39 tips over Camping Sandaya Domaine du Verdon

• Henni Friana, 23-06-2014

Citroen Museum in Castellane....leuk al die klassieke DS, SM en 2CV...leuk om een klein uurtje in rond te lopen.....vanuit Castellane richting grote supermarkt, die rechts laten liggen en rechtdoor rijden. na ongeveer 1,5 km aan de linkse kant het Citroen Museum.

Verder het centrum waar diverse religieuze stromingen samenleven, midden in de natuur. Ook vlakbij, bij supermakt rechtsaf en doorrijden, bochtige weg. Na 3 km geloof ik links omhoog, staat ook aangegeven.

• anouk, 26-01-2014

neem pingpong bedjes mee! is heel populair daar

• Frans, 21-07-2012

Gorge du Verdon is prachting, we hebben een middag "aqua rando" gedaan, met een gids de rivier af in een wetsuit, echt een aanrader. Onze jongste zoon van 6 (bijna 7) kon net mee en vond het prachtig. neem een laag (camping)stoeltje mee, voor aan de rivier en aan het zwembad.onze kids leeftijd: 14-11-6

• Herman, 08-09-2013

Diverse prachtige natuurlijkverschijnlelen: Grand Canyon du Verdon. Let op, de mooiste uitzichten heb je op de Route des Cretes. Clue de St-Auban. Het weggetje van Castellane naar St. Thyrse is prachtig. De weg van de Col de Toutes Aures naar Les Scaffarels is adembenemend mooi. En ook de Col de la Colle Saint Michel.

Leuke plaatsjes: Annot, Castellane, Entrevaux, St Auban.

Watersport: Lac de Sainte Croix, Lac de Castillon.

Fietsen: diverse colletjes in de omgeving die niet al te steil zijn.

We hebben een aantal aanbieders voor Sandaya Domaine du Verdon voor je op een rij gezet:

• ctnjf, 08-08-2013

De kloof de georges du verdon. Als je met de caravan of vouwwagen ga. Neem dan de route onderlangs. Iets meer km maar het rijdt een stuk rustiger.

• M. Andeweg, 25-08-2013
    • Klimmen in boomtoppen vlakbij de camping.
    • Eten in Hotel du Roc op het pleintje van Castellane. Betaalbaar en goed
    • Castellane zelf.

• erik-annemarie, 01-09-2013

Natuurlijk de rots beklimmen om het kerkje boven Castellane te bewonderen! En de Gorges Du Verdon mag je ook niet missen .

• Jeroen, 04-08-2013

Bezoek de Gorges en fiets heerlijk met de waterfiets door de kloof. Boek hem voor 2 uur, want dan zie je alles en hoef je niet haasten !

Veel plezier

• krista, 09-08-2013

De twee meren bezoeken route grand canyoncannes was erg leuk, crasse de parfum fabriek alleen neem wel de tijd alles is een behoorlijk stuk rijden

• Mitchell van der Hoef, 10-06-2013

Gezellige jongeren elke avond bij het kampvuur! neem je eigen drank mee en maak er een feestje van!

• Suzanne, 19-08-2013

Tips: wandeling naar Castellane (markt en wandeling naar het kerkje), route des Cretes en doorrijden naar Lac St. Croix (huur een bootje om de canyon in te gaan... prachtig), Lac Castillon, de wandeling langs de Verdon (Sentier Martel: zet je auto vroeg (ivm vertrek bus) neer bij Coloir Samson, loop het eerste half uur omhoog naar Point Sublime, pak daar de bus naar Chalet Maline, doe de wandeling. Wanneer auto bij P. Sublime is laatste stuk zwaar ), route Gorges Daluis, G. Canais en Entreveaux

• Bouwens, 12-08-2013

Monaco ca. 1 1/2 uur rijden vanaf Castellane. Lac Saint Croix ca. 1 uur en tocht in Gorges du Verdon is ook een klein uurtje. Lac Chaudanne na stuw is mooi en rustig.

• Evelyne, 08-08-2013

het avonturenpark op 5 minuten van de camping is zeker de moeite waard; je zal het niet saai vinden; aan het meer van Castillon op 10min van de camping kan je pedalo's huren met een glijbaan erop; als je wat verder rijdt langs het meer (Touron) kan je zelfs kano's, zeilbootjes en motorbootjes huren. Plan zeker ook eens canyoning en rafting. De "découverte" is heel goed te doen voor 8-9 jarigen.

• hfjpennings, 06-07-2014

Rij naar de ingang van de kloof bij lac st croix en huur een bootje of waterfiets om in de kloof te varen. Entreveaux: een heel mooi stadje met veel historie en middeleeuws centrum: ook leuk voor kinderen (ridders, kerkers, ophaalbrug). Moustiers st. Marie: mooi stadje, bekend om zijn aardewerk en "ster". Royale kiezelstrandjes waar de verdon ondiep is en traag stroomt 20 min. rijden vd camping in de richting vd kloof langs de doorgaande weg. (auto parkeren, bruggetje over en omlaag lopen).

• LJ_Breda, 11-08-2012

Neem warme kleding mee voor snachts en boek geen staanplaats.

• m, 18-07-2013

Neem warme kleding mee voor 's avonds en goede wandelschoenen en waterschoenen

• jens, 03-09-2012

Lac de st croix via route du verdon, of route de cret Canyonning in st Auban (ook een prachtige route) Dagje winkelen in Cannes Kerkje op de berg bezoeken in castellane! Overal verschillende wandelroutes (gele bordjes) Waterschoentjes+opblaasbare stevige banden voor in het meer. Fietsen meenemen, ideaal om veilig naar castellane te fietsen.

• Suzanne, 19-08-2013

Wanneer je canyoning of raften reserveert, vraag dan of je naar de start of op het eind nog een stuk moet lopen met de wetsuit of de boot. Wij hadden geboekt bij Riviere & Montagne. Ondanks dat de activiteiten zelf geweldig waren, viel het ons (m.n. bij canyoning) tegen dat we heen en terug 40 min. moesten lopen met de wetsuit op onze rug. Dit was ons niet verteld bij boeking. Ook na het raften moest de boot omhoog gedragen worden door de inzittenden. Sportschoenen noodzklk (watersch mogen niet)

• verheultjes, 14-08-2012

Neem de tijd als je ergens anders naar toe wil gaan, omdat je dan een reis(je) door de bergen moet maken.Maar is zeker de moeite waard! Wij zijn naar Monaco en Grass geweest en niet te vergeten waterfietsen in de Verdon.

• Heiden, 23-09-2012

Op dinsdag en vrijdag wordt het stuwmeer open gezet. Dan wordt het beekje naast de camping een leuke raftplek. Zorg wel dat je ruim vantevoren hier een plekje voor hebt gereserveerd. Als je dit wilt dan gelijk bij aankomst regelen.

• Ronald, 30-03-2013

Verken de omgeving!!!!!! Doe je dat niet dan weet je niet wat je mist...ademloos soms....

• Ronald, 21-02-2012

Het koelt hier s'avonds en dus s'nachts erg af, wij vinden het heerlijk want je ligt niet te zweten in je bed en slaap je gewoon veel beter. De tip is dus om goede slaapzakken/dekbedden mee te nemen. Of warme pyama...

Verder maak een tocht in de omgeving! Je kijkt je ogen uit. En bezoek het Citroen-museum vlakbij Castellane! Klein maar wel leuk om een keer door heen te lopen.... http://www.citromuseum.com/index.php?id=pratique

• Holtkuile, 08-07-2012

Aangezien we normaliter van een actieve vakantie houden, was deze vakantie ietwat anders, met een kleine zoon. Uiteindelijk is dit prima verlopen. De afwisseilng van eigen spelletjes en een boek lezen is prima te combineren met een aantal actieve trips. Leuke tips: dagje stad in Moustiers (45 min), dagje mooie bergroute (Gorges du Verdon), dagje Cannes (90 min), wandeltrip in Castellane naar kerkje op Du Roc (30 min lopen) en wandeltrip naar mooi watervalletje bij Allos (90 min).

• Jan van Oosten, 22-08-2012

De wandeltocht naar Le Roc is zeker de moeite waard.

• F, 15-05-2012

Gorges du Verdon Citroën museum Castellane

• jeanne, 02-08-2013

Het kan s'avonds flink afkoelen, dus een dikke trui en lange broek mee.

• youri, 02-08-2013

Ga naar het meer dat net boven castellane ligt. Blauw/warm water en je kan er waterfietsen huren!

• palafima, 24-07-2012

Reis naar camping toe is via "normale route" erg pittig. Wel mooi maar voor mensen die niet van rijden over kleine bergwegen houden(zo'n 200 klm.) is omrijden een tip!

• Michael, 05-08-2012

stellen met jeugdigen kunnen wij deze camping adviseren. Zorg tevens dat je midden op de camping staat of aan de linker kant dan kom je er tevreden weg.

• anneliesje, 05-08-2012

Ideal Bar in Castellane. Heerlijk pizza's en ijsje. Zeer vriendelijke bediening. Dit kan niet gezegd worden van de winkeliers in de smalle straatjes. Het aquapark in Frejus is ook een aanrader met kinderen. Op maandagavond is er schuimdisco op de camping en op dinsdag en vrijdag gaan de sluizen open. Dan kan je met je band, bootje op luchtbed van de rivier af.

• Aarnout Vroegh, 14-08-2014

Brood op de camping valt tegen. Ritje naar Castellane levert echter geweldig stokbrood en super lekkere broodjes op. Op de camping alleen maar telegraaf. De Tabac en Presse in het dorp heeft ook AD en Volkskrant.

• Ellen, 31-07-2014

Het meer dat op 10 min. rijden ligt, Lac de Castillion, is echt een aanrader. Lekker zwemmen in prachtig helder water.

• Marja, 22-11-2014

Wij waren met 2 volwassenen en 2 jongens van 16 en een meisje van 15 Canyoning in het dorp boeken, meer keus qua tijden en soort rivier. (prijs beter!) Neem zeker een rubberboot mee, als het water hoog staat (wordt 2 a 3 x per week gedaan) dan is het super om je in het bootje te laten afvoeren over het echt ijskoude water! Grote rubberband kan ook! Verdon walking hoef je niet met gids te doen, kan op veel plaatsen gewoon zelf en terug met de bus.

• Steven, 08-08-2015

lac de castillon is leuk en niet ver de Notre dame bij het stadje ook tof moet wel berg op

• Douwe Schoonhoven, 10-04-2015

Als je kinderen zicht te oud voelen om mee te gaan op vakantie moet je hier naar toe.

• kristian_michels, 27-07-2014

Ga in ieder geval naar de Gorges du Verdon, een prachtige rit!

• henk_van_kerkhof, 18-08-2014

Langs de Verdon rijden, maar neem er de tijd voor. Veel bochten. Soms een tunnel. Uitzichten adembenemend. Houdt rekening met gemiddelde snelheid van 20-30 km/uur. Haal bij de receptie een kaart van de omgeving op, met wandelroutes. Neem voldoende drinken en vooral ook een zaklamp mee (tunnels). Loop gerust een stuk heen en dezelfde weg terug,m al is het maar om te voorkomen dat je niet goed weet wat je allemaal tegen kunt komen. Kijk uit met gladde schonen (geen gympen/slippers).

• Miron, 23-08-2015

In Castellane is een winkelstraatje en daar ligt een hele kleine eetgelegenheid met chinees en indisch eten. het wordt gerund door nederlanders en je kunt er heeeerlijk eten!