Camping Le Ventoux

Camping Le Ventoux
8,9

Omschrijving
Tussen de wijnvelden in Frankrijk ligt Camping Le Ventoux Mazan. De camping is kleinschalig en het personeel erg vriendelijk, waardoor er een gemoedelijke sfeer hangt. Bezoek in Carpentras de grootste markt van de regio met meer dan 400 kramen. Op slechts 30 kilometer afstand ligt Avignon, bekend van het pausenpaleis en de prachtige paleistuinen.

54 reviews over Camping Le Ventoux in het Nederlands

Opnieuw een fantastisch verblijf gehad!

Erna,
26-8-2017

Dit is een leuke, gemoedelijke en overzichtelijke camping in een prachtig gebied. Ideaal voor gezinnen met jongere kinderen maar ook voor wielrenners. De omgeving heeft veel te bieden. In de buurt zijn veel mooie dorpen en er is er veel te zien en te doen in de omgeving. De camping heeft een prachtig uitzicht op de Mont Ventoux. De mensen die gezamenlijk de camping runnen zijn behulpzaam en meedenkend wat bijdraagt aan een fijne en ontspannen sfeer op de camping. Helaas ben ik een paar dagen ziek geweest maar ben daarbij goed geholpen door Marcel die betrokken was, echt top!!! Het afgelopen jaar zijn er veel verbeterpunten toegevoegd zoals wc papier op de toiletten en ook het speelveld is leuk opgeknapt. Ook het speeltuintje wordt onderhouden, en toen er wat kapot ging werd het direct vervangen. Er is (gelukkig) geen animatie, maar zo af en toe wordt er wat leuks georganiseerd. De wijnproeverij is een aanrader. Het gastronomische restaurant is een enorm pluspunt bij deze camping, en is zéér aan te bevelen! Verbeterpunten zijn de stoelen bij het zwembad, waarvan er een behoorlijk aantal aan de onderkant gebroken zijn, en ook het sanitair gebouw kan beter voor een 3 sterren camping (wel redelijk tot voldoende schoon). Al met al een fijne camping waar wij met veel plezier komen. Het komende jaar komen er nieuwe kampeerplekken maar ook mobile homes bij, en hopelijk blijft de camping zich de komende jaren ook op andere punten verbeteren en zijn sfeer behouden. Wij waren hier voor de 4e keer en hebben alweer voor volgend jaar geboekt. We kijken er alweer naar uit!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fantastisch, Rustig en Zeer Vriendelijk

Benny S.,
1-8-2017

1 week verbleven op deze camping.

Hadden oorspronkelijk een basis chalet gevraagd, maar aangezien deze volzet waren hebben we een luxe chalet gekregen voor dezelfde prijs. Zeer attent.

Marcel en zijn vrouw zijn zeer vriendelijke uitbaters en staan steeds klaar voor alle vragen of problemen.

Wij hebben een jongetje van 2,5 jaar. Alles was voorzien, en speeltuin en zwembad zijn ideaal voor alle kinderen.

Ideale en rustige camping op een kleine 10 minuten van de voet van de ventoux.

Enorme aanrader als je deze streek wil verkennen en wat aan rust toe bent.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Heerlijke camping!

Otje1975,
28-6-2017

Wij zijn hier in juni een week met de kinderen, met overige familieleden en vrienden geweest verdeeld over meerdere plekken. We hebben plekken dicht bij elkaar gekregen. Dit was erg fijn.

De plekken zijn niet overdreven groot, maar meer dan groot genoeg voor caravan met luifel/voortent, auto en extra ruimte voor waslijn ed

Zeer vriendelijke en behulpzame beheerders.

Sanitair is goed en schoon. En er is toiletpapier aanwezig.

En de douches zijn heerlijke grote douchekoppen

Zwembad is mooi gelegen met voldoende bedden er om heen.

Wij hebben hier een heerlijke week gehad en komen volgend jaar weer terug!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Gastvrijheid!

B. v.d. Sluis,
5-6-2017

Een relatief kleine camping midden tussen de wijnranken met in de verte de Mont Ventoux. Gerund door een zeer vriendelijke eigenaar die enorm zijn best doet om het iedereen naar de zin te maken. En daar geweldig in slaagt! De lokale aspergeboer doet in het oogstseizoen wekelijks een rondje over de camping, er staat 1 dag in de week een pizzaverkoper (wel op tijd vooraf bestellen!) en voor het echte culinaire genieten kan je terecht in het uitstekende restaurant op de camping waar tegen behoorlijke prijzen gastronomisch gekookt wordt!

Vanwege wat kleine minpunten geen 10: hars uit de bomen kan op je auto/tent vallen, zwembad is onverwarmd en was daardoor begin v.d. meivakantie nog wat koud en je eigen wc rol meenemen is gewoon irritant. Maar aangezien het leven zelf ook niet perfect is, nemen we deze ongemakken graag voor lief om ook een volgende keer weer eens te komen genieten van de fijne mix van 'la douce France' en Hollandse Gastvrijheid met een grote G!

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

Fantastisch!

Jetske
19-11-2016

We hebben een heerlijke tijd gehad. We hebben al vaker op deze camping onze vakantie doorgebracht en het is elke keer een feestje! Wat een hartverwarmende, betrokken eigenaren! Een plek waar wij ons meteen thuis voelden. De kinderen hebben enorm genoten en kunnen niet wachten totdat we weer richting de Ventoux rijden. Mooie, goed verzorgde mobile homes en een geweldig restaurant waar je heerlijk kunt eten. De kok kookt Michelin waardig. Zelfs de locals nuttigen hier regelmatig hun lunch of komen dineren. Erg gezellig!

Wij hebben er een "thuis" bij en kijken nu al uit naar onze volgende vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

van Eijk
19-11-2016

In het voorjaar een heerlijke ontspannen sfeer. Geweldig restaurant, zeer klantvriendelijk, prachtige omgeving en mooi weer!

Gereisd met jonge kinderen in mei 2015

Wij hadden deze camping uitgezocht omdat dit een prima uitvalsbasis is om de Mont Ventoux op te fietsen en de kinderen zich ook konden vermaken. Zeer vriendelijke ontvangst door Nederlandse eigenares. Mooie stacaravan op mooie plek, van alle gemakken voorzien, zoals Senseo en TV met Hollandse zenders. Verder is het een kleine camping. Het zwembad was ook klein maar prima, genoeg ligstoelen en parasols. Geen winkel wel vers brood op bestelling. Restaurant was door familieomstandigheden helaas gesloten, dus geen oordeel over. De camping voldeed aan onze verwachting en we hebben het er een week prima naar ons zin gehad.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Rust, zwembad en mooi uitzicht

anikaas1979
22-8-2016

Tweede jaar op deze camping. Vorig jaar stacaravan en nu met eigen tent. Over de ligging: die is prachtig. Super uitzicht vanaf het zwembad en je bent zo in Bedoin (dinsdags leuke markt). Boodschappen doe je bv. in Carpentras. Lidl, Intermarché etc. Het is een rustige camping, niet te groot dus kids vinden elkaar snel om mee te spelen. Zwembad is groot genoeg voor het aantal plaatsen. Geen handdoekjes leggen zoals op veel grote campings wel gebeurd, vonden wij erg fijn. Veel Nederlanders, sommigen komen terug en kennen elkaar van voorgaande jaren. Dat "ons-kent-ons" vond ik ontzettend meevallen. Mensen maken een praatje en groeten elkaar van "hee stond jij hier vorig jaar ook niet?", niks mis mee lijkt me.

MENSEN MET EEN TENT LET OP: Wat wij zelf erg jammer vonden, is dat de schaduwrijke plaats die we hadden, wel onder bomen was waar enorm veel hars uit viel. Honderden plekken op de tent! Je hebt er veel werk mee om dat eraf te poetsen! Dit wil je als kampeerder eigenlijk liever niet op je tent hebben. Dit had best vermeld mogen worden voordat we op die plek gingen staan, dan had ik hem namelijk niet geboekt. Douches prima, grote regendouche, altijd warm water en lekker schoon. TIP: de camping kan best wc-rollen ophangen. Dat gebeurt tegenwoordig op de meeste campings.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Voor de 3e keer genoten!

Erna
17-8-2016

Wij stonden op een andere camping in Frankrijk, maar vonden de nachten daar te koud, vervolgens gebeld naar Le Ventoux en konden gelukkig binnen 2 dagen terecht. Het voelde weer als thuiskomen!

De campingplaatsen verschillen inderdaad van afmeting, en het is niet allemaal perfect nieuw en tot in de puntjes onderhouden, maar de eigenaren doen zichtbaar hun best en voor deze prijs, de prachtige omgeving met zwembad en vriendelijk personeel, voldoet het voor ons als een hele fijne camping om te verblijven!! Wij komen in de toekomst graag weer terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Camping met achterstallig onderhoud

Lotte
24-7-2016

Wij zaten in een mobile home, prima. Eerst eentje weggestopt op de camping zonder uitzicht. Mochten gelukkig de volgende dag verkassen naar een andere plek. Personeel is vriendelijk en communiceert goed met elkaar. Kampeerplekken voor het zwembad zien er klein uit en hutje mutje op elkaar. Wel schaduw. Achter het zwembad grotere plekken met meer uitzicht maar erg weinig schaduw. Zwembad is lekker maar wel wat achterstallig onderhoud. Camping kan echt een opknapbeurt gebruiken. Wel mooie omgeving waar je goed kunt fietsen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Ventoux in Mazan, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Ventoux zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.