Camping Aux Vallons

Meer camping info

107 reviews over Camping Aux Vallons

• 2018
    8Pieter29-07-2018

Heerlijke rustige camping met mooie huisjes!

Fijne kleinschalig camping met kampeerplekken en huisjes. Schoon, netjes en gezellig. Supergastvrij stel die de camping runnen. Locatie is wel aan de zuidkant van het meer wat erg rustig is, maar minder goede uitvalsbasis voor de gorges du Verdon en strandjes.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2018

• 9Joost en Hanneke01-04-2018

Provence op z'n best

WIj hebben met onze dochter ruim een week op Aux Vallons gestaan. Onze vouwwagen is door Patrice op een hoge plek gezet, op een autovrij gedeelte. Gastvrije eigenaars, hulpvaardig. Mooie camping, neem goede hamer mee om haringen in de grond te tikken. De omgeving en het meer zijn prachtig, de camping ligt aan de rustige kant van Lac de St. Croix. Mooie fietsroutes, dus topvakantie

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• Oude reviews

9Silvia22-08-2017

Mooie kleinschalige camping

Prima camping met zowel terrassengedeelte voor tenten als plekken voor caravans bij zwembad. Het sanitair is eenvoudig maar wordt goed schoongehouden. Mix van diverse nationaliteiten, Duits, Zwitsers, Nederlanders en Fransen (merendeel is wel Frans). Campingeigenaren zijn zeer gastvrij en doen er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Bij aankomst hadden wij wat problemen, maar deze zijn zeer goed opgepakt en opgelost. De omgeving is fantastisch, mooie dorpjes en heerlijk meer op loopafstand of bereikbaar met auto.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Bianca Grutter-Nijboer13-08-2017

Fijne familiecamping vlakbij het meer

Prettige camping, ca 50 kampeerplekken en nog wat mobil homes. Plekken veelal mooi gelegen. Let op, niet iedere plek is bereikbaar met de auto. De plekken op de terrassen zijn echter wel de mooiste. Eigenaar heeft evt wagentje voor bagagevervoer. Weinig NL op de camping, eigenaren spreken ca 2 woorden Engels. Echter is alles duidelijk te maken en zijn ze bereid vanalles te doen om het je naar de zin te maken. Zij belangstellend en wisten direct onze namen. Sanitair prima en schoon. Geen wc papier, ook geen wc brillen. Vonden wij een minpuntje. Zwembad groot genoeg voor het aantal gasten. Fijne ligbedjes. Pingpong enige vermaak voor de jeugd. Er is een grasveld met hoog gras, helaas niet te voetballen voor de jeugd. Voor de kids (10 en 12) een beetje jammer. Hebben zich toch prima vermaakt. Binnen 5 minuten in de auto en je bij prachtige strandjes. Waterschoenen mee, steentjes op het strand. Omgeving is geweldig, camping een aanrader als je een gezellige kleinschalige camping zoekt.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 10Silvia10-08-2016

De camping heet Aux Vallons en is ideaal gelegen. Een kleine camping met chalets en campingplaatsen. Wij-zijn hier geweest met twee kinderen van 11 en bijna 14. Ze hebben het uitstekend naar hun zin gehad! Kinderen zijn er van verschillende leeftijden en nationaliteiten. Elke avond trokken ze met elkaar op. Het meer kan je aankopen maar wij zijn met de auto naar verschillende strandjes gereden. Veel leuker en er zijn dan ook rustige plekken te vinden. Het strand in Fréjus is op een uur rijden ongeveer. Het enige nadeel is dat er rondom het meer geen supermarkt is. Hiervoor moet je 17 km rijden naar Aups.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9Tim01-08-2015

Lekker uitgerust!

We komen zojuist thuis van een prachtige vakantie op "Aux Vallons" De eigenaren zijn erg vriendelijk en werken er hard voor om alles naar wens te laten verlopen. Een echt familie bedrijf(je) waar je als mens behandeld wordt en niet als nummer. Kleine, waardoor lekker rustig, gezellige camping met gemoedelijke sfeer. Eten; heerlijke eigengemaakte pizza's!!! En op bestelling vers brood voor het ontbijt. Sanitair; eenvoudig maar prima (elke dag schoongemaakt) Zwembad; prachtig, ideaal voor de kinderen. Hier staat hygiene in hoog vaandel!!!! Ligging; heerlijk in de natuur leuke opzet door etages. Niet begaanbaar met met auto, dus ideaal voor spelende kinderen! Strand: Een aanrader is het strandje bij Les Salles, klein stukje rijden met auto maar zeker de moeite waard. Het strandje bestaat uit kiezels en is heerlijk rustig en loopt geleidelijk af tot dieper. Echt een aanrader voor een heerlijk rustige vakantie, we komen graag terug!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 5Bojag30-07-2015

Niet nog een keer

Afgelopen vakantie hebben wij mogen verblijven op camping Aux Vallons. Het moet gezegd worden dat de eigenaren er alles aan doen om zich te bekommeren over de gasten, echter moet ook gezegd worden dat er in onze ogen nog, heel, veel verbeterpunten zijn, het voelt een beetje houtje-touwtje aan. Het sanitair is zeker niet oud, maar om het schoon te noemen: nee. Het werd gemiddeld eens in de 2 dagen schoongemaakt door een ouder echtpaar wat een seizoensplek heeft. Dat voor ca. 70/80 personen die het moeten doen met 2 toiletten en 3 douches is gewoon te weinig. Ook hebben wij 2x hondenpoep op onze plek gevonden. Helaas lopen daarnaast sommige honden gewoon los. Daarnaast viel het ons op dat er steeds meer briefjes werden opgehangen wat wel en niet mocht. Wij komen zeker terug in deze omgeving, het is schitterend en genoeg te doen, maar niet op camping Aux Vallons.

• 4Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2015

• 9Lara27-07-2015

Heerlijke vakantie gehad!

We hebben 2,5 week op deze camping gestaan, met onze kinderen van 5, 7 en 9 jaar. Het is een kleine camping met een klein zwembad, met veel verschillende nationaliteiten. De kinderen zoeken elkaar wel op, bij de tafeltennistafels of in het zwembad. Bij ons waren vriendjes dus snel gemaakt. Op de camping kan je in het weekend pizza's halen, die zijn heerlijk! Op het terras geen uitgebreide kaart, er wordt een aantal keer per week een gerecht geserveerd. Een keer per week is er muziek op het terras. De eigenaren zijn heel aardig, spreken geen engels, maar doen erg hun best om je te helpen. Om bij het meer te zitten en zwemmen moet je wel een stukje met de auto (10 min), voorbij het dorp zijn veel leuke strandjes. Nadeel was dat voor een wat grotere supermarkt je 20 minuten moet rijden (naar Aups). In de omgeving veel te doen, vooral veel mooie natuur en activiteiten op het water.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 9Theo & Doortje Pols02-07-2015

Mooie, ruime, vriendelijk geleide camping

Françoise et Patrice leiden hun mooie camping op een opvallend persoonlijke en vriendschappelijke manier. Ze hebben alles continue onder controle en in orde en zijn altijd bereikbaar voor hulp of zo maar een praatje. Patrice's dochter serveert heerlijke pizza's en diners op het gezellige camping terras met uitzicht. Alle plaatsen hebben uitzicht, zijn vlak, goed onderhouden en goed bereikbaar. Het prachtige tegen een berghelling aan gebouwde typische Provençaalse plaatsje Bauduen is vlakbij incl. terrasjes, restaurantjes, strandje, parkeergelegenheid en toeristenkantoor. Wij bleven tegen onze gewoonte veel langer dan gepland omdat we ons hier zo goed voelden en opzagen tegen het afscheid van super Françoise et Patrice.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2015

• 10Wieger en Evelien16-11-2014

Fantastische plek

Afgelopen zomer een geweldige vakantie gehad. Lieve eigenaren en heel behulpzaam. Gaan zeker weer!!

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

4 tips over Camping Aux Vallons

• Veerle Sofiéne, 27-07-2012 Rapporteren

Als je naar Bauduen gaat vergeet dan de kleine dorpjes niet te bezoeken die zijn prachtig!!! (Castellane, Aiguines, Moustiers, Trigance, Aups, enz... St Tropez is op een uurtje rijden.

• Veerle- Sofiène, 27-07-2012 Rapporteren

Zeker de regio gaan verkennen, zeer mooie stadjes!!

• Wieger en Evelien, 16-11-2014 Rapporteren

Er zit een prachtig meer en mooie dorpjes

6 vragen over Camping Aux Vallons

• Saskia, 10-10-2018 Rapporteren

honden

Hallo aan iedereen die al eens op deze camping was. Hier is m'n vraag: zijn honden toegestaan in en rondom het water? Er schiet me gelijk nog wat tebinnen; op franse Campings kom je vaak (helaas) hondedrollen tegen. hoe is dat op deze camping? Hartelijk dank alvast voor de antwoorden.

Groetjes Sas

• edamekla, 20-03-2015 Rapporteren

10 jarigen

Komen hier ook meer Nederlanders met kinderen van ongeveer 10/11 jaar

Mirelle54, 18-05-2015

Wij gaan eerste twee weken van augustus dit jaar en hebben 2 dochters van 4 & 6... Hoop ook heel erg dat er Nederlandse kindjes zijn om mee te spelen...

• Astrid Boeije, 31-12-2013 Rapporteren

Extra informatie over aux vallons...

Bij onze zoektocht naar een leuke camping dit jaar staat deze camping op nr 1 op dit moment. We gaan op vakantie met 4 kinderen in de leeftijd van 9,12 en 14 jaar. Kan iemand wat meer vertellen over de mogelijkheden voor de kids. Mogen ze gewoon spelen in het zwembad of mag er nauwelijks gespetterd worden? En kunnen ze ook 's avonds ergens samen hangen zoals jongens van die leeftijd graag doen? Kunnen we er ook BBq-en en wat zijn nog meer leuke dingen om van deze camping te weten? We zoeken geen animatie maar ook geen dooie boel...gewoon gezellig genieten..zijn we dan hier op de juiste plaats in n prachtige omgeving?

Theo & Doortje Pols, 02-07-2015

Wij gingen buiten het "kinder" seizoen dus kunnen deze vraag niet erg goed beantwoorden.

Camping Aux Vallons info

• Aantal campingplaatsen50 tot 200