Camping Le Ventoux

Camping Le Ventoux
8,9

Omschrijving
Tussen de wijnvelden in Frankrijk ligt Camping Le Ventoux Mazan. De camping is kleinschalig en het personeel erg vriendelijk, waardoor er een gemoedelijke sfeer hangt. Bezoek in Carpentras de grootste markt van de regio met meer dan 400 kramen. Op slechts 30 kilometer afstand ligt Avignon, bekend van het pausenpaleis en de prachtige paleistuinen.
Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Restaurant
Speeltuin

182 reviews over Camping Le Ventoux in het Nederlands

Heerlijke camping!

Otje1975,
28-6-2017

Wij zijn hier in juni een week met de kinderen, met overige familieleden en vrienden geweest verdeeld over meerdere plekken. We hebben plekken dicht bij elkaar gekregen. Dit was erg fijn.

De plekken zijn niet overdreven groot, maar meer dan groot genoeg voor caravan met luifel/voortent, auto en extra ruimte voor waslijn ed

Zeer vriendelijke en behulpzame beheerders.

Sanitair is goed en schoon. En er is toiletpapier aanwezig.

En de douches zijn heerlijke grote douchekoppen

Zwembad is mooi gelegen met voldoende bedden er om heen.

Wij hebben hier een heerlijke week gehad en komen volgend jaar weer terug!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

.....Helaas moesten wij twee weken eerder vertrekken dan was gepland. Door persoonlijke omstandigheden hebben we zo'n drie dagen diverse hospitaals in de regio bezocht. Dankzij de heel goede zorgen van de beheerder en zijn vrouw konden we veilig de terugreis naar Nederland aanvaarden. Evenals de twee voorgaande keren, toen wij de camping bezochten, was het verblijf ondanks de voortdurende hitte een plezierig gebeuren. De enkele negatieve uitspraken welke zijn geplaatst op deze site moeten met een korreltje zout genomen worden. Voorafgaande aan het geschil dat was ontstaan tussen de eigenaar en dat clubje, hebben deze mensen ook altijd met volle teugen genoten van alles en iedereen die met deze camping te maken hadden. Dus mosterd na de maaltijd. "Le Ventoux" blijft een aanrader.

Gereisd met partner in mei 2017

Ongekend gastvrij!

Janine Koele,
12-6-2017

Mijn ouders genoten van een heerlijke vakantie op deze idyllische camping, toen mijn vader op 2 april 2017 plotseling overleed. De fantastische wijze waarop de camping- en restauranteigenaren mijn moeder en later ook ons als kinderen hebben opgevangen, is niet in woorden te vatten. Naast hulp bij het regelen van de praktische zaken, zijn we op ongekend gastvrije wijze ontvangen en begeleid tijdens de eerste dagen na het overlijden. We kijken hier, als gezin, met zeer warme gevoelens op terug en komen dan ook zeker terug naar camping Le Ventoux!

Gereisd met partner in april 2017

Gastvrijheid!

B. v.d. Sluis,
5-6-2017

Een relatief kleine camping midden tussen de wijnranken met in de verte de Mont Ventoux. Gerund door een zeer vriendelijke eigenaar die enorm zijn best doet om het iedereen naar de zin te maken. En daar geweldig in slaagt! De lokale aspergeboer doet in het oogstseizoen wekelijks een rondje over de camping, er staat 1 dag in de week een pizzaverkoper (wel op tijd vooraf bestellen!) en voor het echte culinaire genieten kan je terecht in het uitstekende restaurant op de camping waar tegen behoorlijke prijzen gastronomisch gekookt wordt!

Vanwege wat kleine minpunten geen 10: hars uit de bomen kan op je auto/tent vallen, zwembad is onverwarmd en was daardoor begin v.d. meivakantie nog wat koud en je eigen wc rol meenemen is gewoon irritant. Maar aangezien het leven zelf ook niet perfect is, nemen we deze ongemakken graag voor lief om ook een volgende keer weer eens te komen genieten van de fijne mix van 'la douce France' en Hollandse Gastvrijheid met een grote G!

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

fijne ervaring

Cornelis,
17-4-2017

werden op eerste paasdag verrast met paaseitjes aan de caravan.

Aan het eind van de dag een borrel in de poolbar met hapjes en pizzapunten.

Een echte start van de voorjaarsvakantie.

Erg gezellig.

Gereisd met partner in april 2017

Super camping en altijd vriendelijk

Frans Sr en Ria,
19-2-2017

Wij komen hier de afgelopen jaren altijd met veel plezier. Soms twee keer per jaar. Was onze eerste kampeerervaring, daarna velen andere bezocht maar dit is onze camping. Kleinere camping, mooi zwembad en ook een badje voor de kinderen. Hier vandaan heerlijke tochten op de racefiets. Voor 2017 zijn de plaatsen aan de buitenzijde met zicht op de Mont Ventoux vergroot. Gelijk geboekt. Ruim en top view. Broodjes service, vriendelijk en hulpvaardige beheerder, probeert het je altijd naar de zin te maken. En het restaurant is een aanrader.

Gereisd met partner in juni 2016

Leuke eenvoudige camping

Tijo
31-1-2017

Leuke camping met zwembad, tussen de wijnvelden.

Kampeerplaatsen merendeels op grind, met fantastisch uitzicht op de MontVentoux.

Brood kan dagelijks besteld worden via de receptie.

Gereisd met oudere kinderen in juni 2016

klantvriendelijk campingteam

T&G
20-11-2016

Het een camping die rustig gelegen is tussen de wijnvelden, waar servies hoog in het vaandel staat. Er is voor alle leeftijd catogirie mensen elke week een activiteit, gedurende het hoogseizoen. Dit organiseerd het team zelf. Informatie ten aanzien van de omgeving en de activiteiten zijn up todate en paraat. Het restaurant is een bonus, waar je van een wisselde culinaire kaart kan eten. Het restaurant is ook geschikt voor kinderen.

Gereisd met partner in augustus 2016

Thuis komen in de Provence!

Mark en Lonneke
20-11-2016

Camping Le Ventoux is een familie camping en wordt gerund door zeer vriendelijke en gastvrije mensen die er alles aan zullen doen om het je naar de zin te maken. Je wordt warm onthaald en beschouwd als familie. Wij komen er inmiddels 5 jaar en soms ook 2x per jaar. Mocht je tegen een probleem aanlopen dan wordt er altijd naar een passende oplossing gezocht en die wordt ook altijd gevonden. De camping is in prima staat en volgend seizoen worden er een aantal plekken groter gemaakt. Uiteraard is er altijd ruimte voor verbetering en daar werkt men ook keihard aan, maar je kan helaas niet alles tegelijk doen. Restaurant La Geraldinette is werkelijk fenomenaal en daar wordt op hoog niveau gekookt (gastronomisch), absoluut een aanrader. Ik heb daarom met stijgende verbazing en ergernis een aantal recensies gelezen. Als je al uit rancune een recensie plaatst heb dan ook de "ballen" om de waarheid te vertellen en zet niet als naam "vaste gast" neer, want dat ben je namelijk niet meer. Elke familie heeft wel een zwart schaapje en helaas worden sommige zwarte schaapjes uit de familie gezet omdat ze zich ernstig hebben misdragen. Zo ook in dit geval. Maar gelukkig wordt het volgend jaar weer een stuk gezelliger zonder deze dissonanten.

A Bientôt, mes amis!

Gereisd met partner in september 2016

Fantastisch!

Jetske
19-11-2016

We hebben een heerlijke tijd gehad. We hebben al vaker op deze camping onze vakantie doorgebracht en het is elke keer een feestje! Wat een hartverwarmende, betrokken eigenaren! Een plek waar wij ons meteen thuis voelden. De kinderen hebben enorm genoten en kunnen niet wachten totdat we weer richting de Ventoux rijden. Mooie, goed verzorgde mobile homes en een geweldig restaurant waar je heerlijk kunt eten. De kok kookt Michelin waardig. Zelfs de locals nuttigen hier regelmatig hun lunch of komen dineren. Erg gezellig!

Wij hebben er een "thuis" bij en kijken nu al uit naar onze volgende vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Ventoux in Mazan, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Ventoux zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.