Camping l'Ayguette

58 reviews over Camping l'Ayguette in het Nederlands

Fantastische camping in de Vaucluse

Irma Kersten
11-7-2018

Mooie, grote kampeerplaatsen. Schoon sanitair. Voor jong en oud is er animatie. Goede uitvalbasis voor Mont Ventoux, Marseille, Gap en nog veel meer!

Gereisd Met partner in augustus 2017

Leuk, kleinschalig en rustig.

Marko
3-9-2017

Voor het 2e opeenvolgende jaar naar deze camping geweest. Ook dit jaar verschillende dorpjes en steden in de omgeving bezocht. Van Bedoin, tot Roussillon en van Buis les Baronnies tot Orange en alles wat daar tussenin zit. De streek maakt het zeker de moeite waard. Op de camping komen mensen vaak méér dan 1x voor een verblijf. In ons geval sprak de rust, de locatie en de algehele sfeer ons dusdanig aan dat we er graag nogmaals naartoe gingen. Ook deze vakantie troffen we het einde van het "activiteitenseizoen". Hierna geen animatie, geen bar en ook geen restaurant meer. Ook waren er geen optredens van artiesten meer met als gevolg dat het 's-avonds ineens héél erg stil op de camping is. Je voelt je bijna een herrieschopper als je een spelletje dobbelen speelt. Ook nu de immer aanwezige Mont Ventoux bezocht en vanaf deze plek maak ik een diepe buiging voor een ieder die deze berg op spierkracht weet te bedwingen. We slaan volgend jaar even over, maar komen absoluut hier nog eens terug.

Gereisd Met partner in augustus 2017

Heerlijke camping

Jori
5-8-2017

Mooie ruime plaatsen tussen de pijnbomen. Klein, maar fijn zwembad om af te koelen. Gezellige bar, iedere morgen vers brood, vriendelijke eigenaars. Caravan werd met tractor naar de plaats gebracht. Mooie omgeving. Schoon sanitair. Onze dochter van 8 had direct vriendinnetjes en aanspraak. Geen overdreven animatie, kinderen vermaakten zich zelf prima op de camping.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

ACSI Eurocampings

Prima camping en een prachtige omgeving!

Heidi
17-6-2017

Deze camping heeft alle benodigde voorzieningen, echter wanneer men een plek boven heeft is de afstand naar het sanitairgebouw wel een minpunt vanwege de steile ligging. Een 2e soortgelijke gebouw zou geen luxe zijn. Verder alleen maar positieve ervaringen van onze kant. Wij hadden een grote schaduwrijke plek, vlakbij de receptie, het zwembad en het sanitairgebouw. De campingeigenaren zijn erg vriendelijk en zeer behulpzaam. De omgeving is schitterend. We hebben deze camping als zeer prettig ervaren en zijn erg onder de indruk van de omgeving om en rond de Mont Ventoux. Dus zéker een aanrader.

Gereisd Met partner in Mon May 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Gemengde gevoelens....

Linda
26-8-2016

Op zich een prima camping. Goed en schoon sanitair. Als je bovenin op de camping staat is het iedere keer wel een enorme klim naar boven. De camping is mooi en natuurlijk aangelegd met soms hele grote soms kleine plekken in het bos of aan de rand van de wijngaard. Erg leuk voetbalveld!. Omgeving is heel mooi en je kunt er geweldig fietsen. Leuke dorpjes en steden in de buurt.

Het zwembad is te klein maar wel lekker verwarmd. Bij een warme dag kan je er heerlijk in afkoelen maar je kunt je kont niet keren. Wij hebben 1x bij het restaurant gegeten en dat was niet voor herhaling vatbaar. Entrecote was erg taai! Pizza ging wel. Aan de animatie hebben onze kinderen niet meegedaan. De jongen die het organiseerde vonden wij niet echt een visitekaartje. De camping ligt vlak bij een dorp wat heel handig is voor de boodschappen. Tien minuten rijden en je zit bij de supermarkt. Nadeel hiervan is dat de camping (wiet) rokende jongeren uit het dorp aantrok.

Het vervelendste aan deze camping, vonden wij, was dat kennelijk iedereen hier al jaren komt. Dat geeft een ons-kent-ons sfeer. Wijzelf hebben daar geen last van maar onze kinderen zeker wel, De eerste anderhalve week kwamen ze niet in contact met andere kinderen. Ze kwamen er gewoon niet tussen! Heel jammer!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2016

Mooie, schone camping in heerlijke omgeving

Ruud
14-8-2016

Veel fietsende Nederlanders en Belgen in deze regio van de Mont Ventoux; veel campinggasten zijn hier al vaker geweest. Sanitair wordt tweemaal per dag keurig schoon gehouden. Mooie plekken verspreid in het bos tussen de olijf- en wijngaard. Af en toe zijn een aantal pubers wat al te hoorbaar aanwezig in de nachtelijke uren.

Hele fijne camping!

Kirsten von Piekartz
17-4-2016

Gemoedelijk, goede sfeer, aardige behulpzame eigenaren en leuk personeel. Verschillende plekken idd, en 'boven' is het een stuk warmer! Zwembad is lekker maar vaak wel vol. De animatie voor volwassenen vonden wij leuk en gelukkig maar 1 a 2 keer per week. Sanitair is nieuw en wordt goed bij gehouden. Omgeving is top! Vaison is druk maar super leuk. Mont Ventoux niet te missen op 20 km met Malaucene aan de voet dat ook erg leuk is. Maar Nyons (mooie stad en leuk gemeentelijk zwembad) en Orange zijn ook goed te doen. Maar ook vlakbij (2km) een heerlijk verkoelend riviertje, geweldig voor jonge kinderen, voor zwemmen te ondiep maar voor spelen geweldig. Nadeel? Ja, een kleintje, het voetbalveld is ver weg, voor jongere kinderen best een eind en uit het zicht. Hele fijne sfeer op deze camping, wij komen graag terug!!!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2015

Gemoedelijke camping en gezellig

MJD
17-1-2016

Zowel geschikt voor gezinnen, ook met wat oudere kinderen, als ook geschikt voor met z'n tweeën. Prima uitvalsbasis als je van fietsen houdt. Prachtige omgeving en vlak bij de Mont Ventoux. We zijn er vier jaar achter elkaar geweest. Eerst met de kinderen en later met z'n tweeen. Wel veel Nederlanders. Kortom: een gemoedelijke en gezellige camping in een prachtige omgeving. Een aanrader....

Gereisd Met partner in juli 2014

Gewoon goed

Ton van Dijck
1-10-2015

Fijne camping. Mooi gelegen in het bos met mooie uitzichten over een wijngaard en een opgroeiend olijfbomenbos. Alleen jammer dat na 31 augustus het restaurant dicht is.

prima camping fantastische ligging

sietske
10-7-2015

Veel diversiteit aan plekken, sommige ruim sommige klein, sommige zo'n sommige schaduwrijk. Zwembad is klein met veel ligbedden. We misten de parasols bij het zwembad. Restaurant was verrassend goed. 'Smorgens konden we er brood halen. Lekker pizza's vleesgerechten in de avond. Voor een uitgebreidere kaart bieden de dorpjes in de omgeving genoeg restaurantjes. Animatie in de ochtend voor de kleintjes was leuk en Nederlandstalig. Lekker knutselen in de schaduw.
Veel Nederlanders en Belgen. De algehele sfeer op de camping was goed. Ook voor de wielrennersfanaten een prima plek. Fietsverhuur overal in de omgeving. Mont ventoux op een half uurtje rijden (auto). Verder veel andere colletjes.
Faucon is een prima uitvalbasis voor leuke stadjes als Orange, avignon, nyons, bedoin, vaison de romeine. De route de cote du rhone is prachtig.

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2015

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQNiet toegestaan

• Huishoudelijke apparatuurTV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Overige servicesWasserette

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping l'Ayguette in Faucon, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping l'Ayguette zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.