Camping Les Philippons

7.5Goed

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, Les Adrets de l' Esterel (Var)

7.5Goed

• 7.7Eetgelegenheden
  • 7.3Staat v/h sanitair

Meer camping info

50 reviews over Camping Les Philippons

• 8Uit Zoetermeer27-07-2015

Fijne camping, rustig, vriendelijk personeel.

Prima camping, heerlijk schaduwrijk onder bomen. Vriendelijk personeel, spreken behoorlijk Engels. Zwembad wel wat klein voor het aantal gasten in het hoogseizoen, maar prima. 's Avonds is het heerlijk rustig, zwembad sluit 19:00 uur, hier wordt naar gestreefd door beheerder, ook na zwembadavond woensdag tot 22:30 uur. Daarna is het stil. Prima plek, prima uitvalbasis naar Zuidkust met heerlijke strandjes en uitzicht. 4 warme en 2 koude douches en 3 wc's wat karig op het onderste deel vd camping.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2015

• 5masterleejon31-01-2015

Niet geschikt voor kleine kinderen

Afgelopen zomer hadden wij gereserveerd bij deze camping. We wisten dat het een terrassencamping was, maar hier zijn verschillende gradaties in. De plekken die wij zelf gereserveerd hadden lagen onderaan het onderste gedeelte van de camping. Het weggetje hier naartoe was zo steil dat wij het niet vertrouwden om onze drie-jarige dochter hier zelf te laten lopen. We hebben nog geprobeerd bovenaan de camping een andere plek te krijgen (en het personeel was erg vriendelijk en meewerkend), maar hier waren de beschikbare plekken te klein (onze vouwwagen is zo'n 8 bij 6 meter).

Uiteindelijk hebben we eieren voor ons geld gekozen en zijn we naar een andere camping gegaan. We kregen de helft van het aanbetaalde bedrag terug, hetgeen erg vriendelijk is.

Kortom: prima camping, maar niet voor kleine kinderen die ook op buiten de eigen plek willen kunnen lopen. Ook de rit naar de camping toe en van de camping af, is niet geschikt voor kinderen met wagenziekte.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 9auke196923-09-2014

Fantastische camping!

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op deze camping. Heerlijk rustige camping met zeer ruime plaatsen. En door het hoogteverschil op de camping heb je bijna het idee alleen te staan. Genieten!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• 8Marieke16-08-2014

Mooie, rustige camping

We hadden een mooie beschutte plek op camping les Philippons. Het sanitair bovenaan de camping vonden we netjes! Personeel op de camping is vriendelijk. Wifi tegen betaling mogelijk. Deze camping hadden we gekozen voor uitvalbasis plaatsjes aan de kus. Maar door de smalle weggetjes naar de camping ben je toch wel even onderweg. Ook de dichtsbijzijnde supermarkt lag op flinke afstand. We vonden het als stelletje jammer dat we niet bij een plaatsje in de buurt zaten waar we bijv. 's avonds even op het terras konden zitten. Daarom zijn we hier iets eerder vertrokken dan gepland.

• 8Staat v/h sanitair

• 8wilbertvanbakel13-08-2014

Leuke camping in mooie omgeving

We zijn net terug van ruim 2 weken op deze camping. We hadden een schitterende plek aan de rand van de camping. Hierdoor zaten we helemaal vrij,met een schitterend uitzicht. Het sanitair op het onderste gedeelte van de camping was gedateerd en niet meer van deze tijd. Het werd overigens wel 2 keer per dag schoon gehouden. Het restaurant was eenvoudig, maar goed genoeg. En het zwembad is klein, maar wel lekker voor een frisse duik. De camping ligt wat afgelegen en alleen bereikbaar via smalle weggetjes. Dus als je naar de kust wilt ben je wel even onderweg (wij reden altijd via de snelweg). Kortom een prima camping, vooral voor kampeerders met een tent, waar je heerlijk tot rust komt (na 22.00 was het écht stil!)

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 7kimvberlo06-08-2014

Mooie camping, sanitair niet schoon

De camping ligt erg mooi, als je het niet erg vind om wat verder te rijden om dingen te doen. Kleine supermarkt wel in de buurt. Plaatsen zijn ruim en allemaal verschillend met redelijk wat privacy. Als je op het onderste deel van de camping staat, is het wel een stukje klimmen naar de wc/douches. De wc/douches worden erg weinig schoongemaakt en troffen we daardoor vaak vies aan. Ook kwam er regelmatig een niet zo frisse lucht vanaf. Het zwembad was fijn, met voldoende ligstoelen. Toen we wilden eten in het restaurant konden we alleen nog maar pizza of lasagne kiezen wat nergens duidelijk aangegeven stond. Ook duurde het lang voor we werden geholpen en sprak de serveerster geen woord Engels, wat op een camping met veel Nederlanders toch wel een minpuntje is. Service vanuit de receptie prima, ze nemen de tijd en moeite om je de plaats te wijzen en alles uit te leggen.

Al met al een prima camping, waar we zeker terug zouden komen als er wat aan het sanitair gedaan wordt.

• 6Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

• 7L_vanmarken05-08-2014

Prima camping

Ruime plekken met voldoende schaduw. Zwembad en restaurant helemaal prima! Omgeving super en je ben overal zo! Sanitair moeten ze wel vaker schoonmaken en bereid je voor op de gigantisch veel muggen en rode mieren! Maar overall, super tevreden.

• 6Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 9Schellekens18-07-2014

Mooie rustige camping

(stel van 24 en 25 jaar) Erg mooie grote camping met grote plekken waar je je thuis voelt. Wij stonden met een grote tent op een mooie plek. Op de meeste plaatsen kan ook een hang mat op worden gehangen of waslijn. Het enige nadeel vonden wij dat de wc's en douches dicht bij elkaar in 1 ruimte waren, niet erg privé daardoor maar dat hoort ook wel bij kamperen. verder wordt het sanitair elke dag schoongemaakt en is het simpel maar prima! De omgeving is erg mooi, met de auto is alles goed te bereiken. Leuke steden in de buurt, zee, meer en bergen. Het personeel is erg vriendelijk, sommige kunnen alleen frans(zo heb je juist meer het gevoel dat je op vakantie bent) maar er zijn er ook een paar die Engels kunnen. Wij waren in het laagseizoen waardoor de prijs lager was en daardoor een goede prijskwaliteit. Eten noemen ze snacken op de camping, het is simpel maar daarom juist lekker(bijv. pizza, kip met friet en sla, vlees met friet en sla, pasta, inktvisringen).

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2014

• 7Spkk13-05-2014

slingerweg naar strand

Rustiggelegen camping, 2 nachten gestaan, tevreden. Slingerweg naar strand, redelijke prijs. weg tussen camping, wel rustig. In dorp heerlijk gegeten op onze trouwdag, geen kaart. dichtbij snelweg.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2010

• 10familie janssens-dewulf04-08-2013

Gastvrij, schoon en rustig

Heel fijne camping op een halfuurtje van het drukke Nice, rustig gelegen in de heuvels van natuurpark l´ Esterel. Ruim opgezet, overal bloemen en planten en heel erg schoon. Goede uitvalbasis voor uitstappen naar de prachtige rotstrandjes tussen Nice en Fréjus, de pittoreske bergdorpjes, mooie fietsroutes door de Esterel. Vriendelijke campinguitbaters, prima zwembad met aardige badmeester, gezellig restaurantje met bijzonder gastvrij personeel. Een absolute aanrader. Lieve mensen van les Philippons, bedankt voor de fijne dagen bij jullie!

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair