Camping Les Hautes Prairies

7.2Goed

• 3.7Eetgelegenheden

Camping Info

Meer campinginfo

Les Hautes Prairies ligt in Lourmarin, Frankrijk. Een geschikte camping voor zowel kleine kinderen als tieners. De jeugd zoekt elkaar ’s avonds op. Het sanitair is schoon evenals het zwembad met jacuzzi. In het restaurant wordt elke avond één specialiteit geserveerd, geen a-la-carte menu dus. Op 1 kilometer van het dorp Lourmarin.

76 reviews over Camping Les Hautes Prairies

• 8Eline10-08-2019

Rustige, heerlijke vakantie

Vriendelijke ontvangst. Uitzicht over de “prairie” met onze stacaravan. Caravan schoon en we hadden mazzel dat we een grotere kregen dan geboekt. Rustig op de camping, zowel s avonds als s ochtends. Brood ( bruin, stokbrood en croissant’ s) ochtends te verkrijgen. Prima naar het leuke dorpje te lopen. Zwembad vonden we fijn. Ook diep gedeelte. Na half vier altijd wel schaduw. Veel Fransen en Belgen op de camping. Ook wel Nederlanders maar niet heel veel. Boodschappen bij Super U op minuut of 8. Activiteiten: Markt Lourmarin Bonnieux Colorado de Rustel Roussillion Avignon Aix en Provence Fontaine de Vaucluse, daar gekanood Cassis met varen langs de calanques Prima camping om twee weken te vertoeven.

• 5familie03-04-2019

zie omschrijving

Wij hadden een nieuwe 2 pers. stacaravan, meteen na slagboom rechts. Stacaravan perfect, het uitzicht ook, maar...…...1 meter vanaf ons terras werden de hele dag door honden uitgelaten. verschrikkelijk, dit kan echt NIET. Maar het gebeurde wel, en er was geen controle. Verder is het camping gedeelte vrij saai, hoge hagen. Wel mooi zwembad. Groot pluspunt voor ons: loop/fietsafstand naar prachtig Lourmarin. Als het hondenprobleem wordt aangepakt voor herhaling vatbaar, anders zeker niet.

• 1Eetgelegenheden

• 2018
    8K. Spruijt18-09-2018

Geweldig voor kleine kinderen

We komen al jaren met plezier op deze camping. Mooi gelegen, ruime kampeerplaatsen, erg aardig personeel en geweldig zwembad. Voor tieners die niet naar een massa-camping willen was het hier altijd erg leuk. Een plek om gezellig te zitten met Wi-Fi en een groot zwembad om aan te vertoeven en dat diep genoeg was om ook lekker in te duiken in plaats van alleen te poedelen. Altijd veel kinderen van basisschool- en middelbareschoolleeftijd in mix van Franse, Belgische en Nederlandse nationaliteit die gemoedelijk met elkaar omgaan. Dit jaar waren de tafeltjes met bankjes en overkapping verwijderd. Het restaurant was nog verder in kwaliteit achteruit gegaan. Je kunt nog maar 1 gerecht per avond bestellen. Het komende jaar wordt het zwembad verbouwd en wordt nog maar 1-50 diep. Het wordt een leuke camping voor kleine kinderen maar voor tieners is er geen plek meer. Ik kom terug als ik kleinkinderen heb!

• 2Eetgelegenheden

• 6Gert Wingelaar22-08-2018

Nooit meer naar deze camping

De camping viel ons tegen ,kleine plaatsen vaak onder dennebomen.dit gaf weinig zonlicht door.in juni was het restaurant vaak nog dicht.veel plekken lagen langs een redelijk drukke weg. Het personeel reed de hele dag storend met electr. golfkarren met hoge snelheid op de paden richting de huurhuisjes. Het sanitair is uitstekend en wordt goed schoongehouden evenals het zwembad. Wij waren net een paar dagen op de camping toen er in het weekend een muziekfestival werd gehouden in Lourmarin,. De camping stroomde helemaal met jongelui ,die veroorzaakte 3 dagen en nachten veel lawaai en overlast. Dit festival wordt er jaarlijks gehouden. Al met al is naar mijn mening deze camping geen aanrader.

• 10Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

• 7Dhr. Cheesecorner02-08-2018

Prima

2016 hier geweest, super camping. Daarom 2018 weer. Op zich weinig veranderd dus redelijk onverminderd positief maar de thema-avonden bij het restaurant zijn voor ons een reden om een anderecamping te zoeken. Bijzonder jammer dat mijn gezin en ik verplicht worden op onze laatste avond mosselen te eten i.p.v. pizza. Wat ons betreft een slechte ontwikkeling. Ik/mijn gezin hebben geen enkele behoefte om met een restaurant vol Nederlanders op een vast moment pizza te moeten eten. Vertier in Lourmarin-stad gezocht. Het merendeel van het leven in Nederland is al geprogrammeerd dus lijkt het me bijzonder fijn als ik in mijn/onze vakantie mag kiezen wanneer ik wat eet. Beter geen restaurant dan op deze wijze. Naast dit zou een veld voor caravans met airco meer dan welkom zijn. De luxepaarden die een caravan hebben met airco kunnen blijkbaar niet bedenken wat een genot het is om na 9u s’avonds de natuur te horen i.p.v. een aan/afslaande airco.

• 9Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

• 8Cees Prins02-07-2018

Heerlijke camping

Vriendelijk personeel wat goed Engels spreekt. Leuke stacaravan, wij hadden de panoramic. Prima werkende airco en het was goed schoon. Ook horren en verduistering voor de ramen. Inderdaad beperkte inventaris, even goed lezen wat er wel is. De camping is wat stoffig maar de terrassen van de stacaravans zijn aan de prairiekant en daar heb je er geen last van.Lourmarin is een leuke plaats met een grote markt op vrijdag. En de afstand naar het dorp is prima te lopen. Grote supermarkt op 6 minuten rijden. WiFi alleen in de buurt van de receptie. Iedere ochtend vers brood op bestelling. Zwembad wel wat koud maar je kunt opwarmen in de heerlijke jacuzzi;-)

• 5Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Met vrienden

• 7R. Kramer20-06-2018

Goede, gezellige camping

Wij hebben de eerste twee weken van juni een stacaravan gehuurd type comfort Romarin ( 111 ). Voor twee personen perfect, genoeg comfort en netjes schoon zonder enig gebrek. We misten wel wat attributen maar dat was onze eigen schuld omdat we onvoldoende hebben gelezen wat er in de caravan aanwezig was en hetgeen vermeld werd war er ook. Een leuke camping met een mooi zwembad, omdat het sinds jaren niet zo veel geregend heeft in de Provence was het water in het zwembad behoorlijk koud. De kampwinkel en het restaurant stelde niet veel voor. Personeel vriendelijk en willen je met alles helpen. Wifi dramatisch en eigenlijk niet meer van deze tijd. Alleen bij de receptie heb je goed signaal. Bij het zwembad of het restaurant dat vlak achter de receptie ligt viel het signaal al snel weg. Met een paar extenders of routers moet dit toch zonder veel kosten op te lossen zijn. Verder prima verblijf en veelte zien in de omgeving

• 5Eetgelegenheden

• 2017
    7Fam. Dijk17-08-2017

Leuke camping bij mooi plaatsje

De camping ligt vlakbij een erg mooi plaatsje, Lourmarin. Er is een mooi groot zwembad met veel bedden en stoeltjes. Tijdens warme dagen zijn deze wel vaak bezet. Het aantal schaduwplekken is beperkt, dit zou beter kunnen, met heet weer is het niet fijn. De camping is verschrikkelijk stoffig, de paden zijn onverhard en er rijden veel auto's langs, elke keer een stofwolk. Dat is echt een minpunt. Er is erg veel (Franse)jeugd, die laat in de avond nogal herrie maken, gelukkig stopt het op tijd. Op de plaatsen bij de washokken kan dit storend zijn. Verder konden we met moeite een plek reserveren, terwijl richting weg erg veel plekken leeg waren. Dit zijn mooie plaatsen, misschien geen stroom wat erg zonde zou zijn. Sanitair is netjes maar niet super-de-luxe. Al met al prettige camping maar voor het geleverde erg prijzig in vergelijking met andere campings. Omgeving is erg mooi, plaatsjes ook mooi maar erg uitgestorven, met uitzondering van Lourmarin.

• 8Catrien17-08-2017

Prima kleine en rustige camping

Niet al te grote, gezellige camping. Leuk zwembad met glijbanen. Leuke mix tussen Franse en Nederlandse gasten. Aardig restaurant met kleine kaart tussen de middag (broodjes) en een wat uitgebreidere kaart 's avonds. Lekkere pizza's. Wifi niet op de hele camping. Winkel stelt niks voor maar wel vers brood in de ochtend. Aardig personeel. Omgeving is prachtig.

• 9Schuurman08-08-2017

Heerlijke camping, niet te massaal. Tot snel!

Prachtig gelegen in de Luberon, heerlijk zwembad. Fijn restaurant met terras met uitzicht op zwembad. Aardig behulpzaam personeel en super badmeester. Hij let goed op maar is niet te streng. Voldoende te doen en rond te hangen voor de kinderen. Leuke mix van allerlei nationaliteiten, voornamelijk frans, belgisch en nederlands. Lourmarin op loopafstand en de Super U ook in de buurt. We komen zeker weer eens terug.

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

4 tips over Camping Les Hautes Prairies

• kamaarlvis, 19-08-2012

Dorpje heel mooi! Leuk pleintje met terrasjes.

• R. Kramer, 20-06-2018

In het plaatsje Lourmarin is iedere vrijdag(morgen) een heel leuk marktje. Het stadje zelf is ook leuk met leuke straatjes, terrasjes en restaurant. Ook het kasteel is zeker de moeite waard. Plaatsen die de moeite waard zijn zijn, Avignon, Arles, Rouisillon, Bonnieux, Gordes, Fontaine de Vaucluuse, Ansouis, Saignon, Aix en Provence. Het zijn zomaar wat namen van dorpjes of stadjes en is zeker niet compleet

• Vercammen M., 07-07-2014

Minder geschikt voor gezinnen, (er is wel een plonsbad). Voor het geluid overdag, zoek plaats van de weg, 's nachts wel rustig. Supermarkt op 4km. Pittig stadje en dorpjes in de omgeving. Zijn er veel langer gebleven dan gepland.

4 vragen over Camping Les Hautes Prairies

• Eline, 16-02-2019

Nl mesjes komende zomer?

Zijn er nog meer mensen die al hebben geboekt voor komende zomer? Wij komen met een dochter van 12 tussen 21 juli en 4 augustus. Nog meer meisjes in die leeftijd in die periode?

• Elcee, 14-05-2018

Fietsen

Is er vanaf de camping te fietsen met een gewone (toer)fiets

R Kramer, 20-06-2018

Vanaf de de camping kun je goed fietsen, et ligt eraan welke kant je op fiets want je bent al snel in heuvelachtig gebied met redelijke stijging.

• Kramer, 30-01-2018

WIFI en plaats stacaravans

Wij hebben voor de eerste twee weken van juni een stacaravan Comfort Romain geboekt. Zijn de caravans voorzien van wifi en of is er voor de hele de camping dekkende wifi of alleen bij de receptie en het restaurant. En is de wifi gratis met een redelijke snelheid.

Heeft iemand een tip voor mooi plek (nummer) van de stacravan met vel zon?

R. Kramer, 20-06-2018

Helaas heeft niemand gereageerd. Inmiddels zijn wij thuis van 2 weken vakantie op deze camping, zodat ik nu zelf mijn eigen vragen kan beantwoorden. Wifi is er alleen in de directe omgeving van de receptie, zelfs in het restaurant en het zwembad dat direct achter de receptie ligt is er geen wifi dekking laat staan in de stacaravan. Wij hadden mobilhome 111, mooie redelijke zonnige plek. De plaatsen 109 en 110 zijn zonniger.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig