We hebben een aantal aanbieders voor Menton voor je op een rij gezet:

Reviews over Menton

geweldige jaarlijks terugkomende ervaring

peeters finoulst,
    8-5-2018

MENTON is een rustige plaats op het einde van de kust richting italie, het heeft de meeste zonne uren over gans frankrijk, cultureel zeer hoogstaand en verschillende openbare tuinen die een bezoekje zeker waard zijn .De ligging ten opzichte van bv :monaco- eze- nice- sospel-sainte agnes enz is zeer gunstig en berijkbaar voor 1,5 euro met de bus. Kortom een geweldige plaats om te vertoeven en tot rust te komen onder een stralende zon.

Gereisd met partner in Sun Apr 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Nog rustige kustplaats

Ed,
    8-1-2017

Menton is een kustplaats met een lang strand en lange boulevard. Er zijn voornamelijk Franse en Italiaanse toeristen. De stad zelf is niet erg schoon, op meerdere plekken ruikt het niet aangenaam. Het centrum (winkelgedeelte) is klein en heeft voornamelijk toeristenwinkels. Er zijn veel zwervers en bedelaars. De grotere supermarkten zijn niet zo modern en groot als aan de Cote d'Azur. Het strand bestaat uit kiezelstrand (vrij toegankelijk). Het zandstrand behoort bij barretjes aan het strand en daar moet je verplicht een strandstoel huren. De stoelen op de eerste rij zijn allemaal al gereserveerd. Menton heeft een gunstige ligging tov Monaco en Italië (daar is het overigens heel erg druk in het hoogseizoen). Het is een typisch Franse kustplaats die helaas niet goed wordt onderhouden. Vanuit Menton zijn Nice, Cannes en St. Tropez goed bereikbaar.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Vergeten-, voorbijgereden stukje Frankrijk.

ISY,
    5-9-2016

Prachtig stukje Frankrijk met bijzonder klimaat, waar de citrus vruchten goed groeien, waar in januari de mimosa bloeit, de huizen tegen de berg omhoog staan in allemaal geel-, oranje- en roodtinten, zo mooi dat je er meteen blij van wordt. De zee is kristalhelder, verschillende stranden, voor kleine kinderen, waar geen hoge golven zijn, stranden waar honden mogen zwemmen en stranden waar honden verboden zijn. De stranden zijn schoon. Verschillende grote supermarkten, leuke binnenstad met gezellige winkeltjes- en restaurantjes. De péage ligt vlakbij, dus makkelijk bereikbaar. Je kan (te voet) naar Italië en Monaco. Echt een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Mooie stad

Fam. Gundlach,
    8-9-2014

Mooie stad, iets minder mondain dan het nabijgelegen Monaco. Strand is heerlijk. Wel een keienstrand (surfschoentjes zijn aan te raden!) maar daardoor ook geen hinderlijk waaiend zand. Beschaafd publiek, schoon strand.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

Mooi en rustig

b_dedullen,
    24-7-2014

Menton is een aangename, rustige plaats om te vertoeven. Er zijn veel winkels en restaurantjes waarvan een groot aantal gelegen in de voetgangerszone. Het is er zeer netjes, in de vroege ochtend wordt dagelijks het huisvuil opgehaald en wordt de voetgangerszone met water gekuist. De zee is mooi en het strand is keistrand. Alleen het 'familiestrand' is in zand aangelegd. Naast de toeristen zijn er ook veel bedelaars op straat.

Gereisd met partner in juni 2014
Menton scoort een 8,9 uit 10, op basis van 45 reviews