Camping Ferme Riola

Camping Ferme Riola
9,1

16 reviews over Camping Ferme Riola in het Nederlands

Hele fijne camping op prachtige locatie

Martine
26-8-2017

Alles klopt op deze plek: Vriendelijke ontvangst, mooie, ruime en diverse staanplaatsen. Superschoon sanitair. Een fijn zwembadje. prachtige omgeving.

De locatie is wat mij betreft ook perfect, een eindje weg van de hectiek van de kust, in de rust van de bergen. Het duurt dus wat bochtjes om de camping te bereiken.

De eigenaren zijn erg bereid je informatie en leuke tips over de omgeving te geven. Ze organiseren ook wat kleine dingetjes op de camping waardoor het s avonds soms wat luidruchtig kan zijn. Dus kom hier niet voor de totale stilte.

een fantastische camping!

Rob & Marga
22-8-2017

De camping ligt vlakbij Nice en is via een bergweg goed te bereiken. Wel opletten als je met een caravan rijdt (via Col de Nice) rijden. Vanaf de grote weg klein half uurtje rijden. De camping is minder geechikt voor kinderen boven de 12. De ontvangst is erg gastvrij. Supermarkt met de auto op kwartier afstand. Leuke plaatsen in de omgeving om te bezoeken (Monaco, Frejus, st Paul de Vence, Biot, Antibes). De plaatsen zijn erg ruim. we hadden hier een erg leuke week, een aanrader!

Paradijselijk

Antonet
29-7-2017

Ruime plekken in aboretum (66 verschillende boomsoorten), rust, zwembad, folders van de omgeving, mooie douchegelegenheid, vriendelijke eigenaar, jeux de boulbanen mét ballen, mooie omgeving. Zelden zo fijn gekampeerd!

Heerlijke camping! Een aanrader.

Familie Planting
22-1-2017

We hadden een prachtige plek. Een heerlijke camping in een mooie, rustige omgeving. Zo'n 20-30 minuten van de kustweg, maar dat hadden we er graag voor over. Vanaf deze camping kun je alle hoogtepunten bezoeken, alhoewel Saint Tropez wel wat ver was. In La Pointe zit een grote supermarkt. Daar kom je langs als je naar de kust gaat.

Mooi zwembad. Onze dochter had meteen contact met allerlei kinderen.

Er is ook een hoger gelegen deel van de camping waar je wel erg onder de bomen staat en minder/geen uitzicht hebt over het dal.

Oude reviews (archief)

Geweldig

Connie
16-7-2016

Prima camping in het groen. Heerlijk zwembad. Prima sanitaire voorzieningen. Let alleen goed op de route die je rijdt vooral met caravan.

Beste camping ooit!!!

Ludwig Karin
23-8-2015

Fantastische camping!! met zeer vriendelijke eigenaars. Zij bewaren de rust op de camping met af en toe wel een strenge hand. Al is dat wel nodig soms want er zijn veel kinderen op de camping.

De plaatsen zijn zeer groot en steeds met maar enkele tenten bij elkaar zodat het nooit echt druk aanvoeld.

Het zwembad is niet heel groot maar meer dan voldoende met regelmatig wat animatie. Animatie is er de hele week voor jong en oud maar nooit heeft iemand er last van. Zo is er wekelijks in de avond een kinderuurtje in het zwembad en een keertje avond zwemmen voor iedereen, watergym wandelingen, petanquetornooi... ook komt 2 keer per week de groenteman met groenten uit eigen tuin.

1 tot 2maal per week is er een eetavond, 1 keer pizza, 1 keer paella en dit samen aan lange tafels en gevolgd door een muzikale afsluiter. Zeer lekker en vooral gezellig.

Eigenlijk moet ik gewoon zeggen, gewoon gaan en je zal zien dat je geen beter camping kan vinden.

Zeer sfeervol

familie Schuncken
22-8-2015

Mooi gelegen camping, in binnenlanden ten noorden van Nice,Hij bestaat uit kleine veldjes en terassen tussen bomen. De route erheen telt 8 haarspeldbochten. Wij waren er met een caravan; men dient rijervaring te hebben.. Op de camping kan de eigenaar de caravan met de tractor op zijn plaats zetten. Vooral langere caravans (>5m opbouwlengte) kunnen problemen krijgen de camping op/af te komen door een knik (omhoog-omlaag) in de weg bij de ingang,

Er is een mooi zwembad, en net sanitair (geen wc papier). Er kan brood besteld worden, en lokale producten gekocht. Er is een klein speeltuintje voor de allerkleinsten, en een volley/basketbal veld.

Er wordt geregeld wat georganiseerd, zoals een wandeling, pizza eten, lokale muziek, echt "couleur locale",

Om in de bewoonde wereld te komen moet je wel een stuk rijden, maar het achterland is ook prachtig.

Deze camping ademt de sfeer van de streek, heeft een personal touch, wij vonden het geweldig.

topcamping

Jeanette
6-8-2015

Zeer mooi gelegen camping. Zeer aardige eigenaren die ook echt de moeite doen om het naar je zin te maken. Geen probleem als je niet goed Frans spreekt, met Engels helpen ze je prima. Hygiene is top je kan er nog net niet van de vloer eten. De verlichting bij de wc's en de douches hadden wel wat langer aan mogen blijven.

Elke dag staat er wel iets op het programma. Enig nadeel voor ons was dat wij met onze mountainbike wel een tochtje konden maken maar niet zoals gepland even naar Nice fietsen ondanks dat het maar 20 km was. Het zou dan ook ongeveer een uurtje weer omhoog klimmen zijn aan de voet van de berg als we in de avond terug zouden komen. Dus veel met de auto gedaan.

Kinderen waren volop aanwezig en zij vermaakten zich prima, Nadat de wifi om ongeveer 22.00 uitging werd het rustig....heerlijk.

Kippen wekten je gezellig.... echt in de natuur.

Fantastische vakantie gehad zou zeker deze camping aanraden.

Een schitterende terrassencamping in een schaduwrijke omgeving. Door de begroeiing zagen we hooguit vier tenten om ons heen, terwijl er toch echt veel meer mensen kampeerden. De camping is ruim opgezet en niet alle plekken worden volgeboekt door de eigenaar. Hij is een zeer vriendelijke man die nastreeft dat zijn gasten een fijne vakantie hebben. Er zijn nieuwe toiletgebouwen en een heerlijk zwembad. Uitstapjes naar Nice zijn een aanrader! Wij parkeerden bij parkeerplaats Vauban en gingen met de tram verder het centrum in. De camping ligt ook prima voor een uitstapje naar Monaco, het strand van Saint Jean Cap Ferrat en Italië. Enige nadeel zijn de blaffende honden, kraaiende hanen en kakelende kippen in en rondom de camping op tijden dat je liever slaapt. De weg naar de camping is op sommige plekken smal en heeft de nodige haarspeldbochten. Deze camping is voor herhaling vatbaar!

Super camping

Familie Van der Gucht
3-8-2014

Net 3 zalige weken doorgebracht op deze camping. Zoals in vorige meningen al te lezen: vernieuwd sanitair dat kraaknet gehouden wordt, trouwens de gehele camping/zwembad wordt tiptop onderhouden. Mooie, grote plaatsen met keuze onderaan op het vlakker deel of op terrassen in de olijfboomgaard. Veel mensen die terugkomen, gezellige sfeer. Er wordt af en toe iets georganiseerd (wandeling, petanque, pingpong, pizza-avond, receptie nav nationale feestdag,...) wat mensen bij mekaar brengt. Enige minpunten voor ons waren de muggen (blijkbaar uitzonderlijk dit jaar) en de steile haarspeldbochten (zeker ervaring verreist om met caravan te rijden). Maar we komen zeker nog eens terug want nog niet alles gezien in de mooie omgeving (teveel om op te noemen!)

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ferme Riola in Contes, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ferme Riola zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Ferme Riola scoort een 9.13 uit 10 op basis van 19 reviews.