Camping Le Ventouxstersterster

8.8Fantastisch

• 9.3Eetgelegenheden

Meer camping info
Tonen op kaart

Tussen de wijnvelden in Frankrijk ligt Camping Le Ventoux Mazan. De camping is kleinschalig en het personeel erg vriendelijk, waardoor er een gemoedelijke sfeer hangt. Bezoek in Carpentras de grootste markt van de regio met meer dan 400 kramen. Op slechts 30 kilometer afstand ligt Avignon, bekend van het pausenpaleis en de prachtige paleistuinen.

Contact

190 reviews over Camping Le Ventoux

• 2017
    10peter overduin03-08-2017

Opnieuw weer een geweldige vakantie gehad!

Inmiddels voor het 7e jaar weer een geweldige vakantie gehad op deze camping. Ontzettende lieve mensen en een toprestaurant. Ook in 2018 hopen we er weer te zijn!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Benny S.01-08-2017

Fantastisch, Rustig en Zeer Vriendelijk

1 week verbleven op deze camping. Hadden oorspronkelijk een basis chalet gevraagd, maar aangezien deze volzet waren hebben we een luxe chalet gekregen voor dezelfde prijs. Zeer attent. Marcel en zijn vrouw zijn zeer vriendelijke uitbaters en staan steeds klaar voor alle vragen of problemen. Wij hebben een jongetje van 2,5 jaar. Alles was voorzien, en speeltuin en zwembad zijn ideaal voor alle kinderen. Ideale en rustige camping op een kleine 10 minuten van de voet van de ventoux. Enorme aanrader als je deze streek wil verkennen en wat aan rust toe bent.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Jacco en Symone Buurstra24-07-2017

Fantastisch, prachtige camping

Prachtige camping midden tussen de wijnvelden met een mooi panorama uitzicht op de Mont Ventoux, camping waar nog een gemoedelijke sfeer hangt maar wel met allerlei voorzieningen. Plannen om volgend jaar terug te gaan worden al gemaakt!!

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Petra van Groenestijn07-07-2017

Geweldige camping!

Ik vond eigenlijk alles wel goed aan deze camping. Alles wat we zochten. Een niet te grote camping. Betaalbare prijs, mooie omgeving om te wandelen of te fietsen. Leuk zwembad, lekker restaurant, schoon sanitair, mooie staanplaatsen en vooral een prachtig uitzicht. Laatste paar jaar vanwege familie- omstandigheden niet naar toe gekund, maar hebben ons volgende verblijf alweer geboekt. Mogelijkheden te over. Zeker voor wie te Mont Ventoux (lopend, fietsend of met de auto) wil bezoeken is dit De Perfecte camping. Bovendien is het personeel ook nog héél erg vriendelijk en spreken zij voor het gemak ook nog nederlands. Al met al een perfecte camping.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 9Bles03-07-2017

Goed bevallen tijdens Tour du ALS

Goed restaurant op de camping

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 9Johnnie02-07-2017

Wederom een geweldige vakantie gehad

Het is een landelijke camping met eigenaar en beheerders die altijd voor je klaar staan. Een prettige sfeer en een uitstekend restaurant van hoog niveau met een fijne bediening en een geweldige chefkok. Fantastisch uitzicht en veel wandel en fietsmogelijkheden. Wij komen hier al jaren en zijn nog lang niet uitgekeken.

Gereisd met partner in april 2017

• 9Helene01-07-2017

Het waren weer heerlijke weken........

Fijne beheerders, super omgeving....heerlijke wijnen.....

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2017

• 8Otje197528-06-2017

Heerlijke camping!

Wij zijn hier in juni een week met de kinderen, met overige familieleden en vrienden geweest verdeeld over meerdere plekken. We hebben plekken dicht bij elkaar gekregen. Dit was erg fijn. De plekken zijn niet overdreven groot, maar meer dan groot genoeg voor caravan met luifel/voortent, auto en extra ruimte voor waslijn ed Zeer vriendelijke en behulpzame beheerders.

Sanitair is goed en schoon. En er is toiletpapier aanwezig. En de douches zijn heerlijke grote douchekoppen

Zwembad is mooi gelegen met voldoende bedden er om heen.

Wij hebben hier een heerlijke week gehad en komen volgend jaar weer terug!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

• 9T22-06-2017

't Was weer gezellig, maar helaas.....

.....Helaas moesten wij twee weken eerder vertrekken dan was gepland. Door persoonlijke omstandigheden hebben we zo'n drie dagen diverse hospitaals in de regio bezocht. Dankzij de heel goede zorgen van de beheerder en zijn vrouw konden we veilig de terugreis naar Nederland aanvaarden. Evenals de twee voorgaande keren, toen wij de camping bezochten, was het verblijf ondanks de voortdurende hitte een plezierig gebeuren. De enkele negatieve uitspraken welke zijn geplaatst op deze site moeten met een korreltje zout genomen worden. Voorafgaande aan het geschil dat was ontstaan tussen de eigenaar en dat clubje, hebben deze mensen ook altijd met volle teugen genoten van alles en iedereen die met deze camping te maken hadden. Dus mosterd na de maaltijd. "Le Ventoux" blijft een aanrader.

Gereisd met partner in mei 2017

• 9Janine Koele12-06-2017

Ongekend gastvrij!

Mijn ouders genoten van een heerlijke vakantie op deze idyllische camping, toen mijn vader op 2 april 2017 plotseling overleed. De fantastische wijze waarop de camping- en restauranteigenaren mijn moeder en later ook ons als kinderen hebben opgevangen, is niet in woorden te vatten. Naast hulp bij het regelen van de praktische zaken, zijn we op ongekend gastvrije wijze ontvangen en begeleid tijdens de eerste dagen na het overlijden. We kijken hier, als gezin, met zeer warme gevoelens op terug en komen dan ook zeker terug naar camping Le Ventoux!

Gereisd met partner in april 2017

17 tips over Camping Le Ventoux

• Nico, 26-10-2013
    • met elektrische fiets omgeving verkennen. Heel andere indrukken dan met de wagen op stap gaan.

• T, 16-07-2014

Niet gereserveerd ? Boek (eventueel) op tijd bij, deze camping is in de regel steeds vol. En besluit u het komende jaar terug te komen, laat dit dan vrijblijven vastleggen.

• Pol Bernardus, 19-08-2013

ZEKER in het restaurant "Géraldinette" gaan eten! Markten in Bédoin, Isle sur la Sorgue zijn de moeite waard. Avignon ligt op een boogscheut.

Carrières Lumières bij Les Baux is ook een aanrader (zeker op een hete dag)

25 vragen over Camping Le Ventoux

• C Beers , 13-01-2019

Hallo, is een luchtbed, - band een balletje of iets dergelijks in het zwembad toegestaan? En mogen de heren/jongens een zwemshort dragen? Of moet het een strakke zwembroek zijn? Hartelijk dank alvast!

• Marja, 22-10-2018

Mon vertoux

Wij fietsen op een racefiets . Is het te doen en hoever is het fietsen naar de mon vertoux?

• J. Mulder, 10-05-2018

Stroom

Wij hebben voor komende zomer een kampeerplek gereserveerd. Wij zouden nog graag willen weten hoeveel ampere stroom de camping biedt. We kunnen dit niet op de website vinden en staan momenteel in nederland met 4-6A. . Vinden we eigenlijk iets te weinig.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig