Camping Municipal Les Romarins

Camping Municipal Les Romarins
8,1

15 reviews over Camping Municipal Les Romarins in het Nederlands

Prima camping die sinds de vorige reviews behoorlijk verbeterd is. Er is nu een nieuw eigen zwembad op de camping dat verwarmd is van mei tot oktober. Dat vind je op vrijwel geen enkele camping in Frankrijk. Ook de sanitaire blocs zijn nu allemaal vernieuwd, 1 bloc is verwarmd . De plekken hebben allemaal een wateraansluiting en ook een waterafvoer. Wifi is op heel veel plekken rondom een sanitair bloc, maar is alleen bij de receptie/het VVV voldoende krachtig. Bibliotheek met zelfs Nederlandse boeken en veel Nederlandse tijdschriften die Nederlanders hebben achtergelaten. De camping heeft voor kinderen niet heel veel behalve dan het zwembad. Er zijn ook twee gratis tennisbanen (hardcourt) . De camping ligt slechts 3 minuten lopen van het dorp en de drie bakkers in het dorp af. Het tyisch provencaalse dorp heeft op donderdagen marktdag. Kortom aanrader en prima uitvalsbasis voor de Cote d'Azur en de Provence, Arles en Saint Rémy de P.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Prima camping met net sanitair.

Kuijpersannemieke,
14-6-2018

Nette mooie camping. Gewoon prima. 3 min. Lopen vanaf het echte karakteristieke franse dorpje. Centraal gelegen.

Gereisd met partner in Tue May 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

rustige franse camping zonder poespas

Janneke,
5-9-2017

Deze camping heeft veel variatie aan plaatsen, let daarop als je reserveert. gelukkig konden wij een andere plek kiezen dan voor ons was gereserveerd: Er zijn hele kleine plaatsen, maar ook enorm grote plekken. wij hadden plek 13 uitgekozen, die was niet groot, maar wel een gezellig plekje. De speeltuin was niks aan voor onze kinderen (6 en 8 jaar):een schommel en een glijbaantje. wel mooie tennisbanen, die je inderdaad gratis kan gebruiken. Er was geen animatie, maar ook verder totaal geen vertier op de camping. Je kon er nog geen ijsje kopen. Naar het zwembad lopen is te doen als je aan het begin van de camping staat. als je achterop de camping staat is het wel ver lopen. Er is geen gras (behalve bij de ingang wordt dat wel netjes onderhouden (voor de foto?) Wij hebben een aantal dagen veel last van zeer harde wind gehad. dus let op hoe je je tent/caravan neerzet. (er waren mensen die de caravan/tent in de wind zetten: dan waait alles je tent in.) Sanitair was voor de vrouwen heel netjes schoon, ook een zeeppompje bij de wasbakken, sponsjes bij de afwas, wc papier. Gewoon goed in orde. Bij de mannen was het minder schoon helaas. Bij de receptie heel aardig personeel (ook meteen de VVV van maussane) maar de meneer die rond rijdt/scheurt over de camping ter controle vonden wij zeer onvriendelijk. Het zwembad was heel netjes schoon. Het midden/speelbad van van 1.10 - 1.50 diep: net iets te diep voor onze jongste die nog geen zwemdiploma heeft. het diepe bad van 2m-4m diep:lekker duiken! Ook zelfs shampoo bij de douches. 1 hele goede badmeester: zo goed hebben wij ze nog nooit meegemaakt!de andere badmeesters waren meer aan het letten op het naleven van de regels rondom het zwembad (niet eten/niet op slippers lopen) dan de veiligheid in het water) Omgeving vlakbij geen watertje/beekje. Ook niet echt geschikt om te wandelen. Het is niet echt een toeristisch gebied vonden wij. kortom: een rustige camping. mooi geprijsd. Wifi hebben wij geen behoefte aan, we zijn op vakantie het liefst zonder internetverbinding. Maar bij de ingang was er best aardig bereik om even de whatsapp te bekijken. Ik denk dat t niet goed genoeg is voor downloaden of filmpjes ed.

Gereisd met jonge kinderen in Tue Aug 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Fijne camping

Anoniem
3-8-2016

Prima camping. Wij hadden een grote plaats met veel schaduw. Veel entertainment is er niet; onze kinderen geven daar niet om. Ze zwemmen wel graag: het gemeentelijke zwembad ligt zo vlakbij dat het net zo goed op de camping kon zijn, en daar liepen we wel in zwemkleding met handdoek naartoe. Geen glijbanen of ligstoelen maar wel lekker ruim. De camping is rustig, met een prettige vriendelijke sfeer, en net sanitair. Brood halen op loopafstand bij de bakkertjes in het typisch Franse dorpje, en wifi die het in de buurt van de receptie (in de ontmoetingsruimte) prima doet, en op de plek goed genoeg. De camping is perfect gelegen, je rijdt zo de mooie Alpilles in, alle richtingen op bezienswaardigheden, gezellige plaatsjes en mooie landschappen, en op een uurtje rijden van zee. Een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Nette Camping maar met beperkingen

Kees
14-7-2016

Mooie en nette, goed verzorgde Camping, Grote plaatsen. Altijd wel schaduw op de meeste plaatsen. In een leuke plaatsje met leuke restaurantjes op loopafstand in het centrum. Nadelen: Geen kampwinkel op de camping. Je kon zelfs geen brood krijgen. Je moest hiervoor naar het dorp lopen (op ongeveer 10 minuten). Geen zwembad op de camping. Op loopafstand kun je gebruik maken van het gemeentelijke zwembad, maar even in je zwemkleding met een handdoek gaan zwemmen is er niet bij. De wegen op de camping zijn op sommige plaatsen redelijk smal. Lastig voor grote campers of caravans. Toegangspoort was nieuw en werkte nog niet altijd hetgeen storend was.

Gereisd met partner in Sat Jun 18 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

onvoldoende Wifi & lawaaihinder van verkeer

Annelies De Cooman
8-7-2014

Ten onrechte beweert men dat er op iedere standplaats Wifi voorzien is terwijl er nauwelijks verbinding mogelijk is buiten de gemeenschappelijke ruimte aan de info-balie. Zelfs daar is de Wifi niet steeds optimaal voor facetime of het versturen van foto's. Het ligt zeker niet aan onze toestellen (Nieuwe iPad Air, iPad mini 2 en iPhone). Enkele kampeerders hebben reeds een brief gestuurd naar de gemeente om hun klachten te uiten. Op de meeste plaatsen is er gewoon geen enkele verbinding mogelijk. Aan de balie doet men alsof hun neus bloedt. Wifi wordt hoe langer hoe meer basisuitrusting op een camping, maar hier beseft men dit nog niet. Ook het toenemend verkeer vlak naast de camping zorgt voor lawaaihinder. Uiteraard kan men daar niet veel aan verhelpen, maar het zou toch mogelijk moeten zijn voor de gemeente om de vuilnis niet te laten ophalen om 6:00 's morgens in de buurt van de camping... Er is wel een heel vriendelijke nachtwaker aanwezig.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2014

Prima municipal

Jan
3-9-2013

Camping aan de rand van het dorp. Plekken van zeer ruim tot net voldoende. Veel schaduwplekken maar ook een paar in de provencaalse zon. Sanitair is gedateerd maar altijd schoon. Papier, zeep, borstel, allemaal anwezig. Heet afwaswater en regelbare douches. Bakker(s) in het gezellige dorp evenals voldoende terrassen en eetgelegenheden. Regelmatig feest op het centrale plein. De abrivado blijft een leuk evenement. Maussane ligt heel centraal tov Camargue, vanGogh, Zee, Avignon en iets verder de Luberon. Gratis zwembad naast de camping met zoals overal in Frankrijk een automaat met zwembroeken. Kortom een aanrader zeker gezien de aantrekkelijke prijs voor dit gebied.

Gereisd met partner in Mon Jul 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

prima plek

Joost en Carla
11-9-2012

mooie rustige camping bij een heel leuk provencaals dorp. prima sanitair, grote plaatsen met voldoende schaduw. rustige sfeer. Gratis toegankelijk zwembad naast de camping.

Gereisd met partner in Wed Aug 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

mooie camping

Sjoerd
26-8-2012

mooie camping met mooie standplaatsen die met caravan soms wat moeilijk bereikbaar waren. Afkoppelen op het campingweggetje en laatste stuk met mover of duwen. Gratis gebruik van gemeentebad met streng toezicht. Verplicht douchen, geen zwemshorts maar strakke zwembroeken. Aparte baan voor mensen die echt willen zwemmen. Wel erg veel herrie van langsdenderend verkeer bij het zwembad. De camping lag wel rustig. Veel last gehad van de mistral waarbij grote boom omwaaide op caravan buurman. Dorpje heeft een paar bakkers en kleine supermarkten en terrasjes op het plein. Ook daar veel langsrijdend verkeer.

Gereisd met partner in Thu Jul 19 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Goed te doen

M Jongkind
24-6-2012

Deze camping ligt aan de rand van een klein, typisch frans dorpje. Het heeft zelf geen eetgelegenheid, maar in het dorp is er volop keuze. Het sanitair is matig en de schoonmaak laat te wensen over. De plekken zijn ruim bemeten en met gras. Het zwembad is heerlijk, maar heren: zoals wel meer in Frankrijk, mag je niet zwemmen in een zwemboxer.

Gereisd met partner in juni 2012

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurTV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Municipal Les Romarins in Maussane-Les-Alpilles, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Municipal Les Romarins zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.