Camping Parc Le Villard

Meer camping info

39 reviews over Camping Parc Le Villard

• 2019
    8Rinanie14-02-2019

Fijne camping in prachtige omgeving

De camping bestaat uit twee delen. Een deel is tentplaatsen en aan de andere kant van de weg zijn ook tentplaatsen en chalets. De plekken zijn verschillend van grootte. Je kunt de plek vrij uitzoeken. Wij vonden het oversteken geen probleem. Op beide delen is sanitair aanwezig. Sanitair is netjes over het algemeen. Geen wc brillen, wel zittoiletten. Voor kinderen is er heel veel te doen op de camping. Je kunt midgetgolfen (gratis), zwemmen, trampoline springen, tafeltennissen, pannakooi, tennissen (voor weinig geld). Winkels zijn dichtbij. Leuke markt. In de omgeving kun je prachtig wandelen (voor alle leeftijden ook huttentochten, bewegwijzering uitstekend) en wielrennen. Lac Serre de Poncon ligt op een half uur rijden. Daar kun je watersporten. Raften is onder begeleiding mogelijk, naast de camping zit een verhuurbedrijf. De campingeigenaar is supervriendelijk en behulpzaam. Spreekt ook Engels. Eten op de camping is prima.Formidable

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

8Huizinga23-08-2014

Goede uitvalsbasis voor bergwandelen en wielrennen

Een echte franse camping, weinig nederlanders. Kampeerplaatsen wisselend van grootte en niet altijd vlak. Er loopt een weg dwars door de camping maar dat is niet echt storend, de grote weg naar Briancon daarentegen geeft wel geluidoverlast, vooral in de vroege ochtend. Leuk en schoon zwembad en gratis mingolf. Sanitair wordt twee keer per dag goed gepoetst maar er zijn te weinig wc,s op het gedeelte van de camping waar ook het zwembad is. De eigenaren zijn vriendelijk en behulpzaam. Tegen 22.00 uur was het stil. Vanuit de camping kun je prima wielrennen, de col Risoul of de col de Vars liggen echt om de hoek. Ook voor het bergwandelen is de camping een prima uitvalsbasis voor tochten in de ecrins of queras. De doorgaande weg vonden wij echt strorend en goed hoorbaar vanuit de tent, maar het zwembad, de minigolf, vriendelijke eigenaren en ruime tent plek vonden we echt pluspunten.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in januari 2014

• 9Lieven en Gisèle Deconinck14-08-2012

eentje om terug te komen en dat deden we in 2012

Het was de 2de keer dat wij er kampeerden en we hebben het ons niet beklaagd. Steeds vriendelijke mensen altijd bereid tot een praatje, een 'saluutje' met de arm als je ze ziet in de verte, mensen die staan voor hun bedrijf maar zeker voor hun klanten. Speciale dank aan Mireille voor haar recept van de lekkere sangria, heerlijke madam. Trouwens de pizza's van Paco zijn ook niet te versmaden. De kleine resto is altijd met de meeste zorg gemaakt, op tijd bestellen en je kan mee genieten. ook steeds frietjes op bestelling. Het sanitair is altijd kraaknet en als dat niet zo zou zijn dan ligt het aan de kampeerders zelf die niet bedenken dat er altijd iemand na hen het toilet wil gebruiken. De broodvoorziening om 7h30 is ideaal voor vroege wandelaards : zo houden! Hopelijk kunnen wij volgend jaar terug.

• 10Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 4M.Gijsberts08-09-2011

Sanitair vies en te weinig wc's

Camping Le Villard in Guilestre heeft slecht sanitair. De wc's hebben geen wcbril en de afvalbakjes hebben geen deksel dus je ziet precies wat erin zit. Ook zijn er te weinig wc's. Wij stonden 's avonds in de rij. Het zwembad was wel goed.

• 1Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

• 9Gerrie van der Sande29-12-2010

Erg leuke camping in een mooie omgeving.

Geweldig voor de geoefende fietser(wielrenner).Mooi wandel gebied Eigenaars die elke dag voor je klaarstaan en glimlachen en juist dat extraatje geven om je vakantie goed te maken.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juni 2010

• 8Haro Munsters24-08-2010

Erg fijne rustige camping in de natuur

Fijne camping. Rustig. Mooie wandel-en fiets routes. Aardige beheerders. Engels sprekend. Voor fietsgroepen erg geschikt.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juni 2010

2 tips over Camping Parc Le Villard

• Lieven en Gisèle Deconinck, 14-08-2012 Rapporteren

De carrefour in Guillestre zelf is een aanrader voor BBQ vlees en vis

• Huizinga, 23-08-2014 Rapporteren

Wie gaat voor bergtochten in de queras of ecrins, raden we het boekje aan van Noes Loutier, met uitzicht op de Ecrins. Vanaf de camping hebben we vele tochtn gemaakt met de kinderen. Het wandelgidsje geeft goed aan welke tochten te doen zijn met getrainde kinderen en welke niet.

0 vragen over Camping Parc Le Villard

Camping Parc Le Villard info