Camping La Simioune

9.2Fenomenaal

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, Bollène (Vaucluse)

9.2Fenomenaal

• 8.8Eetgelegenheden
  • 9.5Staat v/h sanitair

Meer camping info

103 reviews over Camping La Simioune

• 10Fam. Algera29-07-2020

Geweldig!

Wat een heerlijke plek om vakantie te vieren! Een paradijs in een bosachtige omgeving. Wij hadden een safaritent gehuurd. Alles zag er netjes uit. Zo ook het sanitairgebouw. Alles werd goed schoongehouden. Het zwembad was groot genoeg met voldoende ligstoelen er omheen. Op het terras kun je heerlijk eten. Er is een gevarieerde menukaart. In de omgeving is genoeg te beleven. De eigenaren werken hard om het iedereen naar de zin te maken. Dat is bij ons dus prima gelukt. Echt een aanrader.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 10Familie Everaardt26-07-2020

Wat een heerlijke camping!

Wat hebben we genoten van ons verblijf op deze camping. Beneden in het dorp hadden we geen idee dat we binnen 5 kilometer in een paradijsje terecht zouden komen. Wij verbleven in de (nieuwe) Robinson hut, welke op palen is gebouwd op een hoger gelegen deel van de camping. De hut staat onder de pijnbomen, dus altijd keus voor zon of schaduw, zoals op de hele camping (mooie plaatsen!)

Het zwembad was groter dan verwacht en gaf heerlijke verkoeling. Voldoende ligbedden en parasols aanwezig.

Op 2km afstand van de camping is een leuke rivier, waar je kunt pootje baden, dobberen op een band of vissen.

De temperatuur was heerlijk, met regelmatig een fijn verkoelend briesje.

Het sanitair is nieuw en heel schoon.

Leuk restaurant, eenvoudig maar lekker eten en heel betaalbaar.

De eigenaren verdienen een dikke pluim. Wat een lieve mensen! Ze doen er alles aan om de gasten een fijne vakantie te geven.

Vlakbij Mont Ventoux & Ardeche gelegen

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 2019
    8Ellen18-08-2019

Goede camping

Wij hebben 2 nachten op deze camping doorgebracht, op doorreis naar zuid-Frankrijk. Het is een prima camping. Ligt in aantal kilometers dichtbij de snelweg, echter is de weg er naar toe op het eind erg smal met haarspeldbochten.

Er is een zwembadje en een klein speeltuintje. Je kunt er eten krijgen, is prima te eten.

Het sanitair is vernieuwd, ziet er prima uit. Helaas is er geen toiletpapier aanwezig en er zijn ook geen toilet brillen.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9S02-08-2019

Fijne camping vlakbij de Ardeche

Twee jaar geleden zijn we ook op deze camping geweest en omdat het toen zo goed bevallen was, zijn we er nu weer een paar dagen geweest. Gewoon een fijne camping met goed sanitair een zwembad en een goede uitvalbasis om van alles in de omgeving te doen

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    8Danja03-09-2018

Fijne doorreis camping

De tweede week van augustus twee nachten op de camping geweest. De route ernaar toe is inderdaad wat lastig als je met caravan rijdt. Camping is heerlijk rustig, mooie kampeerplekken tussen de naaldbomen. Klein zwembad maar voldoende voor de camping. Sanitair ziet er nieuw uit en was goed schoon. Wel eigen toiletpapier meenemen. S avonds wordt er verwacht dat het rustig is hier wordt door de gasten aan gehouden, wat fijn is als je op doorreis bent. Een hele fijne doorreis camping met maar een minpunt op dinsdagavond is er een liveband, het volume staat jammer genoeg zo hard dat je elkaar bij de caravan niet kan verstaan.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Verhoeven23-08-2018

Heerlijke tussenstop

Dit jaar voor de 4e keer Simioune aangedaan als tussenstop op de reis naar Spanje. Leuke camping, gelegen op een heuvel in de Vaucluse. Dit jaar veel wespen bij het zwembad. Sanitair is netjes, zeker voor Frans begrippen. Elk jaar zie je iets veranderen aan de camping. De huidige eigenaren proberen er echt iets van te maken. Dit jaar wederom een extra dag gebleven en de Mont Ventoux bezocht. Wellicht tot volgend jaar!

• 8Staat v/h sanitair

• 9HH13-08-2018

Heerlijke vakantie

Ideale gastvrije camping voor gezinnen met jonge kinderen. Doordat de camping wat hoger gelegen ligt is de weg ernaar toe inderdaad wat kronkelig maar eenmaal aangekomen kom je terecht in een oase van rust en gastvrijheid. De eigenaren doen hun best om iedereen het naar hun zin te maken en zijn zeer behulpzaam. De standplaatsen zijn zeer ruim en goed beschut tegen de zon die tijdens de periode dat wij er waren iedere dag zeer nadrukkelijk aanwezig was. Op de camping is een speeltuin aanwezig met trampolines en diverse toestellen ook twee tafeltennis tafels en een tafelvoetbal en tevens ook een basketbal en voetbalveld. Het zwembad is omheind met een hek en een toegangsdeur waar het slot bovenop zit zodat de kleinste niet in de gelegenheid zijn om deze zelf te openen. Het zwembad is niet groot en goed overzichtelijk. Sanitair is in zeer goede conditie en schoon. Kortom een aanrader.

• 8Staat v/h sanitair

• 9PK12-08-2018

Leuke doorreiscamping, niet voor langer verblijf

Leuke camping met voldoende voorzieningen met name voor de kinderen. Wij vonden het aantal vaste kampeerders tegen vallen waardoor er voor de kinderen weinig vriendjes te maken waren. De camping liep elke ochtend voor 60/70% leeg en aan het eind van de middag kwamen de eerste mensen op doorreis overnachten. Wij verbleven in een safari-tent die erg fijn was, keurig ingericht, fijne stoelen en hangmat. Toiletgebouw was ook prima schoon en netjes. Van het snackloket op de camping hebben wij geen gebruik gemaakt, wel van de pizza-kar die 1 x per week op de camping kwam, die waren erg lekker. In de omgeving voldoende te zien en te ondernemen maar door de hoge temperaturen (35-40 graden) hebben we daar helaas weinig mee kunnen doen. Verkoeling aan zee bij le Grau-du-Roi was heerlijk en redelijk aan te rijden (75 min).

• 5Es08-08-2018

Prima camping maar voor ons niet weer.

Wat n tour om op deze camping te komen. Smal, haarspeldbochten, niet fijn. Camping is verder redelijk. Klein verouderd zwembad, in het midden erg diep. Pizzas in restaurant zijn 10 euro en heeel klein. Wel lekker. De ligging van de camping is in onze ogen niet goed. De camping zelf is prima voor doorreis maar wij zouden hier geen 2 weken willen verblijven.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Flore17-07-2018

Heerlijke natuurcamping!

Mooie goedverzorgde, rustiggelegen Franse natuurcamping. Ruime beschutte plaatsen, nieuw en schoon sanitair, speelplaats voor kinderen en lekker zwembad. Twee nachten verbleven op doorreis maar ook veel vaste kampeerders!

• 8Eetgelegenheden

Camping La Simioune info