Camping Fontisson

Camping Fontisson
8,4

30 reviews over Camping Fontisson in het Nederlands

Fijne camping. Veel schaduwplekken. Rustige ligging. Het is 's avonds echt stil en de nabijgelegen weg hoor je een beetje, maar is zeker niet storend. Toen wij er waren, waren er ongeveer 4 plekken bezet door Nederlanders ;-) Geen gillende kinderen tot 's avonds laat. Voor jeugd ouder dan 12 is er niet veel te doen, maar voor jongere kinderen wel leuk. Je kan ze met een gerust hart hun gang laten gaan. Spelmateriaal (tennis, midgetgolf, etc) is gratis beschikbaar. Inmiddels ook vaste zonneschermen bij het zwembad. Er is een gezellig centraal plein waar kan worden ge-jeu-de-bouled, er staat een BBQ voor algemeen gebruik en er is kleinschalige horeca in pagode-tenten. We hebben er niet gegeten, maar de gerechten zagen er royaal uit. Sanitair is ook goed (incl. toiletpapier en een goede WC-bril). Wij hebben een kleine overstroming gehad door hevige regen en de eigenaren waren erg behulpzaam. Er is goed brood op bestelling verkrijgbaar.

Een aanrader

vanuytrecht Patrick
26-10-2017

Wij hebben genoten van ons verblijf. De enige redenen dat we er zijn vertrokken was de sluiting van de camping, einde seizoen. De eigenaars zijn zeer vriendelijke mensen en doen er alles aan om de campeerders te helpen. Wij hadden een aantal technische problemen en die zijn allemaal opgelost met behulp van de eigenaar. Een kleine aanrader: sluit de douche voor mindervalide en geef de sleutel aan wie de ruimte nodig heeft.

Ga zo door...

walter en charlotte
30-8-2017

Vorig jaar op hun vorige camping geweest en daar hadden ze het meer als goed voor elkaar.

Daarom nu ook naar hun nieuwe camping gekomen en dat was weer geweldig.

De eigenaren hebben het in de vingers om mensen een geweldige en onbezorgde vakantie te bieden.

Natuurlijk zijn er nog zaken die voor verbetering zijn maar geef deze mensen een kans want ik weet zeker dat zij deze camping op een hoger niveau kunnen krijgen.

Wij waren er maar 4 nachten om daarna verder te gaan naar de kust maar komen zeker nog terug.

Vriedelijke groet en ....Ga zo door.

1 tje om te onthouden!

Jenna , winok en izra
3-8-2017

Een kleine maar zeer gezellige camping!

De eigenaars zijn erg vriendelijk, doen hun best om de vakantiegangers een fijne vakantie te bezorgen.

Wij waren er de eerste 2 weken van Juli, het was erg rustig.

De eigenaars hebben de camping overgenomen sinds mei, doen erg hun best om de camping op te waarderen, bravo voor wat ze al verwezenlijkt hebben!

Door het restaurant te verplaatsen in een tent bij de inkom op het centrale plein leeft de camping meer. Het eten was echt erg lekker, de camembert is een aanrader.

Nog een tip: het springkasteel dichter bij het restaurant, kunnen de ouders rustig iets drinken op het terras terwijl de kinderen springen :)

Vlakbij Avignon, in het charmante Chateauneuf du gadagne.

Wij zaten in een huur accomodatie, alles was aanwezig!

Fantastisch genoten in een chalet,volop privecy

Lenie Postma
27-7-2017

De eigenaars zijn hier in mei pas begonnen. Met achterstallig onderhoud,en dan met de zomer voor de deur moeten ze er snel iets van maken. Gezellig de tenten en de bar, waar live muziek gespeeld wordt. In de zomervakantie,verhoogd t vakantie gevoel ook. En een hapje eten wordt er ook geserveerd ( geen luxe 3 gangen, maar geen honger) Fijn dat er na half 11 s'avonds tot 8 uur s'morgens geen auto's rijden. Mooi geasfalteerd straatje en bloemen/struiken langs t pad ( wat lekker ruikt) Mooi groot schoon zwembad. Tennisbaan en jeu de boules, even als Wifi. Ook voor de kleintjes is er iets te doen. Binnen bij de receptie zijn boeken te leen, in vele talen. De eigenaars zijn zeer vriendelijk en behulpzaam ook al spreken wij geen Frans. Op een nieuw aangelegd ( nog niet helemaal klaar) campingplaats voor caravans en campers hebben we gelijk maar gereserveerd voor juli, om terug te komen met de caravan.Voor ons een aanrader. Plaatsen als Avignon, Marseille en een dagje cote' Azur, mont ventoux zijn ook aanraders. Je kan broodjes bestellen de avond voordien en je hebt ze de volgende morgen heerlijk vers. Dat is service.

Mooie camping maar dan zonder entertainment

Freddy
23-7-2017

Deze kleine camping had tot dit jaar veel charme. Sinds dit jaar zijn er echter nieuwe eigenaren. Zij hebben besloten meer entertainment in te willen zetten. Dat start met een eigen bar/restaurant. Op zich niets mis mee, want dat miste nog. Maar om dan tot bijna twaalf uur ''s avonds een 'band' te laten spelen, is echt slecht.

Angelique et Jean Paul, Gérante, 27-7-2017

Merci pour cet avis malgré tout surprenant, je souhaite cependant préciser quelques points importants :

Nous organisons une seule soirée par semaine pendant la très haute saison, cela se termine à 23h30 / 23h40 au plus tard, toujours toujours avant minuit.

Vous nous attribuez la note de 4 pour le restaurant, mais vous n'avez jamais mangé dans notre restaurant...

Vous attribuez la note de 4 pour "adapté aux enfants" mais vous ne campiez pas avec des enfants...

Nous sommes surpris de votre avis exagéré alors que de nombreux campeurs sont heureux des nouveautés proposées qui apportent un peu de convivialité tout en préservant le calme de notre petit camping familial.

Thank you for this opinion however surprising, I want to specify some important points:

We organize only one evening a week during the very high season, it ends at 11.30 pm / 11.40 pm at the latest, always always before midnight.

You give us a score of 4 for the restaurant, but you have never eaten in our restaurant ...

You give the score of 4 for "adapted to the children" but you do not camp with children ...

We are surprised by your exaggerated opinion as many campers are happy with the new features offered that bring a little conviviality while preserving the calm of our small family campsite.

Mooie en fijne kleinschalige camping

houtaukje
23-2-2015

Afgelopen jaar tien dagen op deze camping gestaan en een heel fijn en ontspannen verblijf gehad. De camping is kleinschalig, rustig, goed verzorgd en wordt gerund door een heel vriendelijk stel (familie Fontisson). Sanitair was altijd heel schoon. Zwembad is fijn, mooi gelegen en groot genoeg voor de grootte van de camping en voorzien van ligbedden.

Prettige, rustige camping.

Tjur
27-9-2014

Prettige, rustige camping met ruime kampeerplaatsen. Zowel in de schaduw als in de zon.

Vriendelijke eigenaren, ze houden het terrein netjes bij. Het is ruim en vrij sober opgezet.

Ideaal om Avignon te bezoeken, een verademing om vanuit de drukke stad weer van de rust te genieten.

nette camping.

Robhoek
9-8-2014

Camping is goed verzorgd, met net en schoon sanitair. Met de temperatuur in de zomermaanden is het zwembad wel erg prettig. 1 x in de week pizzabus voor de deur. (aanrader). Klein speeltuintje en opblaaskasteel voor kinderen. In de week dat wij er waren was er 's avonds 1x een clown voor de kinderen (leuk) en 1 x een magiër (moet je van houden....)

Voordelen:

Schoon sanitair

Dicht bij Avignon (13 km) en mount Ventoux (40 km)

Fantastische pizza gegeten van de pizzabus

Vriendelijke eigenaren

Nadelen:

Wij hadden een erg krappe en schuine plek voor een caravan. (er zijn wel ruimere plekken op het veld, maar dan geen schaduw)

Je kan geen rondje rijden op de camping, en dat is niet handig met een caravan. Zonder mover was het op onze plek niet gelukt.

Zwembad "slechts" open van 10 tot 19.00 uur en verboden met shorts.

Prima verblijf voor een paar dagen, ben je heel actief in je vakantie en wil je veel op pad, dan ben je waarschijnlijk wel snel klaar op deze locatie.

Voor de omgeving redelijk geprijsde camping. Grote plek. Na 22:00 uur is het al erg stil, alleen de D901 waar de camping aan ligt hoor je goed. Het zwembad is ook met topdrukte groot genoeg. Niet veel Nederlanders, wel veel Belgen. Meest gebruikte sanitair is veel kleiner dan het het veel grotere andere gebouw: je hebt daar maar 2 WC's en 2 douches: daar hoort echt een normaal sanitair gebouw te komen. De toegangsweg is vol kuilen. Wandelen in de omgeving vanaf de camping is niet mogelijk, want de D901 loopt er langs. WiFi slecht bereik. Wij misten een permanente snackbar. Speelvoorzieningen uitstekend. De receptie zou ook zwembroeken mogen verkopen. De mistralwinden kunnen stormachtig zijn, ook al schijnt de zon. Op tenminste 1,5 uur rijden (binnendoor) ligt de Middellandse zee: ga naar voorbij La Grande Motte, richting Montpellier: auto op 3 minuten van de zee, gratis parkeren, snackbar, rustige plaats. Ga in het hoogseizoen niet naar Ste Maries de la Mer: idioot druk.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Fontisson in Chateauneuf de Gadagne, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Fontisson zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.