Camping Le Colombier

15 reviews over Camping Le Colombier in het Nederlands

Eenvoudige supercamping

Dufais Diane,
18-8-2017

Wanneer je op zoek bent naar een grote camping vol animatie, kan je deze camping overslaan. Wanneer je een gezellige kleine, schone en rustige camping zoekt, is dit the place to be. Plaatsen zijn schaduwrijk en goed verzorgd, afgeschermd door mooie planten bomen en struiken. De eigenaren Nathalie en Jerome werken hard om de camping schoon te houden en helpen je met advies als je een van de vele bezienswaardigheden of activiteiten in de buurt wil bezoeken.

Zwembad is heerlijk rustig gelegen, onze kinderen hebben er veel plezier gehad. Sanitair is oud, bijna lachwekkend, jaren '70, maar het is 100% schoon (en ik heb een hoge standaard) en het werkt goed. Bakker en supermarkt op loop afstand evenals busverbindingen naar Nice, Antibes, Cannes, Vence, Grasse etc. (een kaartje kost 1,50). Gunstig gelegen tov de stranden. Ook is Vieux Cagnes, de oude burcht, vanaf de camping goed te bereiken (te voet).

Een paar kritische punten:

Het warme water is lauw, douchen en afwassen op 1 temperatuur, dit vond ik echt een nadeel.

Het sanitairgebouw heeft zinken spoelbakken, iemand die s avonds de kraan laat lopen, maakt veel lawaai.

Overal op de camping hangen bordjes en aanwijzingen wat wel of niet mag, dit was een beetje overdreven, hoewel het voor sommige mensen misschien helaas nodig is ;-)

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

het was er fantastisch

dick hoogeveen
24-4-2016

Wij zijn net terug van 2 weken vakantie op deze super gezellige, rustige kleine camping en hebben daar in in mobile home (stacaravan) gezeten.

Zijn erg vriendelijk ontvangen door de eigenaresse en 2 weken prima contact gehad met haar, en ze was erg bereidwillig voor onze vragen en behulpzaam.

De bakker en de lidl op loopafstand.

hadden fietsen gehuurd aan de boulevard (super fietsen). alles is goed te fietsen.

cannes, antibes, nice. . Ook nar schiereiland cap ferat gefietst maar dat was wel klimmen maar te doen. Monaco raad ik aan met de trein.

Super vakantie gehad.

Gr. Mary en Dick Hoogeveen

Gereisd met partner in april 2016

Sfeervolle camping

Dineke
27-9-2015

Aangename stadscamping tussen Nice en Antibe met verouderd maar brandschoon sanitair. De bakker en supermarkt zijn op loopafstand evenals het kiezelstrand dat voor zwemmers minder geschikt is. Monaco is zowel per auto als trein goed te bereiken. Het terrein wordt keurig onderhouden door de vriendelijke eigenaren.

Gereisd met partner in september 2015

We werden vriendelijk ontvangen, door de campingeigenaren. Het zijn een ouder vrouwtje en meneertje van rond de 70. De mevrouw runt grotendeels de camping, gaf een beetje de indruk alsof ze geld belangrijker vond dan de gasten. Zo werd er de hoofdprijs voor eten, wasjes draaien, vriezers en koelkasten van kringloopkwaliteit gevraagd. Vliegtickets uitprinten wou mevrouw bijvoorbeeld niet terwijl er wel en printer aanwezig was, niet erg gastvrij wat mij betreft maar goed dat is haar keuze. Verder hebben we het positief ervaren. De grond van grind was minder voor het opzetten van de tent maar verder was er overal schaduw, en was de bus op loopafstand, de bakker en de lidll zijn op loopafstand (15 minuten) en zelfs het strand is te doen (30 minuten +/-) als je geld wilt besparen. (1,50 voor een buskaartje) De prijs voor een drie sterren camping vinden we aan de hoge kant. Zwembad is netjes, ligt mooi gescheiden van de camping. Sanitair is netjes, douches zijn lauw.

Gereisd met partner in augustus 2015

kleine camping, zeer schaduwrijk.

elly
11-8-2014

Wij hebben 1 week in juli op deze camping gestaan. Bijna alle plekken zijn in de schaduw. Je staat op grind. De eigenaren zijn zeer vriendelijk en behulpzaam en willen je graag vertellen over alle bezienswaardigheden.Het sanitair is wat verouderd maar verder prima en schoon.Vlakbij de camping ( 5/10 min. lopen) is een bakker en een Lidl. Erg handig.Bij de camping hoort een zwembad(je) wat bij het huis van de eigenaren ligt. Je moet daarvoor de weg oversteken.Prima zwembad(je) om even verkoeling te zoeken.Deze camping is ideaal als uitvalsbasis om alle bezienswaardigheden in de omgeving te zien. Strand, musea, leuke stadjes zijn allemaal binnen korte tijd te bereiken. Nadeel van deze camping vonden wij de grote hoeveelheid muggen. Zowel 's avonds als overdag hadden wij daar last van . Dat maakt buiten zitten niet echt fijn.

Gereisd met partner in januari 2014

Tegenvaller

Ann.De.Jonghe1
3-10-2012

Verschillend campinggidsen gaven als quotering 'rustig'gelegen !

Dit viel tegen : camping ligt aan een rustig-lijkende weg, maar het dagdagelijks verkeer start al om 6 uur en stopt 's avonds rond 22 uur, gaat echt niet alleen over de plaatselijke bevolking die er passeert m.i. !

Wij kregen een plek juist naast de weg, kon je evengoed ergens op een parking van de supermarkt gaan staan. De weg was trouwens over heel de camping te horen ! De eigenaresse ging niet in op onze vraag om een andere plek te krijgen.

Is wel ideaal gelegen om de omliggende bezienswaardigheden te bezoeken, zelfs te doen per fiets ! Cagnes-sur-mer heeft een leuke fietsdijk tot in Nice !!

Douches waren aan de flauwe kant : straal was echt te flets, water niet warm genoeg. Sanitair was wel net.

Bakker, op 300m vd camping heeft lekkere croissants !

Gereisd met partner in september 2012

Prima plek tussen Nice en Cannes

Jan
10-7-2012

In juni 10 dagen met caravan gekampeerd op camping Le Colombier. Door eigenaresse bijzonder vriendelijk ontvangen. Ze is altijd op een prettige manier aanwezig en beschikbaar. Camping ligt aan de voet van de oude stad op 3 km van het strand van Cagnes sur Mer. Camping leent zich uitstekend voor het bezoeken van de omgeving. Nice, Cannes en Grasse op fietsafstand. Bakker en supermarkt op 500 meter. Op camping zelf frites te koop. Temperaturen in juni waren al hoog. Gelukkig was er ruim voldoende schaduw en een heerlijk, klein zwembad. Fijne dagen doorgebracht te in een goede sfeer te midden van veel nationaliteiten.

Gereisd met partner in juni 2012

rustige familiecamping

helen
10-9-2011

Kleine en rustige familiecamping op een vlak terrein met in zomer veel schaduw. Het sanitair is altijd schoon en er is een zwembad. Op 400m is een bakker en supermarkjte.

Gereisd met partner in september 2011

goede camping

sarah
7-9-2011

rustige kleine camping.

goede uitvalbasis voor het bezoeken van alle mooie plekken aan de cote d'azur.

zwembad was top!

eigenaren vriendelijk en behulpzaam.

ga er zeker nog eens heen.

Gereisd met partner in augustus 2011

Geen optie voor ons

J&H
5-8-2011

Wij zijn in juli 2011 bij deze camping geweest. Het ontvangstgebouw ruikt muf/vochtig. De eigenaresse was op zich wel vriendelijk, maar alle aanplakbiljetten over wat er niet mocht of niet kon (zoals betalen met creditcard) kwamen niet vriendelijk over. Het sanitair is oud, heel oud maar wel schoon. De plekken zijn (erg) klein, maar schaduwrijk. Wij hebben deze camping aan ons voorbij laten gaan dus over lawaai etc. kunnen we niets zeggen maar ernaast was wel bouwactiviteit. De locatie van de camping is ook niet bijzonder. Voor ons dus geen optie en misschien kun je dat ook wel vooraf weten want de enige foto's op de site zijn van het zwembad aan de overkant.

Gereisd met partner in juli 2011

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQNiet toegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Colombier in Cagnes-sur-Mer, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Colombier zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.