Camping Le Ventoux

8.9Fantastisch

• 9.5Eetgelegenheden
  • 8.3Staat v/h sanitair

Meer camping info

Tussen de wijnvelden in Frankrijk ligt Camping Le Ventoux Mazan. De camping is kleinschalig en het personeel erg vriendelijk, waardoor er een gemoedelijke sfeer hangt. Bezoek in Carpentras de grootste markt van de regio met meer dan 400 kramen. Op slechts 30 kilometer afstand ligt Avignon, bekend van het pausenpaleis en de prachtige paleistuinen.

Contact

192 reviews over Camping Le Ventoux

• 9T22-06-2017

't Was weer gezellig, maar helaas.....

.....Helaas moesten wij twee weken eerder vertrekken dan was gepland. Door persoonlijke omstandigheden hebben we zo'n drie dagen diverse hospitaals in de regio bezocht. Dankzij de heel goede zorgen van de beheerder en zijn vrouw konden we veilig de terugreis naar Nederland aanvaarden. Evenals de twee voorgaande keren, toen wij de camping bezochten, was het verblijf ondanks de voortdurende hitte een plezierig gebeuren. De enkele negatieve uitspraken welke zijn geplaatst op deze site moeten met een korreltje zout genomen worden. Voorafgaande aan het geschil dat was ontstaan tussen de eigenaar en dat clubje, hebben deze mensen ook altijd met volle teugen genoten van alles en iedereen die met deze camping te maken hadden. Dus mosterd na de maaltijd. "Le Ventoux" blijft een aanrader.

Gereisd met partner in mei 2017

• 9Janine Koele12-06-2017

Ongekend gastvrij!

Mijn ouders genoten van een heerlijke vakantie op deze idyllische camping, toen mijn vader op 2 april 2017 plotseling overleed. De fantastische wijze waarop de camping- en restauranteigenaren mijn moeder en later ook ons als kinderen hebben opgevangen, is niet in woorden te vatten. Naast hulp bij het regelen van de praktische zaken, zijn we op ongekend gastvrije wijze ontvangen en begeleid tijdens de eerste dagen na het overlijden. We kijken hier, als gezin, met zeer warme gevoelens op terug en komen dan ook zeker terug naar camping Le Ventoux!

Gereisd met partner in april 2017

• 9B. v.d. Sluis05-06-2017

Gastvrijheid!

Een relatief kleine camping midden tussen de wijnranken met in de verte de Mont Ventoux. Gerund door een zeer vriendelijke eigenaar die enorm zijn best doet om het iedereen naar de zin te maken. En daar geweldig in slaagt! De lokale aspergeboer doet in het oogstseizoen wekelijks een rondje over de camping, er staat 1 dag in de week een pizzaverkoper (wel op tijd vooraf bestellen!) en voor het echte culinaire genieten kan je terecht in het uitstekende restaurant op de camping waar tegen behoorlijke prijzen gastronomisch gekookt wordt!

Vanwege wat kleine minpunten geen 10: hars uit de bomen kan op je auto/tent vallen, zwembad is onverwarmd en was daardoor begin v.d. meivakantie nog wat koud en je eigen wc rol meenemen is gewoon irritant. Maar aangezien het leven zelf ook niet perfect is, nemen we deze ongemakken graag voor lief om ook een volgende keer weer eens te komen genieten van de fijne mix van 'la douce France' en Hollandse Gastvrijheid met een grote G!

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

• 9Cornelis17-04-2017

fijne ervaring

werden op eerste paasdag verrast met paaseitjes aan de caravan. Aan het eind van de dag een borrel in de poolbar met hapjes en pizzapunten. Een echte start van de voorjaarsvakantie. Erg gezellig.

Gereisd met partner in april 2017

• 9Frans Sr en Ria19-02-2017

Super camping en altijd vriendelijk

Wij komen hier de afgelopen jaren altijd met veel plezier. Soms twee keer per jaar. Was onze eerste kampeerervaring, daarna velen andere bezocht maar dit is onze camping. Kleinere camping, mooi zwembad en ook een badje voor de kinderen. Hier vandaan heerlijke tochten op de racefiets. Voor 2017 zijn de plaatsen aan de buitenzijde met zicht op de Mont Ventoux vergroot. Gelijk geboekt. Ruim en top view. Broodjes service, vriendelijk en hulpvaardige beheerder, probeert het je altijd naar de zin te maken. En het restaurant is een aanrader.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2016

• 7Tijo31-01-2017

Leuke eenvoudige camping

Leuke camping met zwembad, tussen de wijnvelden.

Kampeerplaatsen merendeels op grind, met fantastisch uitzicht op de MontVentoux.

Brood kan dagelijks besteld worden via de receptie.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juni 2016

• 9T&G20-11-2016

klantvriendelijk campingteam

Het een camping die rustig gelegen is tussen de wijnvelden, waar servies hoog in het vaandel staat. Er is voor alle leeftijd catogirie mensen elke week een activiteit, gedurende het hoogseizoen. Dit organiseerd het team zelf. Informatie ten aanzien van de omgeving en de activiteiten zijn up todate en paraat. Het restaurant is een bonus, waar je van een wisselde culinaire kaart kan eten. Het restaurant is ook geschikt voor kinderen.

Gereisd met partner in augustus 2016

• 9Mark en Lonneke20-11-2016

Thuis komen in de Provence!

Camping Le Ventoux is een familie camping en wordt gerund door zeer vriendelijke en gastvrije mensen die er alles aan zullen doen om het je naar de zin te maken. Je wordt warm onthaald en beschouwd als familie. Wij komen er inmiddels 5 jaar en soms ook 2x per jaar. Mocht je tegen een probleem aanlopen dan wordt er altijd naar een passende oplossing gezocht en die wordt ook altijd gevonden. De camping is in prima staat en volgend seizoen worden er een aantal plekken groter gemaakt. Uiteraard is er altijd ruimte voor verbetering en daar werkt men ook keihard aan, maar je kan helaas niet alles tegelijk doen. Restaurant La Geraldinette is werkelijk fenomenaal en daar wordt op hoog niveau gekookt (gastronomisch), absoluut een aanrader. Ik heb daarom met stijgende verbazing en ergernis een aantal recensies gelezen. Als je al uit rancune een recensie plaatst heb dan ook de "ballen" om de waarheid te vertellen en zet niet als naam "vaste gast" neer, want dat ben je namelijk niet meer. Elke familie heeft wel een zwart schaapje en helaas worden sommige zwarte schaapjes uit de familie gezet omdat ze zich ernstig hebben misdragen. Zo ook in dit geval. Maar gelukkig wordt het volgend jaar weer een stuk gezelliger zonder deze dissonanten.

A Bientôt, mes amis!

Gereisd met partner in september 2016

• 9Jetske19-11-2016

Fantastisch!

We hebben een heerlijke tijd gehad. We hebben al vaker op deze camping onze vakantie doorgebracht en het is elke keer een feestje! Wat een hartverwarmende, betrokken eigenaren! Een plek waar wij ons meteen thuis voelden. De kinderen hebben enorm genoten en kunnen niet wachten totdat we weer richting de Ventoux rijden. Mooie, goed verzorgde mobile homes en een geweldig restaurant waar je heerlijk kunt eten. De kok kookt Michelin waardig. Zelfs de locals nuttigen hier regelmatig hun lunch of komen dineren. Erg gezellig! Wij hebben er een "thuis" bij en kijken nu al uit naar onze volgende vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

• 9Floors19-11-2016

Thuis komen!

Camping Le Ventoux is een plek waar ik per toeval terecht kwam en niet meer weg ben te slaan. Heerlijke plek om te zijn, fijn personeel, persoonlijke band tussen personeel en gasten. Om het af tr maken is restaurant Geraldinette een pareltje verstopt tussen de wijnvelden. Aanrader voor zowel camping gasten als passanten. De kok en zijn vrouw weten je te verrassen! Ga zo door en tot volgend jaar!

Gereisd met partner in januari 2016

Camping Le Ventoux info