Camping Municipal de La Clapière

16 reviews over Camping Municipal de La Clapière in het Nederlands

Camping 4 étoiles qui en mérite 2

toto
17-8-2018

Pour les points positifs : la situation à coté du plan d'eau, des emplacements de taille convenable.

Pour les points négatifs :

- sanitaires sales avec des toiles d'araignées partout et des brosses à toilettes jamais nettoyées.

- animation d'un autre temps : loto, jeux de carte en soirée et c'est tout. Rien pour les moins de 70 ans.

- pas de piscine.

- pas de restauration dans le camping.

- pas de réseau et wifi payante fonctionnant uniquement autour de l'accueil.

- aucun renseignement à l'accueil autre que sur le fonctionnement du camping. Pour se renseigner sur les activités il faut aller à l'office du Tourisme d'Embrun.

- le prix : le prix d'un camping 4 étoiles pour des services 2 étoiles.

génial que je conseille très fortement perso sympa

marie france titi et mina
3-7-2018

camping très agréable , personnel souriant , et aimable, idéal pour passer de bonnes vacances , je sais pas si je vais partir!!!!!!c'est cool j ai pu emmener mes petits chiens au camping la vie est belle , c'est la 1ere fois que je viens , je reste jusq 'au 14 juillet et compte bien en profiter , , a ceux qui cherche un camping n'ésiter plus venez ici c 'est le pied et les pieds dans l'eau bonnes vacances

fijne camping met veel schaduw

ingrid-eding
7-12-2017

+ De camping ligt dicht bij Embrun, heeft veel schaduw, prijs per nacht was bijna 25 euro, kiezel en wat gras, wc papier aanwezig, dames wc's zagen er prima uit, evenals de douches, ligt aan een groot zwemmeer, je hoeft niet te bespreken en er waren bij aankomst in de middag nog enkele plaatsen vrij.

- de mannen wc's roken naar urine, bij schemering hadden we soms enkele uren veel muggen.(niet iedere avond, dus het hangt van de vochtigheid af), de camping ligt aan een natuurlijk zwemmeer, dat erg druk is, beetje verder lopen en je vindt hele rustige plekjes aan een afgebakend stuk meer, we hadden plaats 29 die vrij klein was (ik denk 70 m2). Achter het grote sanitairblok zijn veel grote plaatsen, die rustiger liggen, er ligt een mooie midgetgolf net buiten de camping en er zijn wat winkeltjes bij. Je kunt er ook vers brood en friet e.d kopen. Op een paar minuten rijden zijn enkele grote supermarkten links en rechts na de rotonde. Je kunt er ook gemakkelijk heen fietsen..

De plaatsen aan het meer zijn soms lawaaieriger door de bar net buiten de camping of de bezoekers van het zwemmeer in het weekend. Rond kwart voor 12 is het stil dan. Door de weeks meestal eerder. wifi is duur. jammer dat de camping niet direct aan het open meer ligt (want daar is het water mooi helder)

ou est le calme

bellouin
25-9-2017

nous avons loué un chalet,ils sont trop mal placés a coté d une pizzaria! le soir du bruit jusqu a 1 heure du matin et il faut dire adieu pour les graces matinés chalet pas tres propre pas d etat des lieux donc plus les locataires passent moin il y a de vaisselle,manque d ambiance le soir,pas de sortis voiture pendant 3 jours a cause du triathlon,seul point positif le monsieur de l accueil cool et fait avec les moyens du bord par contre la fille a l accueil a oublié de sourir avec les locataires ! séjour ds ce camping a éviter

les points positifs: la propreté, le calme, le plan d'eau et ses commerces a proximité.

les points négatifs: nous avons louer un mobilhom dont la literie était dans un état lamentable!!! et je pèse mes mots....( lit qui est peu stable, on déroulait au centre, bref on a passé que des mauvaises nuits!!) Pas digne d'un 4 étoiles!

Basic kamperen

Camping Municipal de La Clapière
16-8-2017

De ligging van de camping is zeer positief; onderaan de heuvel ligt een prachtig meer met strand waar het hele gezin zich kan vermaken (er ligt een opblaasbare speeltuin op het water). De camping ligt op zo'n 2.5 kilometer van Embrun: het is zeker te lopen, maar men moet wel een redelijke heuvel op. Op de camping is er is veel schaduw op de staanplaatsen, die verder echter niet erg ruim zijn. De toiletten zijn zeer basic, verwacht hiervan niet te veel! Ook de douches zijn niet erg comfortabel en het is lang wachten tot er warm water uit de douche komt. Bij het strandje bij het meer is een aantal winkeltjes, waaronder ook een bakkertje dat (chocolade-)croissants, quiches en stokbrood verkoopt. De pizzeria van de camping is aan te raden!

mooie gemoedelijke camping

gerrydoest
31-7-2014

We hebben een week op deze camping gestaan zonder te resereveren (doen we nooit). We hebben deze camping gekozen omdat het direct aan het lac de serre Poncon ligt. We vonden het een hele goede camping, direct vanaf de camping ligt het zeer mooie meer, waar elke avond wel wat te doen was. Mooie tochten gereden. Een camping om weer terug te komen.

Prima camping aan het meer

patrick
11-11-2013

DIt is een gemeente camping gelegen aan het meer. Als je het hekje uitstapt, sta je op een prachtig grasveld waar je lekker in de zon kunt zitten en zwemmen. De camping is erg frans, daar ben je voor in Frankrijk. Heel weinig nederlanders, de fransen komen er ieder jaar weer terug. De caravans worden dan vanaf een stalling voor de mensen klaar gezet met een jeep. Grappig om te zien. De plaatsen zijn niet groot en je staat over het algemeen tussen de prijbomen. De wc's worden schoonmaakt door studenten. Smorgens al voor iedereen wakker is. En dit is typisch een camping die vroeg op is en op tijd gaat slapen. Voor de kinderen is er alleen franse animatie en aanhang zoeken is wat lastig omdat er weinig Nederlandse kinderen zijn. Het tarief is uniek voor Frankrijk. Hier zit je nog voor 30 euro per nacht in het hoogseizoen (niet verder vertellen. Buiten de camping is een kleine boulevard.

Voor ons niet voor herhaling vatbaar

mschilder
28-8-2012

Wij hadden de meest rottige plaats denkbaar op de camping: namelijk aan het hek, schuin tegenover een overdag oké uitziende ijssalon, 'n dikke 50 meter bij onze tent vandaan. ELKE avond, behalve op zondag, was daar óf live-muziek óf een Franse dj actief. En het geluid stond HARD. Dat begon rond half 10 en duurde tot half 1. Maar dan is de voornamelijk Franse jeugd net op stoom gekomen en gaat op het aangrenzende grasveld tussen het meer en de camping vrolijk verder. Als we 's avonds voor onze tent zaten, konden we elkaar alleen verstaan als we hard spraken. Na een week waren we dit goed zat en zijn vertrokken.

Tel hier de grote hoeveelheid muggen en voornamelijk Franse campinggasten bij op, wat voor onze kinderen van 9 en 6 erg jammer was, en je begrijpt dat dit voor ons niet de ideale camping is.

Het sanitair is o.h.a. prima, een enkele keer ('s avonds) een koude douche maar verder wel schoon.

Camping is prima maar ga wel ver van het strand weg, dan heb je minder last van het geluid.

aangenaam verrast

Leguijt
22-8-2012

Begin augustus kwamen wij zonder vooraf te hebben geresereveerd. Het was erg druk maar de eigenaar deed zijn best om ons toch aan een geschikte plaats te helpen. Nederlanders waren in de minderheid en dat vonden wij prima. Vanwege de triathlon van Embrun op 15 augustus streken er steeds meer sporters neer die training en vakantie combineerden. Daar leende de omgeving zich ook prima voor: veel hardlopers rond het plan de l'eau, een afgescheiden meertje van het Lac de Serre Poncon waar je ook mooi omheen kan wandelen. De VVV in Embrun gaf nuttige informatie over mooie wandelingen, stadjes, kastelen, watervallen etc. waardoor de vakantie te kort was. Minpuntje was in de eerste week de keiharde muziek, bingo en linedance uitvoering en les bij het meer tot middernacht. Gelukkig hield dit zomaar op.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Municipal de La Clapière in Embrun, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Municipal de La Clapière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Municipal de La Clapière scoort een 6.57 uit 10 op basis van 16 reviews.