Camping L' Eau Vive

81 reviews over Camping L' Eau Vive in het Nederlands

Heerlijke camping in de Provence

Chris & Yvon
5-8-2018

Mooie camping met een klein team van enthousiaste hardwerkende mensen. De camping bestaat voornamelijk uit een ouder bosrijk gedeelte en een recentelijk nieuw gedeelte. Het nieuwe gedeelte heeft potentie met mooi uitzicht op de bergen, maar nu nog erg weinig schaduw. Wij stonden achteraan het oude gedeelte dus we hadden erg veel rust en privacy. Mooi zwembad gedeelte en apart glijbaan gedeelte waar onze dochters erg veel plezier aan hebben beleefd.Leuk riviertje met stroomversnellinkjes dwars door de camping met bruggetje, waar onze dochters naar hartelust visjes hebben gevangen. Sanitair is prima in orde. Animatie is er maar maken wij nooit gebruik van. Omgeving biedt volop mogelijkheden; Lac 'desparron, Forcalquier (naar boven naar de citadel) , Lac du Saint Croix, De Verdon, Abdij van Senanque, Lavendelvelden van Valensole etc. Ik had de racefiets mee; overal prachtig fietsen met als 'hoogtepunt' de Montagne de Lure. Het was super!

Nooit meer in het hoogseizoen.

Henk L.
31-7-2018

Mooie camping, prachtige plekken in een stuk bos (schaduwrijk) en op een nieuw stuk (zonnig). Prima zwembad, goed restaurant met beperkte kaart. Uiterst vriendelijke eigenaar. Helaas vlak langs een doorgaande weg en erg veel geluidsoverlast van pubers (tot diep in de nacht), pompen en speelplaats.

Gezellige kleinschalige camping

Fam Otten
20-11-2017

Pluspunten: De camping is niet al te groot. Kinderen kunnen snel alleen op pad. Er is een leuk riviertje aan de camping waar de kinderen heerlijk in kunnen knoeien en visjes vangen. Aardige, hard werkende eigenaren. Nette mobilhomes. Gezellige sfeer. Goede mix tussen Nederlanders en Fransen.

Minpunten: Het zwembad en de glijbanen zijn niet bij elkaar in de buurt. Het eten op de camping was niet geweldig. Pizza's waren goed, moet je wel in het begin van de avond bestellen en dan een tijd kiezen waarop het klaar is..

Animatie was vrij streng: als je er niet was om 10u mocht je niet meer mee doen. Om nou vroeg op te staan en snel te ontbijten voor de animatie ging ons wel wat ver... 'S avonds geen kinderanimatie. Hoeft ook niet persé, maar onze dochter houdt er van. Wel 1x per week avondzwemmen met spelletjes. Erg leuk.

Over het algemeen een heel geschikte camping.

Geweldige camping !

Fam. Jolij
25-8-2017

Voor de derde keer op deze heerlijke camping. Mooie grote plekken, veel schaduw maar ook genoeg plek om in de zon te gaan zitten. Gezellig barretje en restaurantje, mooi zwembad voor de liefhebbers en apart bad met glijbanen voor de jeugd. Aardige Franse eigenaar. Keurig toiletgebouw. Enige minpunt: de tennisbaan is hobbel en bobbel, die is aan vervanging toe.

Verder prachtige omgeving, leuke dorpjes, meerdere supermarkten in de regio. We komen hier vast en zeker nog eens terug.

Heerlijke vakantie

Wendy
17-8-2017

Met onze 4 kinderen (3-15 jaar) hebben wij een heerlijke vakantie gehad op deze camping. Wij hadden een plek op het oude gedeelte tegenover de speeltuin en het volleybalveld. De plek was gigantisch groot en bracht ons voldoende schaduw op de verschillende momenten van de dag. De eerste week was het er nog rustig en waren er vooral Fransen, daarna stroomden de Nederlanders binnen. Onze kinderen hebben veel vrienden gemaakt en zich meer dan goed vermaakt. En wij ook trouwens. Het terras hebben wij geregeld opgezocht voor een ijsje, een drankje of een burger.

De zwembaden waren prima, hoewel het er in de tweede week soms wel erg druk was. De glijbanen zijn ook erg leuk. Deze waren blijkbaar in 2016 ook al open, toch leek het alsof ze net geopend waren. Nog niet alles was afgewerkt en de betonmolen stond nog achter de glijbaantrap. Het zelfde geldt voor het nieuwe sanitairgebouw. Dit is nog niet klaar en werd tijdens ons verblijf helaas te weinig schoongemaakt (dat lag echt aan de schoonmaak en niet aan de gebruikers).

Samenvattend is het een topcamping, zeker als je een mooie plek op het oude gedeelte kunt krijgen!

Prima verblijf op de camping

Carli & Maria
12-8-2017

Camping is verdeeld in een oud (schaduwrijk en al behoorlijk oud bos) en een nieuw gedeelte (met nog minimale schaduw met jonge aanplant maar wel 1 hoge coniferenhaag welke deels nog een heerlijke schaduw tot in de middag gaf), en tussen deze 2 delen nog een gebied met vaste huurcaravans met bordes en diverse prima sportvoorzieningen. Prima inzet van de eigenaar met erg goede betrokkenheid en ook van het overige personeel. Daarnaast nog 2 stuks niet zo grote maar wel goed verzorgde zwembaden met ook nog een separaat bad waarin enkele leuke glijbanen in uitkomen => alleen tussen 14:30u en 17:30u open wat een beetje raar is. Oude gedeelte ons inziens teveel in de schaduw maar het oogde wel gezellig en alle plaatsen waren in ieder geval daar bezet. Het op de site van de camping - aangegeven riviertje staat in de zomer, dus ook tijdens ons verblijf, droog maar geeft wel een bijzondere afscheiding tussen het oude en nieuwe gedeelte. Het sanitair was is orde en zeker op het nieuwe gedeelte grote douches echter geen separate privé wasruimtes. Je kon zien dat de eigenaar zelf de betegeling had verzorgd (een beetje met de "Franse slag" maar ach dat heeft ook wel iets). Verder was er voor de ouderen niet echt veel vertier op het terras, waarbij dit wel leuk oogde hoor maar een vaste muzikant die 1 keer per week wat muziek verzorgde was een beetje knullig hoewel deze wel zijn best deed. Het eten op het terras (restaurant) was zeker in orde voor een prima prijs. Al met al hebben wij een fijne vakantie gehad en we hebben in overweging genomen om ook volgend jaar nogmaals terug te gaan dus dat wil in ons geval zeker iets goeds zeggen over onze ervaring!

Geweldige camping

DavidW
8-8-2017

Wij gaan al vele jaren camperen in zuid-frankrijk met de tent en dit is de beste camping die we tot nu toe hebben gehad. Redelijke prijzen (op voorhand betalen maar vroegboekingkorting mogelijk). De camping was netjes onderhouden, proper rond de zwembaden en oogde verzorgd. Vriendelijke uitbaters en personeel. Zwembaden zijn tof en glijbanen zijn super. Door dat er niet gezwommen mag worden bij de deze laatsten is het er ook veilig, mede ook dankzij de aanwezigheid van een badmeester. Wij hadden een grote plaats (150m2) en schaduw gevraagd, wat geen probleem was. Je kan ook kiezen voor een staanplaats vooraan (wat meer animo en habitués) of achteraan (rustiger). Broodservice vanaf 8uur, met veel keuze (frans brood, rond brood voor boterhamen in wit, bruin, multigranen en koffiekoeken). Sanitair is wat verouderd maar proper (met WC bril), netheid hangt natuurlijk ook af van bezetting en type gasten. Maar veel WC en douches, ook een heel nieuw sanitairgebouw. Veel ligbedden aan het zwembad met ook wat schaduw. Veel aandacht ook voor de kleinere kinderen (mini-glijbaan, speeltuin, peuterbad,...). Animatie alleen in het frans, al proberen ze ander kinderen ook mee te trekken. Supermarkt op 10min met de auto. Prima vakantie gehad.

prima camping voor redelijke prijs

Mirjam
6-8-2017

Wij zijn hier 2x eerder geweest en vonden dit een goede camping. Dat is het nog steeds, wel valt het zwembad met glijbanen tegen. Deze zit apart van de andere baden en je kunt er alleen maar glijden en niet zwemmen. Bovendien is het glijbanen-bad alleen van 14.30-19.00 toegankelijk en op zaterdag helemaal niet. Ook krijg je tegenwoordig een polsbandje, iets waar wij een hekel aan hebben.

De plaatsen zijn echter prima en er zijn voorzieningen voor beach volleybal en badminton. Sanitair is schoon. Olivier en Veronique zijn vriendelijk.

Een aanrader!

Clan
14-10-2016

Olivier en Veronique hebben 10 jaar geleden een vervallen camping overgenomen. Aan de oudere reviews was te lezen dat er erg héél werk aan te doen om er de prachtige camping van te maken, zoals het nu in 2016 is.

Wij zijn er voor het eerst in 2010 geweest en hebben het in de jaren steeds beter zien worden, oude mobielhomes zijn inmiddels vervangen door nieuwe, sanitair is opgeknapt en nieuw bij gezet, het zwembad is een pareltje met ruim voldoende ligbedden en in het nieuwe gedeelte wordt een compleet nieuw zwembad met een giga glijbaan gebouwd.

Sinds vorig jaar is er een (eenvoudig) restaurant bij gekomen, waar een kok voor aangetrokken is. De kwaliteit is voor een campingrestaur

vriendelijke campingbeheerder en -echtgenote. zeer behulpzaam.

Camping L' Eau Vive 8.01 10 81 .