Camping Messidor

14 reviews over Camping Messidor

• 2017
    7Mieke25-08-2017

Authentieke Franse camping

Ondanks hoogseizoen was er plek zat. We hadden gereserveerd, maar dat was niet nodig geweest. Mooie terrassencamping met ruime plekken. Toiletgebouwen zijn oud, maar het sanitair is keurig. Bij het zwembad een nieuw toiletgebouw, heel netjes. Zwembad heeft geen leuke ligwei, maar een harde stoep zonder ligbedjes (wel te huur voor 1 euro per dag), stoelen of parasols. 's Avonds is het op de camping erg donker. M.i. zijn de vrij steile, onverlichte trappen niet geheel veilig. Voor ouderen een hele klim ! We hebben er wel een heerlijk rustige vakantie gehad. De eigenaren zijn zeer vriendelijk.

• 6Eetgelegenheden

• Oude reviews

8ed25-06-2016

sjuper, mooie omgeving

mooi uitzicht, goede organisatie, vriendelijke ontvangst en begeleiding, lekker eten

• 6Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

• 8Frits 18-05-2016

Tot de volgende keer!

Echte naturistencamping, geen lux maar alles ok. Dit jaar nieuw sanitair blok, betere paden en de Wifi is Ok. Regelmatig gezamenlijke maaltijden en muziek avonden. Meer voor ouderen dan voor jeugd. Wij komen terug hier!

• 7Eetgelegenheden

• 9Louis25-08-2014

Natuurlijke camping

Messidor is een 'natuurlijke' camping met gemengd publiek. Nederlanders en Fransen zijn wel het grootste aandeel. Verwacht niet te veel luxe, maar wel eenvoud en gemoedelijkheid! De plaatsen zijn mooi en schaduwrijk, de toegangsweg goed berijdbaar en het uitzicht schitterend. Perfecte omgeving voor fietsers (ook met E-bike). Sabine en Joel proberen ieder een goed vakantiegevoel te geven. Prima geassisteerd door hun 'chef de cuisine'!

• 9Eetgelegenheden

• 6Fam. I & I22-06-2013

Aardige camping

De eerste twee weken van juni 2013 hebben wij op deze camping gestaan. De eigenaren van deze camping waren erg vriendelijk en behulpzaam. De campingplaatsen zijn ruim, schaduwrijk en vooral veel struiken en bomen. Er zijn wat minpunten over deze camping te melden. De omgeving van het zwembad is toe aan een opknapbeurt. Een ligbed bij het zwembad kan worden gehuurd. De honden van de eigenaren liepen los over de camping. Enkele campinggasten lieten hun hond(en) ook los lopen. Het resultaat was dat hier en daar hondenpoep lag, vooral op de paden naar het bovenste gelegen sanitair. Echt stil was het niet op deze camping. Meerdere keren per dag vlogen er sportvliegtuigjes boven de camping. Beneden aan de camping ligt een weg en het verkeer was regelmatig te horen op de camping. Erg jammer dat er geen mogelijkheid is om vanuit de camping in je blootje in de natuur te wandelen. Met een vriendelijke groet, I en I

• 6Eetgelegenheden

• 8jan en Lieve09-03-2013

naaktpak is super!

Onze eerste ' naakt-vakantie' Enorm mee gevallen. Groene rustige camping prachtig gelegen van veel bezienswaardigheden. Groot zwembad, géén luxe maar ruim voldoende om dicht bij de natuur te leven. Sanitair is OK! Komen zeker terug in 2013. Jan en Lieve Aix en provence= 20 min. Casis, La Ciotat = 1 uur Pertuis (inkopen) = 10 min Marseille = 40 min Avignon = 50 min Arles = 1 u 20 min

• 8Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

• 8Jos16-08-2012

Fijne camping

Messidor is 'n heerlijke Franse camping waar je lekker kan relaxen. Zeker niet luxe, maar o.a. het fijne zwembad en ontspannen sfeer zorgen er voor dat je er heel aangenaam kan verblijven. De eigenaren zijn vriendelijk en heel hulpvaardig, maar zouden toch wel iets meer klantgericht kunnen zijn. Vanuit de Messidor kan je alle kanten van de Provence én de Luberon verkennen.

• 8Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 5RR21-10-2009

te duur voor het aanbod

• groot terrein, maar geen wandelmogelijkheid zoals op La Grande Cosse, Enrion of in Octon.
    • ruime plaatsen, maar ze laten de natuur zijn gang gaan: een deel van onze plek bestond uit lange grassprieten vol kleine slakjes.
    • geen verlichting + slechte weg (gaten, dikke stenen, hellingen): op sommige plaatsen - zelfs met zaklamp - goed om je benen te breken.
    • groot, veiligheidshalve omheind zwembad. Ligzetels te betalen. En typisch voor de camping: struiken schieten op binnen die omheining.
    • jeu de boules op de weg, tennistafel versleten
    • grote hond van de camping loopt vrij rond.
    • primitief sanitair
    • geen winkel, stadje op fietsafstand
    • duur.
    • 5Staat v/h sanitair

• 9Dick17-07-2009

Heerlijke camping

Heerlijke camping, met prachtige omgeving en vriendelijke eigenaren.Goede relaxte sfeer. Proper zwembad, sanitair eenvoudig.Restaurant.Regelmatig muziek/dans avonden en animaties voor de kinderen in het hoogseizoen.

• 6Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

• 8Luc06-06-2009

Fijne echt Franse camping

Wij zijn gek op deze camping. Veel Fransen die we langzamerhand ook beter leren kennen. Prachtige plekken, als je wilt echt in het bos. Sinds een paar jaar een hek om het zwembad, wettelijk verplicht, dat is minder. 's Middags kun je heerlijk in het arboretum in de schaduw zitten. Vriendelijke beheerders. Je kunt er ook lekker eten. Het sanitair is eenvoudig maar schoon. Eigenlijk is de hele camping eenvoudig maar hij ademt een heerlijk Franse sfeer. De ligging is super, je kunt naar Aix, Marseille, de Luberon enz.

• 8Eetgelegenheden

Met oudere kinderen