Camping Le Moulin à Ventsterster

Tonen op kaart

33 reviews over Camping Le Moulin à Vent

• 9Ina30-07-2013

sfeervolle, rustige, verzorgde camping

Camping Moulin a vent ligt op 2,5 km lopen of fietsen van het lieflijke dorp Cucuron, waar je aan de vijver heerlijk koffie of een drankje kunt drinken. Enkele keren is er overdag of s avonds een kleurrijke markt. Er is een Spar en een bakker. Op de camping kun je brood bestellen. Leuke dorpjes zoals Ansouis of Vaugines zijn op enkele kilometers afstand, en iets verder weg Lourmarin met mooie markt. De camping biedt toiletpapier, zeep, fohn en is erg netjes. Ook wekelijks NL zaterdagkrant ter inzage, en dagelijks nieuws over weer. Prachtig mooi weer, wees met tent wel voorbereid op af en toe heftige plensbui. De campingbaas is vriendelijk, zorgzaam en alert. Absolute rust na 22 uur. Wij vonden dat heerlijk.

Gereisd met partner in juli 2013

• 5Alice en Bertold25-06-2013

niet voor tent, niet voor stilte

Dicht opeen gepakte plaatsen, niet geschikt voor tent (weinig tot geen gras). Aangrenzende landbouwzone werd 's nachts meermaals bespoten met insecticides, tot op enkele meters van de campingplaatsen; om 3:00 werden we telkens gewekt door een turbineverstuiver (lawaai als een landende jet). Uitleg van de uitbater: wordt nachtelijk gedaan wegens weinig wind. Ironie is dat die nachten uitgerekend de mistral blies...

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2013

• 9Paul en Henny van Nierop30-04-2013

Ideaal voor rustzoekers

Wij komen hier nu voor het derde jaar. Hartverwarmende ontvangst, Jocelyne en Pascal doen er alles voor. 30 April de hele dag TV uitzending van de kroning, bijv. Geen moeite te veel toen een van de kampeerders naar het ziekenhuis moest. Dat zijn de dingen die voor ons het verschil maken. Mooie omgeving voor rustzoekers. Wij komen terug!

Gereisd met partner in april 2013

• 8mcbroekhaas09-08-2012

Rust is het keyword.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het grotendeels met mijn voorgangers eens ben. De campingeigenaren doen er alles aan om je verblijf naar wens te maken. De (lastig te vinden) camping is eenvoudig, maar erg rustig en er is op de meeste plekken veel schaduw. Geen animatieteams of luidruchtige groepen, alleen krekels. Na 22:00 komt de campingeigenaar langs om te controleren of het rustig is. Opvallen vond ik dat veel mensen op de camping achter hun caravan of tent gingen zitten. Privacy wordt hier kennelijk (over)gewaardeerd. De plekken zijn groot. Het is soms lachwekkend om te zien als een popup-tentje op een plek staat waar plaats zou zijn geweest voor twee caravans. Geen Italiaanse taferelen hier. Het sanitair is nieuw en netjes. Het is behoorlijk met de Franse slag aangelegd, maar daar heb je als bezoeker geen last van. Laat ik zeggen dat ik de aannemer niet zou aanbevelen. Er zijn geen WC-brillen, je moet met je billen op een papiertje zitten.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2012

• 9bebar10-07-2012

Zeer gastvrij

Dit is voor ons het derde achtereen volgende jaar dat wij hier staan. Normaal gaan we nooit naar dezelfde camping en blijven al zeker geen 3,5 week achter elkaar op één camping staan. Drie jaar geleden hier bij toeval terecht gekomen en vooral de rust en eenvoud spreekt ond aan. Geen zwembad of kindervermaak, dus voor ons nu heerlijk bijtanken.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2012

• 9tmeeuws17-06-2012

Een metamorfose

Na een jaartje te hebben overgeslagen waren we in mei 2012 weer op deze camping. Ze wordt sinds 2011 uitgebaat door Pascal en Jocelyn, een erg vriendelijk Frans echtpaar. Kreeg het sanitair voorheen een wat matige beoordeling, nu had het een ware metamorfose ondergaan en voldoet het aan de meest moderne eisen. Alles is vernieuwd, er zijn bovendien meer toiletten en douches. Het water v.d douches is goed warm en het zelfde geldt voor het afwaswater. Kortom, nu krijgt Le Moulin á Vent van mij een hoge waardering. Alles wat ik in mijn vorige beoordelingen meldde blijft van kracht: een heerlijke, rustige camping in een prachtige omgeving met luxe sanitair.

Gereisd met partner in mei 2012

• 9Fam. Lahaije12-08-2011

Voor herhaling vatbaar!

Mooie rustige camping. Sanitair is netjes. Beheerders vriendelijk en behulpzaam.

Gereisd met partner in juli 2011

• 8Gielen01-09-2010

super mooie camping met ruime plaatsen

We hebben hier 2 weken van onze zomervakantie doorgebracht. Heerlijk rustig, vriendelijke mensen, eigenaar en z'n vrouw super-aardig, behulpzaam. Prachtige omgeving met leuke, typische franse dorpjes. De marche nocturne in Cucuron is een aanrader. Verder mooie fiets en wandelroute's.

Gereisd met partner in augustus 2010

• 8Lidy van der Horst29-04-2010

Rustige en vertrouwde omgeving.

Wij komen op deze camping al 5 jaar. In het voorjaar hebben we de bladeren aan de druiven zien komen en in het najaar de druiven gezien voor de oogst. Het weer is er over het algemeen goed. Het is prettig er ,,oude bekende" tegen te komen.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in april 2010

• 9Theo Meeuws22-04-2010

om steeds weer naar terug te gaan

Wij zijn al 6 jaren achter elkaar hier geweest. Steeds weer een zeer prettig weerzien met Jean en Nadine (eigenaars) en de vele vaste gasten waarmee de nodig vriendschappen zijn ontstaan. We komen hier tot rust ervaren dat je "weinig" nodig hebt om gelukkig te zijn. Heerlijk weer, een schitterende omgeving en erg goede wijn!

Gereisd met partner in april 2010

6 tips over Camping Le Moulin à Vent

• MusiCampeur, 14-09-2013

Dagtrip naar Lourmarin, Bonnieux, Ménerbes, Gordes en Roussillon.

• inakluut, 30-07-2013

Inderdaad, lezend de andere tips: er komt een pizzawagen, ouder echtpaar, verzorgd dat echt netjes en goed. Maar: half 6 bestellen is zo ongeveer 7 uur ophalen! Voor hen heel gewoon, maar als NL reken je daar niet altijd op. Als je het weet kun je je erop instellen. Water, wijn, en de meest simpele allereerste levensbehoeften kun je op de camping kopen: * , tandpasta, in die orde. De Spar in Cucuron heeft vanalles, en wil je een iets grotere winkel dan kun je naar Puyvert.

• Ina, 30-07-2013

Toerfietsen is goed te doen, maar houd rekening met de warmte. Het meer Etang de Bonde op 6 km afstand is fijn om te zwemmen. Medekampeerders gingen ook naar Middelandse zee, als dagtrip goed om te doen.

1 vraag over Camping Le Moulin à Vent

• elisabeth, 25-09-2011

uitzicht?

Kun je op deze camping ook van het uitzicht genieten, of staan er veel bomen?

Alice en Bertold, 25-06-2013

Uitzicht afhankelijk van plaats. Vooral veel uitzicht op nederlanders, op kersenboomplantage en op je buren.

Camping Le Moulin à Vent info

• Aantal sterrensterster