Camping La Garennesterster

• 6.9Staat v/h sanitair

Meer camping info

40 reviews over Camping La Garenne

• 8E. Baas06-08-2019

Prachtig gebied, genoeg te beleven

Fraai gebied, bergen, meer, rivier, stadjes. Goede vakantiebestemming. De camping is voor ons doen vrij groot. (wij gaan normaal naar < 25 pl campings) Omdat het een gemeentecamping is mis ik een beetje de persoonlijke touch op het terrein. Er is niemand die zich echt bekommerd om het geheel. Soms wat geluidsoverlast. Meestal ruime plaatsen, wij boeken nooit en hadden nog voldoende keus. Genoeg douchegebouwen en deze worden goed schoongemaakt. Dat het af en toe een vieze bende is kun je alleen de gasten verwijten! Warm water vind ik niet zo belangrijk als de temperatuur overdag 35 graden is.... ;-) Het meer is fantastisch, mooi water om te surfen, zwemmen, varen etc. Let op, er is geen zand maar kiezels/stenen. Waterschoenen geen overbodige luxe. Raften kan op de nabijgelegen rivier, dit is een aanrader, was een groot succes. Het kan best zijn dat we terugkomen, wellicht dan even bij een andere camping kijken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Floor24-07-2019

Blijft geweldig elk jaar weer!

Je zit aan een heel mooi helderblauw/turquoise meer waar je goed kan windsurfen, kitesurfen of zeilen. Maar het is ook heerlijk om aan het water te zitten en te genieten van de zon. Je bent omringt door bergen waar je mooi kan wandelen maar je zit ook dicht in de buurt bij dorpjes om bijvoorbeeld naar een marktje te gaan.

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 2018
    8Harm Olde03-07-2018

Heerlijk genieten van Les Hautes Alpes.

Fijne camping, die vanwege haar ligging erg populair is bij gezinnen die graag sportief bezig zijn. Windsurfen, zwemmen, wandelen, fietsen en rafting bijvoorbeeld. Wij komen er al jaren en al is het niet luxe, het is wel een camping waar we erg aan gehecht zijn geraakt.

• 5Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• Oude reviews

9Miriam18-09-2016

Prima eenvoudig camping op mooie locatie

Prima camping, schoon sanitair, veel schaduw en vlakbij het gemeentelijk strandje met een paar restaurantjes. 30 minuten lopen naar de supermarkt en veel te doen in de omgeving.

Gereisd met partner in juli 2016

• 7gerdab23-05-2016

Eenvoudige camping in prachtige omgeving

De ligging van de camping is prachtig, de camping zelf heel eenvoudig. Vooral het sanitair heel verouderd en slecht bijgehouden. Als je wilt douchen dan moet je het wel heel erg treffen om warm water te krijgen, zeker op de tijd dat er ook afgewassen wordt. Ze doen wel hun best om het schoon te houden. Voor kleine kinderen zijn er weinig speel mogelijkheden voor. Maar wij hebben hier echt een fijne vakantie gehad!

• 6Staat v/h sanitair

• 4Joop Hendrks20-05-2016

Matig

Sanitair viest weinig schaduw en herrie van disco. Meer prachtig en omgeving idem.

• 2Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

• 9Karin05306-09-2015

Fantastische camping

camping aan mooi kraakhelder blauw meer! grote plekken, op de heuvel of in het bos.

• 7Eetgelegenheden

• 7D B16-08-2015

Prima camping.

Een camping die zeer geschikt is voor watersporters, en waar gezinnen al jaren komen. Een heerlijk meer met een perfect water temperatuur. Sanitair is ook prima. 2 keer per dag schoongemaakt. Heerlijke douches. De staanplaatsen met stroom variëren nogal wat schaduw/zon, oppervlakte. Ook de niveau verschillen zijn per plek groot. Er zijn plaatsen waar het vlak gemaakt is, maar er zijn er ook waar je niet wilt staan. Meerdere supermarkten op 5 min rijden dus perfect. Jongeren kunnen s'nachts nogal lawaai maken voordat ze hun tent in gaan. Omgeving is fantastisch en uitzicht vanuit camping is erg mooi. Faciliteiten voor kinderen zoals speeltuin etc, is erg slecht. Weinig te doen voor kinderen tot 7,8 jaar. Speeltuin met 2 attributen in de volle zon is niet echt top. Alles is van steen en kiezel dus bereid je, (kinderen vooral) goed voor. Ga niet van die 2 sterren uit want het is veel beter. Prijs/kwaliteit is prima.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 7borg30-09-2014

echt iets voor kite- en windsurfers

simpele en goedkope camping op mooie plek aan het water. Veel (Nederlandse) jongeren kamperen hier in clubjes bij elkaar en kunnen soms vrij luidruchtig zijn, Achteraan op het gedeelte met elektra is het veel rustiger.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 8jan kroon29-07-2014

camping heeft groeistuipen

Al 30 jaar bezoek ik deze camping -na reservering bleek mijn plaats bij aankomst te zijn verplaats t.w ik had een rustige schaduwrijke plaats aan de rand geboekt,echter bleek zich daar plotseling een mobile home te bevinden en werd mij een soort bekiezelde brandplaat toegewezen waar ook de stroomvoorziening [nog] niet was aangesloten -mijn 2e keus-plaats [ook aangegeven] bleek bezet Een absolute deceptie --Mijn ervaring is dat men jaar in jaar uit maar wat aanrommelt met reserveringen en elk jaar weer een ander systeem hanteert.Dit jaar had ik medelijden met die arme incapabele bureaubezetting die de ellende betreffende verkeerde reserveringen , wederom uitgevallen Wifi ,klachten over wildgroei op de camping [bv iemand boekt 1 plaats voor 2 personen en zet vervolgens nog eens 4 tentjes om de plaats heen -dus 4-8 extra personen extra -zonder dat iemand van de leiding zich hierom bekommert -ergo , er zijn regels maar absoluut geen controle op handhaving - deze camping blaast zich op

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2014

3 tips over Camping La Garenne

• sophie de gouw, 14-04-2014

zorg dat je niet tiijdens de spitsuren wilt douchen, dit kun je beter doen voor het slapen of als je net wakker bent, dan heb je meer kans op warm water :)

• Karin053, 06-09-2015

sanitair is niet het mooiste, maar wel schoon!

• Leon en Aline, 14-07-2014

Reserveer ruim van te voren, omdat er anders geen plek meer is.

4 vragen over Camping La Garenne

• meloentaal, 07-07-2015

Dorpje/stadje

Ik zag dat Crots in de buurt bij de camping lag, is het een leuk stadje met winkeltjes e.d. om 's avonds door te lopen? Of zijn er andere leuke stadjes waar het 's avonds gezellig druk is? Wat is aan te raden om 's avonds te doen?

Karin053, 06-09-2015

leuk stadje, met een geweldig restaurant en een heerlijke bakker. 1x per week is er een klein marktje. Dorpje is erg klein. Embrun, 10 km verderop is een leuker stadje!

• gerda, 24-03-2014

zwembad

Bij de camping info staat dat er een zwembad aanwezig is op de camping. Klopt dat? En zo niet, is er in de omgeving ergens een zwembad?

sophie de gouw, 14-04-2014

In de omgeving is wel een zwembad, een wedstrijdbad is dat, voorbij Embrun. Op de camping zelf is geen zwembad, ze bedoelen een afgebakend deel in het meer waar toezicht is en waar surfers en boten niet mogen komen.

• monique64, 06-03-2013

boot

We hebben een zodiac boot, met 6 pk motor, kun je de boot aan een boei leggen, en hoe is de staat van het sanitair. is er ook schaduw op de plekken met elektriciteit?

gerda, 18-03-2014

Ook wij hebben een vraag over een boot. Is er een mogelijkheid om een zeilboot mee te nemen en ergens af te meren op of bij de camping.

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig