Camping Les Philippons

7.5Goed

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, Les Adrets de l' Esterel (Var)

7.5Goed

• 7.7Eetgelegenheden
  • 7.3Staat v/h sanitair

Meer camping info

50 reviews over Camping Les Philippons

• 8Arjen de Groot18-07-2013

Prachtige camping

Ik schrijf deze beoordeling vanaf de camping. De ligging is erg fraai. 9 min van de snelweg en je zit heerlijk rustig tussen Frejus en Cannes. Als je niet per se aan zee hoeft te zitten maar op 20 min rijden in alle rust en schaduw is dit een echte aanrader. Wij wilden 1 week hier staan maar hebben direct een week erbij geboekt. Gaat prima met de caravan maar op naar sommige plaatsen is het een beetje stijl. Laat de eigenaar je dan maar helpen. Echte terrascamping waar geen plek het zelfde is.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 10jette07-05-2013

super-camping

Wij vonden het een super-camping. Dicht bij de drukke cote d'azur, waar veel te zien is.(Monaco, Nice, Cannes, St.Tropez, enz.) En zodra je op de camping bent: een oase van rust! Op onze grote plek (op het ondergedeelte van de camping) hadden we veel privacy. De douches waren heerlijk. Nooit koud en een goede straal. Ook hebben wij in die drie weken dat wij er waren in het hoogseizoen nooit hoeven wachten bij de douches. Het zwembad was heerlijk. Er liggen kurkjes, plankjes en andere dingen die kinderen kunnen gebruiken tijdens het zwemmen. Ook een erg aardige badmeester. De hele familie helpt mee op de camping. Stuk voor stuk allemaal erg aardig en behulpzaam. In het dorpje les Adrets waar verder niet veel te doen is zit een kleine supermarkt (PetitCasino) (schuin tegenover het VVV-kantoor). Daar is alles verkrijgbaar van verse groenten/fruit tot wc-papier. Daarvoor hoef je echt niet helemaal naar Mandelieu. Een fantastische camping en wij gaan ook vast nog een keer terug!

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 9Ton27-03-2013

Fijn

Ik schrijf deze beoordeling om wij als gezin al 2x op deze camping zijn geweest en in andere beoordelingen zaken lees die niet kloppen. Zo zou de dichtsbijzijnde supermarkt in Mandelieu zijn 15km van de camping vandaan. Dit is onzin, in het dorpje Les Adrets d' Esterel zelf (5km) zit ook een Spar supermarkt. Ook zouden er lange wachttijden bij de douches zijn, inderdaad dat kan tussen 18uur en 19uur. Ga je voor of na die tijd dan is er zeker niets aan de hand. Daarbij vind ik dat wanneer je iets te zeuren hebt je dit ook kenbaar moet maken bij de eigenaar, waarschijnlijk kan hij je dan tips geven of het probleem oplossen.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

• 10Peter25-08-2012

Super mooie camping

Een erg goed verzorgde camping, met erg ruime plaatsen in de schaduw en half schaduw. Het sanitair is altijd schoon en gewoon goed. Het zwembad is perfect schoon met mooie ligbedden en er is een badmeester aanwezig die het zwembad erg netjes bijhoud. De eigenaren zijn erg vriendelijk en behulpzaam en spreken genoeg engels. Wij hadden wifi en dit werkte prima, de camping heeft een 80% dekking dus check ff voor je een kaartje koopt (kost €8.00 per week). De supermarkt in Mandelieu is ongeveer een kwartiertje rijden en is mega groot ze hebben er alles ook op campeer gebied (bv gasflesjes ed) Wij zijn er 2 weken geweest en hebben er een geweldige tijd gehad al met al een aanrader.

Gereisd met partner in augustus 2012

• 8MBM0422-08-2012

Mooie, schone, rustige camping...

Tien dagen op deze camping geweest. De camping ligt prachtig tegen de heuvels aan, door de terassen veel privacy. Sanitair is, op het bovenste deel waar wij stonden schoon en netjes. Restaurant is simpel, maar goed. Reserveren nodig.

Negatief: - ligging t.o.v. bijvoorbeeld supermarkt, of je moet naar Frejus (20min) of naar Mandelieu (25min). In het dorpje is niks te doen. - overlast van de honden, wij stonden bovenaan en werden regelmatig wakker (gehouden) door de blaffende honden van de bewoner - zwembad soms te druk, met name aan het eind van de middag

Positief: - supervriendelijk personeel, badmeester, bediening in restaurant - schoon sanitair met altijd voldoende warm water - tafelvoetbal, tafeltennis, speelgoed in het zwembad voor de kids gratis - mooie plekken, veelal met schaduw - makkelijk te bereizen, vanaf de snelweg 4 km. - s'avonds rustig (behalve de blaffende honden)

Al met al een prima camping waar je je welkom voelt.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

• 8Anita Theben Terville19-08-2012

Prachtig gelegen camping

Mooi gelegen camping. Vanaf een aantal plaatsen mooi uitzicht over het Esterelgebergte. Voor tentkampeerders is de bereikbaarheid naar de kampeerplekken geen enkel probleem maar voor caravanners zijn niet alle plekken geschikt. De campingeigenaar helpt eventueel de caravan naar de plek te brengen. Goed opletten voor laaghangende takken, stenen en scherpe bochten. Het sanitair wordt 2x per dag schoon gemaakt en ik heb iedere dag een warme douche gehad. Nadeel vonden wij dat wij onze hond niet in de directe omgeving goed konden uitlaten. Ritje naar het hondenstrand bij Aygulf duurde slechts 30 minuten.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2012

• 10Saskia17-08-2012

super leuk

super leuk plekje met tent, de kinders hebben genoten. geen disco en gedoe. kamperen zoals het vroeger was. sanitair schoon ( erg heet water ) geweldige vriendelijke mensen. we hebben gelijk geboekt voor volgend jaar

helemaal leuk

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

• 7joop_208-08-2012

Leuke uitvals basis voor de dagtrips

Deze camping heeft een leuk zwembad en vooral diep 2 meter op zijn diepst dat zie je niet vaak. De camping word door een weg in 2 delen gescheiden het gelukkig niet zo een drukke weg.

Het sanitair is niet nieuw maar word iedere ochtend grondig schoongemaakt, en heb het nooit vies aangetroffen. Warm water laat te wensen over, alleen s'morgens vroeg is echt lekker warm.

Ook de wastafels hebben enkel warm water geen koude kraan daarvoor moet je naar een van de tappunten die er en der op het terrein verspreid staan.

Het is een terassen camping dus je moet nog wel eens een heuveltje op of af dit kan via het asfalt en trappetjes.

De camping heeft veel volgroeide bomen die schaduw geven maar er zijn ook voldoende plekken met veel zon.

De supermarkten liggen wat verder weg en fietsen is niet te doen, stijle heuvels die alleen wielrenners trotseren dus voor boodschappen moet je naar Cannes toe. Brood kun je aan de bar bestellen.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2012

• 9acsck22-07-2012

Mooie camping, centraal & rustig gelegen

Mooie terrassencamping, met zeer mooie plaatsten. Het is erg warm en de verkoeling komt van de wind, dus goed uitzoeken welke plaats het beste bij je past. Klein zwembad, maar wel constant toezicht en spulletjes voor kinderen om mee te spelen. Genoeg ligbedden rondom het zwembad. Camping bestaat uit 2 delen, met daar tussendoor een weg waar je totaal geen overlast van hebt. Als voetganger heb je voorrang bij oversteken en iedereen stopt voor je! Kleine bar waar je kan eten, friet kan halen, brood op bestelling en ijs en koude drankjes! Al met al een zeer fijne camping aangezien, Nice, Cannes, Monaco, St. Tropez allemaal dichtbij liggen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 8pors21-05-2012

een verademing

Mooie terrassencamping met veel privacy. Je staat tussen olijfbomen, kurkeiken en eucalyptusbomen. Minder geschikt voor grote campers. Heel vriendelijk en behulpzaam beheerdersechtpaar. In het restaurant een aardige, servicegerichte dame. Doordat het aanhoudend regende, hebben we niet veel van de mooie omgeving gezien. We hadden graag van het zwembad en van de pingpongtafel gebruik gemaakt. Dus komen we gewoon een keer terug, meer dan de moiete waard. Trouwens, waar betaal je nog 20 cent pp/pd voor toeristenbelasting?

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2012