We hebben een aantal aanbieders voor Briancon voor je op een rij gezet:

Reviews over Briancon

Rafting, gewoon doen!

Peter,
    18-8-2016

Wanneer men twijfelt over het al dan niet gaan raften, mijn advies: doen! Wij hebben het raften geboekt via 'guides accompagnateurs', daar kregen we een minimum aan info. Eens aangekomen aan het vertrekpunt 'Eaurigine' kregen we een super begeleiding door Pascal onze "rafting gids". Het was een familie rafting, deze was zeker goed voor een eerste kennismaking met het raften (2 kinderen van 10 en 12). Leuk is ook de prijs van de foto's, 5€ voor een USB stick van 1GB met een 20tal foto's erop. Niet zoals in een pretpark waar 1 foto 7€ kost.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Dooie boel zoals overal in Franse skigebieden...

Maikel,
    28-3-2012

Met 6 vrienden op short ski in Briancon. Stappen is waardeloos, maar dat is overal in de Franse skigebieden. Dorpje kun je op een paar plaatsen eten en er is een grote supermarkt in het centrum. Verder wel mooi skigebied

Gereisd met vrienden in maart 2012

Leuk stadje

pieter,
    23-1-2011

Het skigebied is prachtig, alleen niet altijd even sneeuwzeker, dalafdalingen zijn wel bijna altijd mogelijk door kunstsneeuw. Veel bosafdalingen, erg mooi. Als ik een nadeel zou moeten bedenken is het de ligging van de dorpen t.o.v. elkaar, op een rijtje. Dus moet je elke dag via dezelfde pistes en verbindingen ergens heen. Naast het skieen is stadje Briancon zeker de moeite waard, vestingstadje met veel charme, en leuke restaurantjes.

Gereisd met vrienden in januari 2001

Mooi skigebied, mooi oud centrum

Ran,
    2-4-2010

Briancon heeft een mooi skigebied met voldoende variatie voor zowel beginners als gevorderden. Het dorp heeft een mooi oud centrum, maar stelt verder niet veel voor. Enkele grote appartementen complexen bij de liften met een enkele apres ski bar en dat is het.

Gereisd met vrienden in Fri Mar 01 2002 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Koud!

Monique,
    3-3-2010

Briançon noemt zichzelf graag de hoogste stad van de Alpen en bestaat uit twee delen: Cité Vauban (ville haute) en St-Cathérine (ville basse). Het eerste is het historisch stadsgedeelte, dat slecht via een paar stadspoorten te bereiken is. De smalle en steile straatjes zijn verkeersvrij en vanaf de hoge stadsmuren heb je prachtig uitzicht op de Alpen. In het midden van de winkelstraten voert een gekanaliseerde goot het water naar het laaggelegen gedeelte. Vroeger was dit het riool, nu vervoert het slechts nog water. Mijn vriendin verzwikt haar enkel er lelijk op. Briançon heeft veel mogelijkheden voor bergsporten en wandelingen. Het loont de moeite hier tijd voor te nemen. Omdat het erg koud was toen wij er waren, zijn we Briançon min of meer uit gevlucht... (overdag zo'n 13 graden in juli), maar we komen er zeker terug.

Gereisd met vrienden in juli 2000
Briancon scoort een 7,9 uit 10, op basis van 32 reviews