Camping Les Blimouses

Met jonge kinderen

Leuke camping, centraal gelegen

BR
24-8-2018

We hebben hier een prima vakantie gehad. We stonden op plek 14 (ruime plek met schaduw).

De camping ligt in een bosrijke omgeving. Om uitstapjes te maken is het wel even rijden. Gorges du Verdon, Monaco, St. Tropez allemaal prima aan te rijden. Naar grote supermarkt is het ongeveer 20 minuten rijden. Ook het strand van St. Aygulf is goed te bereiken.

Het zwembad is niet heel groot, maar de glijbanen maken dat wel weer goed. In ieder geval heerlijk om even af te koelen. De badjuf/meester waren soms wel wat streng en ook moet je altijd je polsbandje om hebben.

Het sanitair vond ik wat minder; dat was een beetje een samengeraapt geheel. Op zich wel schoon, maar het kon echt wel beter (in de toiletten open afvalbakken en een smerige borstel).

De camping is wel erg gericht op de Fransen. Bij aankomst werden eerste de Fransen geholpen en daarna wij pas. Bij aankomst geen hartelijk welkom, maar het pinautomaat onder je neus gedrukt

Leuke camping met ruime plekken!

Chris en Marloes
17-8-2018

Over het algemeen een rustige camping met ruime plekken en voldoende schaduw. Wij hadden plek 18 bovenaan het terrasendeel. Sommige plekken afgebakend, andere niet. Saniatair verouderd maar functioneel. Topografisch een goede ligging t.o.v. Tourtour, Gorges du Verdon, Monaco, Fréjus, st Tropez en de kust.

Prima vakantie gehad!

MC
12-8-2018

We hebben een prima verblijf gehad op camping Les Blimouses. (Nieuwe) kampeerplek nr 16 was erg groot en rustig gelegen (deels schaduw).

Pluspunten:

+ ligging van de camping (Gorges du Verdon, strand, St. Tropez en Monaco prima te rijden; hypermarche op 20 minuten)

+ zwembad met glijbaan en waterpark

+ speeltuin + jeu de boulesbaan (mooi Frans sfeertje)

+ mix van Franse en NL gasten

+ douches en afwaswater vrijwel altijd warm

+ 1x per week avondzwemmen en karaoke

Tips:

* Sanitair is op zich schoon maar toch wel verouderd. Kan een opknapbeurt gebruiken.

* horeca biedt veel perspectief maar komt niet heel hygiënisch over

* verplichte polsbandjes in het zwembad. Op zich begrijpelijk dat je niet-gasten wilt weren uit het zwembad maar door deze niet te verwijderen bandjes verplicht te stellen, loop je de hele vakantie (ook buiten de camping) met een all inclusive-achtig bandje om je arm.

De stacaravans waren leuk over camping verdeeld en betaalbaar, camping ver af van leuke bezienswaardigheden. Ergste was dat aantal vaste mensen hier de regels bepalen en je je daardoor niet welkom voelt. Het zou beste zijn als eigenaar deze gasten weert en gaat voor mensen die jaarlijks op zoek zijn naar een nieuwe omgeving om van te genieten.De eigenaresse was zeer onvriendelijk, nederlands sprekend meisje bij de receptie wel vriendelijk.Zwembad te klein en niet fijn.

fijne camping in een fantastische omgeving

Peters, Sevenum
24-8-2017

Zeer fijne camping in een fantastische omgeving met aardig en behulpzaam personeel (nederlands) aan de receptie. Wij (2 volwassenen en 4 kinderen12, 10, 9 en 6 jaar) zijn hier al verschillende keren op vakantie geweest, dit jaar 2,5 week. In de omgeving zijn volop leuke trips te maken, binnen een straal van een klein uur zoals Gorges du Verdon, silance la cascade en op een paar kilometer van de camping heb je Gorges de Pennafort. Omdat je door de bergen moet reizen duurt een afstand van 40km natuurlijk wel iets langer dan wat men misschien gewend is Nederland. Maar zijn dagtripjes naar het strand, Nice of Monaco naar onze mening goed te doen.Wij komen zeker weer eens terug.

Nooit meer

Loeschke
18-8-2017

Bij aankomst kregen we te maken met een wat oudere vrouw deze was vriendelijk.

Veel meer positiefs kan ik er eigenlijk niet echt meer over kwijt.

Bij het boeken van de camping dachten we een hele leuke camping voor weinig geld te hebben geboekt. Echter zijn de foto's die u te zien krijgt misleidend. Het ''meer'' zoals te zien is op de foto is 45min rijden. Dan is er natuurlijk het zwembad maar dit slaat echt alles!!

De ondergrond van het bad was dermate slecht dat je je voeten openhaalt hetzelfde geldt voor het stuk om het zwembad heen. Tevens mochten we geen slippers/schoentjes of iets dergelijks aan als we het zwembad in gingen.

Geen supermarkt in de buurt deze is 20min rijden. restaurant en bar sluiten om 11 uur daarna mag er ook geen geluid meer gemaakt worden.

( anders krijg je klachten )

Alleen als je bevriend bent met de eigenaar of vaste gast bent mag je tot een uurtje of 1 zitten.

Ook zit er een meisje achter de balie in de middag deze spreekt als enige nederlands. Ik kreeg niet echt het gevoel dat ze er voor de gasten zit maar meer voor het welzijn van de eigenaren en een paar kleine vragen beantwoorden.

Ze heeft ons totaal niet bijgestaan in de verhitte discussie en zal hier ook echt nooit en te nimmer meer naartoe terugkeren.

Last but not least: Het restaurant wordt gepacht door een man.

Deze heeft mij aangevallen en uitgescholden dit is gezien door mijn vrienden en de camping gasten op het terras.

Les Blimouses, Propriètaire, 23-8-2017

Geachte meneer Loeschke,

Het spijt ons dat u en uw vrienden onze camping niet als plezierig hebben ervaren.

Wij willen u er nogmaals op wijzen, dat onze camping een familie camping is, met name gericht op gezinnen met jonge kinderen. Dit maakt dat er inderdaad verwacht wordt dat mensen na 11 uur geen overlast veroorzaken. Als men dan alsnog muziek draait en luidruchtig drank spellen speelt, wordt men hier uiteraard op aangesproken.

Het door u beschreven voorval in het restaurant is vervelend, maar het blijft de barman zijn recht om klanten te weigeren als hij inschat dat zijn gasten al meer dan genoeg alcohol houdende drank genuttigd hebben. Uw klacht nemen wij desalniettemin serieus en wij zijn dan ook verhaal gaan halen bij de restauranthouder. Hij vertelde dat u en uw vrienden met eigen drank naar het restaurant gekomen waren, iets wat in ons restaurant niet toegestaan is!

Er is u meerdere malen verzocht te vertrekken, waar u geen gehoor aan wilde geven. U bent zelfs de keuken binnen gelopen nadat de barman weigerde u drank te schenken, toen kennelijk uw eigen voorraad op was.

Dit neemt echter niet weg dat als de pachter u uiteindelijk ‘agressief’ benaderd zou hebben dit niet oké is. Maar dit blijft uw verhaal tegen dat van het restaurantpersoneel en, ondanks het feit dat er vele getuigen waren van de situatie, niemand (buiten uzelf) heeft deze vermeende agressiviteit bevestigd.

Wat betreft het zwembad, daar zijn we van op de hoogte en deze wordt dan ook komende winter gerenoveerd.

Het spijt ons dat uw vakantie niet aan uw verwachtingen heeft voldaan.

Met vriendelijke groet,

Camping Les Blimouses.

Best leuk en goede prijs kwaliteis verhouding.

André Tak
13-8-2017

Tot en met dit jaar kom je niet ongeschonden uit het zwembad. Slechte en ruwe betonlaag. Grofte afwerking. Wondjes aan de voeten en, knieën en ellebogen. Vanaf oktober wordt het zwembad aangepakt en zal het in het nieuwe jaar (vermoedelijk) een stuk beter zijn.

Mobil homes voorzien van Airco. Heerlijk slapen. Voor de caravan een flink houten vloer met luifel. geschikt voor 6 personen.

Je krijgt maar één sleutel. Zit je er met twee gezinnen in, en je wilt elk eens de andere kant op, is één sleutel niet handig. Ook na vragen geen tweede sleutel.

Geen winkeltje aanwezig op de camping. Wel brood op bestelling te verkrijgen wat niet echt goedkoop was. Restaurant oogt simpel. Geen toeters en bellen.

Het eten was overigens niet slecht.

Er zit enkele dagen per week een Nederlands sprekend en vriendelijk meisje aan de receptie. De eigenaren spreken geen Engels. De man is zeer vriendelijk. de vrouw wat minder gezellig.

Al met al geen slechte camping. Wel iets simpel.

ik was er voor de tweede maal.

voor ons niet weer......

dani
29-9-2016

Het is op zich een leuke camping. Het ligt mooi centraal om goed uit te kunnen wijken naar bijvoorbeeld Frejus en de Du Verdon. We hadden een mooie plek en er is volop animatie. Het zwembad is aan de kleine kant en ze zijn er erg steng. Als je een keer met de knieën van de glijbaan gaat krijg je een verbod voor het zwembad. En als je dan aangeeft dat je het hier niet mee eens bent, wordt je niet serieus genomen en blijven ze je de hele vakantie extra in de gaten houden....en het ergste is dat de vaste gasten zich hier dan ook nog mee gaan bemoeien en ons gingen bedreigen. Helaas deed de campingeigenaar hier niets mee en bleef hij hen de hand boven het hoofd houden. Door de agressieve vaste gast voelde we ons echt niet meer veilig en zijn uiteindelijk toch eerder weggegaan. De receptioniste heeft ons goed geholpen dat moet ook ff gezegd worden maar de campingeigenaren willen alleen de vaste gasten te vriend houden en van hun wordt alles geaccepteerd erg jammer...........

Heerlijke camping

Stefan
9-9-2016

Hebben hier 10 dagen gestaan met gezin (2 kinderen van 9 en 15), eigen caravan en tentje erbij. Wij stonden op Les pins, ruime plek met zon en schaduw. Dag eerder aankomen dan gepland was geen probleem, er werd voor ons een mooi plekje gezocht. Ook een dag later vertrekken was geen probleem, vriendelijk personeel. Pubers gingen 's avonds vaak bij elkaar zitten kletsen bij de receptie, op het terras of bij het sportveldje (soort pannakooi, want schuine hellingen). Gratis WiFi bij de receptie, restaurant en (delen van) het zwembad; op sommige delen van de camping ook bereik (niet supersnel maar prima voor berichten, mail, browsen). Heerlijk gegeten in het restaurant (lekkere eend, tartaar, pizza's, frietjes). Leuke kleine markt en buurtsupertje in Callas, op 3 km. Mooie grote Carrefour in Draguinan. Sanitair is eenvoudig, maar wel schoon. Bevriend gezin (met 2 kinderen van 13 en 15) zaten in een mooie safari-tent met alle voorzieningen, ook hen is het uitstekend bevallen.

Veel lawaai

Ad Zwiers
7-9-2016

Wij belandden in augustus op deze camping. Het is een mooie camping met prachtig zwembad. Helaas hadden wij veel last van de begrijpelijke herrie die een zwembad met zich meebrengt. Mooie camping voor gezinnen met jonge kinderen maar voor ouderen, die rust willen, absoluut niet geschikt.

Ik mis bij de beoordeling: "Rust" want dat was absoluut onvoldoende.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Blimouses in Callas, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Blimouses zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.