Camping Olbia

Camping Info

Meer campinginfo

18 reviews over Camping Olbia

• 9Familie van D29-08-2019

Rustige camping, perfect strand, snorkelen!

Hele leuke camping dichtbij heerlijk rustig strandje. Volop snorkelmogeljjkheden. Wij waren er eind augustus en toen weinig nederlanders, veel Duitsers, Fransen en Italianen. S avonds om 22.00 is het heerlijk stil. Sanitair is schoon en nieuw. Op camping iedere dag vers brood en klein winkeltje. Restaurant maakt goed lekker eten. Wij zijn niet naar porquerolles geweest, weg er naar toe is in hoogseizoen stervensdruk. Supermarkt op 15 min een grote , in Giens een kleinere. Onze kinderen hebben zich goed vermaakt bij de tafeltennis tafel en in het speeltuintje.

Met jonge kinderen

• 2018
    8karel24-08-2018

camping op geweldige plek

Fijn: - prachtige ligging: met kleine wandeling op mooi strand waar je gewelding kunt snorkelen (tip: 2e strandje) - internationaal: Ne, GB, It, Fra, Dui - tafeltennistafel, broodjes op camping, restaurantje met afhaalmogelijkheden - excursie naar Port Clos nabij. Uurtje varen, mooi wandeling op eiland en dan prachtig!! snorkelen tussen grote(40 cm) vissen - 's avonds lekker rustig (geen animatie oid)

Jammer: - plekken zijn erg divers in afmetingen. Wij kregen een niet erg grote plek met boom onhandig bijna middenin. Voldeed wel. - toen wij er waren erg warm: te warm bijvoorbeeld voor mooie wandeling om schiereiland - sanitair modern en nieuw. Leek schoon maar soms urinelucht (riool??) - stukje rijden om restaurantjes , supermarkt e.d. te bezoeken

• 7Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 9Poulies20-06-2018

Nog een echte camping.

Dit is nog een echte no-nonsens camping: geen animatie, geen zwembad. De enige (zachte) muziek die je we ‘s avonds hoorden kwam van enkele gitaarspelende kampeerder. Voor kinderen is er een klein speeltuintje. Wat een relaxte sfeer. Gezellig terras met kleine kaart, pizza’s om af te halen en vriendelijk personeel, ook in winkel en receptie. Grote en kleinere plekken onder de bomen op loopafstand van een fantastische baai met grindstrand. Voor mooie zandstranden rij je 5 minuten met de auto. Sanitair was splinternieuw en wordt goed onderhouden. Houd er rekening mee dat de camping ook in juni goed bezet is. Aandachtspunt: wanneer je op het benedengedeelte een plek hebt uitgezocht is de rijroute over de camping wel belangrijk. Wij werden hier goed op geattendeerd. Enkele andere kampeerders niet en die moesten de caravan loskoppelen. Vraag hier bij de receptie naar.

• 10Staat v/h sanitair

• 2017
    8Ingrid Bulthuis11-07-2017

Leuke camping!

Mooie kleine overzichtelijke camping, waar gelukkig nog geen mobilhomes staan en waar elke kampeerplaats anders is. Genoeg schaduw, fijn eten bij het restaurantje voor een goede prijs. Dichtbij een klein strandje en mooie wandelroute langs de kust.

• Oude reviews

8Heese27-08-2016

Op 10 stappen van kraakheldere snorkelzee

Klein, schaduw, lekker ouderwets - maar wel schoon. Lieve winkel met zelfde medewerkers als in t kleine restaurantje met Franse kaart. Lekker terrasje. Idd veel Duitse gasten en jonge kinderen. Paradijs aan ZuidFranse kust.

• 7Staat v/h sanitair

Met jonge kinderen

• 9Theo Prins09-07-2016

Prima plekje

Kleinere camping op een prachtige locatie. Ook prima voor hondenliefhebbers.

• 8Djon En Trees20-06-2016

Heerlijke plek om vakantie te vieren!

De camping heeft mooie ligging,aan wandelpaden,en bij natuurgebieden,fijne stranden,ook fijn te fietsen naar Hyeres!! La Capte voor een leuke markt.Giens ook mooi uitzicht!!

• 8Annemarie20-09-2015

Eenvoudige maar prima camping.

Wij waren met een vouwwagen(holtkamper) en hadden een mooi plek met bomen voor de hangmat! Met een caravan moet je goed kunnen sturen op om je plekje te komen. Lekker schaduw en verder veel rust. Overdag zijn de meeste mensen op pad en s'avonds was het om 10 uur al stil. Je kunt vanaf de camping een prachtige wandeling maken langs de kust. Wij gingen voor het ontbijt al even zwemmen in zee, 5 min. lopen vanaf ons plekje. Eenvoudige camping met een gemoedelijke sfeer. Schoon sanitair! Een aanrader! (Wij waren buiten het hoog seizoen!)

• 4jvdstel_116-09-2012

zeer slecht toegankelijk

Wij wilden op deze camping gaan staan echter was deze vol. camping eigenaar stuurde ons de camping op om te draaien maar daar zagen wij al dat het maar goed was dat het vol was. Het leek meer een hippie camping uit de jaren 60 . vuil en donker onder de bomen en zeker niet toegankelijk met een caravan, ( Acsi inspecteur zei dat deze camping wel geschikt was voor een caravan) paar vriendleijke duitsters hebben even geholpen de caravan los te koppelen en te draaien en daarna snel weg op een helling van 15 % . Blij dat wij weg waren

• 8Kim04-11-2011

Rustig en mooi gelegen

De camping ligt vlakbij een strandje, wat erg druk is maar de mensen zijn rustig. Daarbij ook een heel mooi natuurgebied om te wandelen, met prachtige uitzichten over zee en kust. Aardig personeel bij receptie en restaurantje. Reserveren is niet mogelijk en zodra er een plek vrij is, komt er iemand om hem op te vullen. Plekken blijven vaak een nacht of 4 bezet en zijn niet groot. Veel schaduw (lekker in de hete zomer!). Veel erg kleine kinderen (die 's nachts huilen). Vooral Italianen en Duitsers, aantal Fransen en Nederlanders. Sanitair is basic, wel schoon. 's Avonds korte rij voor de douches. Er is geen animatie e.d., wat wij fijn vonden: 's avonds is er rust. Je kunt met de animatie op een aangrenzende camping meedoen (de campings op het eiland zijn van dezelfde eigenaar). Boodschappen vooral in supermarches in Hyeres gedaan. 20 minuten om daar te komen, de weg naar het vasteland is vaak erg druk.

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

2 tips over Camping Olbia

• Kim, 04-11-2011

Rij eens via de toeristische route (2 uurtjes) richting de Gorges du Verdon: het is er prachtig en je kunt heerlijk zwemmen in het meer.

• jvdstel_1, 16-09-2012

niet geschikt voor een caravan !!

2 vragen over Camping Olbia

• Catherine, 07-04-2017

honden

Mogen er in het laagseizoen, bedoel Juni, honden op het strand komen ?

• J. de Jong, 22-04-2016

Openbaar vervoer

Is het mogelijk de camping te bereiken met openbaar vervoer?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig