Camping Les Hautes Prairies

51 reviews over Camping Les Hautes Prairies in het Nederlands

Geweldig voor kleine kinderen

K. Spruijt
18-9-2018

We komen al jaren met plezier op deze camping. Mooi gelegen, ruime kampeerplaatsen, erg aardig personeel en geweldig zwembad. Voor tieners die niet naar een massa-camping willen was het hier altijd erg leuk. Een plek om gezellig te zitten met Wi-Fi en een groot zwembad om aan te vertoeven en dat diep genoeg was om ook lekker in te duiken in plaats van alleen te poedelen. Altijd veel kinderen van basisschool- en middelbareschoolleeftijd in mix van Franse, Belgische en Nederlandse nationaliteit die gemoedelijk met elkaar omgaan.

Dit jaar waren de tafeltjes met bankjes en overkapping verwijderd. Het restaurant was nog verder in kwaliteit achteruit gegaan. Je kunt nog maar 1 gerecht per avond bestellen. Het komende jaar wordt het zwembad verbouwd en wordt nog maar 1-50 diep. Het wordt een leuke camping voor kleine kinderen maar voor tieners is er geen plek meer. Ik kom terug als ik kleinkinderen heb!

Nooit meer naar deze camping

Gert Wingelaar
22-8-2018

De camping viel ons tegen ,kleine plaatsen vaak onder dennebomen.dit gaf weinig zonlicht door.in juni was het restaurant vaak nog dicht.veel plekken lagen langs een redelijk drukke weg. Het personeel reed de hele dag storend met electr. golfkarren met hoge snelheid op de paden richting de huurhuisjes. Het sanitair is uitstekend en wordt goed schoongehouden evenals het zwembad. Wij waren net een paar dagen op de camping toen er in het weekend een muziekfestival werd gehouden in Lourmarin,. De camping stroomde helemaal met jongelui ,die veroorzaakte 3 dagen en nachten veel lawaai en overlast. Dit festival wordt er jaarlijks gehouden.

Al met al is naar mijn mening deze camping geen aanrader.

Prima

Dhr. Cheesecorner
2-8-2018

2016 hier geweest, super camping. Daarom 2018 weer. Op zich weinig veranderd dus redelijk onverminderd positief maar de thema-avonden bij het restaurant zijn voor ons een reden om een anderecamping te zoeken. Bijzonder jammer dat mijn gezin en ik verplicht worden op onze laatste avond mosselen te eten i.p.v. pizza. Wat ons betreft een slechte ontwikkeling. Ik/mijn gezin hebben geen enkele behoefte om met een restaurant vol Nederlanders op een vast moment pizza te moeten eten. Vertier in Lourmarin-stad gezocht. Het merendeel van het leven in Nederland is al geprogrammeerd dus lijkt het me bijzonder fijn als ik in mijn/onze vakantie mag kiezen wanneer ik wat eet. Beter geen restaurant dan op deze wijze.

Naast dit zou een veld voor caravans met airco meer dan welkom zijn. De luxepaarden die een caravan hebben met airco kunnen blijkbaar niet bedenken wat een genot het is om na 9u s’avonds de natuur te horen i.p.v. een aan/afslaande airco.

Heerlijke camping

Cees Prins
2-7-2018

Vriendelijk personeel wat goed Engels spreekt. Leuke stacaravan, wij hadden de panoramic. Prima werkende airco en het was goed schoon. Ook horren en verduistering voor de ramen. Inderdaad beperkte inventaris, even goed lezen wat er wel is. De camping is wat stoffig maar de terrassen van de stacaravans zijn aan de prairiekant en daar heb je er geen last van.Lourmarin is een leuke plaats met een grote markt op vrijdag. En de afstand naar het dorp is prima te lopen. Grote supermarkt op 6 minuten rijden. WiFi alleen in de buurt van de receptie. Iedere ochtend vers brood op bestelling. Zwembad wel wat koud maar je kunt opwarmen in de heerlijke jacuzzi;-)

Goede, gezellige camping

R. Kramer
20-6-2018

Wij hebben de eerste twee weken van juni een stacaravan gehuurd type comfort Romarin ( 111 ). Voor twee personen perfect, genoeg comfort en netjes schoon zonder enig gebrek. We misten wel wat attributen maar dat was onze eigen schuld omdat we onvoldoende hebben gelezen wat er in de caravan aanwezig was en hetgeen vermeld werd war er ook. Een leuke camping met een mooi zwembad, omdat het sinds jaren niet zo veel geregend heeft in de Provence was het water in het zwembad behoorlijk koud. De kampwinkel en het restaurant stelde niet veel voor. Personeel vriendelijk en willen je met alles helpen. Wifi dramatisch en eigenlijk niet meer van deze tijd. Alleen bij de receptie heb je goed signaal. Bij het zwembad of het restaurant dat vlak achter de receptie ligt viel het signaal al snel weg. Met een paar extenders of routers moet dit toch zonder veel kosten op te lossen zijn. Verder prima verblijf en veelte zien in de omgeving

Leuke camping bij mooi plaatsje

Fam. Dijk
17-8-2017

De camping ligt vlakbij een erg mooi plaatsje, Lourmarin. Er is een mooi groot zwembad met veel bedden en stoeltjes. Tijdens warme dagen zijn deze wel vaak bezet. Het aantal schaduwplekken is beperkt, dit zou beter kunnen, met heet weer is het niet fijn. De camping is verschrikkelijk stoffig, de paden zijn onverhard en er rijden veel auto's langs, elke keer een stofwolk. Dat is echt een minpunt. Er is erg veel (Franse)jeugd, die laat in de avond nogal herrie maken, gelukkig stopt het op tijd. Op de plaatsen bij de washokken kan dit storend zijn. Verder konden we met moeite een plek reserveren, terwijl richting weg erg veel plekken leeg waren. Dit zijn mooie plaatsen, misschien geen stroom wat erg zonde zou zijn. Sanitair is netjes maar niet super-de-luxe. Al met al prettige camping maar voor het geleverde erg prijzig in vergelijking met andere campings. Omgeving is erg mooi, plaatsjes ook mooi maar erg uitgestorven, met uitzondering van Lourmarin.

Prima kleine en rustige camping

Catrien
17-8-2017

Niet al te grote, gezellige camping. Leuk zwembad met glijbanen. Leuke mix tussen Franse en Nederlandse gasten. Aardig restaurant met kleine kaart tussen de middag (broodjes) en een wat uitgebreidere kaart 's avonds. Lekkere pizza's. Wifi niet op de hele camping. Winkel stelt niks voor maar wel vers brood in de ochtend. Aardig personeel. Omgeving is prachtig.

Heerlijke camping, niet te massaal. Tot snel!

Schuurman
8-8-2017

Prachtig gelegen in de Luberon, heerlijk zwembad. Fijn restaurant met terras met uitzicht op zwembad. Aardig behulpzaam personeel en super badmeester. Hij let goed op maar is niet te streng. Voldoende te doen en rond te hangen voor de kinderen. Leuke mix van allerlei nationaliteiten, voornamelijk frans, belgisch en nederlands. Lourmarin op loopafstand en de Super U ook in de buurt. We komen zeker weer eens terug.

Super mooie, schone camping met heerlijk zwembad

Fam. Leenheer
30-7-2017

Net terug van een heerlijke vakantie op deze camping. Vriendelijk team dat ook goed Engels spreekt. Het zwembad is heerlijk met veel bedjes. Het sanitair was schoon en netjes. De wc met ronddraaiende, zelf reinigende bril hebben wij nog nooit gezien op een camping. Er is animatie in het Nederlands maar daar hebben onze kinderen (10 en 12 jaar) geen gebruik van gemaakt. Ons plek (nr 136) was een topplek met veel schaduw. Uitzicht op de prairie. Ook de andere plaatjes aan de rand zijn aan te bevelen vanwege de rust en de schaduw. Dorpje Lourmarin is erg leuk met een markt op vrijdag. Gezellige straatjes en leuke terrasjes en winkeltjes. Dagje Avignon of kust is aan te bevelen, evenals het klimparcours in Rustrel. Het meertje bij La Bonde was ook leuk. Echt een hele fijne vakantie gehad. Deze camping is een echte aanrader!

Prima camping voor leuke uitstapjes

Astrid
12-7-2017

Personeel allemaal vriendelijk, restaurant heerlijke grote pizza's en het lekkerste frambose toetje ooit gegeten. Zwembad heerlijk als je terug komt. In de late middag voldoende schaduw. De hoofdweg is stoffig. De eindschoonmaak vond ik te duur. De markt in Lourmarin is perfect. Alles is aanwezig. Stadje is gezellig. Uitstapjes naar colorado de Rustrel wandeling kort maar lange duurt ook maar 5 kwartier. Ga dan eten op het pleintje in Rustrel bij de bar.

Casis en varen langs Calanque was erg leuk. Rouisillon, Gordes en de abdij een aanrader. Avignon leuk vooral tijdens festival in juli. Supermarkt U 10 min rijden richting Pluvert. Sanitair wel gebruikt want onze douche werd niet altijd warm.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Hautes Prairies in Lourmarin, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Hautes Prairies zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.