Camping L' Eau Vive

Weer vandaag3°-5°
Camping L' Eau Vive
7,8

68 reviews over Camping L' Eau Vive in het Nederlands

Rustige camping met mooie glijbanen.

Fam. Haase,
1-12-2018

Mooie camping in een mooie omgeving. Met leuk zwembad en glijbanen. Het riviertje is ook leuk voor kinderen om te spelen. Wij hadden een hele grote plek op het achterste gedeelte. (Roze gedeelte op platte grond, savonds heel rustig daar) Alle plekken op de plattegrond met een groen tentje zijn heel ruim!

Bij aankomst fietst de eigenaar vooruit om gasten hun plek aan te wijzen en toen bij uit de stroom een keer uitviel kwam hij meteen om dit te verhelpen, je kan er ook gratis een Franse verloopstekker lenen. Goede service.

Verwacht geen animatie behalve 1 x per week avondzwemmen met muziek.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Fijn !

Peter en Hilde,
28-8-2018

Prachtige plaatsen achteraan op de camping aan een watervalletje . Heel rustig

Er is een goed restaurant met een beperkte kaart . Aardige eigenaren . Brood tot aan je caravan !

Er zijn wat minpuntjes , het sanitair is sterk verouderd en het afwaswater is lauw .

Wat wij vonden en dat is persoonlijk , 6 ampère stroom was te weinig , omdat we op electra koken . Dan kon helaas niet . We zijn 3 weken gebleven 😀

Omgeving is geweldig , supermarkten op ongeveer 10 km

Gereisd met partner in juni 2018

Echte Franse camping waarmee ik bedoel dat niets perfect is. Het terrein is bosrijk en de plaatsen heel groot. Stroom kan ver weg zijn, waterpunten zijn er vrij veel. Sanitair is wat ouder maar wel schoon en de douche zijn goed. Wc brillen zijn aanwezig, heren en dames sanitair is niet gescheiden.

De twee zwembaden zijn groot genoeg en de derde met glijbanen is leuk maar ligt 100 meter verderop.

Regelmatig nog muziek tot 23 uur, later zelden. Een enkele keer wat lawaai van jeugd met name door de aanwezigheid van de stacaravans. Deze liggen apart van de camping plaatsen overigens.

Wat jammer is dat veel zaken net niet goed onderhouden zijn: zwembadranden gescheurd en niet mooi wit, kranen waar weinig water uit komt, wasbak twee weken los....echt frans denk ik. Omgeving is wel mooi maar beide kanten op 30 km verder is het mooier met hogere bergen en meer water. Wij ons prima vermaakt. Gorges de oppedette en les mees en sisteron!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Goede prijs/kwaliteit verhouding

JP,
24-8-2018

Op zich prima camping. Heeft alleen hier en daar wat extra onderhoud nodig. Nieuwe gedeelte heeft nu nog weinig schaduw, maar over een paar jaar komt dat helemaal goed.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Fijne camping, mooie omgeving

FamL,
21-8-2018

Onze derde keer. Fijne niet te grote camping. Er zijn mooie grote plaatsen, op het oude gedeelte geven de bomen veel schaduw. Leuk beekje waar kinderen in kunnen spelen. Er zijn twee zwembaden die soms wat druk zijn. Genoeg ligbedjes, maar er mag bij de ligbedden wat meer schaduw gecreëerd worden. Handdoekje leggen is hier helaas ook populair, en er is geen toezicht bij de 2 zwembaden. Kampeerders zijn een leuke mix van nederlanders, fransen en belgen. Er is een wekelijkse welkomstborrel waarbij een aantal lokalen zich (in het frans) voorstellen en excursies aanbieden. Elke dag leuke animatie op het terras, en het drinken is goedkoop. Het restaurantje heeft een beperkt menu, en je kunt pizza’s afhalen. Wij vonden de kwaliteit van het eten niet (meer) bijzonder goed, dat was beter. Sanitair is voldoende, maar doet gedateerd aan, schoonmaak kan ook beter. Mooie omgeving met gastvrije mensen. Er is veel te zien en te doen nabij de camping.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Heerlijke camping in de Provence

Chris & Yvon,
5-8-2018

Mooie camping met een klein team van enthousiaste hardwerkende mensen. De camping bestaat voornamelijk uit een ouder bosrijk gedeelte en een recentelijk nieuw gedeelte. Het nieuwe gedeelte heeft potentie met mooi uitzicht op de bergen, maar nu nog erg weinig schaduw. Wij stonden achteraan het oude gedeelte dus we hadden erg veel rust en privacy. Mooi zwembad gedeelte en apart glijbaan gedeelte waar onze dochters erg veel plezier aan hebben beleefd.Leuk riviertje met stroomversnellinkjes dwars door de camping met bruggetje, waar onze dochters naar hartelust visjes hebben gevangen. Sanitair is prima in orde. Animatie is er maar maken wij nooit gebruik van. Omgeving biedt volop mogelijkheden; Lac 'desparron, Forcalquier (naar boven naar de citadel) , Lac du Saint Croix, De Verdon, Abdij van Senanque, Lavendelvelden van Valensole etc. Ik had de racefiets mee; overal prachtig fietsen met als 'hoogtepunt' de Montagne de Lure. Het was super!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Nooit meer in het hoogseizoen.

Henk L.,
31-7-2018

Mooie camping, prachtige plekken in een stuk bos (schaduwrijk) en op een nieuw stuk (zonnig). Prima zwembad, goed restaurant met beperkte kaart. Uiterst vriendelijke eigenaar. Helaas vlak langs een doorgaande weg en erg veel geluidsoverlast van pubers (tot diep in de nacht), pompen en speelplaats.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Gezellige kleinschalige camping

Fam Otten,
20-11-2017

Pluspunten: De camping is niet al te groot. Kinderen kunnen snel alleen op pad. Er is een leuk riviertje aan de camping waar de kinderen heerlijk in kunnen knoeien en visjes vangen. Aardige, hard werkende eigenaren. Nette mobilhomes. Gezellige sfeer. Goede mix tussen Nederlanders en Fransen.

Minpunten: Het zwembad en de glijbanen zijn niet bij elkaar in de buurt. Het eten op de camping was niet geweldig. Pizza's waren goed, moet je wel in het begin van de avond bestellen en dan een tijd kiezen waarop het klaar is..

Animatie was vrij streng: als je er niet was om 10u mocht je niet meer mee doen. Om nou vroeg op te staan en snel te ontbijten voor de animatie ging ons wel wat ver... 'S avonds geen kinderanimatie. Hoeft ook niet persé, maar onze dochter houdt er van. Wel 1x per week avondzwemmen met spelletjes. Erg leuk.

Over het algemeen een heel geschikte camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Geweldige camping !

Fam. Jolij,
25-8-2017

Voor de derde keer op deze heerlijke camping. Mooie grote plekken, veel schaduw maar ook genoeg plek om in de zon te gaan zitten. Gezellig barretje en restaurantje, mooi zwembad voor de liefhebbers en apart bad met glijbanen voor de jeugd. Aardige Franse eigenaar. Keurig toiletgebouw. Enige minpunt: de tennisbaan is hobbel en bobbel, die is aan vervanging toe.

Verder prachtige omgeving, leuke dorpjes, meerdere supermarkten in de regio. We komen hier vast en zeker nog eens terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Heerlijke vakantie

Wendy,
17-8-2017

Met onze 4 kinderen (3-15 jaar) hebben wij een heerlijke vakantie gehad op deze camping. Wij hadden een plek op het oude gedeelte tegenover de speeltuin en het volleybalveld. De plek was gigantisch groot en bracht ons voldoende schaduw op de verschillende momenten van de dag. De eerste week was het er nog rustig en waren er vooral Fransen, daarna stroomden de Nederlanders binnen. Onze kinderen hebben veel vrienden gemaakt en zich meer dan goed vermaakt. En wij ook trouwens. Het terras hebben wij geregeld opgezocht voor een ijsje, een drankje of een burger.

De zwembaden waren prima, hoewel het er in de tweede week soms wel erg druk was. De glijbanen zijn ook erg leuk. Deze waren blijkbaar in 2016 ook al open, toch leek het alsof ze net geopend waren. Nog niet alles was afgewerkt en de betonmolen stond nog achter de glijbaantrap. Het zelfde geldt voor het nieuwe sanitairgebouw. Dit is nog niet klaar en werd tijdens ons verblijf helaas te weinig schoongemaakt (dat lag echt aan de schoonmaak en niet aan de gebruikers).

Samenvattend is het een topcamping, zeker als je een mooie plek op het oude gedeelte kunt krijgen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

ANWB camping

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L' Eau Vive in Dauphin , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L' Eau Vive zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.