• Type accommodatie

• Waardering

15 accommodaties in

Moustiers-Sainte-Marie

Reviews over Moustiers-Sainte-Marie

een heel mooi en gezellig dorpje op een heuvel.

ingrid-eding, 10-12-2017
    Ik vond het dorpje prachtig qua ligging. Op een heuvel en met veel leuke winkeltjes en restaurantjes, parkeren is gratis, maar het kan soms druk zijn en dan moet je de berg oprijden, Het dorpje heeft watervalletjes in het midden en veel groen. Het is zeker de moeite waard op het te bezoeken want het is het mooiste van de omgeving

...net zo druk en gezellig als Veere

L.J. Mersie, 25-8-2016

Op vrijdagmorgen is er een gezellige markt. Het dorpje gonst dan van gezelligheid.

Minder: als je niet van mensenmassa's houdt, moet je er niet heengaan. Het is er dag aan dag heel erg druk....

Leuk plaatsje

Frank en Lianne, 15-8-2016
    Vanaf de parkeerplaats een paar leuke wandelingen te maken, ook met kleine kinderen. Leuk om te combineren met het leuke plaatsje.

Super

Ramakers, 1-6-2016

Moustiers is een bezienswaardigheid op zich , zeker voor fotografen ieder steegje of pleintje is wel een foto waard . Gezellige terrasjes en eetgelegenheden de uitbaters zijn vriendelijk en er heerst een ontspannen sfeer . Wat ons opviel was ook dat het dorp schoon was geen rotzooi of hondenpoep op straat , hoewel er aardig wat mensen met honden liepen . Overal zijn er winkels met (duur) porcelein dat hier gemaakt wordt , geen made in Taiwan of China . In de directe omgeving is het derde grootste meer van Frankrijk het Lac Sainte Croix , en verderop begint de Gorge du Verdon ( de Grand Canyon van Frankrijk ) met haar spectaculaire uit- en vergezichten . Een ideale omgeving voor natuurliefhebbers , wandelaars en fietsers.

De wegen met haarspeldbochten zijn een Walhalla voor motorrijders . n dit ebied zul je weinig wijngaarden vinden , maar uitgestrekte lavendel velden , waar de provence door beroemd is . ..

Rustgevend dorpje

Maxim, 22-5-2016

Moutiers-Sainte-Marie is een pittoreske dorpje in de Provence waar je tot rust kan komen. Er zijn gezellige en lekkere restaurants. Je begeeft je in de natuur.

In juni is er altijd wel een marktje om te doen. Je kan er groenten, fruit, maar ook streekgebonden producten vinden.

Voor ons was het een deel van Frankrijk waar we verliefd zijn op geworden en waar we geen afscheid van kunnen nemen. Elk jaar vinden we nieuwe zaken om uit te proberen. Een aanrader!

Moustiers-Sainte-Marie scoort een 9,1 uit 10, op basis van 79 reviews