeker nog is terug in deze omgeving, maar slaan deze camping dan over. Zeker de bungalows...

Fantastische ervaring!

Goeminne K en K,
      3-8-2017

Wij hebben 14 nachten op deze camping verbleven, en wij vonden deze camping persoonlijk meer dan 2 sterren waard.

We werden bij aankomst zeer vriendelijk onthaald aan de receptie en onze vraag om dicht bij het sanitair gebouw te staan werd ingewilligd.

De plaatsjes hebben verschillende groottes en vormen, maar er wordt bij reservering gevraagd naar de grootte van je accomodatie(s) en daar wordt rekening mee gehouden. Alle plaatsjes zijn mooi afgebakend met haagjes, bomen of struiken. Er worden ook voldoende doorgangetjes gemaakt zodat het sanitair gebouw nooit erg ver ligt voor je.

We hadden onze hond mee en die konden we overal meenemen op de camping, ook in het restaurantje, waar je van de kleine kaart wel heerlijk kunt eten! Het heerlijke brood moet je wel op voorhand bestellen.

Het zwembad en meer zijn meer dan voldoende groot zodat je er altijd kunt zwemmen. Er is elke namiddag ( behalve zaterdag) een badmeester aanwezig en die leent je kids zwembandjes of andere zwemspulletjes. Er is geen verbod op bv ballen of luchtmatrassen, zelfs je rubberbootje kan je gebruiken op het meer.

Op 800 m ligt het grote Lac St Croix, waar je kan zwemmen in het helderste water dat je je maar kunt voorstellen. De omgeving is fabelachtig mooi! De route de cretes is een echte aanrader, het dorpje Moustiers St Marie is ook steeds gezellig en ook 's avonds leuk om te bezoeken.

Voor een supermarkt moet je wel een beetje reizen. de dichtstbijzijnde supermarkt is Riez, maar met wat georganiseer is dat wel mogelijk.

Het sanitair was steeds kraakschoon, en we hebben nooit één seconde moeten wachten op een vrije doucheruimte of toilet, en de camping stond wel vol toen wij er waren! Het speelpleintje stelt niet veel voor ( een paar wipspeeltjes), maar de kinderen vinden wel snel aansluiting. Er is amper animatie, maar daar hebben wij ook geen behoefte aan. Er kan gratis worden geminigolfd, en elke woensdag is er diner dansant met moules frites. Mensen die veel animatie verwachten en veel poespas, moeten hier niet heen komen, maar voor ons was alles wat we nodig hadden aanwezig. de omgeving is ook zo mooi dat er niet meer nodig was op de camping zelf.

Wij gaan normaal elk jaar ergens anders heen, maar we hebben besloten volgend jaar terug te gaan. Proficiat aan deze campingeigenaars en hun personeel!

Nette camping voor sportievelingen.

Geert L
      20-7-2016

Wij zijn geweest de 2de en 3de week van Juli met de tent en nodige uitrusting. Eerste week was de camping halfvol, de 2de week helemaal vol. Meestal nemen wij 3 a 4-sterren campings. De camping is zijn 2 sterren zeker waard. Ruime plaatsen met voldoende beschutting tegen de zon voor tent en camper. Wij zaten niet ver van de sanitaire voorzieningen, maar hadden daar totaal geen last van.De camping is een uitvalbasis en niet geschikt voor mensen die ter plaatse animatie willen. Het grote meer ligt op wandelafstand door het bos (800m) van de camping en zeer warm om in te zwemmen. Het eigen meer is een stuk kouder maar aangenaam bij heel warm weer. 's Avonds is het na 22hr zeer rustig. (buiten een paar nieuwelingen die daar snel op gewezen worden). Tijdens de dag is het ook rustig want velen gaan weg met de auto of fietsen, klimmen, wandelen, zwemmen, bootje varen, surfen... Winkeltje beperkt en duur. Het lekkere brood moet vooraf gereserveerd worden, anders is het 5km naar het dorpje rijden. Er is een restaurant ter plaatse dat lekker is. Er is anders niets op wandelafstand. Vriendelijk uitbaters die de camping netjes houden. 's Avonds is er gratis (grote) minigolf voor de campinggasten. Minder geschikt voor mensen met weinig campeerervaring.

mooie omgeving

Wisse
      24-8-2011

Wij zaten 2 weken in een bungalow type Maire, echt waardeloos met 6 personen. De twee jongens moesten in de kamer slapen, er moest een bed vanonder het andere geschoven worden maar dan kon je het huisje niet meer in! De meisjes lagen op een kamertje, slechts afgescheiden met een gordijntje en zelf sliepen we boven. De matrassen zijn redelijk. Op de camping zijn geen speeltuintjes, alleen 3 wipkippen bij het sanitairgebouw en een klimrek bij het strandje. Het zwembad was goed verzorgd, natuurlijk water uit het meer maar ijskoud. Er is slechts 1 wasmachine op de camping. Op de camping zelf kun je goed eten, ook friet of pizza halen, dat is goed te eten. Maar Moustiers is gezelliger om te eten! Mooi plaatsje. Het grote meer is qua temperatuur veel fijner, zeker voor kleinere kinderen, alleen geen zandstrandjes maar keiharde stenen. De omgeving is schitterend, prachtig gebied om te wandelen en watersporten. Omgeving voor herhaling vatbaar, camping niet!

vuil sanitair

hanka
      30-7-2011

de camping ligt mooi, omgeving zeer de moeite waard, maar de camping heeft slechts 1 toiletgebouw, 6 toiletten en douches voor ongeveer 350 kampeerders (hoogseizoen).Er wordt slechts 2 maal schoongemaakt.

Service bij klachten onder de maat.

voor een sportieve vakantie

Klaas
      7-9-2010

Omdat de luxe chalets al in januari volgeboekt waren hebben we gekozen voor een 4-5 persoon Mairie chalet. In feite is het een kippenhok met sanitair maar na een paar dagen ben je daar aan gewend en echt duur zijn ze ook niet. De bedden zijn prima. Met een beetje geluk hadden wij een huisje op een knappe locatie en er mogen ook geen auto's komen op dat veld dus het is heerlijk rustig. Een deel van de luxere stacaravans staan juist kop aan kont op de feitelijk camping. Het personeel is uitermate vriendelijk en we waren blij dat ze vrijwel allemaal prima Engels spraken (wat is dat toch in 20 jaar snel verbeterd in Frankrijk), je kan tegen nette prijzen pizza e.d. krijgen in het restaurant. De omgeving is werkelijk fantastisch en in het zeer fraaie Moustier (5 min. met de auto) kun je de belangrijkste boodschappen doen. Voor de disco moet je er niet komen maar voor een sportieve vakantie is het daar perfect: zwemmen, kanoën, wandelen, klimmen, fietsen, etc

Heerlijke rustige camping

Connie
      24-8-2010

Wij hebben in augustus 1 1/2 week op deze camping gestaan met onze kinderen van 5, 7 en 8 jaar oud. We hebben genoten!! Heerlijk rustig, echte Franse sfeer. Geen grootse animatie, maar de kinderen hadden wel snel aansluiting, gewoon lekker spelen. Bij de camping links af en je bent in 5 minuten in Moustiers (prachtig dorpje!) en ga je rechts dan ben je zo op een prachtig plekje aan het mooie blauwe meer (kiezelstrand). Sanitair is nog nieuw en meestal schoon. Op de camping kan je brood bestellen, maar wij haalden s ochtends even brood in het dorp. (veel lekkerder) Al met al een fijne tijd gehad. Voor ons is deze camping een aanrader midden in een prachtige omgeving. Veel plezier!!

Heerlijke rustig in een prachtige omgeving

Esther Jonkers
      16-8-2010

De camping is klein en schaduwrijk. Je bent snel bij het prachtige lac du st. Croix en bij de Verdon. Er zaten veel Fransen op de camping, dus voor onze grotere kinderen (10, 13 en 15 jaar) was het moeilijk aansluiting vinden. Het is er lekker rustig en het mooie Moustiers saint marie is vlakbij. Een heel gezellig dorpje wat tegen de berg aan ligt.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Petit Lac in Moustiers-Sainte-Marie, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Petit Lac zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.