Marseille (Bouches du Rhône)

We hebben een aantal aanbieders voor Marseille (Bouches du Rhône) voor je op een rij gezet:

vakanties Marseille (Bouches du Rhône)

Reviews over Marseille (Bouches du Rhône)

Een hele leuke stad.

wibrand,
    2-9-2017

De stad heeft éen slechte reputatie. En ja, er lag op sommige plaatsen rommel en er lagen her en der zwervers (net als in Parijs, Cannes en Nice).

Maar, wat hebben we genoten ! De haven was fantaschtisch. We hebben heerlijk gewandeld richting de zee, de diverse kerken en in het centrum. Af en toe éen drankje op éen van de vele terrasjes (met schappelijke prijzen).

We waren maar 1 dag in deze stad, maar we hadden makkelijk langer kunnen blijven, want we hadden veel meer willen zien.

Er is veel te doen, musea, leuke boottochten (niet duur), leuke kerk op n heuvel met n prachtig uitzicht, winkelen etc.

Marseille is ook de stad om mosselen te eten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Geweldige onontdekte stad

Rose,
    22-7-2015

Vanwege recensies op internet waren we voorbereid op een vieze en onveilige stad. Vies was het op sommige plekken wel (vooral in kleine straatjes buiten het centrum) maar onveilig hebben we ons niet gevoeld. De stad heeft ontzettend veel te bieden zoals de stranden die rustig zijn en van alle gemakken zijn voorzien. Bezoek de wijken Le Panier (kleine knusse oude straatjes), Cours Julien (kunstig deel van de stad met prachtige kleuren en mooie graffiti) en natuurlijk de oude haven met zijn vele pleintjes. Er zijn ontzettend veel restaurantjes en cafe's waar je voor weinig geld kan eten (een pan verse mosselen met friet gemiddeld 10 euro). Leuk is dat er in de ochtenden visserbootjes verse vis verkopen aan de oude haven en s'avonds is er altijd wel muziek en dans op straat. De stad voelt gemoedelijk en ondanks de omvang knus. En wat wij heerlijk vonden, het is totaal niet toeristisch! Toch zijn er musea in overvloed en prachtige gebouwen die een bezoek meer dan waard zijn.

Gereisd met partner in juli 2015

CULTUURSTAD

Heylen,
    7-8-2013

Rondom de haven gezellige bars, restaurants en brasseries. Plein Thiars met verschillende cafés. Aan de basiliek Maria (goudkleurig) hebt ge een prachtig uitzicht over Marseille. Toeristentreintje zeker aan te raden. Bedelaars/bedelaressen vindt ge vooral aan de kerken. Boottochten mogelijk naar het eiland d'If (=graaf van Monte Christo). Achter het linkse fort (staat met uw rug naar hotel Alizé): het enige zandstrand van Marseille: "Plage des Catalanes". 's Avonds alle soorten animatie en avondmarkt op maandag met vooral zeep en provençale kruiden. Zoals in België muzikanten en acrobaten, die 's avonds willen bijverdienen tijdens uw eten.

Gereisd met partner in augustus 2013

Super leuke en romantische stad!

Sarchel,
    3-8-2012

Wij zijn een midweekje naar Marseille geweest en vonden dit een geweldige stad! Er werd op internet veel gezegd dat het een criminele en moordstad is, maar dit kunnen wij echter alleen maar ontkennen. Het is een super vriendelijke en romantische stad, wij hebben ons geen moment bedreigd of onveilig gevoeld. De mensen in stad raden het uitgaan alleen wel af omdat daar wel rare dingen gebeuren omdat ze je niet kennen. Rond 10.00 uur gaan alle winkels open en rond 19.00 uur gaan de restaurants open. Marseille is momenteel bezig om de cultureelste stad te worden en daar zijn ze ook hard mee bezig in de stad, dit is natuurlijk ook een super onderneming!

We raden Marseille niet aan als je slecht te been bent. Er zijn veel stoepjes en heuvels/bergen die je op moet.

Marseille is echt een leuke stad om een stedentrip te doen. Wij gaan in ieder geval zeker weer een keer terug.

Gereisd met partner in Sun Jul 29 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Ideale combinatie van stad en strand

svenjehae,
    17-8-2011

Marseille is in een woord ideaal. Wij gingen met 4 personen waarvan er 2 van stad en 2 van strand houden en dat is fantastisch te combineren in Marseille. We zijn er een hele week geweest en als je het combineert met een paar leuke dagtrips (naar bijvoorbeeld Cassis of Sausset-les-pins (leuke badplaatsen) is dat heel goed vol te houden. Je verveelt je geen moment. Hele mooie winkelstraat die uitkomt op een groot winkelcentrum, leuke boulevard langs het strand met een leuke wijk met restaurants aan de linkerkant en leuke stranden (vrijwel allemaal kiezelstrand) die goed te bereiken zijn met bus 83 vanuit de oude haven (circa 20 minuten tot Parc Du Prado) en voor 1,50 per persoon goed te doen. (bus om de 5 - 10 minuten). Marseille is een aanrader voor jong en oud. Twijfel ook niet om eens de trein langs de Côte Blue te pakken, maar bereidt je van te voren wel goed voor. Ook een aanrader is een boottocht langs de Calanques.

Gereisd met partner in Tue Aug 09 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Marseille (Bouches du Rhône) scoort een 7,9 uit 10, op basis van 53 reviews