Camping Les Philippons

7.5Goed

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, Les Adrets de l' Esterel (Var)

7.5Goed

• 7.7Eetgelegenheden
  • 7.3Staat v/h sanitair

Meer camping info

50 reviews over Camping Les Philippons

• 8Menno26-07-2017

Goed gelegen

De ligging van de camping is perfect! Binnen 15 minuten zit je aan de bruisende Côte d'Azur, maar de camping zelf ligt heerlijk rustig in het heuvelachtige binnenland.

De camping is niet te groot en de faciliteiten zijn bescheiden, maar voldoen prima. Staanplaatsen zijn verdeeld over meerdere terrassen tussen olijfbomen en rozemarijn struiken.

Bij de camping is een eenvoudig restaurant, en in het nabij gelegen dorpje (10 min. lopen) is een bistro. Voor meer vertier moet je de auto nemen naar een van de kustplaatsen.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2017

• 9Alain22-04-2017

The place to be

Zeer nette, aangename natuurcamping. Onthaal was heel vriendelijk en behulpzaam. De camping is heel verzorgd, het sanitair altijd proper. Mooi zwembad. De omgeving is fantastisch als je van natuur houdt. Je bent op een beugscheut van Cannes en Fréjus zonder de drukte van de Middelandse Zee te moeten ondergaan. Een echte aanrader.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in april 2017

• 9Hans Verbouw11-02-2017

Heerlijk vertoeven

Het is steeds thuiskomen op camping Les Philippons. We huren er al enkele jaren een bungalow. De eigenaars en het personeel zijn vriendelijk en correct. In het restaurant is het goed eten voor een zeer democratische prijs en je wordt telkens weer goed bediend. Het zwembad is voorzien van de nodige ligstoelen en in de maanden juni en september is het heel rustig. De bungalows zijn goed onderhouden en de meeste hebben een schitterend uitzicht. In de nabijheid is er een natuurpark waar je everzwijnen , vossen en reeën kan spotten. In de baaien van de middellandse zee kan je tijdens het snorkelen ,genieten van de schoonheid van de vele verschillende vissen en zeeegels .

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in januari 2017

• 7Yvonne07-08-2016

Rustige terrassen camping

Rustige terrassen camping die wordt gescheiden door een rustige weg. Sommige plaatsen hebben prachtig uitzicht! Maar je moet wel geluk hebben welke plaats je toegewezen krijgt, daar zit veel verschil in! Veel plaatsen moeilijk te bereiken met auto+caravan (smalle toegangswegen waar je niet kunt keren). Er staan veel tenten op de camping. Het water van het sanitair is lauw, dus lastig afwassen. Het zwembad was aan de kleine kant.

Gereisd met partner in juli 2016

• 8Lisette30-07-2016

Prima

Mooie terrassencamping op prettige afstand van diverse steden en stranden. Je kunt alle kanten op, weg van de allergrootste drukte van de kust, mooi sfeervol en heuvelachtig gebied. Ligging voor ons perfect. Plekken zijn zeer variabel, van heel mooi, schaduwrijk en groot tot kleiner en meer opgepropt. Privacy niet zo heel groot, door de terrassen kijk je vanuit hoger gelegen plekken toch al snel neer op je onderburen. Wij stonden beneden met onze De Waard Albatros, 72 treden klimmen naar het zwembad/restaurant. Voor ons geen probleem vooral omdat we daardoor niet steeds de weg over hoefden die de camping in twee gedeelten splitst. Weg was doorgaande weg, met veel langskomende auto's en scooters. Voor ons niet direct heel storend. Voor onze grote kinderen, prima camping ivm zwembad (met vriendelijke surveillance) en de wekelijkse poolparty. Verder wordt er niets georganiseerd (wat voor ons prima was). Voor tieners was het wel lastig om 's avonds een plek te vinden waar ze niemand stoorden. Voor kleine kinderen niet echt een geschikte camping, die zagen we er dus ook niet zo veel. Restaurant prima eten, pizza's helemaal goed, plat du jour ook meerdere keren goed bevallen. Sanitair had schoner gemogen. Het is lastig dat niet in alle blokken warm water aanwezig is en je voor een warme douche of warm afwaswater weer verder lopen moet.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9Bert en Marjan20-07-2016

zeer goed onderhouden en heel prettig personeel

Veel privacy door mooie beplanting, parkachtige terassencamping met heerlijk zwembad en zeer vriendelijk personeel aan de balie en in het restaurant. Sanitair wordt heel goed schoongemaakt. Een rustige camping, weg van de drukte aan zee. Op slechts een kwartiertje rijden de Middellandse zee. Gunstig geprijsd in het voorseizoen en meer ruimte dan campings aan de kust. Aanbevolen!!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2016

• 7Irma O.14-09-2015

Rustige camping in the middle of nowhere

Deze camping ligt ver weg van de gekte van de Cote d'Azur, maar is snel bereikbaar vanaf de snelweg. Als je ergens heen wilt moet je de auto nemen, er is niks te beleven in de buurt. Wij stonden op het onderste gedeelte van de camping, half september en alleen. Het bovenste gedeelte ligt mooier qua uitzicht. Naarmate je verder omhoog gaat heb je mooiere uitzichten op de beboste heuvels en daar staan ook meerdere mobilhomes. De staanplaatsen liggen op terrasjes, sommigen lastig (steil) bereikbaar, maar de eigenaar helpt met een kleine tractor je caravan te verplaatsen. De staanplaatsen zijn niet begroeid met gras en daardoor stoffig. We hebben gelukkig geen regen gehad. Er staan voldoende bomen zodat je kunt kiezen uit meer of minder zonnige plaatsen. Er is een klein restaurantje (frites e.d.), waar we zelf niet gegeten hebben, maar volgens anderen prima. Het zwembad is klein, maar wel diep genoeg voor een duik en niet verwarmd. Het sanitair is basic maar functioneert naar behoren.

• 4Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2015

• 8Gabsor24-08-2015

Prima camping, voor herhaling vatbaar

Camping is in tweeën gedeeld door openbare weg. Weinig verkeer maar dat wat er langskomt weet het gaspedaal wel te vinden. Smalle weg maar kun je ontwijken door richting Eglise te rijden en vanuit daar te kiezen: kust, landinwaarts of snelweg. Wij stonden op het bovenste deel met prima plekken, schaduw en terras. Als je onder staat hoef je de weg niet over te steken maar is de klim naar boven (zwembad / restaurant) wel pittig. Sanitair onder niet bezocht. Sanitair boven (3 verschillende plekken) is uitstekend en erg schoon. Zwembad prima en met badmeester(es), de zee is op 15 minuten. In de omgeving genoeg te doen en omdat de camping op 4km van de snelweg ligt kun je alle kanten op. Voordeel is dat deze camping in de rust ligt en de files langs de kust ver weg lijken. Pizza's op de camping prima in orde, wel op tijd bestellen want neemt een half uurtje. Af en toe een stevige wind, wat bij 38 graden wel wat verkoeling gaf.

• 6Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 8Karlien04-08-2015

Rustige, groene camping!

Mooie, groene camping, een zeer rustige plek in de drukke regio. We hadden een ruime, schaduwrijke plek (tent), pure rust daar. Sanitaire blok was daar voldoende én netjes! Restaurantje is gezellig en het personeel zeer vriendelijk. Het zwembad was voor ons perfect! Goede uitvalsbasis voor de regio!

Minpuntjes zijn al aangehaald: een moeilijk terrein voor kleine kindjes (speeltuintje is ook zeer beperkt) en zeer jammer van de baan die door de camping loopt (de scooters zijn in fel contrast met de rust die er verder op de camping heerst).

• 10Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 7Gast30-07-2015

Uitvalsbasis aan de Cote d'Azur

Dit is een mooi gelegen camping in een bosrijk gebied. De plekken zijn zeer schaduwrijk, wat fijn is met het warme weer. De camping is wel pittig steil onderin, een wandeling naar het toiletgebouw bevat een een groot aantal traptredes. Omdat het zo steil is, heeft iedere plek veel privacy. Het sanitair vonden we minder. Het toilet was tijdens ons bezoek vies, wordt niet vaak schoongemaakt en sommige gebouwen hebben alleen een koude douche. Fijn na een hete dag, maar niet altijd plezierig. Restaurant vonden we prima. Het personeel op deze camping is zeer behulpzaam en service-gericht. Het zwembad is wel wat klein wanneer de camping in het hoogseizoen vol is, maar dat is op veel plekken zo. Vanuit deze camping zijn er mooie uitstapjes te maken naar bekende plekken in dit gebied.

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015