Chalet Les Flocons du Soleil

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, La Joue du Loup

5.3Matig

• 3.5Inrichting
  • 2.8Ligging t.o.v. pistes

We hebben een aantal aanbieders voor Les Flocons du Soleil voor je op een rij gezet:

Chalet info

• Sauna
Meer chalet info

21 reviews over Chalet Les Flocons du Soleil

• 2019
    5Pianoslama02-03-2019

Goed prijs/kwaliteit

Let op mensen, dit wordt aangeprezen als 'aan de piste', en 'dichtbij skilift' maar dat is volstrekt onjuist. Het park ligt onderaan de helling waarop het dorpje ligt. Je moet via een zeer steil en niet ijsvrij en slecht gestrooid paadje omhoog, dan nog verder omhoog, door het eveneens slecht ijsvrij gemaakte dorp naar de skilift. Voor het nare paadje is een alternatief; niet de ijzeren trap op, maar 25 m verder naar rechts is een weggetje. Is wel een klein beetje om, en aan het eind ook 4 grote trappen op, maar veel veiliger, zeker met skischoenen aan en skis op je schouder! Het terrein van Les Flocons du Soleil s ook zeer glad, mijn vriend is gevallen bij de vuilcontainers en nar de huisjes is het ook glibberen over hard ijs. Skigebied wel leuk, maar erg ver rijden van NL. Leuk zwembad. Prijs/kwaliteit is wel echt goed.

• 2Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in februari 2019

• Oude reviews

6Danielle13-02-2016

Basic chalet , op ongeveer 600m van de skilift

Wij logeerden gedurende 1 week in één van de chalets in dit domein. De chalets zijn basic ingericht. Keuken is voldoende ingericht om een volledige maaltijd te bereiden, er is meer dan genoeg keukengerief aanwezig. De kamers zijn niet heel groot maar ruim genoeg. De bedden en vooral hoofdkussens waren voor ons niet echt aangenaam. Er is maar 1 kleine kleding kast aanwezig, wat voor een chalet van 7 personen niet voldoende is. In het salon staat een zetel/slaapbank , die zit niet echt comfortabel. Er is een kleine badkamer, niet luxueus maar voldoende. Jammer genoeg was hier wel wat schimmel aanwezig , waardoor de badkamer niet schoon oogt. Het huisje was op het eerste zicht schoon, maar hier en ander waren er toch wat kleine mankementjes, maar niets ernstig. Een chalet voor 7 personen is ideaal voor 4 personen, max 5 personen. De skilift ligt op 500 a 700 m van de chalets. Via een redelijk stijl weggetje kun je te voet naar de piste. Soms is het wel wat glad, wat het beklimmen met al je materiaal wel wat bemoeilijkt.

• 6Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in februari 2016

• 8van hoorebeke sil07-12-2014

best goed voor zijn geld...

deze chalets zijn perfect voor de jeugd, helemaal niet duur, niet te ver van de piste, genoeg plek, je kan wat lawaai maken, vlakbij de dorpskern en winkels. er is ook een gemeenschappelijk zwembad (met sauna). chalets hebben ook een berging voor het materiaal.

• 7Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 5Anne17-01-2014

Vuil, krakkemikkig en armoedig, wegblijven ...

Leuke hutten aan de buitenkant, maar van binnen echt veel te sober voor een comfortabele vakantie. Houten keukenstoelen of een doorgezakte bedbank om op te zitten. Inrichting van het type 'een blind paard doet er geen scha', nauwelijks bergruimte, smerige vloerbedekking, armoedige vuile dekens op de bedden. Ruimte absoluut ongeschikt voor meer dan 5 personen. Ons uitzicht was wel mooi en de kids konden op het rustige complex veilig buiten spelen. Personeel was heel behulpzaam en de broodservice een uitkomst. Het skigebied vonden wij erg gedateerd en zeker niet geschikt voor bezoek in de schoolvakantie. Veel te klein voor het aantal bezoekers, urenlange rijen voor de skipasverkoop en de twee schamele stoeltjesliften die uit het dal de berg op gaan. Bergrestaurants met maar 1 wc, wachtrijen van meer dan een half uur .... Meerdere dagen geen plaats om rondom de pistes binnen te lunchen, alles vol. Zeer onvriendelijk personeel bij de skischool, verder overal heel vriendelijk behandeld.

• 7Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in december 2013

• 7Anne en Alex01-01-2014

Fijn chalet met zwembad.

Net terug van een weekje skien en verblijf in een chalet van Les Flocons du Soleil. Huisje (7 pers.) prima voor 4 personen. Anders wel vol. Lekker zwembad erbij. Nadeel: ver van de piste omhoog klimmen met skies. Maar voor de prijs, prima verblijf. Het skigebied zelf viel iets tegen. Er was maar 1 piste een beetje begaanbaar gemaakt om terug te komen. Er was maar 1 stoelenlift open om weg te komen. Daar was het dus ook erg druk en hij ging zelfs om een dag pas om 10 uur open zonder enkele reden. Het gebied van Superdevoluy was goed te bereiken en wel erg mooi. Het is er prachtig skien. Mooie brede, blauwe pistes. We hebben erg lekker gegeten en in de zon gezeten bij restaurent VI AI PI op de piste. Nog nadeel: lange (2 uur) moeizame rit van snelweg (Grenoble) naar gebied. Gelukkig wel fijne vakantie gehad hoor.

• 4Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in december 2013

• 1M.08-01-2013

Nooit meer!

Leuke huisjes, wij zaten er met 2 volwassenen en 2 kinderen. Op het eerste gezicht zag het er allemaal netjes uit. Bij de nacontrole bij uitcheck, onwijs gezeur. Ons huisje was echt heel netjes en voor zover je het zelf schoon kon maken schoon. Maar die gast die controleerde was van mening dat ik de vloeren moest dweilen met schoonmaakmiddel, wc en badkamer helemaal moest uitsoppen, en als ik dat niet deed moest ik 75 euro betalen voor schoonmaak?! Hij hing alleen een nieuwe wcrol op. Dus wees voorbereid: De vorige bewoners maken schoon, les flocons du soleil niet! Erg onbeschofte lui! Mij zien ze er nooit meer terug! La joue du loup is prima voor jonge gezinnen, genoeg sneeuw. Maar voor degelijkheid, gezelligheid en vriendelijkheid moet je echt niet in Frankrijk zijn. Meerdere keren in zowel Frankrijk als in Oostenrijk geweest en ik weet het zeker, geen Frankrijk meer voor wintersport voor ons, nee liever naar Oostenrijk daar snappen ze het teminste :)!

• 5Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met jonge kinderen in december 2012

• 7leonie01-04-2011

Volgend jaar weer!

De chalets zijn absoluut niet geschikt voor 7 personen, hooguit 4 volwassenen. Of 2 volwassenen met kinderen. Parkje ligt redelijk dicht bij de piste. Inrichting is simpel maar voldoende. Vriendelijke mensen bij de receptie, er sprak zelfs iemand engels. Klein zwembad bij de receptie, lekker om te ontspannen naar het skieen

Gereisd met partner in maart 2011

• 8Sandra Verdonk30-12-2008

La joue du loup; goed bevallen !

Wij waren hier in dec. 2008. Ondanks ziekte een geweldige tijd gehad. Er lag 1,5 meter sneeuw, dus dat kon niet stuk. Chalets zijn mooi, funcitoneel en lekker warm, maar erg klein. Moet je daar met meer dan 5 pers. in , dat lijkt me niet te doen. Structureel gebrek aan bergruimte. Zwembadje bij het complex is ook prima. Toen wij aankwamen waren er problemen met de verwarming, maar dat was na 2 dagen verholpen. Bewegwijzering zowel in het dorp als op de piste is belabberd, daar kunnen ze nog wel eens iets aan verbeteren. Wij waren mooi op tijd in het dorpje, maar hebben toen nog ruim een uur lopen zoeken en bellen om de appartementen te vinden en daar hadden alle nieuwe aankomers last van. Het hele dorp was verstopt met autoverkeer. Ook leuk om te skieen naar Superdevoluy, maar daarna snel weer naar 'huis". Zo'n bijlmerflat in de sneeuw; echt verschrikkelijk.

Gereisd met oudere kinderen in december 2008

• 8Sven07-04-2008

Topplekkie. Via meerdere touroperators goedkoop te boeken. Waren met 7 man, is prima te doen. Lekker zwembadje erbij, compleet ingericht. Aanrader! Alleen de uitbater/ eigenaar is een echte norse franse oude .......

Gereisd met vrienden in maart 2007

• 8Caroline Stam de Jonge04-03-2007

Ben net terug van een weekje Flocons. Wij waren met 4 volwassenen en 1 kind. Was super goed! Uitstekend verzorgd, heerlijk chalet. Prima, schoon zwembad. Ja, je moet even een paadje omhooglopen om bij de pistes te komen. Dat vonden wij geen enkel probleem, zover is het niet! Belangrijker vonden wij het prachtige uitzicht, het gezellige chalet met de heerlijke vloerverwarming en de rustige omgeving. Absoluut voor herhaling vatbaar.

Gereisd met vrienden in februari 2007

Chalet Les Flocons du Soleil info

• Aantal personen7 tot 8

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Verwarmd

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Gratis bedlinnen, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV

• Op het terreinOpslag voor ski benodigdheden, Terras
  • Overige servicesHanddoeken(service)