Camping La Simioune

8.5Fantastisch

Frankrijk, Provence - Alpes - Cote d'Azur, Bollène (Vaucluse)

8.5Fantastisch

• 7.6Eetgelegenheden

Camping Info

Meer campinginfo

101 reviews over Camping La Simioune

• 8Ellen18-08-2019

Goede camping

Wij hebben 2 nachten op deze camping doorgebracht, op doorreis naar zuid-Frankrijk. Het is een prima camping. Ligt in aantal kilometers dichtbij de snelweg, echter is de weg er naar toe op het eind erg smal met haarspeldbochten.

Er is een zwembadje en een klein speeltuintje. Je kunt er eten krijgen, is prima te eten.

Het sanitair is vernieuwd, ziet er prima uit. Helaas is er geen toiletpapier aanwezig en er zijn ook geen toilet brillen.

• 9S02-08-2019

Fijne camping vlakbij de Ardeche

Twee jaar geleden zijn we ook op deze camping geweest en omdat het toen zo goed bevallen was, zijn we er nu weer een paar dagen geweest. Gewoon een fijne camping met goed sanitair een zwembad en een goede uitvalbasis om van alles in de omgeving te doen

• 9Eetgelegenheden

• 2018
    8Danja03-09-2018

Fijne doorreis camping

De tweede week van augustus twee nachten op de camping geweest. De route ernaar toe is inderdaad wat lastig als je met caravan rijdt. Camping is heerlijk rustig, mooie kampeerplekken tussen de naaldbomen. Klein zwembad maar voldoende voor de camping. Sanitair ziet er nieuw uit en was goed schoon. Wel eigen toiletpapier meenemen. S avonds wordt er verwacht dat het rustig is hier wordt door de gasten aan gehouden, wat fijn is als je op doorreis bent. Een hele fijne doorreis camping met maar een minpunt op dinsdagavond is er een liveband, het volume staat jammer genoeg zo hard dat je elkaar bij de caravan niet kan verstaan.

• 8Verhoeven23-08-2018

Heerlijke tussenstop

Dit jaar voor de 4e keer Simioune aangedaan als tussenstop op de reis naar Spanje. Leuke camping, gelegen op een heuvel in de Vaucluse. Dit jaar veel wespen bij het zwembad. Sanitair is netjes, zeker voor Frans begrippen. Elk jaar zie je iets veranderen aan de camping. De huidige eigenaren proberen er echt iets van te maken. Dit jaar wederom een extra dag gebleven en de Mont Ventoux bezocht. Wellicht tot volgend jaar!

• 9HH13-08-2018

Heerlijke vakantie

Ideale gastvrije camping voor gezinnen met jonge kinderen. Doordat de camping wat hoger gelegen ligt is de weg ernaar toe inderdaad wat kronkelig maar eenmaal aangekomen kom je terecht in een oase van rust en gastvrijheid. De eigenaren doen hun best om iedereen het naar hun zin te maken en zijn zeer behulpzaam. De standplaatsen zijn zeer ruim en goed beschut tegen de zon die tijdens de periode dat wij er waren iedere dag zeer nadrukkelijk aanwezig was. Op de camping is een speeltuin aanwezig met trampolines en diverse toestellen ook twee tafeltennis tafels en een tafelvoetbal en tevens ook een basketbal en voetbalveld. Het zwembad is omheind met een hek en een toegangsdeur waar het slot bovenop zit zodat de kleinste niet in de gelegenheid zijn om deze zelf te openen. Het zwembad is niet groot en goed overzichtelijk. Sanitair is in zeer goede conditie en schoon. Kortom een aanrader.

• 9PK12-08-2018

Leuke doorreiscamping, niet voor langer verblijf

Leuke camping met voldoende voorzieningen met name voor de kinderen. Wij vonden het aantal vaste kampeerders tegen vallen waardoor er voor de kinderen weinig vriendjes te maken waren. De camping liep elke ochtend voor 60/70% leeg en aan het eind van de middag kwamen de eerste mensen op doorreis overnachten. Wij verbleven in een safari-tent die erg fijn was, keurig ingericht, fijne stoelen en hangmat. Toiletgebouw was ook prima schoon en netjes. Van het snackloket op de camping hebben wij geen gebruik gemaakt, wel van de pizza-kar die 1 x per week op de camping kwam, die waren erg lekker. In de omgeving voldoende te zien en te ondernemen maar door de hoge temperaturen (35-40 graden) hebben we daar helaas weinig mee kunnen doen. Verkoeling aan zee bij le Grau-du-Roi was heerlijk en redelijk aan te rijden (75 min).

• 5Es08-08-2018

Prima camping maar voor ons niet weer.

Wat n tour om op deze camping te komen. Smal, haarspeldbochten, niet fijn. Camping is verder redelijk. Klein verouderd zwembad, in het midden erg diep. Pizzas in restaurant zijn 10 euro en heeel klein. Wel lekker. De ligging van de camping is in onze ogen niet goed. De camping zelf is prima voor doorreis maar wij zouden hier geen 2 weken willen verblijven.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 9Flore17-07-2018

Heerlijke natuurcamping!

Mooie goedverzorgde, rustiggelegen Franse natuurcamping. Ruime beschutte plaatsen, nieuw en schoon sanitair, speelplaats voor kinderen en lekker zwembad. Twee nachten verbleven op doorreis maar ook veel vaste kampeerders!

• 9Familie03-07-2018

Heerlijk gemoedelijk

Wat een heerlijke camping is dit. Middenin het bos, door de hoge bomen heel overzichtelijk. Fijne ruime safaritent voorzien van veel opbergruimte, veel verschillende stoelen en een hangmat zodat je comfortabel kunt zitten. Modern en schoon sanitair met voorzieningen voor de kinderen, babybadje en familie douche. Heerlijk brood te bestellen bij de receptie. Heerlijke pizza's. Fijne (zachte) ligbedden bij het zwembad. Vriendelijke familie die de camping beheert. Vooral de sfeer op deze camping vonden wij super! Heel gemoedelijk, geen poespas, echt een hele leuke vakantie gehad. Een aanrader! Als ik dan toch iets mindere punten moet noemen zijn dat de vele wespen bij het zwembad. Ik weet niet of die er altijd zijn, maar deze week zaten die er heel veel. Soms wel een stuk of 20 en dan vaak direct bij het trappetje en ook in het water. Verder vonden wij dat er in de directe omgeving niet heel veel te zien en te doen was.

• 8Edwin18-06-2018

Schitterende overnachtingscamping!

We gaan dit jaar voor de 3e keer de camping bezoeken. We gebruiken de camping als overnachtingscamping op doorreis naar Spanje. Heerlijk om in de avonduren tot rust te komen terwijl de kinderen even kunnen zwemmen. Personeel is vriendelijk ook al kom je maar voor één nachtje. Eten kun je op de camping of in het dorp. Lekker tot rust komen in de schaduw van de talrijke bomen. Een anrader!

Met oudere kinderen

5 tips over Camping La Simioune

• Dennis&Marjon, 23-09-2013

Geniet van de rust, het Franse leven en de prachtige natuur!!

• R&B, 13-08-2013

Mont Ventoux fort bij Mornas Chateauneuf du Pape Chillen op de camping!

• H Rijksen , 09-08-2013

Verken de buurt zoals Orange, Mont Ventoux, ferme de crocodiles en de wijngaarden.

3 vragen over Camping La Simioune

• Renate , 26-06-2018

overnachtingscamping

Kan je werkelijk maar tot 19.00 uur aankomen op de camping.

• meta , 26-03-2016

zwembroek

Mogen jongens zwemshorts aan in het zwembad op de camping?

• meta , 26-03-2016

Borg

Wie weet hoeveel borg je moet betalen op de camping als je een chalet huurt en krijg je dit gelijk terug bij vertrek?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig