Camping Les Grillons

20 reviews over Camping Les Grillons

• 2018
    9Erik Sikkema30-08-2018

Een aanrader!!

Zeer leuke, kleine camping. De ligging is fantastisch. Prachtig uitzicht op de omliggende bergen of op Embrun. Camping is niet groot en daardoor overzichtelijk. Er is geen restaurant, maar 2 keer per week komt pizza nico langs (heerlijke pizza's trouwens) af en toe een tentje met kip of met crepes. Brood kan je op de camping bestellen. Het brood wordt betrokken van een prima bakker! De zwembaden zijn ook niet groot, maar ondanks dat nog nooit zoveel in het zwembad gelegen. Er zijn altijd voldoende ligbedden. Het gebied is fantastisch. De col d'izoard, de gletsjer bij la grave/ la mije, de col de vars, de col de bonette, Cascade de la Pisse (via zeer avontuurlijke autorit), etc etc. Olivier en 'Willem' (de Franse campingeigenaren) zijn zeer vriendelijk, spreken goed Engels en zijn zeer bereidwillig om te helpen. Wij zoeken altijd weer een nieuw gebied op, maar anders waren we zeker nog een keer terug gekomen op camping les grillions!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 7Smit15-08-2018

Leuke camping buiten de drukte.

Net buiten de drukte van Embrun ligt deze niet al te grote camping. Hoewel we geboekt hadden mochten we zelf een plek uitkiezen. Op alle plaatsen is schaduw. Zeer vriendelijke, zonodig Engels sprekende jonge gastheren die je alles kunt vragen. Voor ons reserveerden ze de gewenste rafting tour. Prima broodjesservice. Kleine zwembaden maar goed genoeg om in af te koelen. Enige minpunt vond ik het sanitair, niet altijd fris en verouderd, hoewel de douches vast onlangs zijn opgeknapt en meestal warm water geven. Al met al prima, wij zijn hier dik 2 weken gebleven en hebben ons in de prachtige omgeving erg goed vermaakt.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

8Frank08-08-2017

Verrassend

Op de bonnefooi met de camper naar deze camping gereden en bij aankomst ons afgevraagd waar we (vader en zoon) terecht waren gekomen. Er was plek...in het hoogseizoen en voldoende ruim. En dan valt je de rust en vriendelijke sfeer op, het groen en de bergen rondom, je ontdekt t voetpad naar Embrun, het fijne strand aan t Lac op 7 minuten rijden, en ontdek je dat je heel veel kunt ondernemen buiten de camping maar dat t authentieke kamperen op Les Grillons nog mogrlijk is. Geen animatie en toch veel kinderen...Frans, Belgisch, Zwitsers, Engels, Nederlands. Het is de sfeer waarom we hier terug zullen komen. Oh en de pizzabakker, de creperie die op de camping komen maken t ook qua eten aangenaam.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 7Luca en Rob14-09-2016

Geweldig!

De camping is netjes, fijne eigenaren en het vakantiehuisje tip top in orde. Zwembad net iets te warm en vies, verder voldoende faciliteiten! Ideaal voor fietsers.

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8Leon13-08-2016

Prima camping,wel erg kleine plekken

Camping is prachtig gelegen, tegenover de kern van Embrun, vlakbij het meer van Serre-Poncon en tussen de fraaie Alpenreuzen. Ideaal voor fietsers (Col d'Izoard, Vars, Les Orres etc. in de buurt) en wandelaars, Kleinschalige camping, met een paar simpele voorzieningen voor brood, ijsjes etc. Een paar keer per week komt de pizzawagen en één keer per week de crêpesboer. Zwembaden klein maar uitstekend, personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Kinderen maken er snel vriendjes. Eén flink nadeel: de kampeerplekken zijn erg klein en daardoor zit je een beetje op elkaars lip. Voor ons niet onoverkomelijk, maar houd er wel rekening mee als je hierheen gaat.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Gs29-07-2016

Prima camping in zeer sportieve omgeving

Leuke kleinschalige camping, ideaal gelegen nabij Embrun, meer en supermarkten. Schaduwrijje, ruime plekken. Niet te groot, veel speelfelegenhrid voor kinderen. Zembaden niet groot maar prima. Sanitair wat gedateerd maar schoon. 2 x pw goede pizza op de camping. Aan de rand mooi uitzicht op Embrun. Heel veel te doen in omgeving op buitensportgebied!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9Boek14-08-2015

Gemoedelijke en compacte camping, beter kan niet!

Prachtig gelegen camping op een steenworp van Embrun en supermarkten. Het meer ligt op enkele minuten rijden in is azuurblauw. Niets dan bergen rondom maken het uitzicht fenomenaal. De plekken zijn ruim (twee tenten en een auto past precies) en niet alles is (gelukkig) Nederlands. Kindvriendelijk met speeltoestellen en tafeltennis, etc. De beheerders zijn erg aardig en helpen waar nodig voor treintijden, uitstapjes of wat dan ook. De beide zwembaden zijn schoon (een ondiepe en een diepe). Verder broodjesservice en prima was- en douchegelegenheid. om de zoveel avonden is het pizza's of crepes gallettes op de camping!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 7gerard22-09-2013

leuke kleine camping,

vriendelijke eigenaars, wat donkere plekken helaas en vrij ver van het meer. Lekker zwembad. Omgeving schitterend.

Gereisd met partner in juli 2013

• 8rkelly04-04-2013

perfekte plek

Gezin van 4 personen waarvan 2 jongens van 13,14 jaar gelegenheid voor te chillen maar ook om te voetballen, volleyballen, tenissen, taffeltenissen enz. Het zwembad is niet nieuw maar voor de prijs is het er heerlijk afkoelen en de kinderen kunnen er lekker in spelen. Rustigge camping (niets voor feestbeesten). Het is ongeveer 10 min. rijden naar het meer en 5 min naar de supermarkt. We zijn er nu 2 keer geweest en we zijn nog steeds niet klaar met alle leuke uitstappjes die we plannen. Aanrader Briancon en Glace Blanc watervallen van Piz enz. enz....

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 8Ivonne09-08-2012

Mooie kleine camping met behulpzame eigenaren

Vanaf de camping kijk je prachtig (vooral 'savonds met de lichtjes) uit over het stadje Embrun. De camping is niet groot, maar heeft erg mooie, schaduwrijke (en ook zonnige) plaatsen met natuurlijke begroeiing. Mix van nederlanders, fransen en wat belgen. De 2 zwembaden zijn klein, maar prima om wat te spelen en zwemmen/zonnen. Onze zonen van 9 en 11 hadden het erg naar hun zin. Ook de tafeltennistafels en de tennisbaan, speelveld ('s avonds voetballen met veel kinderen van de camping) vielen in goede aarde. Speeltoestellen op de campingplaatsen zijn voor de allerkleinsten en stellen niet veel voor, bij het voetbalveld (direct buiten de camping (aan een doodlopende weg) staat een nieuw groot klim- /speeltoestel. De omgeving is prachtig en de campingeigenaren (een echtpaar en hun dochter) erg behulpzaam. Zij spreekt (redelijk) Engels en hij alleen Frans. Het sanitair was prima in orde: lekker warm water en schoon/fris: als ik de andere recenties lees zal het wel onlangs vernieuwd zijn!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

1 tip over Camping Les Grillons

• rkelly, 04-04-2013 Rapporteren

Als je niet steeds heen en weer wil rijden met je caravan dan kun je hem daar laten staan. Dat scheeld weer brandstof en tol, en je rijd een stuk sneller. Het is niet overdekt maar doordat er niet zoveel regen valt was onze caravan bijna niet vies. De caravan wordt voor je op zijn plek gezet dus je bent zo klaar

0 vragen over Camping Les Grillons

Camping Les Grillons info