Tijdelijk €25 aanbetaling

Meer camping info

12 Reviews over Le Soleil

• 10Fam. Oosterwijk08-07-2021

Fantastische caming

Wij komen hier al jaren en zijn erg tevreden over de camping. Mooie plekken, leuke mensen, prachtig meer en Esparron zelf is een leuk en gemoedelijk dorpje. Echt een ons kent ons cultuur, vinden wij fantastisch!

• 10Staat v/h sanitair
  • 9Anke-Steven10-08-2017

Fantastisch aan het meer

Deze camping ligt aan het prachtige meer van Lac d'Esparron. Je kan hier zalig zwemmen en waterpret hebben. Het restaurant is gezellig. Wij denken dat het voor kleine kinderen minder aan te raden is, omdat er veel hoogteverschillen zijn en weinig mogelijkheden om in het water te gaan, zonder te springen. Wij hadden hier een fantastische tijd met onze tieners.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair
  • 7Karin02-08-2015

Aardige plek

De camping is voor caravans lastiger te bereiken. Ook als je met de auto er op uit trekt duurt het een tijd voor je ergens bent. Supermarkt op 18 km. Kleine plekjes, maar wel schaduw. Mooi eigen rotsstrandje waar je heerlijk kunt zwemmen in het meer. Schoon en voldoende sanitair. Klein winkeltje en barretje.

• 6Eetgelegenheden
  • 9Domi2807-06-2015

Très bien

Très Joli camping avec accès directe au lac et de bons sanitaires idéal pour visiter le Verdon

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair
  • 8Sebestef26-07-2013

Au bord du lac d'Esparron

Nous avons séjourné au camping "Le soleil" en juillet 2013 avec nos 2 enfants de 10 et 6 ans. * EMPLACEMENT (n°44) : vue sur le lac, très spacieux et ombragé. Attention, le camping est à flanc de colline donc les emplacements sont à "étage". Il faut prévoir de monter et descendre des marches toute la journée.

• SANITAIRES : aucun souci durant notre séjour. Toujours propres et présence de papier + savon ce qui est toujours appréciable !

• ANIMATIONS : c'est le point faible. A part une soirée moules/frites et un concours de pétanque, rien n'est organisé durant la semaine. Cette impression est renforcée par l'absence de manifestations au village d'Esparron donc les soirées sont tranquilles, trop tranquilles !

• ENFANTS : une petite aire de jeux mais réservée aux plus jeunes. Nos enfants n'ont pas eu de mal à trouver des copains et le camping dispose d'une plage privée sur le lac.

• A VOIR / A FAIRE : les basses gorges méritent le détour entre randos, lavande, canoë.

• 8mieke28-07-2012

Mooie plek

Mooie camping, met eigen strand, waarvan je kunt zwemmen naar Esparron, dat aan de overkant ligt. Vriendelijk personeel. Sanitair ok, soms wel drukte bij de wc's. Pizza's waren erg lekker. Onze plek had weinig schaduw, maar over het algemeen staan er wel veel bomen. Goede haringen en hamer nodig! En een wespenvanger. Het speeltuintje was alleen niet veel soeps, in de brandende zon, op keien en beetje oud.

• 7kurt-landerie27-02-2012

rustig gelegen camping

Dit is een terrassencamping met kleine plaatsen, dit was voor ons niet gemakkelijk omdat wij met een grote caravan reizen. Om naar de camping te rijden moet je wel door smalle en steile bergpassen rijden. Het is ideaal om mooie wandelingen te maken. Mooie en steile bergen van de Verdon Het is één van de mooiste plaatsen van Frankrijk.

• 7Stans11-09-2011

rustige camping

Le Soleil in juli bezocht. Goed verzorgde camping die enigzins afgelegen ligt. Vriendelijk personeel. Staanplaatsen voor caravan zijn voor franse begrippen (zeer) klein. een minpunt is de rit ernaar toe. Vooral met een caravan geen makkelijke route, enkele beschadigde caravans. Een optie is om een omweg te nemen en over Riez te reizen. Laatste stuk is dan weliswaar een slecht wegdek maar je komt dan niet 25 onoverzichtelijke haarspeldbochten tegen op enkele kilometers.

• 9Fam. Broekroelofs02-09-2011

Fantastische plek

Wij kwamen dit jaar voor de 2e keer in 10 jaar op camping "Le Soleil". Het is een heerlijke camping als je niet te veel toeters en bellen verwacht. Je komt er weinig Nederlanders tegen. Alle sanitair is netjes onderhouden en wordt 3x per dag schoongemaakt. De eigenaar en dochter doen hun best om je eventueel in het Engels te woord te staan maar Frans heeft hun voorkeur. De ligging aan het meer is geweldig. Op de rotsen is altijd wel een privé "strandje te" vinden. Aan de overkant zijn bootjes te huur waarmee je het meer kunt verkennen.

• 9Staat v/h sanitair
  • 8M. Haar31-07-2011

Mooie camping aan een fantastisch meer

De camping ligt wel wat afgelegen en om er te komen moet je over een smal weggetje met haarspeldbochten, maar als je er bent dan is de reis er naar toe zeker de moeite waard! Vooral de tentplekken liggen heel mooi tegen de berg aan. Je kunt er echter niet met je auto komen en moet je met je spullen sjouwen, maar de ligging maakt veel goed. Er lopen geen mensen langs je tent, er komen geen auto's voorbij, complete rust dus. De caravanplekken vonden wij minder, die staan achter elkaar geparkeerd op een weggetje. Toen wij er waren (begin juli) was er bijna geen jeugd zodat onze kinderen weinig aanspraak hadden (12 en 14 jaar). Maar ook zij hebben zich prima vermaakt. Het meer en het uitzicht maken veel goed. het enige nadeel is dat je voor je boodschappen naar Manosque moet, een half uur rijden over bergwegen, maar als je je uitstapjes plant met als afsluiting boodschappen doen dan is het goed te doen. Ook het sanitair was schoon toen wij er waren. Kortom een camping om tot rust te komen.

Camping Le Soleil info

Camping-informatie